Fly Fly mirage 2000 Transformare in High Speed Edf
#61
Postat 28 June 2010 - 12:34 PM
ce sa intamplat ?
pe scurt,rotorul nu a rezistat turatiei expuse!
pe lung cand rotorul depaseste 3 kw palele din cauza turatiei 40000+(35000 garantat de producator) incep sa se extinda lovinduse de carcasa turbinei acel lucru a fost acea smucitura la inceput, care a dus la un sync lost (norocu meu), problema e ca nu am banuit nimic
testand mai departe turbina, palele loveau in continuare nu cu aceiasi forta da loveau
cand am facut testul de "torque" rotorul a fost cel mai tare expus iar cand palele loveau o parte din energie se descarca in "shaft-ul" motorului. Loviturile au fost atat de violente incat adaptorul a gravat santuri in "shaftul" motorului in momentu cand acest cobora incet in jos, precizez ca "shaftul" motorului e din otel
dupa test....
rotorul arata cat de cat intact, palele nu mai sunt egale dar sunt mirat ca nu sau rupt
neavand ce pierde am curatat carcasa de materialul depus, mai bine spus era deja integrat in carcasa, am reasamblat turbina, am polizat un locaj in shaft-ul motorului ca sa nu mai poata aluneca rotorul si am retestat.
testul 2
turbina nu a mers chiar rau dar cum am trecut de 3kw cum am gasit din nou material depus pe carcasa , rotorul a fost si mai mic.
am intrerupt am curatat din nou turbina am reasamblato la loc si am facut din nou test
testul 3
acum nu am mai gasit resturi de material in carcasa nici la full power da si bateriile erau deja cam 70% descaracate, asa ca poimaine cand ajung pe acasa incarc din nou si fac testul din nou
sau cam dus 3-4mm din pale jos pana acum teoretic nar trebui sa ma deranjeze deroece la full power palele se extind, problema e ca turbina nu mai mai merge asa rotund :D acolo sigur pierd performanta multa, dar ce vreau eu acuma sa vad daca zboara avionul , nu vreau sa cumpar un schubeler sa dau $$$ si la poate la primu zbor face avionu PAC, daca zboara primeste daca nu nu :)
poze dupa cele trei teste
1) carcasa cat de afectata e
7.JPG (150.13K)
Number of downloads: 811
2) cat e acum distanta
8.JPG (151.39K)
Number of downloads: 776
3) inainte palele se terminau ascutit, acum...
9.JPG (70.71K)
Number of downloads: 756
10.JPG (84.21K)
Number of downloads: 771
#62
Postat 28 June 2010 - 07:10 PM
Nu ma pricep foarte tare dar asa gandesc deoarece pus pe model , acesta - modelul - este in miscare nu fix - altfel este ca si cum ai propti un Ferrari cu bara in coltul blocului si l-ai accelera la maxim - ceva va ceda si sigur nu blocul.
Scuze de exemplu , este fortat dar ca sa expun mai bine ideea.
P.S.
Posibil sa se fi dezechilibrat palele din cauza tocirii poate neuniforme si daca le pui asa la turatia aia imensa o sa sara cu totul prin fuselajul modelului.
Aici s-a vazut calitatea produsului
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 28 June 2010 - 07:13 PM
#63
Postat 28 June 2010 - 07:57 PM
REAL DESIGN, la Jun 28 2010, 08:10 PM, a spus:
Nu ma pricep foarte tare dar asa gandesc deoarece pus pe model , acesta - modelul - este in miscare nu fix - altfel este ca si cum ai propti un Ferrari cu bara in coltul blocului si l-ai accelera la maxim - ceva va ceda si sigur nu blocul.
Ba dimpotriva! BINE ca a incercat pe stand. Atunci cand modelul este in miscare(si are desigur viteza considerabila) fluxul de aer ajuta rotorul spre deosebire de cazul cand sta pe loc deci rotorul ar prinde turatie mai mare, deci probabil si-ar fi terminat de tot EDF-ul in aer bucuros in blana inainte de a-si fi dat sema...
#64
Postat 29 June 2010 - 08:14 AM
Zen, la Jun 28 2010, 08:57 PM, a spus:
Corect. si acum ca rotorul este mai mic rpm a va creste la full load, de acea mai vreau sa testez.
