Modelism - RHC Forum: Curatare motor termic - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Curatare motor termic

#1 Useril este offline   Dan Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 785
  • Inregistrat: 18-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Campina

Postat 01 November 2009 - 08:04 AM

Buna dimineata.Am o mare problema ;am un motor care este plin de pamant inclusiv in vibroken(in urma unui crash) si vreau sa-l curat dar nu stiu ce substanta trebuie sa folosesc?Pe vremuri la Casa pionierului stiu ca foloseam gaz lampant dar din pacate astazi nu prea se mai gaseste de cumparat asa ceva si de aceea va cer sfatul voua cu ce altceva as putea sa spal bine motorul fara al afecta in vre-un fel.Multumesc.
Yak 54 Russian Thunder pwd by 55cc reborn!
Yak 55 EP by Telink
Heli-T-Rex 450 Sport
HK450 pro
0

#2 Useril este offline   Porumbeu 

  • Girls in your town for night
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 831
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Gender:Male
  • Location:New York
  • Interests:discussion

Postat 01 November 2009 - 08:08 AM

Cu combustibil poti sa-l speli.
0

#3 Useril este offline   Dan Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 785
  • Inregistrat: 18-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Campina

Postat 01 November 2009 - 08:22 AM

Vezi postareaPorumbeu, la Nov 1 2009, 08:08 AM, a spus:

Cu combustibil poti sa-l speli.

Crede-ma ca imi trebuie cel putin 1 l de combustibil ca sa-l pot curata ff.bine si una la mana nu am momentan atat combustibil si doi la mana incercam sa gasesc un produs ceva mai ieftin care poate spala bine :rolleyes:
Yak 54 Russian Thunder pwd by 55cc reborn!
Yak 55 EP by Telink
Heli-T-Rex 450 Sport
HK450 pro
0

#4 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 November 2009 - 09:52 AM

Vezi postareaDan Andrei, la Nov 1 2009, 08:22 AM, a spus:

Crede-ma ca imi trebuie cel putin 1 l de combustibil ca sa-l pot curata ff.bine si una la mana nu am momentan atat combustibil si doi la mana incercam sa gasesc un produs ceva mai ieftin care poate spala bine :rolleyes:

Alcool izopropilic sau, daca nici d-asta nu gasesti, spirt medicinal. In nici un caz sa nu folosesti gaz, motorina sau alt produs petrolier pt. ca strici garniturile.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#5 Useril este offline   Dan Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 785
  • Inregistrat: 18-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Campina

Postat 01 November 2009 - 09:55 AM

Vezi postareaMLGore, la Nov 1 2009, 09:52 AM, a spus:

Alcool izopropilic sau, daca nici d-asta nu gasesti, spirt medicinal. In nici un caz sa nu folosesti gaz, motorina sau alt produs petrolier pt. ca strici garniturile.

Alcoolul tehnic este bun?
Yak 54 Russian Thunder pwd by 55cc reborn!
Yak 55 EP by Telink
Heli-T-Rex 450 Sport
HK450 pro
0

#6 Useril este offline   andreirosca 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 271
  • Inregistrat: 08-December 06

Postat 01 November 2009 - 01:22 PM

Merge cu spirt medicinal. Atentie nu produse petroliere - risti sa strici garnituri din cauciuc care nu rezista la asa ceva.
0

#7 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 01 November 2009 - 01:43 PM

am curatat motoarele cu gaz...si cu clatite dupa cu WD...merg ca unse toate pana acum...
0

#8 Useril este offline   Dan Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 785
  • Inregistrat: 18-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Campina

Postat 01 November 2009 - 01:51 PM

Pana la urma la-am demontat bucati si l-am spalat intr-un jet de apa calda(avea f.mult pamant chiar si sub piston) dupa care am scos de pe el tot ce inseamna oring si garnitura si l-am spalat in alcool tehic.L-am lasat se sa usuce pe calorifer cca. o ora dupa care am gersat din belsug cu ulei after run rulmentii si toate piesele in miscare dupa care l-am remontat.Cred ca o sa vi-se para ciudat treaba cu jetul de apa calda dar am procedat asa sfatuit de Brezeanu (Jhon) in care am mare incredere :rolleyes:Oricum v-a multumesc tuturor pt sfaturi si mai las topicul deschis pt ca s-ar putea sa se afle si alti in aceasi situatie si se vor putea inspira de aici.

