Modelism - RHC Forum: Decolare de la sol - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Decolare de la sol cum se face?

#1 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

  Postat 12 August 2004 - 04:26 PM

am urmatoarea problema:azi la cererea publicului pe maracana am incercat o decolare de la sol.stiind ca pasarea pe care o posed a decolat lejer de la sol sub comanda marelui pilot din zilele noastre care este pe numele lui valterash am zis:da ce io nu pot.uite ca nu.
nici nu apuca sa ia ceva viteza ca incepe sa se invarta pe loc.intzeleg ca e cuplu de la elice dar am incercat si cu directia maxim dreapta,dar pana sa ajunga sa actioneze directia(adik un pic de viteza) se invarte ca titirezu'.
iar daca ma uit bine aci la articolele astea destepte constat ca trenul meu de aterizare nu are rotile puse cu un unghi usor spre interior ci sant mai aiurite din cauza unor aterizari neconventionale ca sa zic asa.
ce sa fac :sa incerc sa cresc motor progresiv pana ridica coada(azi i-am dat full motor)si dupaia sa incerc o decolare?
valterashule tu cum ai facut?
sau tu bogdane ca decolezi numa de la sol?
flying is my life...
0

#2 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 August 2004 - 04:34 PM

Eu cu calimero nu am reusit sa decolez de jos decat cand i-am pus reductor; la fel si cu Piper-ul, dar nu prea are rost sa arzi electronii pentru o chestie care nu e esentiala pentru zbor. Parerea mea e ca la tine cuplul elicii e vacs, rotile sunt prost orientate; da-i motor de la inceput, ca altfel n-o sa apuci sa vezi cand ridica coada...
La termice, lucrurile sunt ceva mai "simple", ai putere berechet, iar trenurile nu prea se indoaie de la firele mai groase de iarba. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#3 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 12 August 2004 - 04:38 PM

are reductor!!! nu se pune problema de putere.oricum zbor cu 7un pack mai mare decat zice cartea asa ca am de unde putere.
tu cum ai decolat? fara directie in contra ?
a rulat drept numa din rotzi?

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 12 August 2004 - 04:45 PM

flying is my life...
0

#4 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 12 August 2004 - 06:24 PM

Are dreptate Bogdan! Nu merita osteneala cu un "pseudomodel" sa te chinui sa decolezi....( sa vezi ce i-se umfla zambetul lui Marinero...). Am si eu un Piper 400 din seria veche din nord si credeam ca va stii de toate...degeaba. Tot roata dupa coada se invartea. Mai ai rabdare un pic, dupa Easystar si Aripa urmeaza probabil un Fuego si atunci nu vei mai avea probleme la decolare....
0

#5 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 12 August 2004 - 06:28 PM

Exact asa am patit si eu cu trainer-ul meu. Si am motor de 0.46 ic. Se invarte pe loc. Sa-l lansez din mana ? Este cam greusor. Pe deasupra sunt si singur. Nu pot sa-l aduc pe Valteras aici :lol:
0

#6 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 12 August 2004 - 06:34 PM

zozo, la 12 Aug 2004, 18:24, a spus:

Tot roata dupa coada se invartea.

mai baietzi.
valterash l-a ridicat zambind,cu ochii in alta parte.
la mine de ce nu merge?
flying is my life...
0

#7 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 12 August 2004 - 06:34 PM

Se poate si asa ?, la 12 Aug 2004, 18:28, a spus:

Nu pot sa-l aduc pe Valteras aici :lol:

Ba da! Numai trebuie sa incerci! Tiii ce s-ar mai bucura omul....

Pai singur nu-ti recomand dar se poate...au fost modele maaaari lansate din mana la Brasov weekendul trecut pe motivul ca zburau planoarele 1:1 acolo unde iarba era scurta.
0

#8 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 12 August 2004 - 06:39 PM

SILVIU66, la 12 Aug 2004, 18:34, a spus:

valterash l-a ridicat zambind,cu ochii in alta parte.
la mine de ce nu merge?

fiindca Valteras are atatea ore active la zbor cat juma de forum impreuna...... :lol:
0

#9 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 12 August 2004 - 06:42 PM

Bun. Dar ce sa fac ? Reparatiile le-am terminat. Dar parca mi-a cam scazut entuziasmul juvenil.
0

#10 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 12 August 2004 - 06:43 PM

Se poate si asa ?, la 12 Aug 2004, 18:42, a spus:

Bun. Dar ce sa fac ?

da io ce sa fac?
ca vreau decolare de la sol!!!!
valterashuleeee!! pe unde umbliii??? :lol:
flying is my life...
0

#11 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 12 August 2004 - 06:51 PM

Scoate-ne la lumina :lol: :D :D
0

#12 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 12 August 2004 - 07:58 PM

pune avionul pe un teren drept, fara nici un obstacol. impinge-l usor, sa se duca vreo trei metrii, si vezi daca merge drept. Daca nu, ajusteaza directia. Daca merge drept si totusi la decolare o ia stramb, e de la obstacole sau de la aliniamentul motorului. din experienta mea, deloc vasta :lol: un avion usor decoleaza mai dificil decat unul mai greu. Rotile ar trebui sa aiba un mic unghi inchis, adica / \ , dar am decolat elegant si cu ele invers \ / . Iar terenul trebuie sa fie cat mai drept. Apropos de aruncat din mana: se poate arunca super si un trainer de 4 kg cu motor de 10 cmc. Incercat si reusit in nenumarate randuri.

Aceasta postare a fost editata de mobi: 12 August 2004 - 07:59 PM

0

#13 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 August 2004 - 08:11 PM

hehehe... decolarea ca decolarea... stai sa vezi aterizarea... va dati jmekeri ca decolati cu trainere de 10 cmc aruncate din mana huooo

daca sunteti ciumegi aterizati-le in mana .. nah! tema pentru acasa :lol:

MIG-29
0

#14 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 12 August 2004 - 10:24 PM

hai sa facem lectia de decolare cu avion cu roata pe coada

varianta a: accelerezi treptat impingi un pic de profundor si tii directia un pic spre dreapta si merge. se invarte pe loc (spre stanga)din cauza cuplului motorului care preseaza pe sol roata stanga mai tare decat cea dreapta si astfel frecarea este mai mare, deci vireaza spre stanga

varianta b: modifici trenul de aterizare astfel incat ambele roti sa fie bracate spre interior cateva grade. nu mult sa ingreuneze rularea dar destul cat sa se observe cu ochiul liber. cat se stabileste pe incercate. 3-4 grade este ok
eu am folosit aceasta metoda si a functionat corect

red

PS: poti sal impingi cu mana cat vrei la sol ca va merge drept. fenomenul apare doar cand motorul este turat tare, deci la decolare
come to the dark side. we have cookies!
0

#15 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 13 August 2004 - 06:58 AM

Parerea mea e ca nu ar fi chiar bine sa impingi de profundor. Ideea e sa tii roata de spate pe sol, ca sa ai directie, deci sa tragi de profundor. Totusi, la un moment dat, trebuie lasata coada sa se ridice, altfel decolarea face la viteza prea mica si poc.
0

#16 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 August 2004 - 08:57 AM

Se poate si asa ?, la 12 Aug 2004, 19:28, a spus:

Nu pot sa-l aduc pe Valteras aici :D

pe valterashu il trimitem intr-un plic (incape!), doar sa-i dai tu un pic de apa cand ajunge, sa-si revina!
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#17 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 August 2004 - 08:59 AM

zozo, la 12 Aug 2004, 19:39, a spus:

fiindca Valteras are atatea ore active la zbor cat juma de forum impreuna...... :D

...ca sa nu mai vorbim de cata maioneza face el la indicatia nevestii...
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#18 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 13 August 2004 - 02:02 PM

directia nu o ai din roata avionului. ea poate sa fie si fixa, nu mobila. o ai din suprafata de comanda montata pe ampenajul vertical. si impingi un pic cat sa ridici coada de la sol. oricum, am mai spus, decat atata finete mai bine modifici trenul de aterizare si nu mai ai probleme
come to the dark side. we have cookies!
0

#19 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 13 August 2004 - 02:06 PM

am modificat trenul de aterizare.incerc maine la clg si va spun daca am reusit.
flying is my life...
0

#20 Useril este offline   eleronu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 223
  • Inregistrat: 27-June 04

Postat 13 August 2004 - 03:55 PM

Salut are !

Nu stiu daca aici e locul unde ar trebui sa postez ce urmeaza sa postez dar imi cer scuze de pe acum ...
Din cate am vazut io acum cateva saptamani (luni) ati facut cheta sa cumparati o motocositore .......coRECT ? :(

Eu unu cred ca v-ati cam grabit, si ati dat banii aiurea pe o chestie foarte costisitoare. Chestia cu costul este cam discutabila pt ca ce am gasit eu pe net nu cred ca este mai ieftin dar oricum mult mai ECONOMICA SI MAI ECOLOGICA !!!!


Acestea fiind spuse ...parerea mea e ca ar trebui sa vindeti cat mai repede chestia aia care ati cumparat-o si macar sa incercati sa cumparati noul model pe care l-am gasit eu !!!

Fisiere atasate


COPIL CRETIN- PIERDUT BORCAN ZACUSCA !
0

#21 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 13 August 2004 - 03:58 PM

eleronu, la 13 Aug 2004, 15:55, a spus:

...parerea mea e ca ar trebui sa vindeti cat mai repede chestia aia care ati cumparat-o si macar sa incercati sa cumparati noul model pe care l-am gasit eu !!!

modelu tau nu face fatza la terenurile noastre.trebe mai multe .
si sa te vad cum aterizezi printre dansele care este...
flying is my life...
0

#22 Useril este offline   eleronu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 223
  • Inregistrat: 27-June 04

Postat 13 August 2004 - 03:59 PM

AVANTAJE:
- Nu trebuie sa mai dati bani pe benzina ..uleiuri..si alte chestii "marinaresti" :(:(:D
- Tunde iarba FOARTE SCURT si o si aduna in acelasi timp
- Printr-un sistem foarte complex iarba este transformata intr-un lichid plin de vitamine si din care se pot face diferite alimente foarte sanatoase !
- Din cand in cand pe teava de esapament scoate niste bulgari ...care pentru cine are gradina ..toamna pot fi foarte folositori :D:D:D

DEZAVANTAJE:
- Necesita un spatiu de depozitare mai pretentios
COPIL CRETIN- PIERDUT BORCAN ZACUSCA !
0

#23 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 13 August 2004 - 04:00 PM

am intzeles.
acu zii si mie cum fac o decolare de la sol.
flying is my life...
0

#24 Useril este offline   eleronu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 223
  • Inregistrat: 27-June 04

Postat 13 August 2004 - 04:03 PM

Sincer nu stiu dar am o idee vaga ..:(

1 Pui avionu JOS ...il legi cu ceva de coada (nu foarte gross)
2 Il bagi in blana
3 Cand crezi ca esti pregatit II ARZI UN PICIOD IN DIRECTIE (ai grija sa porti bocancii de iarna sa nu te ranesti)


SA VEZI ACOLO DECOLARE :D PAREREA MEA !
COPIL CRETIN- PIERDUT BORCAN ZACUSCA !
0

#25 Useril este offline   eleronu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 223
  • Inregistrat: 27-June 04

Postat 13 August 2004 - 04:05 PM

Cred ca o sa vin si io maine pe CLG asa ..numa de dragu artei desi, ..daca ma gandesc bine as putea sa aduc AN2 iu.
Toata treaba e sa vina CLOTH cu MACHINA ..ca daca nu .....o las balta :(
COPIL CRETIN- PIERDUT BORCAN ZACUSCA !
0

#26 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 13 August 2004 - 04:11 PM

daca vii scrie si tu la jurnal prezbor.
si daca nu stii sa decolezi de jos arde un sut in aneul tau...
flying is my life...
0

#27 Useril este offline   eleronu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 223
  • Inregistrat: 27-June 04

Postat 13 August 2004 - 04:23 PM

Scuzele de rigoare ...ce idiot sunt ..
Io credeam ca sunt deja in jurnal de zbor ..dar ti-am deturnat subiectu ...:(


SOOORRRYY
COPIL CRETIN- PIERDUT BORCAN ZACUSCA !
0

#28 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 13 August 2004 - 04:58 PM

silviu,

daca ai modificat trenu treaba e simpla. pui pe cineva, sau chiar tu, sa tina de ampenajul vertical. dai gazu la maxim si apoi acel cineva lasa ampenajul si avionul pleaca. atunci dupa ce arulat un pic tragi putin de profundor si a plecat. acel "mic rulaj" depinde de greutatea modelului, elice, motor etc. de ex eu cu coroplastul meu cu o elice de 9x5 decolam in 10m, iar cu un 10x4 in doar 2m. (motoru de patru juma si necantarit)

red
come to the dark side. we have cookies!
0

#29 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 13 August 2004 - 05:08 PM

pot sa presupun ca metoda asta e valabila sa zicem si pentru un aeromodel bimotor?
la bimotor cuplul produs de elicii se manifesta la fel de violent ca si la un monomotor?
flying is my life...
0

#30 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 13 August 2004 - 05:49 PM

nu stiu la bimotoare cum este. presuun ca la fel. oricum la cele cu un singur motor problema este ca rotile sunt asezate de o parte si de alta a motorului si atunci din cauza cuplului roata din stanga ruleaza mai apasat pe sol. cand avionul incepe sa decoleze roata din dreapta va fi la cativa milimetri de sol (sau mai mult si isi pierde aderenta) pe cand roata din stanga din cauza cuplului ramane pe sol, deci are aderenta si prin urmare frecare mai mare cu solul. de aici rezulta tendinta de viraj la decolare
come to the dark side. we have cookies!
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu