Depron si spume poliuretanice Adeziv din constructii
#1
Postat 02 July 2010 - 04:25 PM
Am vazut ca exista adezivi speciali folositi in modelism, inclusiv adeziv poliuretanic pentru depron (polistiren).
Mai exista si spuma poliuretanica din aia folosita in constructii.
Stiu ca se recomanda, cum e si firesc, folosirea celor specializati pentru modelism.
Dar mai stiu ca, in Tutorial aeromodelism (http://flightaddicte...id=62&Itemid=57), REPARATIILE unui aeromodel au fost facute folosind spuma aia obisnuita, de constructii si nu una dedicata pentru modelism. (Majuscule pentru ca am vazut ca e vb. de reparatii si nu de constructie aeromodel).
Totusi, daca s-a putut repara, nu se poate si construi/lipi un model scratchbuild, de la zero, din depron, folosind aceeasi spuma/adeziv poliuretanic "ordinar" ? Sa mai zicem ca modelul e unul pentru incepatori (aproape sigur Izicraft).
Diferente de pret intre adezivi sunt, iar in cazul meu, pentru adezivul de modelism mai trebuie platit si transportul...
Nu dati cu parul pentru intrebari de genul asta, care din partea mea, incepator fiind, au sa tot fie o perioada...Sunt constient ca nu e ieftin modelismul si nici nu vreau sa umblu cu improvizatii decat acolo unde se poate. Deci daca imi spuneti sa uit complet de spuma pentru constructii, fiti siguri ca va voi urma sfatul.
Va multumesc.
#3
Postat 02 July 2010 - 05:11 PM
poti folosi cu incredere pe cei din poza care se gasesc peste tot(gen dedeman) si sunt 10 lei fiecare
daca vrei da lucrezi curat foloseste-l pe cel incolor, iar pentru batiu sau lipituri ascunse si de intarire pe cel poliuretanic (galben)-- o sa se umfle putin dar e foarte rezistent
izicraft e un trainer super. cu el am inceput si eu
bafta
#4
Postat 02 July 2010 - 07:30 PM
Dar, ca sa nu deschid alt topic, am sa intreb aici despre constructia Izicraft. Am citit si descarcat ce se putea de aici http://www.greenhobbymodel.com/slopesoarin...r_free_plan.htm si, desi pare foarte simplu de construit, tot mai am intrebari:
- intr-una din etapele incipiente din la constructia aripii, se foloseste o coarda de pian sau ceva asemanator, pe toata lungimea aripii. Cautand sa traduc, a iesit ceva de genul sanfrenarea aripii. ? Ma gandesc ca nu e altceva decat profilarea aripii, pentru bordul de atac si bordul de fuga. Daca e corecta presupunerea mea, banuiesc ca se poate face si cu o bucata de smirghel si, desigur, sa ai mana si rabdare.
- fixarea aripilor: un capat de teava care trece prin aripa si iese cu 4 mm in exteriorul aripii, in partea unde se imbina cele doua jumatati de aripa. Sa inteleg ca pentru imbinare se foloseste o tija bagata in teava asta ? Daca da, banuiesc ca trebuie lipita, nu ? Si de ce marja asta de 4 mm. ?
- dupa ce am terminat de construit fuselaj, aripi, cum fixez aripile de fuselaj ? In cazul concret, Izicraft, nu vad in poze nici un elastic. Daca le lipesc, nu mai am acces in interior. Pe de alta parte, in spatele aripilor, de-a lungul fuselajului, panoul de deasupra poate fi fixat doar cu bolduri, pentru acces usor la servo-uri, accu., etc. ? Si cel din fata, "capota", etc ?
Deocamdata atat.
Multumesc.
#5
Postat 02 July 2010 - 08:17 PM
ia si tu 30 cm. de teava de aluminiu si indoaie-o de la jumate atat cat este unghiul diedru al aripii si lipeste-o in locul stabilit
la fuselaj daca te uiti atent pe plan ai sa vezi locurile unde bagi niste scobitori de frigarui......astea sunt sub bordul de atac si bordul de fuga notate cu +
asa ca aripa o prinzi cu elastic ca ai treaba acolo
#7
Postat 02 July 2010 - 10:08 PM
Adezivul poliuretanic se poate curata dupa cca 40 min - o ora, cand incepe sa polimerizeze, dar fara sa fie inca tare.
#8
Postat 03 July 2010 - 10:27 AM
Daca in loc de speed 400 pun un Super 540 sau super 600, se schimba ceva performante in bine ? Motoarele astea (540 si 600) pot fi folosite pe aeromodele in general (cel putin la alea fara pretentii, cum e Izicraft) ? Dar pe un navomodel cu lungime de 60-70 cm. ? (stiu ca aici nu e sectiune de navo, dar pentru o singura intrebare, n-avea rost sa deschid acolo un topic).
Sfaturile au fost excelente, va multumesc.
Ma duc acum sa-mi iau depronul si sa caut adeziv.
#9
Postat 03 July 2010 - 11:23 AM
dreammer54, la Jul 3 2010, 11:27 AM, a spus:
Daca in loc de speed 400 pun un Super 540 sau super 600, se schimba ceva performante in bine ? Motoarele astea (540 si 600) pot fi folosite pe aeromodele in general (cel putin la alea fara pretentii, cum e Izicraft) ? Dar pe un navomodel cu lungime de 60-70 cm. ? (stiu ca aici nu e sectiune de navo, dar pentru o singura intrebare, n-avea rost sa deschid acolo un topic).
Sfaturile au fost excelente, va multumesc.
Ma duc acum sa-mi iau depronul si sa caut adeziv.
sa inteleg ca ai deja motoarele astea periate?
daca nu ,la fel,uita de ele
cat despre navo habar nu am dar cred ca au turatie c-am mare,zic si io
bafta
#10
Postat 03 July 2010 - 12:13 PM
Pornesc de la zero, asta e primul model radiocomandat. Deci nu, n-am nici un fel de motor, nici statie rc, servo, accu, esc, etc.
Care e treaba cu motoarele ? Speed 400 tot periat e, nu ? It's funny, ca nici macar n-am pus planurile pe depron, nici nu-mi permit un motor brushless mai rasarit, dar ma si gandesc la alte motoare...Oricum, toata chestia era ca sa decoleze de la sol, nu sa-l arunc eu din mana.
Dar o sa-l fac asa cum e in plan pentru inceput si restul, dupa ce mai invat.
#11
Postat 03 July 2010 - 12:28 PM
dreammer54, la Jul 3 2010, 01:13 PM, a spus:
Pornesc de la zero, asta e primul model radiocomandat. Deci nu, n-am nici un fel de motor, nici statie rc, servo, accu, esc, etc.
Care e treaba cu motoarele ? Speed 400 tot periat e, nu ? It's funny, ca nici macar n-am pus planurile pe depron, nici nu-mi permit un motor brushless mai rasarit, dar ma si gandesc la alte motoare...Oricum, toata chestia era ca sa decoleze de la sol, nu sa-l arunc eu din mana.
Dar o sa-l fac asa cum e in plan pentru inceput si restul, dupa ce mai invat.
daca vrei sa decoleze de la sol depinde nimai de tine adica sa ii faci tren de aterizare
de cati milimetri grosime e depronul? tie iti trebuie de 3 si 6 mm.,si ceva balsa
un motor BL numai bun pt izicraft e 39 lei si are 39 de gr. etc
le cumperi o data si iti raman
periatele sunt mult mai grele si zgomotoase, nu de merita garantat
de unde esti?
completeaza profilul sa stim cu cine discutam
#13
Postat 03 July 2010 - 01:36 PM
dreammer54, la Jul 3 2010, 02:31 PM, a spus:
5.5-6 mm (la magazin unu a zis ca e de 5.5, altul ca e de 6 mm...).Trebuie sa mai iau si de 3.
BL cu 39 lei ? Nou ?
Sunt din Barlad. Am completat si profilul.
normal ca motorul este nou si trage 750 gr. vezi pm
#17
Postat 03 August 2010 - 05:00 PM
#19
Postat 03 August 2010 - 07:03 PM
Multumesc. Baghetele le-am lipit inainte sa intreb pe forum. Oricum, pare sa fie destul loc, cu tot cu baghetele alea.
In curand o sa pun si ceva poze cu constructia.
[/quot
ce inseamna in curand?
peste o luna ca ultima data? asta e avion de maxim 3, 4 seri de constructie
#22
Postat 04 August 2010 - 12:12 PM
#24
Postat 12 August 2010 - 12:13 PM
Daca tot nu-l voi zbura prea curand si cum sta prea frumos la pastrare, m-am gandit sa-i mai adaug cate ceva - eleroane. Cum se face ? Exista vreo proportie/regula data de celelalte dimensiuni (lungime/latime aripa sau alte cote) ? Desi primele zboruri le voi face fara control pe eleroane, pana ma invat sa-l decolez/zbor/aterizez cat de cat, as vrea totusi sa fie facute de la inceput.
Va multumesc.
#25
Postat 12 August 2010 - 12:26 PM
dreammer54, la Aug 12 2010, 01:13 PM, a spus:
Daca tot nu-l voi zbura prea curand si cum sta prea frumos la pastrare, m-am gandit sa-i mai adaug cate ceva - eleroane. Cum se face ? Exista vreo proportie/regula data de celelalte dimensiuni (lungime/latime aripa sau alte cote) ? Desi primele zboruri le voi face fara control pe eleroane, pana ma invat sa-l decolez/zbor/aterizez cat de cat, as vrea totusi sa fie facute de la inceput.
Va multumesc.
scrie in link : "when using lighter lipo battery the centre of gravity needs to be relocated with 20 grams approx of lead in the nose so as to get it back where it belongs, 1/3rd of chord back from leading edge at wing root". :)
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#27
Postat 12 August 2010 - 01:02 PM
dreammer54, la Aug 12 2010, 01:50 PM, a spus:
Multumesc.
Si...cu eleroanele ?
Nu mai stiu exact cum le-am facut dar parca aveau vre 2.5-3 cm latime iar lungimea lor undeva pe la 70% din lungimea totala a semiaripii,masurata de la extrmitatea aripii.Din cate imi aduc aminte a zburat ok cu ele asa.Nu am mai zburat de mult acest avion.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#29
Postat 12 August 2010 - 01:26 PM
dreammer54, la Aug 12 2010, 02:20 PM, a spus:
Eu le-am taiat din aripa.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S