Flymentor 3D helicopter stabilisation System clona (ilegala) Helicomand
#31
Postat 11 August 2010 - 01:14 PM
Eu nu zbor cu stabilizare, defapt folosesc numai pentru gyro de coada (stiu ca nu este perfect, dar la hirobo este ok) si pentru eventual daca pierd sau bate soarele in ochi :D .
Ar fi bine sa deschidem un topic pentru schimb de setari al HELICOMMAND si FLYMENTOR , si adaugam pe ce tip de heli este atasat si cum se comporta.
Fiindca se poate mai multe oci vede mai mult si ar fi bine sa testam si setarile altora , poate gasim puncte care pot fi optimizate.
(chiar referam la un fel de Share de setup file )
#32
Postat 20 February 2011 - 11:06 PM
Schimb modul de stabilizare in mod normal cu gain de -70 si vad ca elicea anticuplu ramane in pozitia potrivita pt a anula cuplul inca de la pornire. Maine ies afara sa fac probe. Zau ca nu inteleg de ce se comporta asa.
#33
Postat 21 February 2011 - 08:45 AM
PS.Daca tot nu tine coada mareste valoarea insa daca bate in laterale o micsorezi.E de preferat sa zbori in modul AVCS pentru ca e mai usor,coada ramanand fixa atata timp cat nu dai alta comanda spre deosebire modul rate in care dacadaca intr-o manevra a fugit putin coada ea va ramane acolo,nu revine in pozita lasata de tine....cam asta ar fi idea pe scurt.
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#34
Postat 21 February 2011 - 11:13 AM
Daca-l setez in modul HH (probabil AVCS) uite ce se intampla: La initializare palele nu stau in pozitia neutra pe care le-am dat-o, ci se muta incet in pozitia opusa, astfel incat la start elicopterul se rasuceste in sensul acelor de ceasornic si abia dupa ce prinde ceva viteza de rotatie intervine rotorul anticuplu, isi schimba pasul si anuleaza rasucirea. In modul asta nici nu indraznesc sa merg la zbor. O sa raman deocamdata la modul normal (rate).
#35
Postat 21 February 2011 - 11:39 AM
ViorelX, la 21 February 2011 - 11:13 AM, a spus:
Daca-l setez in modul HH (probabil AVCS) uite ce se intampla: La initializare palele nu stau in pozitia neutra pe care le-am dat-o, ci se muta incet in pozitia opusa, astfel incat la start elicopterul se rasuceste in sensul acelor de ceasornic si abia dupa ce prinde ceva viteza de rotatie intervine rotorul anticuplu, isi schimba pasul si anuleaza rasucirea. In modul asta nici nu indraznesc sa merg la zbor. O sa raman deocamdata la modul normal (rate).
Gyro de coada din FLM este de slaba calitate,are asa numitul drift(alunecare)care poate fi anulat cu ajutorul trimerului,de preferat sa folosesti un gyro mai bun.Inainte de a monta FLM ar trebui sa faci cel putin un zbor,sa vezi cum e reglat(mecanic) heli.Si acum sa-ti mai spun ceva:sa nu crezi,ca v-a zbura singur,comenzile sunt la tine,el face stabilizarea la actiunea factorilor externi,la vant .....
multa bafta
#36
Postat 21 February 2011 - 11:51 AM
P.S. Nu inteleg de ce te revolti cu FLM-ul asta; la cat a costat, la ce te asteptai ? Helicommand Profi? Trimite-l la garantie... :) .
In plus, sunt cel putin doi useri pe thread-ul asta care au sesizat problema cu gyro. Citeste mai cu atentie.
Aceasta postare a fost editata de rad_gaby: 21 February 2011 - 11:55 AM
#37
Postat 21 February 2011 - 03:27 PM
Chiar ieri am mai facut o proba de zbor si fara Flymentor, cu giroscop HK401, in mod HH, la care nu apare anomalia mentionata la FLM. Elicopterul era in buna stare, chiar daca nu-s eu in stare sa-l pilotez.
#39
Postat 06 April 2011 - 06:39 PM
takeoff, la 07 March 2011 - 06:23 PM, a spus:
Salutari,
Am si uitat de postul asta.
Pana acum n-am avut noroc cu elicopterul meu. La scurt timp dupa postarile mele de mai sus m-am dus pe un teren de joaca sa testez elicopterul cu flm. Dar mi s-a distrus din prima, fiindca nu stiu cum, n-am bagat de seama ca am montat giroscopul si senzorul optic in sensuri opuse. La probele din casa totul parea in regula, fiindca la lumina slaba din casa, senzorul optic nu functiona. Si culmea, ca tocmai citisem despre pataniile altora care au montat gresit aceste componente.
La o luna dupa accident aveam elicopterul din nou reparat. Ii inlocuisem palele, cateva piese de la rotorul principal si ii indreptasem tubul de la coada. Nici nu mai aveam curaj sa ies la probe de zbor. Pana la urma m-am incumetat si ... am reusit sa zbor fara accident. Sistemul mergea si incerca sa-si mentina pozitia fixa, dar se rotea in jurul axei verticale, ca nu-si mentinea coada in pozitie fixa, decat daca interveneam eu cu mansa de directie.
Am reusit sa zbor de 3 ori. La al 3-lea zbor a fost vant. Mi se parea ca-l pot stapani, dar la un moment dat l-am ridicat prea sus si apoi l-am coborat prea repede jos si iar l-am dat de Pamant. Acum iar trebuie sa-l repar. Astept sa-mi vina piese noi. De data asta voi inlocui complet rotorul principal si cel de coada cu versiuni metalice.
Intre timp am examinat servourile. Am folosit 4 servo-uri digitale D922MG http://hobbyking.com...idProduct=10976
Sunt laudate, dar mie mi se pare ca au joc destul de mare. Le-am testat si forta. Din 4 doar doua reusesc sa ridice 1kg atarnat de capatul bratului, ceea ce pt un HXT900 nu e o problema. Acum ma bate gandul sa inlocuiesc si servo-urile, dar cu care? Cele cateva servouri de marca (Futaba, Hitec, Inolab) special recomandate pt elicoptere sunt exagerat de scumpe. Servouri digitale in jur de 10$ sunt la ora actuala destule, dar zau ca nu stiu de care sa cumpar si sa fiu sigur ca nu-s mai rele decat astea D922MG pe care le am.
Nu-mi convine nici ca in urma comenzilor, servourile nu actioneaza fin, ci cu tremuraturi, dar pt asta e de vina Flymentorul. Probabil el merge bine doar cu anumite servouri sau trebuie bine setate anumite sensibilitati.
Am tot studiat documentatii despre Flm si n-am gasit nicaieri informatii despre ce servouri trebuie folosite si ce servouri nu trebuie folosite in acest sistem. Exista servouri cu impuls neutru de 1,5ms, altele de 1,52ms sau chiar 0,76ms. La giroscoape in general se specifica macar atata lucru: ce latime are impulsul de comanda al servourilor la pozitia neutra. La Flm nu gasesc nicaieri aceasta informatie, doar faptul ca semnalul care intra in sistem trebuie sa aiba latimea de 1,5ms la pozitia neutra. Faptul ca la mine coada nu se mentine in pozitie fixa poate sa fie din cauza ca receptorul meu nu da exact 1,5ms pe canalul de directie in pozitia neutra sau e de vina emitatorul. Inca n-am avut ocazia sa masor aceste impulsuri.
A masurat cineva ce impuls de iesire da FLM?
De exemplu as fi tentat sa cumpar un servo Graupner DES 477 BB, fiindca e printre cele mai ieftine servouri nemtesti, are doi rulmenti si ma astept la precizie si calitate f bune. Dar s-ar putea sa ma insel. Nu stiu nici ce impulsuri accepta, fiindca nici macar un producator ca Graupner nu indica acest lucru. Am tot cautat pe internet informatii despre acest servo, dar nu prea sunt si cineva spune ca asta ar merge cu impuls neutru de 0,75ms. Asta nu-i o stire sigura, dar daca ar fi asa, l-as cumpara degeaba, fiindca Flm, daca nu da impuls de 1,5ms, il da probabil de 1,52ms.
Am gasit o baza de date despre servouri: http://www.servodatabase.com, dar nu-i de mare folos. Degeaba are f multe servouri, fiindca la multe sunt informatii incomplete.
#40
Postat 08 June 2011 - 11:00 AM
Au trecut luni de zile si nu s-a mai scris aproape nimic in aceasta sectiune. De ce oare?
Eu inca n-am reusit sa-mi fac elicopterul sa zboare normal cu Flymentor. In tot topicul nu spune nimeni ce servomecanisme a folosit. Doar stiganas spune undeva ca i se pare ca Flm nu merge cu servouri analogice.
Eu am folosit la inceput servouri digitale D922MG, dar am fost dezamagit de ele: au joc destul de mare, forta lor e mica (de fapt am observat ca au forta mai mare intr-un sens si mai mica in celalalt), iar bratele lor sunt cam flexibile.
Dealtfel multi isi inchipuie ca pt schimbarea pasului palelor trebuie forta mare. Eu zic ca nu: axa articulatiei palei trece aproape de centrul de presiune al palei, deci nu trebuie cuplu mare la orientarea ei. In plus, de la bratul servoului la bratul palei miscarea se demultiplica de vreo 3 ori iar forta de la servouri se amplifica. Am incercat sa actionez si cu mana platoul ciclic (cu servourile decuplate) in timp ce se invarte rotorul. Nu trebuie cine stie ce forta. Doar la actionarea cozii am observat ca trebuie forta considerabil mai mare.
Eu totusi m-am decis sa inlocuiesc aceste servouri. La platoul ciclic le-am inlocuit cu servouri analogice MG90. Au forta mare, centraj bun, joc mai redus, brate mai tari. La coada am pus servo digital MG16R.
Dupa aceasta schimbare elicopterul nu mai merge deloc bine cu Flm. Abia se ridica putin si la cea mai mica perturbatie rotorul intra intr-o oscilatie puternica, f periculoasa si trebuie sa-l opresc repede. Nici pomeneala de stabilizare. Reduc amplificarea si oscilatia nu scade, decat daca amplificarea devine atat de mica incat Flm practic nu mai actioneaza deloc. Cand aveam servourile alea digitale prapadite, nu aparea problema asta. La coada apar oscilatii doar la amplificarea cea mai mare. Cum o reduc putin, scap de ele.
De fapt nu numai ca am schimbat servourile. O data cu ele am inlocuit si rotorul de plastic cu rotor metalic, in urma unui accident. Ma asteptam ca rotorul metalic sa fie mult mai bun. Da de unde! Alta dezamagire. Prelucrarea e de slaba calitate, are multe jocuri, filete prost facute si prea largi. Cel de plastic era mai bun.
Sa fie oare si jocurile de vina pt oscilatiile astea periculoase?
M-am lamurit si de ce rotorul anticuplu, in modul HH isi orienteaza initial palele invers decat ar trebui ca sa invinga cuplul rotorului principal: din simplul motiv ca Flm nu percepe stick-ul de directie ca fiind in pozitia neutra, ci il considera deplasat ca pt comanda la dreapta. Trebuie corectat prin subtrim.
La fel si celelalte comenzi (eleron si elevator), in repaus nu-s percepute ca fiind in pozitiile neutre. Trebuie corectate si ele. Altfel, in modul de stabilizare a pozitiei, elicopterul nu sta la punct fix, cum ar trebui. Mi-am dat seama de asta dupa ce am schimbat statia si au fost necesare alte corectii.
In alte forumuri scrie ca Flm merge si cu servouri analogice, doar ca cele digitale sunt recomandate. La mine e dezastru cu cele analogice.
Aceasta postare a fost editata de ViorelX: 08 June 2011 - 11:02 AM
#41
Postat 16 June 2011 - 10:12 AM
-toate setarile le-am lasat pe defaul,asa a mers cel mai bine
-servouri am folosit si digitale si normale,merge la fel de bine,sau rau cu ambele tipuri
-gyro de coda e varza,am renuntat la el
-toate trimurile pe 0 la pornire,dupa aia le,poti folosi
-heli trebuie sa fie orizontal la initializare
Atentie la directia de compensare,am avut probleme la pitch,la prima vedere parea bine,dar nu era si
in loc sa compenseze accentua miscarea de inaintare.
spor
#42
Postat 22 June 2011 - 09:53 AM
Am tot vrut sa masor semnalele de la receptor si Flm cu osciloscopul, dar n-am osciloscop la indemana. In schimb, mai nou mi-am cumparat un multimetru care masoara frecventa si factorul de umplere.
Semnalele de la receptor (Corona cu sinteza, 35MHz) au frecventa de 45Hz si factorul de umplere de 6.5% (in pozitia neutra). Asta inseamna impulsuri cu durata de 1.45ms si nu de 1.5ms cum cere Flm. Ca sa fie impulsuri de 1.5ms trebuie sa modific "subtrimm" la pozitia 13.
La iesire Flm-ul da impulsuri cu frecventa instabila intre 58-59Hz, spre deosebire de receptor care da impulsuri cu frecventa riguros constanta.
Poate am probleme de descarcari electrice de la curea. La ultima reparatie am pus la coada pinion metalic.
#44
Postat 22 June 2011 - 09:02 PM
Am incercat sa incep zborul si in modul de stabilizare doar a orientarii si sunt aceleasi probleme. Dealtfel camera video sta montata la inaltime, altfel decat au pus-o multi altii: sta montata pe teava cozii si nu folosesc trenul de aterizare original de plastic, ci am facut unul special mai inalt din teava de duraluminiu astfel incat camera sta la vreo 20cm inaltime fata de sol.
Deasemenea, la initializarea, tin elicopterul orizontal si il las sa se acomodeze cu temperatura ambianta.
Nici vibratii n-am avut, ca am echilibrat cat am putut de bine palele si am egalat si unghiurile palelor.
La urmatoarea reparatie am sa am grija mai multa la deparazitare, o sa pun inele de ferita la firele care intra in Flm, o sa pun la masa teava, caroseria, carcasa motorului... Si poate renunt la Flm.
#45
Postat 22 June 2011 - 09:17 PM
Am incercat sa incep zborul si in modul de stabilizare doar a orientarii si sunt aceleasi probleme. Dealtfel camera video sta montata la inaltime, altfel decat au pus-o multi altii: sta montata pe teava cozii si nu folosesc trenul de aterizare original de plastic, ci am facut unul special mai inalt din teava de duraluminiu astfel incat camera sta la vreo 20cm inaltime fata de sol. Iar probe am facut nu in iarba, nu pe asfalt, ci pe o suprafata de joc acoperita cu covorase din cauciuc spongios si marcata cu linii.
Deasemenea, la initializarea, tin elicopterul orizontal si il las sa se acomodeze cu temperatura ambianta.
Nici vibratii n-am avut, ca am echilibrat cat am putut de bine palele si am egalat si unghiurile palelor.
La urmatoarea reparatie am sa am grija mai multa la deparazitare, o sa pun inele de ferita la firele care intra in Flm, o sa pun la masa teava, caroseria, carcasa motorului... Si poate renunt la Flm.
Aceasta postare a fost editata de ViorelX: 22 June 2011 - 09:18 PM
#48
Postat 28 August 2012 - 09:04 PM
#49
Postat 29 August 2012 - 09:18 AM
ViorelX, la 28 August 2012 - 09:04 PM, a spus:
Pai asta este farmecul la elicoptere,mereu ai probleme.
#50
Postat 29 August 2012 - 10:58 PM
#51
Postat 14 October 2013 - 02:34 PM
ViorelX, la 08 June 2011 - 11:00 AM, a spus:
Au trecut luni de zile si nu s-a mai scris aproape nimic in aceasta sectiune. De ce oare?
Eu inca n-am reusit sa-mi fac elicopterul sa zboare normal cu Flymentor. In tot topicul nu spune nimeni ce servomecanisme a folosit. Doar stiganas spune undeva ca i se pare ca Flm nu merge cu servouri analogice.
Eu am folosit la inceput servouri digitale D922MG, dar am fost dezamagit de ele: au joc destul de mare, forta lor e mica (de fapt am observat ca au forta mai mare intr-un sens si mai mica in celalalt), iar bratele lor sunt cam flexibile.
Dealtfel multi isi inchipuie ca pt schimbarea pasului palelor trebuie forta mare. Eu zic ca nu: axa articulatiei palei trece aproape de centrul de presiune al palei, deci nu trebuie cuplu mare la orientarea ei. In plus, de la bratul servoului la bratul palei miscarea se demultiplica de vreo 3 ori iar forta de la servouri se amplifica. Am incercat sa actionez si cu mana platoul ciclic (cu servourile decuplate) in timp ce se invarte rotorul. Nu trebuie cine stie ce forta. Doar la actionarea cozii am observat ca trebuie forta considerabil mai mare.
Eu totusi m-am decis sa inlocuiesc aceste servouri. La platoul ciclic le-am inlocuit cu servouri analogice MG90. Au forta mare, centraj bun, joc mai redus, brate mai tari. La coada am pus servo digital MG16R.
Dupa aceasta schimbare elicopterul nu mai merge deloc bine cu Flm. Abia se ridica putin si la cea mai mica perturbatie rotorul intra intr-o oscilatie puternica, f periculoasa si trebuie sa-l opresc repede. Nici pomeneala de stabilizare. Reduc amplificarea si oscilatia nu scade, decat daca amplificarea devine atat de mica incat Flm practic nu mai actioneaza deloc. Cand aveam servourile alea digitale prapadite, nu aparea problema asta. La coada apar oscilatii doar la amplificarea cea mai mare. Cum o reduc putin, scap de ele.
De fapt nu numai ca am schimbat servourile. O data cu ele am inlocuit si rotorul de plastic cu rotor metalic, in urma unui accident. Ma asteptam ca rotorul metalic sa fie mult mai bun. Da de unde! Alta dezamagire. Prelucrarea e de slaba calitate, are multe jocuri, filete prost facute si prea largi. Cel de plastic era mai bun.
Sa fie oare si jocurile de vina pt oscilatiile astea periculoase?
M-am lamurit si de ce rotorul anticuplu, in modul HH isi orienteaza initial palele invers decat ar trebui ca sa invinga cuplul rotorului principal: din simplul motiv ca Flm nu percepe stick-ul de directie ca fiind in pozitia neutra, ci il considera deplasat ca pt comanda la dreapta. Trebuie corectat prin subtrim.
La fel si celelalte comenzi (eleron si elevator), in repaus nu-s percepute ca fiind in pozitiile neutre. Trebuie corectate si ele. Altfel, in modul de stabilizare a pozitiei, elicopterul nu sta la punct fix, cum ar trebui. Mi-am dat seama de asta dupa ce am schimbat statia si au fost necesare alte corectii.
In alte forumuri scrie ca Flm merge si cu servouri analogice, doar ca cele digitale sunt recomandate. La mine e dezastru cu cele analogice.
Salutam,
Am sa incerc sa scriu doar ce am constatat eu, dupa parerea mea, acestea sunt conditiile minime pentru a folosi Flymentor:
*STATIA DE 6 CANALE (recomand minim 7 canale), DOAR CELE CE PERMIT DEMIXAREA STATIEI
(am incercat aproape 8 luni diverse moduri de a demixa statii e-sky de elicopter,
sau statii ce au mixaje deja predefinite de fabricant, inclusiv intrebarea catre producatori,
ce au raspuns clar si raspicat, ca este f bine setata statia asa cum o produc ei si nu premite demixarea)
--Vlad aici s-a grabit in exemplificari, a avut buna intentie, insa inafara de hovering, nu a putut zbura...cu statia de la e-sky.
*TOATE SETARILE SE FAC PE SOFTUL DE LA FLYMENTOR, (putine cazuri, se alege un castig mare *Stick sensivity gain* poti setari din
statie in acel caz).Va asigur ca este de testat si bibilit de va plictisiti (eu inca nu ma las).
*AVANSATII CAND DORESC CA SA INTERVINA EI, MULT MAI MULT IN CONTROLUL ELICOPTERULUI, exista corectia din soft flymentor la:
"3.5 Adjusting `Control Parameters`" care va fi cursa dictata de stickuri catre servo-uri,
cat si mai ales la "4.2 Adjusting `Advanced Parameters`" *Stick sensivity gain*= castigul de sensibilitate provenit de la stick
(acesta din urma priorizeaza comanda de la stick-uri catre servo-uri).
4.2.4 `Expert Setings`
1). Manual Override Ability = "Large" control mai mult de la pilot, "wide" control mai mult de la flimentor
3). Stick Response Acceleration, seteaza cat de rapid va raspunde la comanda de pe stick.
PS.
Excelenta idee sa schimbam configuratii intr-e noi, alta bataie de cap ar fi din cauza "reversul" pe platoul ciclic.
Personal nu inteleg ce anume face "4.1 Adjusting `Gyro Parameters` Pitch to tail mix (e zero nu am ublat la el)" si
"Heading hold Angle Range" cred ca este vorba de miscarea pe care o face elicopterul in cazul rotatiei pe axa,
miscare sinusoidala din cate am inteles.In ce parte strange (elimina curba) si in ce parte este mai larga miscarea,
nu stiu, poate ma ajutati dumneavoastra cei de pe forum.
Multumesc!
Belt CP CX class 450 RTF + flymentor
Walkera CB180Q class 370 RTF
Power Starr 1 V977 RTF
Angel 300 class 300 RTF