Orice motor este testat inainte. inclusiv cel de la ferrari :). astazi sper ca pot sa fac testul final. si sper ca va tine rotorul altfel ma uit la luni de amanare in proiect cea ce nu vreau , ca incepe sa ma manance degetzelele :)
Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 29 June 2010 - 08:15 AM
#65
Postat 30 June 2010 - 08:32 AM
Am facut test din nou cu turbina n-am film dar testul a fost un succes , turbina e dezechilibrata probabil pierd aprox 15-20% din performante dar merge la full load si a tinut fara probleme la torque.
Datorita faptului ca e dezechilibrata face o galagie de speriat, nu poti sa stai langa ea sub 5m ca te dor urechile :)
Am decis ca o voi integra pana la urma ptr primele teste de zbor, asa e n-am fonduri apoi dau comanda la carbon daca merge totul bine
ce nu mi-a placut ca dupa test , escul a fost fierbinte si cand zic fierbinte ma refer ca scuipi pe radiator si fierbe (pardon de metoda) , ignor dearece escul pot sa il schimb relativ usor in fuselaj
Plin de entuziasm m-am apucat din nou de model :)
1) m-am pus si am facut o incizie in aripa acolo unde ar trebui sa fie servourile si din prima am nimerit, wow that's new
2.JPG (68.37K)
Number of downloads: 629 3.JPG (51.47K)
Number of downloads: 94
2) Am asamblat totul , am lipit , am lasat la uscat , in final am renuntat la servo covers ->nu are sens sunt prea mici
4.JPG (56.52K)
Number of downloads: 98 5.JPG (86.4K)
Number of downloads: 99 6.JPG (65.13K)
Number of downloads: 85
3) am mai reusit sa fac loc la cabluri dar am ramas fara timp trebuia sa plec
1.JPG (112.88K)
Number of downloads: 71
maine sper ca resusesc sa integrez turbina :) ahhh mai cateva zile
#66
Postat 30 June 2010 - 10:02 AM
Din cate stiu eu turbina se poate echilibra cu rabdare pe un prop balancer cumparat sau home made. Eu am unul magnetic pe care cu rabdara poti echilibra si piulite :)
Vreau sa il vad zburand. Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#67
Postat 30 June 2010 - 10:24 AM
stiganas, la Jun 30 2010, 11:02 AM, a spus:
Din cate stiu eu turbina se poate echilibra cu rabdare pe un prop balancer cumparat sau home made. Eu am unul magnetic pe care cu rabdara poti echilibra si piulite :)
Vreau sa il vad zburand. Stefan
Turbina este vital sa fie echilibrata -. corect + ca se aude si un frumos jet sound
Trei lucruri se intampla cand turbina nu este echilibrata
1) mananca o gramada de wats si nu scoate putere
2) toate vibratiile se descarca in piesele motorului cea ce ii reduce viata motorului
3) rotorul este expus unui stres mult mai mare
Eu nu am cu ce sa o echilibrez am avut si eu balansoar magnetic(vandut) , aceasta se numeste echilibrare statica si nu e eficienta , nu poti echilibra calumea cu asa ceva adica nu prea poti sub un gram(bun ptr elici, heli da nu edf). PTR ca turbina sa mearga frumos trebuie echilibrata la 0.1 gram. ptr asa ceva trebuie sa o echilibrez electronic fie cu asa ceva http://www.rcgroups....d.php?t=1081834 sau cum o face tipu asta cu telefonu :)) tare de tot http://www.rcgroups....d.php?t=1267814
rotorul nu e asa de rau dezechilibrat si merge la full power oricum vreau sa tina cateva zboruri numa, nu am degand sa o folosesc permanent(din cauza ca o distrug motorul) . o sa mai fac un test dupa ce o integrez. As schimba turbina daca as avea cu ce :)
din toate edf care le mai am doar la unu singur am rotorul perfect echilibrat(rotor folosit de tamjet) si da se simte diferenta + sunetul e frumos
si aceasta turbina a fost perfect echilibrata dar na shit happens, eu o recomand tuturor, sunt multumit de ea cea mai buna calitate care am vazut-o la plastic
Citeaza
Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 30 June 2010 - 10:26 AM
#68
Postat 30 June 2010 - 04:46 PM
[/quote]
vii la arad la fvw ?
Si eu vreau sa il vad zburind ,dar ti-l arunc eu ?... ;) ;)
#69
Postat 30 June 2010 - 06:56 PM
danny_39, la Jun 30 2010, 05:46 PM, a spus:
vii la arad la fvw ?
Si eu vreau sa il vad zburind ,dar ti-l arunc eu ?... :lol: :lol:
gata :D
acu serios
eu cred ca pe duminica il am RTF si as putea sa ii fac maidenul(vremea arata bine) , dar e si posibil sa il impachetez la primu zbor (am eu un dar :)) ), si atunci as putea sa il las pe vineri la fvw, numai ca inafara de tine nu stiu cine vor mai fi prezenti si daca are rost sa imi rod unghiile pana atunci :blush:
#70
Postat 30 June 2010 - 06:59 PM
Iamzoli, la Jun 30 2010, 07:56 PM, a spus:
acu serios
eu cred ca pe duminica il am RTF si as putea sa ii fac maidenul(vremea arata bine) , dar e si posibil sa il impachetez la primu zbor (am eu un dar :lol:) ), si atunci as putea sa il las pe vineri la fvw, numai ca inafara de tine nu stiu cine vor mai fi prezenti si daca are rost sa imi rod unghiile pana atunci :)
si io sunt 80% sigur ca vin :blush:
#72
Postat 30 June 2010 - 08:15 PM
Am gasit o multime de informatii utile in topicul asta. Am avut un Tigershark 400 EDF (nu mai e) si am un Multiplex Twister in cutie si ma tot invartesc in jurul lui sa il montez. Un punct de atractie a fost turbina care cica e balansata dinamic din fabrica.
Iamzoli, la Jun 30 2010, 11:24 AM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#73
Postat 30 June 2010 - 08:28 PM
Ma bate si pe mine gandul sa schimbmotorul si turbina la He-162. Am facut week-endul trecut un scurt zbor de proba a componentelor de propulsie (decolare, ridicat cam 2m, aterizare, totul in linie dreapta) si sunt slabe rau de tot alea cu care vine de la Starmax.
Stefan, Twisterul ala ce diametru are la turbina?
Starmax He-162, V-Mar Do-335, Parkzone P-51D ultra-micro
Spektrum Dx7
#74
Postat 30 June 2010 - 09:18 PM
Gerula, la Jun 30 2010, 09:28 PM, a spus:
Ma bate si pe mine gandul sa schimbmotorul si turbina la He-162. Am facut week-endul trecut un scurt zbor de proba a componentelor de propulsie (decolare, ridicat cam 2m, aterizare, totul in linie dreapta) si sunt slabe rau de tot alea cu care vine de la Starmax.
Stefan, Twisterul ala ce diametru are la turbina?
pai nu e corect, eu iti urmaresc topicul si nai postat nimic. macar bine ca zboara si a aterizat la loc (intreg).
Cat despre video , clar ca fac , si daca fac poc, tre sa am amintirea. Trebuie sa imi iau toate filmuletzele cu toate edf-urile care fac poc si sa fac o compilatie sa pun [e youtube nu ca ar fi ceva cu ce ma madresc
singurul care il am pe youtube momentan, va rog sa priviti ce frumos il arunca ZOZO :lol: nu pot sa uit faza, cauza bruiaje la greu un pic de lockout + nu imi pica si mie un pic de experienta in plus pe vremea aia
transformat in chit revell :blush:
Citeaza
nu ne cunoastem cumva, am zburat cu twisteru meu la rapa rosie anu acesta si avenit cineva sa imi ceara info si zicea ca are si el un twister in cutie ? cumva tu ?
Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 30 June 2010 - 09:27 PM
#75
Postat 30 June 2010 - 09:43 PM
Iamzoli, la Jun 30 2010, 10:18 PM, a spus:
Pai n-am avut cum sa postez vreo 2 saptamani, s-a ocupat "amicul" meu Silviu66 de asta. Lasa ca ma vad cu el la Sacele si o sa aiba acolo ocazia sa-mi explice fata in fata cum e cu banarea "pana ma intorc in tara" si alte chestii de genul asta. Sau daca nu vine acolo, la urmatorul show, sunt o persoana care stie cand nu e nevoie sa se grabeasca.
E mult spus ca am zburat, n-am vrut sa risc nimic, practic nu i-am dat input decat pe elevator si pe throttle.
Sincer, eu n-as zbura un model rapid ca al tau cu turbina dezechilibrata, ar fi pacat sa cedeze motorul in zbor si sa-l faci kamikaze, mai ales ca ai si muncit ceva la el.
Starmax He-162, V-Mar Do-335, Parkzone P-51D ultra-micro
Spektrum Dx7
#76
Postat 01 July 2010 - 04:04 PM
stiganas, la Jun 30 2010, 09:15 PM, a spus:
Am gasit o multime de informatii utile in topicul asta. Am avut un Tigershark 400 EDF (nu mai e) si am un Multiplex Twister in cutie si ma tot invartesc in jurul lui sa il montez. Un punct de atractie a fost turbina care cica e balansata dinamic din fabrica.
Pai si Iamzoli are un MPX.Twister si merge foarte frumos ,doar anul trecut la Arad a zburat.Nu este un model de viteza ,caracteristic jeturilor,dar e bun sa iti faci "mana' pt urmatoarele ..... :unsure:
Ce se spune despre Twister:Ideea de baza la Twister a fost asigurarea unei lansari din mana, in conditii sigure, ceea nu este chiar obisnuit la un model din acesta categorie. Acest deziderat a fost implinit prin incarcare alara mica precum si prin alegerea unui profil corespunzator.
Desi viteza de zbor nu este extrem de mare si nici aterizarile nu cunt o incercare de netrecut, totusi anumita experienta din partea pilotului este solicitata.
Zoli,scuze de offtopic..dar imi place acest model
Aceasta postare a fost editata de danny_39: 01 July 2010 - 04:11 PM
#77
Postat 01 July 2010 - 04:09 PM
danny_39, la Jul 1 2010, 05:04 PM, a spus:
L-a vazut la rapa rosie-> de atunci s-a transformat in 4s 900w baga si el ceva viteza acum :unsure: am peste 200 de zboruri cu el intre timp , e avionul meu de fun :angry2: sa vad daca reuseste ZOZO sa repare metalgearu atunci il zbor la fvw (momentan e bucati), numai ca ZOZO e cam ocupat zilele astea > NU BAT APROPO
#79
Postat 02 July 2010 - 08:05 AM
2) am testat led afterburner si a iesit f bine cu toate ca in poze bateria era descarcata la 10.8 V, oricum la maiden o sa ii dau OFF ca altfel stiu la ce o sa ma uit :rolleyes:)))))
3.JPG (85.76K)
Number of downloads: 124 4.JPG (86.97K)
Number of downloads: 129 5.JPG (85.26K)
Number of downloads: 123 6.JPG (109.22K)
Number of downloads: 136 7.JPG (95.41K)
Number of downloads: 139
Am sigilat totul si am chituit la uscat pana maine
ATAT ZIUA 18
#80
Postat 02 July 2010 - 09:32 AM
Starmax He-162, V-Mar Do-335, Parkzone P-51D ultra-micro
Spektrum Dx7
#81
Postat 02 July 2010 - 09:40 AM
Citeaza
Da, da, am inteles mesajul... vei avea cu siguranta servoul. Si mai vroiam sa zic ceva de la inceputul acestui subiect... Fa si tu ordine macar intr-un colt al "camerei" unde sa faci si tu niste poze. Fundalul arata ingrozitor :rolleyes:
Deci, sa stiti de la mine, nu este camera lui ceea ce vedeti ci un fel de atelier/depozit.
Aceasta postare a fost editata de zozo: 02 July 2010 - 09:41 AM
#82
Postat 02 July 2010 - 09:56 AM
Gerula, la Jul 2 2010, 10:32 AM, a spus:
60 galbene=400mA
si in fata 20 rosii de putere mare =450mA
deci Ridicol de mic Consumul :rolleyes: trebuie sa iubesti leduri-le
zozo, la Jul 2 2010, 10:40 AM, a spus:
Deci, sa stiti de la mine, nu este camera lui ceea ce vedeti ci un fel de atelier/depozit.
Nu stiu cum se face eu fac curat , inchid camera si ziua urmatoare cand vin e din nou mizerie. Nu stiu ce fac avionele pe acolo cat sunt plecat. Probabil vine unu la celalt si zice bah da urat o lipit zoli firele astea aici , vai sa mar, hai ca le fac eu calumea :D
NOTE: Va rog nu va mai uitati la fundal :D)
Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 02 July 2010 - 09:59 AM
#83
Postat 02 July 2010 - 02:06 PM
zozo, la Jul 2 2010, 10:40 AM, a spus:
Aha, deci nu e cazul sa pastram o tacere jenata http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif .
Cand se lasa cu maidenul?
Starmax He-162, V-Mar Do-335, Parkzone P-51D ultra-micro
Spektrum Dx7
#84
Postat 05 July 2010 - 11:18 AM
Am instalat toata electronica http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
1) l-am pus pe cantar sa vad cat are porcu, aici mi sa facut rau vezi poza, cat ii caramida mai bine zisbolovanu, am asa un mare dubiu cu maidenu, toata problema este sa il desprind de la sol , de zburat nu mie frica , mai ales ca mai nou imi rup jeturile la decolare(ii la moda se pare) , dar na vom trai si vom vedea
1.JPG (70.65K)
Number of downloads: 111
2) am iesit la iarba verde cu el sa fac un test de thrust, nu am fost multumit cu testul deorece jetu e prea greu, se pierde multa forta efectiv ca sa il miste din loc, iarasi am facut o prostie vezi video -> comenturi
3) obiectul cu pricina
2.JPG (188.79K)
Number of downloads: 124
4) am aplicat un alt test mai de la tara :angry2: dar trustul este undeva pe la 4.0-4.2 kg mai slab decat planuisem dar avand in vedere starea rotorului acum+ ca am optat pentru o iesire mai mica ca sa castig eflux (acolo sau dus vreo 300-400 gr) sunt multumit cu rezultatul.
Ar trebui sa zboare fara probleme cu 2kg de thrust restu e cancan :blush:
teoretic e RTF, dar trebuie sa refac compartimentul ptr baterii momentan e greu de coada, initial am zis 12S 4000 40C 1430 gr, dar vazand ca se face greu am optat in final ptr 12S 3600 30C 1180gr.
Din pacate nu am timp sa fac compartimentu, trebuie sa imi pregatesc restul avionelor ptr FVW (inafara de 1 toate necesita maitenanta)+ ca tre sa mai ajut la organizarea evenimentului.
Asa ca o sa fac compartimentu probabil acolo, ma bazez ca ma ajuta Danny_39, tot timpu are idei stralucite cand vine vb de moduri :lol:+ ca el mi-a facut maidenu la twister anu trecut sa vad poate anu asta are la fel de norocoasa manutza :) + poate ma ajuta si 9unuuuuu daca vine
dupa test- am pus din nou ziare pe el si ma pregatesc sa vopsesc nozzle-ul macar atat pot mai sa fac
Atat Ziua 19 Restu la FVW :)
#85
Postat 05 July 2010 - 01:01 PM
In zbor, o sa aiba si putere/viteza mai mare din cauza aerului care intra cu viteza in turbina.
cred ca poti simula si asta cu un furtun de la un compresor pus sa sufle in admisie...
#86
Postat 05 July 2010 - 04:01 PM
-Sistemul tau cu LED-uri are si controler? (creste luminozitatea in functie de throtlle, sau e constanta).
- Cu ce o sa masori viteza maxima pe care o vei obtine?
Bafta la zbor!
#87
Postat 05 July 2010 - 04:15 PM
alexvid, la Jul 5 2010, 02:01 PM, a spus:
da se poate, am incercat asta mai demult la al treilea edf dar acuma nu ma intereseaza asta vreau sa il vad ca zboara :)
AG-74-HESS, la Jul 5 2010, 05:01 PM, a spus:
mersi in primu rand cum spuneam sunt mai multe persoane implicate ->felicitari noua :)
Da are un brushed esc care e mixat cu throtlle, porneste de la 70%
Cineva mai punea si un chip la care lega pana la 6 circuite diferite de leduri apoi il programa sa varieze fiecare circuit diferit cu 0.5-1.5V si dadeaun efect superb,
cu toate ca chipul era doar 8$ nu ma complic. E ok si asa, toate led afterburner-urile pe care le-am facut sunt asa si sunt multumit
AG-74-HESS, la Jul 5 2010, 05:01 PM, a spus:
Cu ochiul :))))))) n-am scule dar am vazut jeturi zburand cu 400 km/h(cica) cat de cat pot aproxima viteza+ ca e mai e regula daca colegu a zburat 260 km fara intake cu motor mai slab fara exhaust etc deducem ca viteza ar trebui sa fie.....
o sa chem o data si politia sa ma masoare :) dar ma repet mai intai sa il vad sus
#88
Postat 05 July 2010 - 05:43 PM
pacat de bubele survenite in teste,
dar ma bucur ca ai redus numarul de celule
sa aterizezi cu bine
P.S. dupa ce faci curat in camaruta aia, trimite-mi si mie pe MI de unde cumpar niste leduri d'alea
0728.26.93.19
#89
Postat 05 July 2010 - 06:30 PM
Bai sa sti ca e incredibil avionul... n-am cuvinte.
Sa ai doar aterizari si decolari line cu el!
Aceasta postare a fost editata de BIGfoot: 05 July 2010 - 06:30 PM
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
#90
Postat 05 July 2010 - 07:26 PM
Super tare modelul !