Aceasta postare a fost editata de Dan Andrei: 01 November 2009 - 01:55 PM

Yak 54 Russian Thunder pwd by 55cc reborn!
Yak 55 EP by Telink
Heli-T-Rex 450 Sport
HK450 pro
0

#9 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 01 November 2009 - 03:39 PM

....nu sunt sigur dar se pare ca uleiul after run este putin mai agresiv , astfel el poate fi utilizat la curatirea motorului dar in final acesta trebuie uns cu ulei de arma , care este utilizat de mai multi modelisti.
0

#10 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 01 November 2009 - 04:52 PM

Eu fac asa: spalat bine cu gaz (petrol lampant). Dizolva bine, patrunde peste tot ca nimeni altul si nu este agresiv pentru garnituri. Apoi ulei pentru montaj...daca am. Daca nu, Marvel Oil
http://www.marvelmys...x.php/site/mmo/
sau after run. . Uleiul de arma este, de asemeni, excelent pentru conservare. Dar nu stiu cat de bun este pentru primele secunde de la pornire. W40 nu-i bun. Este, in special, un dizolvant.
PS. Daca este plin de pamant este buna si o spalare prealabila cu apa calda si detergent.
PPS. Daca credeti ca prezinta interes pot scana un capitot dintr-o carte despre motoare aero.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 01 November 2009 - 05:06 PM

0

#11 Useril este offline   Dan Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 785
  • Inregistrat: 18-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Campina

Postat 01 November 2009 - 05:01 PM

Eu unul sunt convins ca uleiul after run nu este deloc coroziv ci din contra ajuta la neutralizarea substantelor corozive care raman in motor dupa functionare de ex.nitrometan sau resturile acestuia rezultate dupa ardere.
Yak 54 Russian Thunder pwd by 55cc reborn!
Yak 55 EP by Telink
Heli-T-Rex 450 Sport
HK450 pro
0

#12 Useril este offline   ionut76 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1240
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/6
  • Interests:http://www.catia.ro

Postat 01 November 2009 - 05:08 PM

Sa vedeti ce-o sa-mi sara acum colegii in cap ! Parerea mea e ca le cautam prea mult in "coarne" motoarelor termice. In cazul de fata s-a dorit curatarea motorului de pamint/noroi. Cred ca Dan Andrei a facut foarte bine spalindu-l cu apa. Apa apa, eventual calda. Uscat, uns apoi si gata, bun de zbor. In locul lui as fi procedat la fel, dupa apa probabil ca il bagam (fara garnituri, desigur) in motorina pentru o ultima baita. Atita vreme cit pe/in motor nu apar urme de rugina si este scos (curatat) si ultimul fir de praf (din interior) cred ca orice metoda este buna, cu atit mai mult cu cit este si mai ieftina.
Cursuri si carti CATIA v5 aici
0

#13 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 01 November 2009 - 06:39 PM

Spunea cineva mai devreme pe forum ca nu-i bine de demontat motorul pentru orice fleac. Dupa un crash cu probleme la motor chiar e indicat de verificat fiecare piesa, dar tot cu mare grija la montat. Parca era si un subiect mai demult. Montarile si demontarile repetate, duc la cresterea uzurii motorului. Nu ma pronunt la ce-i mai bun de bagat in el (parca merge la suflet ce zice dan_mitea), reamintesc doar de demontarea si montarea corecta a pieselor. Scuze de offtopic.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#14 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 01 November 2009 - 08:40 PM

O mica precizare. Petrolul lampant nu strica nici o garnitura. In plus dizolva ceea ce nu a dizolvat, in timpul functionarii, combustibilul (alcool).
Aici am gasit la departamentul de camping. Se foloseste pentru incalzit si iluminat in corturi, sub numele de kerosen.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
0

#15 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 November 2009 - 09:32 PM

Si inca o mica precizare: WD-40 nu e dizolvant ci kerosen ambalat frumos...
Pt. After-run recomand utilizarea uleiului de servodirectie tip ATF (ala rosu) care este si un excelent curatitor si nu ataca garniturile.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#16 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 01 November 2009 - 10:19 PM

Vezi postareaMLGore, la Nov 1 2009, 09:32 PM, a spus:

Si inca o mica precizare: WD-40 nu e dizolvant ci kerosen ambalat frumos...
Pt. After-run recomand utilizarea uleiului de servodirectie tip ATF (ala rosu) care este si un excelent curatitor si nu ataca garniturile.


Daca ne uitam aici:
http://en.wikipedia.org/wiki/WD-40
eu, inteleg ca 50% este solventul. Dintre acestia o parte este hexanul care ar fi similar kerosenului, dar nu-i. Uleiul este in proportie de 15%. Mai sus spune ca substanta utila este uleiul, care ramane pe piesa dupa ce se evapora restul. Gazul nostru cel de toate zilele nu prea se evapora...Una peste alta parca nu-i kerosen...zic si eu.
0

#17 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 November 2009 - 08:29 AM

Scuze, am gresit eu, nu-i kerosen, e petrol lampant.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#18 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 02 November 2009 - 02:02 PM

Sigur imi scapa ceva.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 02 November 2009 - 02:12 PM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

9 useri citesc topicul
0 membri, 9 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu