Modelism - RHC Forum: Mod de constructie aripa - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Mod de constructie aripa Tip '' fagure ''

#1 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 28 January 2010 - 09:29 PM

cel care a construit primul model in acest stil , dorea sa obtina o rezistenta cat mai mare pe toata suprafata portanta , dar constructia este destul de dificila si la impanzire extradosul aripi nu mai are acelasi profil ( materialul de impanzire formeaza gropite in fiecare ''celula de fagure '' ) dar in cazul impanziri cu placa de balsa nu mai este aceiasi situatie ,...poate sunt si alte opinii , va rog :

Fisiere atasate


0

#2 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 28 January 2010 - 09:53 PM

Structura geodezica e mai rezistenta la torsiune. In structura clasica, nervurile nu prea au rol de rezistenta, mai mult sustin invelisul. Insa este mai greu de proiectat.
Este mai utila la planoare, care au problema asta din cauza profilului subtire. La modele cu motor, nu e un avantaj.
Un rezultat asemanator este dat de o contructie clasica, insa cu niste diagonale intre nervuri (dar aici mai creste greutatea)
Uite aici niste experimente foarte frumoase:
http://www.rcgroups....er.php?u=133609
0

#3 Useril este offline   uncris 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 59
  • Inregistrat: 30-July 08
  • Gender:Male

Postat 29 January 2010 - 09:56 PM

hmm !!! .... ce amintiri :rolleyes: ..... "Sport si tehnica" 1973.

"Cu toate ca este o metoda mai dificila, realizarea aripilor de aeromodele geodetice s-a impus prin rezultate spectaculoase. In acest caz, prin dispunerea nervurilor astfel incat ele sa se intrepatrunda o data sau de mai multe ori, aripa capata nu numai o rezistenta mai mare la torsiune dar si elasticitate mai ridicata la incovoiere. Dificultatile realizarii unei aripi de acest gen constau in proiectarea formei nervurilor si in alegerea unghiului optim de incrucisare a lor. Unghiul variaza intre 45 si 20 grade, in functie de marimea solicitarilor aplicate aripii, dar numai experienta catorva constructii ne poate indica unghiul optim.
Cea mai simpla metoda de determinare a conturului nervurii este metoda grafica. Urmarind fig. 1 se poate vedea modul de lucru. intr-un sistem de axe se traseaza profilul aerodinamic ales. Apoi din coordonatele inscrise pe OX se duc drepte paralele cu OX pana la intersectia acestora cu O’X’. O’X’ face parte din alt sistem de axe, asezat fata de primul sistem sub un unghi egal cu unghiul format de nervura montata pe aripa si directia de inaintare a modelului. Punctele de intersectie sunt noile coordonate de lungime inscrise pe O’X’.
Pentru a desena forma nervurii inscriem pe O’Y’ aceleasi coordonate ca si pe OX. profilul din fig. 1 este NACA 0015. In fig. 2 se vede aspectul general al unei structuri geodetice simple cat si modul de rigidizare al capatului de incastrare al aripii. Nervurile unei aripi dreptunghiulare, pentru a fi realizate, sunt asezate intr-un singur pachet care, dupa finisare, se imparte in doua pentru realizare locasurilor de imbucare. Jumatate din nervuri vor avea degajarea pe extrados si jumatate pe intrados. Modul de imbucare al nervurilor este prezentat in fig. 3. In cazul aripilor alungite nervurile vor fi prelucrate in doua pachete separate formate numai din elementele paralele. Fiecare pachet va fi marginit de cate doua sabloane a caror forma trebuie determinata prin metoda descrisa in fig. 1, tinandu-se seama si de micsorarea lungimii profilului in dreptul fiecarei coordonate de pe O’X’, pentru a reduce corespunzator coordonatele de pe O’Y’. Sabloanele pot fi chiar nervurile notate in fig. 4 cu aa’ si bb’.
Datorita calitatilor lor superioare, se intalnesc aripi cu structura geodetica la planoare de panta, motomodele, modele RC, etc. La marirea rezistentei aripii contribuie si invelisul. O placare cu balsa, invelirea cu matase japoneza, cu folie de plastic monocot sau cu panza de nylon, micsoreaza elasticitatea aripii, dar maresc foarte mult rezistenta ei." ( Musa Faruh ).

Fisiere atasate


0

#4 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 30 January 2010 - 05:07 AM

O abordare originala, zic eu, a problemei:
http://www.airfieldmodels.com/gallery_of_m...!/index.htm
0

#5 Useril este offline   uncris 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 59
  • Inregistrat: 30-July 08
  • Gender:Male

Postat 30 January 2010 - 10:31 AM

Si daca tot am umblat la amintiri .... din aceeasi revista primul model pe care am incercat geodetica ( proiect niciodata finalizat din pacate ).

Fisiere atasate


0

#6 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 30 January 2010 - 05:14 PM

Vezi postareauncris, la Jan 30 2010, 10:31 AM, a spus:

Si daca tot am umblat la amintiri .... din aceeasi revista primul model pe care am incercat geodetica ( proiect niciodata finalizat din pacate ).

un planor frumos , ma refer la cum a fost proiectat , dar nu este putin mare unghiul diedru ! 11 grade ?
0

#7 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 30 January 2010 - 08:24 PM

Nu neaparat, ii da stabilitate si raspunde mai usor la directie.
Chiar daca deviez, am contruit mai demult un planor DLG cu anvergura de un metru si cu diedrul de 12 grade (24 in total) inspirat de Apogee (proiectat de Mark Drela). Era stabil si raspundea foarte bine la directie. Modelele orientate magnetic trebuie sa reactioneze bine la directie.
0

#8 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 18 June 2010 - 12:53 AM

se poate inchide
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu