
Vedere coada:

In urma renovarii, care a adaugat un surplus total de 250g, centrul de greutate nu s-a pastrat. Avionul a devenit greu de coada, mai ales ca la coada a trebuit sa fac reparatii temeinice. Ca sa echilibrez avionul a trebuit sa-l echipez cu un motor greu, Robbe Roxxy 3548-6 si con greu de aluminiu cu pale Aeronaut 12x6.5". I-am pus o baterie 4s 3Ah, grea de 330g.
Astfel, EasyGlider-ul a devenit un HeavyGlider cu o greutate de 1456g complet echipat.
La 3 iulie, cu mari emotii am iesit cu el pe camp la probe. Aveam temeri mari ca am lucrat degeaba atata vreme si o sa zboare f prost. Cand colo, surpriza: zboara chiar f bine. Viteza e ceva mai mare, motorul e f puternic si-l urca cu mare viteza pe panta f abrupta si planeaza f bine. Trebuie atentie mai mare la aterizare. Vine cu viteza mare pe panta lina si aterizeaza pe distanta neobisnuit de lunga. Autonomia e buna: am zburat cu 2 baterii 4s 3Ah, mai mult de o ora cu fiecare din ele si nu s-au descarcat decat pana la 3.83V/celula. Ceva totusi n-a fost in regula cu ampenajul orizontal: in urma impanzirii un colt de la jumatatea stanga a iesit ridicat in sus si a trebuit sa compensez acest defect cu un trim accentuat in jos al profundorului. Din acest motiv, prima lansare a iesit prost: avionul a pierdut brusc viteza, s-a inclinat intr-o parte si s-a lovit de sol, noroc ca era iarba mare.
A trebuit sa mai treaca o luna pana am remediat si acest defect. Am taiat cele 2 jumatati ale ampenajului orizontal, precum si ampenajul vertical, care si el statea putin stramb, le-am slefuit, le-am impanzit din nou cu grija si le-am lipit cu grija, ca sa iasa drept. Le-am lipit preliminar cu adeziv poliuretanic, apoi am adaugat intariri cu fibra de sticla si rasina.