pt inceput...un easy star? brushless...sau brushed?
#1
Postat 13 October 2009 - 08:01 PM
#2
Postat 13 October 2009 - 08:17 PM
z_dorin, la Oct 13 2009, 09:01 PM, a spus:
Pai dupa cele scrise deduc ca ai un rc(radiocomanda)...prima data ar fi bine sa il lasi in varianta de motorizare originala(e mai ascultator),depinde ce kit achizitionezi -doar aeromodelul,aeromodelul+reg+motor+servo,sau un kit RTF(adica incarci accu si pleci la zbor,avand toate componentele)
Daca vrei sa faci modificarile -adica motor brushless,spune ce pack ai(nr celule,capacitate,rata de descarcare, asa se intelege ca ai un pack LiPo),sa vedem daca e bun pt. aplicatia ta,restul -ce motor si ce regulator vom vedea ..
P.S.-foloseste functia de cautare de pe acest forum,este un topic cu zeci de pagini despre acest aeromodel,bravo ai ales un aeromodel ideal pt. incepatori.
Cu respect
Dan
#3
Postat 13 October 2009 - 08:19 PM
Un Li-Po preferabil 3S - 1300mA - se potriveste cu centrul de greutate - poti merge si la 1500 sau mai sus cu capacitatea - la alegere si la buzunar...
Un motor care sa atinga o turatie de 15000RPM cat are periatul original ( 16k chiar ) asa ca la 3S ( 11V) iti trebuie un motor de la 1400KV la 1700 KV - ce gasesti mai bun si mai usor de montat
Un regulator de 20 A ca sa il poti folosi si in viitor la alte viitoare aeromodele
Rabdare si tutun
Succes
#4
Postat 13 October 2009 - 08:25 PM
motzu, la Oct 13 2009, 09:19 PM, a spus:
Un motor care sa atinga o turatie de 15000RPM cat are periatul original ( 16k chiar ) asa ca la 3S ( 11V) iti trebuie un motor de la 1400KV la 1700 KV - ce gasesti mai bun si mai usor de montat
Un regulator de 20 A ca sa il poti folosi si in viitor la alte viitoare aeromodele...
Adica un BL2408-21, KV: 1750, 14A si un regulator Robbe control 520 de 20A.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 13 October 2009 - 08:25 PM
#5
Postat 13 October 2009 - 08:43 PM
Un brushless de 140 de wati s-ar putea sa-ti faca avionul cam incontrolabil pentru experienta ta.
#6
Postat 13 October 2009 - 09:01 PM
Dragos Avramescu, la Oct 13 2009, 09:43 PM, a spus:
Un brushless de 140 de wati s-ar putea sa-ti faca avionul cam incontrolabil pentru experienta ta.
.da...cred ca o sa raman la brushed...pana voi avansa la modele mai pretentioase...multumesc pt sfaturi...va salut!
#7
Postat 14 October 2009 - 11:45 AM
multa bafta si te sfatuiesc sa mergi pe noile variante de motoare.....
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#8
Postat 14 October 2009 - 11:54 AM
oachidori, la Oct 14 2009, 12:45 PM, a spus:
Ce este aceea schimbarea pozitiei axului ?
Sper ca nu l-ai indoit :)
Eu as cauta o cutie de medicamente de marime sa incapa la fix in locul fostului motor, si pe fundul acesteia as prinde talpa unui motor din seria 24xx, Axul va fi exact pe directia motorului original si nu vad necesitatea unei schimbari de pozitie.
#9
Postat 14 October 2009 - 12:01 PM
Eu pe EZ*-ul unui prieten am infipt fortat in gaura existenta cutia de medicamente pe al carei fund am insurubat un motor brushless Protronik 2205-1800 alimentat de la un pack de 7.2 V (2S) de 2000mA
Din pacate motorul asta nu stie 3S caci se arde - de aceea am propus sa-si ia omul 3S de la bun inceput
Modificarile fata de periatul original sunt minime si dureaza 10 minute
Ia propunerile lui renatoa sunt foarte convenabile la buzunar - eu folosesc aceasta combinatie pe un Elektro Uhu
Succes
#10
Postat 14 October 2009 - 01:34 PM
oachidori, la Oct 14 2009, 12:45 PM, a spus:
multa bafta si te sfatuiesc sa mergi pe noile variante de motoare.....
nu vreau sa pun un motor brushless pt putere mai mare...ci unul potrivit pt un motoplanor, cu un consum moderat sa zbor modelul cat mai mult timp...aici as vrea niste indicatii...dati-mi niste modele de motoare brushless potrivite pt un easy star...salut
#11
Postat 14 October 2009 - 02:33 PM
iti recomand :
Motor BL C2826A Motor BL Outrunner, KV2120
Elice Pusher 6.3x3.2, Direct Drive
atentie la motor....poti sa folosesti 2s lipo la 3s lipo este posibil sa fortezi motorul.
folosesti ca suport de prindere un tub de zaharina de la farmacie ...tre' sa aiba diametru de 30mm.
la decolare daca folosesti putere maxima este putin instabil.....incearca sa nu il transformi in racheta.
ca regulator am folosit un-FLY-25A BLMC, HiModel pe care l-am montat afara pentru o mai buna racire.
accu folosesc un 3S lipo 2200 mAh montat direct in botic. mai am si un 2S lipo de 3000 mAh de la un auto.
bafta maxima!
#12
Postat 15 October 2009 - 11:11 AM
eu personal pt un avion similar am folosit:
Motor BL Outrunner FC 2830/ 12Specificatii:
Turatie in gol: 980 rpm/v
Curent in gol: 0.7 A
Tensiune de alimentare: 6-10 celule NiMH
Tensiune de alimentare: 2 - 3 celule LiPo (11.1 volti)
Curent maxim admis: 14 A
Masa: 56 grame
Diametrul axului: 3.17 mm
Tractiune maxima: 830 grame
Elice: < 10 x 7 inch
acumulator 9.6 nimh pe care il aveam deja si merg cu el cca 30 min la 1/2 din turatie
regulator Regulator Brushless Roxxy BL-Control 720
Nr. Celule: 4-10 NiCd/NiMH; 2-3 LiPo
Curent sustinut: 20A (25A in scurt)
Functii: Inainte / Stop / Frana
Dimensiuni: 32 x 24 x 7 mm
BEC: 5V max. 1A
Masa: 25 g (cu cabluri)
elice 19x10 pliabila graupner astea sunt in cm
pt ca la acest motor prinderea este pe spate si am avut nevoie ca prinderea sa fie in aceeasi directie cu axul ;am sunat la importator si mi-au spus modalitatea de schimbare a axului;se desface saiba care tine axul si se bate cu un ciocan pt lemn foarte usor si se rezolva;asta pt ca motorul era in carcasa si nu in exterior
dc vrei cu adevarat se poate...
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#13
Postat 15 October 2009 - 12:24 PM
oachidori, la Oct 15 2009, 12:11 PM, a spus:
eu personal pt un avion similar am folosit:
Motor BL Outrunner FC 2830/ 12Specificatii:
Turatie in gol: 980 rpm/v
Curent in gol: 0.7 A
Tensiune de alimentare: 6-10 celule NiMH
Tensiune de alimentare: 2 - 3 celule LiPo (11.1 volti)
Curent maxim admis: 14 A
Masa: 56 grame
Diametrul axului: 3.17 mm
Tractiune maxima: 830 grame
Elice: < 10 x 7 inch
acumulator 9.6 nimh pe care il aveam deja si merg cu el cca 30 min la 1/2 din turatie
regulator Regulator Brushless Roxxy BL-Control 720
Nr. Celule: 4-10 NiCd/NiMH; 2-3 LiPo
Curent sustinut: 20A (25A in scurt)
Functii: Inainte / Stop / Frana
Dimensiuni: 32 x 24 x 7 mm
BEC: 5V max. 1A
Masa: 25 g (cu cabluri)
elice 19x10 pliabila graupner astea sunt in cm
pt ca la acest motor prinderea este pe spate si am avut nevoie ca prinderea sa fie in aceeasi directie cu axul ;am sunat la importator si mi-au spus modalitatea de schimbare a axului;se desface saiba care tine axul si se bate cu un ciocan pt lemn foarte usor si se rezolva;asta pt ca motorul era in carcasa si nu in exterior
dc vrei cu adevarat se poate...
salut!
cum ai montat motorul? elicea ta este de 7*4....si imi pare ca atinge fuselajul. am mea este 6.3x3.2 si este la limita.
#14
Postat 15 October 2009 - 01:53 PM
Si dupa aia o sa se intrebe omul de ce face loopinguri incontrolabil, cand in simulator era asa de cuminte si ascultator :D
#16
Postat 15 October 2009 - 03:42 PM
o mica intrebare: motoarele periate este bine sa fie putin rodate?
am avut un 180 pentru lama care a cedat dupa primul zbor....la contactul periilor cu rotorul apar megascantei iar regulatorul abia il misca desi axul nu este blocat.
iertati daca spun prostioare dar incep sa am putina reticenta in privinta periatelor.
#18
Postat 15 October 2009 - 08:44 PM
draude80, la Oct 15 2009, 04:42 PM, a spus:
Nu ca este bine, ci trebuie neaparat rodate.
Eu am un 400 de 6 volti pe un UHU. La 2S pot sa fac loopinguri incontinuu, pana se termina bateria. E drept ca UHU este putin mai usor decat easy star, dar nu e asa mare diferenta. Poate nu vrei sa faci loopinguri incontinuu :angry2:
Acum, mai e un aspect. Daca pui o baterie mare si grea, o sa se cunoasca in rau. Trebuie gasit un echilibru.
#19
Postat 16 October 2009 - 07:22 AM
Dragos Avramescu, la Oct 15 2009, 09:44 PM, a spus:
Eu am un 400 de 6 volti pe un UHU. La 2S pot sa fac loopinguri incontinuu, pana se termina bateria. E drept ca UHU este putin mai usor decat easy star, dar nu e asa mare diferenta. Poate nu vrei sa faci loopinguri incontinuu :)
Acum, mai e un aspect. Daca pui o baterie mare si grea, o sa se cunoasca in rau. Trebuie gasit un echilibru.
cum ar fi ok sa ii fac un rodaj unui motor cu perii pentru a nu intampina probleme.
multumesc
Dragos Avramescu, la Oct 15 2009, 09:44 PM, a spus:
Eu am un 400 de 6 volti pe un UHU. La 2S pot sa fac loopinguri incontinuu, pana se termina bateria. E drept ca UHU este putin mai usor decat easy star, dar nu e asa mare diferenta. Poate nu vrei sa faci loopinguri incontinuu :D
Acum, mai e un aspect. Daca pui o baterie mare si grea, o sa se cunoasca in rau. Trebuie gasit un echilibru.
cum ar fi ok sa ii fac un rodaj unui motor cu perii pentru a nu intampina probleme.
multumesc
#20
Postat 16 October 2009 - 09:57 AM
Se vedea destul de clar pin gaurile de aerisire ca periile s-au asezat pe contacte cu toata suprafata (initial, periile fiind drepte, se aseaza doar cu o portiune foarte mica).
#21
Postat 16 October 2009 - 11:13 AM
Dragos Avramescu, la Oct 16 2009, 10:57 AM, a spus:
Se vedea destul de clar pin gaurile de aerisire ca periile s-au asezat pe contacte cu toata suprafata (initial, periile fiind drepte, se aseaza doar cu o portiune foarte mica).
multumesc pentru sfat!
as dori sa stiu daca schimband periile unui motor si efectuand rodaj poate fi refacut sau datorita lipsei rodajului se strica si partea de rotor ce intra in contact cu periile ?
#22
Postat 18 October 2009 - 06:09 PM
Imi dau si io cu parerea desi sunt tot incepator , parerea mea e ca EZ zboara perfect asa cum e el - facut de Multiplex: motor ,elice si mai ales DIRECTIE - stok , si 2s lipo 2000-2200 mah .(te tine si 30 min )
E gindit special pt incepatori , orice modificare ii strica caracteristicile de zbor motorul e arhisuficient sa l duci sus si sa cauti termice sau sa- l planezi.
Daca vrei altceva ia- ti altceva gen easy glyder etc, ai o gramada de variante , nu iti iei un model ca EZ sa il upgradezi .
Parerea mea e ca e PERFECT asa cum e el facut.
Succes!
#23
Postat 19 October 2009 - 07:24 AM
Uite unul la fel de indragostit ca tine de varianta originala, postare de ieri seara:
"...the fact that the EZ doesn't have airelons and it does have a small rudder is just a decision not a project lack, the EZ is designed to be easy to pilot, autostable, to make VERY gentle turns, to be very permissive on almost any pilot error. Enlarge the rudder, add the ailerons, put longer wings... you gonna have more versatile plane *but* on the other side you'll loose those fliying capabilities aimed for the beginners pilots, since the EZ is just that: a plane for beginners... and it's perfect for this purpose."
#24
Postat 19 October 2009 - 08:58 AM
mihai3d, la Oct 18 2009, 07:09 PM, a spus:
Imi dau si io cu parerea desi sunt tot incepator , parerea mea e ca EZ zboara perfect asa cum e el - facut de Multiplex: motor ,elice si mai ales DIRECTIE - stok , si 2s lipo 2000-2200 mah .(te tine si 30 min )
E gindit special pt incepatori , orice modificare ii strica caracteristicile de zbor motorul e arhisuficient sa l duci sus si sa cauti termice sau sa- l planezi.
Daca vrei altceva ia- ti altceva gen easy glyder etc, ai o gramada de variante , nu iti iei un model ca EZ sa il upgradezi .
Parerea mea e ca e PERFECT asa cum e el facut.
Succes!
Este posibil ca sa fi avut o problema la motor sau 2S lipo sa nu fie OK ( poate defecta) am sa o verific pe un Thunder Charger!!!
Si eu consider ca EZ este foarte bine realizat in varianta- stok. acel zbor la care am avut probleme nu a fost facut singur....am mai avut si persoane experimentate care mi-au spus acelasi lucru---tractiune slaba. am vazut si EZ care zburau cu motor 400 original si 2S lipo sau 3S lipo foarte bine.
Am spus si eu ca odata montat un motor fara perii de 120W poate fi dificil de controlat mai ales daca se abuzeaza de puterea motorizarii.
Cred ca cel mai bine este folosirea EZ-ului in varianta originala cu conditia ca primul zbor sa nu fie facut singur in cazul incepatorilor.
pentru cine doreste motor fara perii nu cred ca EZ nu este un aparat ,,primitor'' , eu am montat singurel motorul evident dupa ce am consultat mai multe articole pe aceasta tema. merge bine si sunt multumit de siguranta oferita prin o rezerva de putere.
multumesc,
#25
Postat 19 October 2009 - 03:07 PM
renatoa, la Oct 19 2009, 08:24 AM, a spus:
Uite unul la fel de indragostit ca tine de varianta originala, postare de ieri seara:
"...the fact that the EZ doesn't have airelons and it does have a small rudder is just a decision not a project lack, the EZ is designed to be easy to pilot, autostable, to make VERY gentle turns, to be very permissive on almost any pilot error. Enlarge the rudder, add the ailerons, put longer wings... you gonna have more versatile plane *but* on the other side you'll loose those fliying capabilities aimed for the beginners pilots, since the EZ is just that: a plane for beginners... and it's perfect for this purpose."
Nu!, nu postem eu acolo, da ma bucur , inseamna ca nu sunt singurul care gindeste asa .Pe mine ma dezavantaja la inceput directia marita pt ca la aterizare ma bilbiiam si il intorceam prea in scurt si pierdea portanta instant ( eu am o directie marita acum si as fi vrut sa nu fi facut asta, acum nu mai e cazul sa o dau jos)
#26
Postat 19 October 2009 - 08:59 PM
mihai3d, la Oct 19 2009, 04:07 PM, a spus:
poate o setare din radiocomanda ajuta ?
zbor placut si aterizare cat mai usoara !!!!
#27
Postat 05 November 2009 - 07:24 PM
oachidori, la Oct 15 2009, 11:11 AM, a spus:
eu personal pt un avion similar am folosit:
Motor BL Outrunner FC 2830/ 12Specificatii:
.................
Elice: < 10 x 7 inch
Acelasi tip de motor vreau si eu pt un EZ, dar cu elice 10 x 5, cum ai bagat elicea aia? ai taiat din fuselaj sau ai ridicat motorul mai sus? ai ceva poze?
#28
Postat 05 November 2009 - 07:41 PM
Adica pe EG, de 180cm si un kg, cand se pune motorul pe pilon, se merge la maxim 8" ca sa nu apara complicatii datorita pilonului prea inalt, si dv, vreti sa puneti 10" pe un EZ* ? ca sa ce?
#29
Postat 05 November 2009 - 08:29 PM
renatoa, la Nov 5 2009, 07:41 PM, a spus:
Adica pe EG, de 180cm si un kg, cand se pune motorul pe pilon, se merge la maxim 8" ca sa nu apara complicatii datorita pilonului prea inalt, si dv, vreti sa puneti 10" pe un EZ* ? ca sa ce?
Atunci ce motor sa pun? vreau sa care o camera aiptek ahd100 si mai tarziu sistemu fpv..
#30
Postat 05 November 2009 - 08:44 PM
Asa ceva cu 3s ridica un avion de 1kg cum am spus mai sus.