Sambata neagra Zile cu ghinion
#1
Postat 23 June 2003 - 09:48 AM
demult nu mi se mai intamplase nimic deosebit...ei bine, sambata am reusit s-o fac de oaie...
Am iesit eu voios tare la zbor (in parc la Tineretului) pe la ora 13.00 si hai sa speriem ciorile.... dupa ce am invartit vreo 3 minute aripa zburatoare pe sus (m-am dat eu in figuri p'acolo ca sa vada lumea ce penaj frumos am :) ) m-am gandit s-o ridic cat mai sus sa mai fac si ceva "planorism" cu ea; numai bine, ca dupa ce am ridicat-o s-a intetit si vantu si cand mi-am dat seama ca e cam tare deja era prea tarziu.... cred ca vreo 10 minute m-am tot chinuit s-o aduc mai aproape. Ei bine cu motorul in plin modelul se deplasa cu spatele.
Asa ca am pilotat cu ochii in lacrimi pana cand n-am mai vazut-o, am spus o rugaciune in gand pentru sufletul saracului model si dupa 2 ore si juma' de cautari (intrebat oamenii, lasat carti de vizita, promis recompensa, etc.) m-am dus acasa si n-am mai iesit de sub pat pana cand a trebuit sa merg la servici.
N-a mai ramas decat speranta ca cel care il va gasi ma va suna sau il va "depune" la Palatul Copiilor.
Asta e... am scris acest mesaj cu gandul ca astfel voi ajuta pe altii sa nu ajunga in aceeasi situatie ca mine.
Mananc si plang,
#2
Postat 23 June 2003 - 09:54 AM
Mai exact in ce directie a luat-o? Unde erai?
#3
Postat 23 June 2003 - 10:08 AM
Cu rabdare si ciocan.
#4
Postat 23 June 2003 - 10:24 AM
Pletila, la 23 Jun 2003, 09:54, a spus:
Mai exact in ce directie a luat-o? Unde erai?
Pai mai pletila, sa-ti spun cum sta treaba in aeromodelism: in conditiile in care zbura din Tineretului, modelul putea foarte bine sa ajunga in Piata Unirii sau Mausoleul lui Dej fara sa ai timp sa respiri!...Pomii nu se pun, ca sa-ti faci idee de ordinul de marime al distantei!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 23 June 2003 - 10:25 AM
Cu rabdare si ciocan.
#5
Postat 23 June 2003 - 10:25 AM
#6
Postat 23 June 2003 - 10:29 AM
Cu rabdare si ciocan.
#7
Postat 23 June 2003 - 10:41 AM
Am fost martor la nefericitul eveniment.... E cumplita senzatia! L-am cautat ne ne-a venit acrü in .... Nici nu stiam ca, aproape de blocurile de pe Vacaresti exista o asemenea lume. Si sunt nascut-crescut in Bucuresti... Degeaba! E descurajant atat ca zona de cautare a modelelor cat si ca areal de locuit pentru populatia de origine rroma. Plus comunitarii din zona... Nici nu stiam ca la dimensiunile mele actuale pot prinde o asemenea viteza, stimulat fiind de sus-numitele patrupede.
Dar ar trebui sa ne luam, in viitor, niste "contramasuri": macar carte de vizita (desi personal, din motive de siguranta, as da numai nr de mobil si promisiunea de recompensa.
O varianta mai eleganta si mai eficienta ar fi urmatoarea (TEMA PT ELECTRONISTI!!!): In model montat un mic emitator cu semnal de goniometrie. Nu stiu cat de greu ar fi sau cat ar costa asa ceva. Ramane sa discutam. Pornirea emitatorului ar putea fi facuta din statie pe un canal neproportional, asa incat sa nu consume curent decat cand e nevoie de el.
Poate iese ceva din asta...
Cu sfletul greu alaturi de Chiftirica (care mi-e si prieten)
Salutare
Men
#8
Postat 23 June 2003 - 10:44 AM
E naspa rau !!! aripa arata excelent.
#9
Postat 23 June 2003 - 10:45 AM
#10
Postat 23 June 2003 - 10:48 AM
ce prieten esti tu ma, de ma dai asa pe topogan?
Chestia aia cu excavatorul e din '91 cand eram in armata si modelul a cazut fiindca nu a rezistat aripa stanga la suprasarcina la iesirea dintr-un looping... in rest era vopsit rosu si fara aripi intr-adevar semana cu o racheta :) :( mai ales ca a picat perpendicular pe senila excavatorului
:)
#11
Postat 23 June 2003 - 11:08 AM
Apoi mai Chifti, tu nu dispera.! ca poate te mai intalnesti cu modelul, nici nu iti dai seama cand sare de undeva informatia. Tu macar nu ai busit modelul calcandu-l pe antena, ca unul de il cunosc io bine si se tot da Mare pe acilea!
Exista scule de goniometrie care intra in functie cand receptorul nu mai primeste semnal sau cand nu mai este alimentat. in general au sursa de tensiune separat. Uneori juri ca merita sa ai asa ceva pe model!
Ne chemi la parastasul de 6 saptamani jupane?
BigMare
#12
Postat 23 June 2003 - 11:19 AM
Imi pare rau de tot de ce ti s-a intimplat si ma bucur ca am rezistat sa nu ies si eu la zbor in acest weekend. A fost naspa de tot, mai ales Sambata aici pe la noi vintul rupea copacii.
Nu e momentul sa ironizez cele intimplate dar sper ca nu te superi daca declar oficial ca aici la noi la Arad nu s-a prabusit nici o aripa cu numar de Bucuresti..... :)
Referitor la subiectul cu goniometria....pai avind in vedere zona faimoasa despre care povesteati...poti sa-i pui si transponder de satelit ca baietii de dupa blocurile grii subtilizeaza totul. Eu am un beep-er minuscul intercalabil intre receptor si servo sau montabil pe un canal liber si are functie dubla, beep-uie daca vrei sa-ti gasesti epava sau suna de nebun daca tensiunea bateriei receptorului scade sub 4 Volti. Oricum efectul lui se simte doar in conditii de cimp deschis, intraurban nici o sansa.
Ar mai fi o jucarie mica care ar fi un autopilot prevazut cu un contact cu mercur pentru a readuce avionul la sol in cazul pierderii semnalului de la emitator dar in cazul tau putin probabil ca ar fi ajutat cu ceva.
Inca odata imi pare rau si sper sa ai noroc sa o recuperezi!
zozo
#13
Postat 23 June 2003 - 09:18 PM
Am ramas fara acumulatori pe receptie si uite asa cu gazul dincolo de jumate, pe la vreo 70-100 de metri s-a angajat pe aripa dreapta si s-a dus ca fulgerul spre pamant.
Nu am mai putut sa recuperez deecat electronica(rec+ser), si motorul si capacul de la compartimentul rezervorului. Receptorul l-am gasit in trei bucati fiecare la o distanta de 2-3 metri una fata dee cealalta. L-am testat, functioneaza dar mie frica sa il pun pe alt avion.
Adio i-am spus aproape cu lacrimi in ochi, turnand putinul combustibil pe care il mai aveam si dandu-i foc.
Condoleante tuturor celor care au pierdut cel putin un avion.
A fost infiorator vazandu-l cujm pica, neputand sa-l ajut cumva.
Adio
#14
Postat 23 June 2003 - 10:03 PM
Io-s cu masinile, n-am avion, dar....
Cea mai buna varianta de recuperare mi se pare aceea cu cartea de vizita lipita de model.
Dpdv electronic, parca exista un montaj numit: safety device.... , care cand vede ca receptorul pierde emitatorul sau acumulatorul receptorului scade sub o valoare, pune un (mai multe?) servo-uri pe niste valori anterior prestabilite. Dezavantajul e ca aparatul costa ceva plus ca mai adauga la greutate...
neputinta cred ca a durut cel mai mult.....
alexella
#15
Postat 24 June 2003 - 03:34 AM
PS : Draga Chiftirica sa nu mi-o iei in nume de rau dar intr-un fel sau altultoti ne dam banii pe fineturi de-ale modelismului si pierdem intr-un fel sau altul (eu am stricat un motor de auto aproape nou - am fortat cu prostia si l-am dovedit!!!) asa ca hai sa mai destindem un pic atmosfera ... la urma urmei faptul e petrecut ... iar acum ... sa privim partea buna : ai ocazia sa-ti iei altceva mai performant !
#16
Postat 24 June 2003 - 03:26 PM
am fost si eu la zbor cu acrobatul de 10cmc.Am ajuns pe aerodromul din Sanpetru,am montat modelul,l-am alimentat,l-am pornit si la a doua incercarede decolare am si reusit sa decolez.Am zburat cat ma tinut combustibilu.Deodata la un luping s-a terminat combustibilul,s-a oprit motoru,veneam la aterizare cu o viteza destul de mare,dar modelul a aterizat totusi in siguranta,si rula pe pista.Acum va intrebati de ce a fost o zi neagra pentru mine?ei va povestesc mai departe......modelul rula pe pista cu viteza mare si deodata BUFF s-a ciocnit de un Oltcit(a intrat sub masina)
pagube:fuselajul de fibra s-a dezlipit,jigleorul s-a rupt si aripa a fost lovita incat s-a rupt bordul de atac.
#17
Postat 25 June 2003 - 10:13 AM
Exista vre-un model de Olcit care are posibilitatea sa zboare? :(
#19
Postat 25 June 2003 - 11:53 AM
chiftirica, la 23 Jun 2003, 09:48, a spus:
Sincer imi pare rau pentru tine.
Eu era s-o patesc asta cu un navomodel pe Herastrau, tocmai cand se apropia un vaporas din ala de al lor de acolo. Mi se terminase bateria de la motor, si rx care era cu BEC si variator mecanic, a ramas cu motorul pornit si carma dreapta... Si incetisor o lua spre mijlocul lacului si in calea altora mai mari.
Mare noroc am avut ca aveam inca un navomodel mai proaspat (eram in 2) si l-am trimis dupa primul, l-a deviat de s-a intors acasa la mal... Pfui. La urmatoarea iesire am pus baterii separate la RX! :)
In legatura cu patania ta, nu vreau sa sun sarcastic, dar daca nu vine muntele la Mahomed, se duce Mahomed la munte...
Tineretului e mare. Unde anume zburai cu aripa?
Daca timp de 10 min te-ai luptat cu vantul sa o aduci mai aproape, de ce nu ai mers tu spre ea?
In alea 10 min, inteleg ca aveai deplin control asupra ei, dar ti-o tara vantul.
De ce nu ai facut-o sa coboare? Daca alea 10 min ai avut motor, puteai s-o faci sa coboare cu motorul in plin si tot cobora. O ducea vantul in continuare, dar o scoteai din resursa cand era suficient de jos, alergand dupa ea, si parca totusi, o cazatura sau un copac cu avariile de rigoare ar fi fost de preferat pierderii totale... :(
#20
Postat 25 June 2003 - 12:53 PM
Salut!
Imi iau libertatea sa-ti raspund in numele lui Chiftirica (scuze Chifti dar trebuie sa lamurim omu')
E foarte logic ce spui tu: sa fi coborat cu motorul in plin. Dar asta e un rationament logic, facut "la rece". As vrea sa vad cati modelisti sunt in stare sa-l puna in practica "la cald". Nu e usor sa-ti "trantesti " opera cu buna stiinta. Daca totusi admitem ca ar fi facut-o, ne-ar fi fost la fel de greu sa determinam punctul in care a casut. Modelul era FOARTE DEPARTE deja...
Salutare
Men
#21
Postat 25 June 2003 - 01:53 PM
La masina nu s-a intamplat nimic da la acrobatul meu da!
:) :D
#22
Postat 25 June 2003 - 02:18 PM
#23
Postat 25 June 2003 - 02:27 PM
Asa spunem toti dupa ce se intimpla mai bine faceam nustiu ce si nustiu cum si asa mai departe.
Eu spun ca daca batea vintul asa tare nu prea mai avea ce face.
#24
Postat 25 June 2003 - 06:30 PM
#25
Postat 25 June 2003 - 07:06 PM
Cat dai pe sistemul video care daca pierzi comanda avionului il faci praf iti iei in avion nou.
Si el ce vedea norii si fulgerele?
#26
Postat 25 June 2003 - 09:27 PM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#27
Postat 25 June 2003 - 09:36 PM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#28
Postat 25 June 2003 - 09:44 PM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#29
Postat 26 June 2003 - 08:42 AM
Dom*PROFESOR, la 25 Jun 2003, 21:27, a spus:
Profesore,
ai mare dreptate, dar zau ca as fi preferat sa raman corijent la materia (istoria) asta :)
Ca o completare la ce a zis Men mai sus.... nici prin cap nu-mi trece sa-mi distrug modelul atata vreme cat mai exista o speranta cat de mica de al recupera.
Acu' ce sa mai fac...o iau de la capat.
#30
Postat 01 July 2003 - 05:04 PM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003