Trex 450 - Clona de 45 USD de la HK Impresii si review
#1
Postat 25 September 2009 - 04:35 PM
Prima observatie, cutia este intradevar foarte mica, la posta, la vama, nu starneste nici un fel de emotie, trece fara comentarii. De fapt chair este ieftin, legal e la limita (astia au tot coborat limita).
Inauntru fuselajul din plastic de 2 bani dar bine turnat si gata taiat.
Principalele componente asamblate.
Credeati ca palele care erau puse inainte, cele de fibra de sticla sunt slabe ? Cele noi m-au socat. Asa pale nu am vazut nici la elicopterele din Carefour. Sunt grele, urate, prost turnate si mai trebuie si acoperite cu niste stickere. O sa le donez cuiva curajos. Cred ca nu se rup niciodata.
Capul extem de bine asamblat, fara nici un joc, fara nici o frecare. Am cumparat unul la fel acu cateva luni pentru varul meu (care nu e din Bucuresti) si capul la acela nu se misca foarte usor. La fel si coada, fara repros.
E primul Trex pe care il fac asa ca am blestemat si eu cand am pus servo-urile. Nu se compara cu Minititan. La fel m-am chinuit si la motor, iarasi Minititan net superior. In rest montajul a mers usor, toate suruburile erau grupate in plicuri alaturi de componentele unde veneau, practic nu ai nevoie de manual mai deloc. Este un plic separat cu suruburi de rezerva din belsug si de asemenea sunt ball-linkuri de pus in servo si linkuri din plastic din belsug. Vine fara pinion.
Alta surpriza, nici un semn care sa iti arate care e fata la link, dar cand il pui vezi repede ca e o diferenta sau ca militienii folosesti forta.
Am folosit urmatoarele (multe luate de pe Minititanul retras):
- servo platou - HXT900
- Gyro Skya HH
- motor Turnigy Kv 3500 (pinion 13)
- ESC Turnigy 40A cu UBEC in comutatie
- servo coada GWS HPF
- RX Spektrum 6100e
Daca adunati o sa vedeti ca iese putin peste 100 USD (fara RX)
De la montaj o chestia ma nemultumeste. Aparent cureaua induce o mare frecare, daca o scot totul se invarte usor, o pun (fara sa fie stransa tare) se misca greu. Motor pe axul principal fara pale consuma 3A, daca cuplez si rotorul secundar (tot fara pale) sare la 5A, deci 2A suge numai cureaua, adica app. 10% din putere. Poate o sa pun una Align sa vad daca e vreo diferenta.
Si am iesit cu el pe camp azi (zi dedicate modelismului)
Cum zboara ? pentru nivelul meu - perfect. Am pus palele de carbon de 12USD, trackingul era cam de un deget, am invartit un link la intamplare, tracking perfect.
Nimic nu vibreaza, nimic nu zbarnaie, controlul e asa cum trebuie, abia se aude. Coada a tinut prost de tot, se pare ca acest gyro se impaca bine numai cu HXT900, asa a fost pe MT si a mers bine. Cu GWS (care e foarte laudat pentru coada) nu.
Am bagat un singur pak cu grija sa nu il stric. Coada mai trebuie bibilita, in rest nu prea am ce sa-i fac. Motorul era destul de incins, cam ca la MT (a fost si o zi calda). Sunt foarte incantat.
Cu suruburile imbus nu am avut nici o problema, asta in mare parte unei surubelnite imbus de 1,5mm e-flite pe care am luat-o din USA. pe camp cand am vrut sa umblu putin la coada cheitele pe care le-am avut nu au fost bune de nimic. Inca odata se vede ca o cheie buna/foarte buna de 1,5 mm este esentiala.
Atat cat l-am verificat kitul pare ca are loktite unde trebuie dar de fapt sunt foarte putine locurile unde trebuie. Fiind din plastic cele mai multe suruburi intra in plastic si eu nu cred ca acolo trebuie pus ceva. Nu am gasit erori de constructie, la primul crash o sa-mi fie mai clar.
Odata cu acest kit cred ca ma opresc, deja nu prea mai am ce cumpara ca heli care sa fie suficient de diferit cat sa justifice investitia. E cazul sa zbor.
Acum urmeaza pozele. Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#2
Postat 25 September 2009 - 04:36 PM
Se vede ca nu e turnat perfect. Dar cotele par bune.
Rotita care intinde cureaua in coada pare ca nu e OK, nu stiu cum arata una originlala.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 25 September 2009 - 04:40 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#3
Postat 25 September 2009 - 04:40 PM
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#4
Postat 25 September 2009 - 04:42 PM
A aparut unul si mai nou, HK250, acum cateva minute, tot acolo.
Stefan
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 25 September 2009 - 04:43 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#5
Postat 25 September 2009 - 09:30 PM
stiganas, la Sep 25 2009, 05:42 PM, a spus:
A aparut unul si mai nou, HK250, acum cateva minute, tot acolo.
Stefan
Ce ma uimeste si tot odata incita este copia dupa 500 la pretul de " 2 lei " , cu siguranta o sa comand unul macar sa-i vad calitatea plasticelor si lagaruirile
T..
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#6
Postat 25 September 2009 - 09:41 PM
Pe de alta parte 2 ore de zbor inseamna 40 de zboruri (eu zbor cu un pak 5 minute). Daca reusesc 40 de zboruri fara crash e mare lucru. Sa fiu sincer (daca e sa nu fac crash) imi e mai frica de servo decat de heli. Iar la head nu prea au de unde sa apara jocuri din alta parte decat de la rulmenti care sunt convins ca sunt cei mai ieftini cu putinta. Partea buna la rulmenti e ca, de regula, dau semne de oboseala daca ii verifici din cand in cand, nu genereaza crash instant precum o pala care zboara sau un servo blocat. In plus eu abia invat sa zbor din punctul A in B, nu fac nimic care sa il solicite excesiv (inafara de crash-uri)
Pana atunci sunt hotarat sa ma bucur de el si sa scriu aici impresiile. Cele bune, Stefan
costin1980, la Sep 25 2009, 10:11 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#7
Postat 25 September 2009 - 09:51 PM
tantar, la Sep 25 2009, 10:30 PM, a spus:
T..
Clona de 500 a avut multe probleme de design (asa cum a avut si HK450). Partea buna e ca HK nu sta pe loc, imbunatatesc produsul in mod constant. Din ce am citit eu HK450 are bug-urile rezolvate, HK500 e aproape, HK 250 e o necunoscuta inca.
Si pe mine ma incita HK500 dar la asta costurile echiparii se duc in sus repede de tot si un heli de 1.7Kg scapat de sub control ma sperie. Au in lucru si o clona de Trex 600. Pana la urma cred ca o sa imi cumpar si un HK250, m-au lamurit colegii de forum ca un Trex250 nu e prea practic dar asa ca distractie ieftina (numai motorul nu il am) merge.
Peste asta se pare ca valul de oferte de clone CNC la preturi de dumping se datoreaza iminentei aparitii a clonelor de Pro si Sport.
Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#9
Postat 26 September 2009 - 09:51 AM
stiganas, la Sep 25 2009, 10:41 PM, a spus:
Pe de alta parte 2 ore de zbor inseamna 40 de zboruri (eu zbor cu un pak 5 minute). Daca reusesc 40 de zboruri fara crash e mare lucru. Sa fiu sincer (daca e sa nu fac crash) imi e mai frica de servo decat de heli. Iar la head nu prea au de unde sa apara jocuri din alta parte decat de la rulmenti care sunt convins ca sunt cei mai ieftini cu putinta. Partea buna la rulmenti e ca, de regula, dau semne de oboseala daca ii verifici din cand in cand, nu genereaza crash instant precum o pala care zboara sau un servo blocat. In plus eu abia invat sa zbor din punctul A in B, nu fac nimic care sa il solicite excesiv (inafara de crash-uri)
Pana atunci sunt hotarat sa ma bucur de el si sa scriu aici impresiile. Cele bune, Stefan
oi imi place la nebunie topicul.
o mica erroare in postul tau nu o lua in nume de rau da nu iese la calcule.
(2 ore au 120 minute nu 200)
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#10
Postat 27 September 2009 - 04:27 PM
nen77, la Sep 26 2009, 10:51 AM, a spus:
o mica erroare in postul tau nu o lua in nume de rau da nu iese la calcule.
(2 ore au 120 minute nu 200)
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#13
Postat 27 September 2009 - 09:06 PM
alexvid, la Sep 27 2009, 04:38 PM, a spus:
ce nebun?? asa fac si eu. si il turez si in mana. daca esti mai nebun ca mine arata o clona de asta in sufragerie la 2m. Ps vreau si o foto cand intra in tv-ul ala!!! merci
elicoptere:blade msr, t-rex450sev2, t-rex 600esp si o jumate de t-rex 500esp
planor multiplex cularis
)

#14
Postat 27 September 2009 - 09:22 PM
Citeaza
Dragoane, vreau si eu o poza domnule cu Trex-ul tau cand iti sparge capul... :rolleyes:
Subiectul era despre acest model, nu despre cat de haiduci suntem... multumesc.
#15
Postat 28 September 2009 - 11:34 AM
Zburatul in sufragerie asa cum il face Alexvid nu e prea periculos, televizorul e cel mai primejduit. De cand mi-a zburat o pala (nou nouta) pe langa urechi nu il mai tin in mana cu atat mai mult cu cat nici nu pre am dece. In hover stabil se vede orice problema.
Am mai facut miste zboruri de proba in Chitila cu servo HXT900 pe coada si a mers excelent. De fapt nu imi vine a crede cat de frumos zboara. Foarte silention, zero vibratii, oscilatii sau orice alta apucatura urata, cureua parca s-a mai lasat. Linkurile sunt asa cum au venit din HK, nu m-am atins de ele dar pare ca sunt bune ca dimensiuni.
Ce nu imi place prea tare este (ca si la Minititan) ca sliderul de pe axul cozii nu se misca prea usor; cand se invarte rotorul aluneca dar cu palele oprite se poticneste. O sa ii pun o picatura minuscula de ulei.
Am dat cu vopsea spray pe canopie si pot confirma ca nu adera bine. Daca dai putin cu unghia se duce imediat. Cred ca merg numai stickere.
Mai pun niste poze.
G.Chris, la Sep 27 2009, 09:46 PM, a spus:
cum ai prins motorul, sta bine pe mount plate? (mie imi tot cade din suruburi)
Daca poti pune o poza mai detaliata.
Merci
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#16
Postat 28 September 2009 - 07:22 PM
Am cumparat si eu ceva suruburi cu saibe si am reusit intr-un final sa il prind ( una din lacasuri are filetul putin dus la inceput si am luat ceva suruburi mai lungi)
Cu servoul HXT900 pe coada trebuie sa nimeresti locul exact, altfel imi tot sare pinionul.
Imi trebuie barerie mai mare :D am una doar de 1300.
Urmeaza testul de zbor :lol:
Revin cu poze cat de curand sper.
#17
Postat 28 September 2009 - 08:22 PM
O baterie de 1300mah merge dar o fierbi sigur si zbori vreo 4 minute. De teste merge. Una de 2200-2600 mah e ideala. Succes la zbor, nu te grabii, leaga bine baterie; varul meu nu a legat-o bine, a facut hover fara canopie, a cazut, nu a fost bine.
Stefan
G.Chris, la Sep 28 2009, 08:22 PM, a spus:
Am cumparat si eu ceva suruburi cu saibe si am reusit intr-un final sa il prind ( una din lacasuri are filetul putin dus la inceput si am luat ceva suruburi mai lungi)
Cu servoul HXT900 pe coada trebuie sa nimeresti locul exact, altfel imi tot sare pinionul.
Imi trebuie barerie mai mare :D am una doar de 1300.
Urmeaza testul de zbor :lol:
Revin cu poze cat de curand sper.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#18
Postat 11 October 2009 - 12:17 AM
Un singur surub am strans la unul din bratele de mixare. Nu stiu daca era de la bun inceput asa, am strans putin, juma de tura. Trackingul initial nu era defapt perfect, exista o mica, mica defazare intre pale. Inca o tura din link si acum sunt pe bune in acelasi plan.
Cureau care parea ca nu se misca bine, se misca acum perfect, cand il pun jos, palele se mai invart cam 10 secunde. Nu am avut nici un crash dar am fost foarte precaut. Ma simt ca prostul clasei, toti in jurul meu fac chestii tari, loop, roll, inverted, etc. Eu il misc ca pe un catel astmatic din stanga in dreapta usor, usor.
E adevarat ca nu am pus mana pe simulator si imi place chiar si asa; incet, incet, tot simt ca progresez; este un hobby, nu sunt la concurs cu nimeni.
Din punctul meu de vedere, cat timp trackingul e perfect, coada tine bine, nu sunt vibratii, heli e in parametrii.
Dupa un zbor, pak-ul e caldut, motorul e cald (dar nu frige), ESC e rece (nici macar caldut).
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#19
Postat 17 October 2009 - 06:27 PM
Serban a fost amabil si a masurat headspeed-ul (cu instrumentul lor meserias) la clona mea amarata, care costa cam cat un servo de pe heli lor.
So, cu motor Turnigy KV 3500 ( http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/u...ss_Motor_3500kv ) si pinion 13T am 3000 RPM. E destul de mult, as putea sa pun pinionul de 11T dar cat timp merge bine il las in pace. Nu e de mirare ca la pitch puternic motorul se inneaca, altfel cred ca e un motor foarte bun pentru o clona si zbor de incepator. Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#21
Postat 23 October 2009 - 02:47 PM
Pale carbon de 12 USD (sunt perfecte). Am deja un numar de zboruri (la nivelul meu de indemanare bineinteles), nici un incident, nici o problema. Motorul a fost inainte pe Minititanul pe care l-am abandonat. Coada tine rezonabil, motorul nu este prea fortos, daca fortezi, scade turatia.
Acum ca ma lupt si cu celelalte clone imi dau seama cat de reusita este asta. Toate linkurile au fost potrivite perfect. Asteptam primul crash :)
Stefan
ady23, la Oct 23 2009, 07:46 AM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#22
Postat 23 October 2009 - 11:37 PM
costin1980, la Oct 23 2009, 06:40 PM, a spus:
Pai tocmai aici e spilul, ca tot heli meu face cat un servo de la el.
costin1980, la Oct 23 2009, 06:40 PM, a spus:
Asa cred si eu. Radarul merge destul de rar, nu e un motiv de stres.
Astept sa isi faca careva mai meserias o clona din asta sa traga putin de ea sa vedem cum se comporta intr-o manuta mai indemanatica - sunt cativa care si-au anuntat intentia nu demult.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#24
Postat 24 October 2009 - 09:19 AM
La zbor normal cu un servo bun, nu simti mare diferenta intre GY401b si un gyro bun. Gy401b nu are drift. Patrocle care e meticulos s-a jucat cu el si a fost multumit.
Un servo puturos demoleaza coada indiferent de gyro. Servo-urile MKS sunt relativ ieftine si au performante la nivelul brandurilor mari.
ady23, la Oct 24 2009, 07:51 AM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#25
Postat 24 October 2009 - 07:22 PM
Acum stau si caut pe net alt main shaft, ca ultima iesire l-a cam....rapus, azi cand i-am facut verificarea statica cu un pic de motor, am observat.
#27
Postat 24 October 2009 - 08:13 PM
A venit varul meu (alexroad) cu clona lui HK450 busita. I-a cazut bateria cand facea hover si s-au strambat toate axele, palele s-au dus, la fel si o celula la pak.
Cu ajutorul lui Alexvid (de la care am luat toate piesele) l-am pus pe picioare dar singurele pale de sacrificiu pe care le am sunt palele groaznice de la clona mea, cele din plastic care apar la inceput in poze.
Ca sa nu o lungesc prea mult, sunt foarte bune. Foarte foarte bune. Ale mele au venit perfect echilibrate. Am obtinut trackingul imediat, tracking perfect, heli s-a tinut foarte bine azi pe camp pe un vant napraznic.
So, o clona HK450, busita rau, cu pale de plastic, reparata cu cateva zeci de roni merge perfect.
Asa ca imi retrag vobele urate pe care le-am spus initial. Si palele de plastic sunt bune. Cred ca sunt si greu de ucis.
Heli lui alexroad e chair mai ieftin ca al meu. A pus pe el servo de Turnigy TG9 (de 2.99 USD) peste tot si ESC SS de 30A. Gyro este de la mine, GY401B. Servo nu se potrivesc atat de bine pe Trex, sunt prea inalte si stau linkurile intr-o parte. Sunt si vizibil mai lente decat HXT900.
Cost total final:
HK450 - 30 USD
HXT900 4 buc. 14 USD
ESC 40A - 10USD
Gyro 22 USD
Motor 3500kv - 12 USD
total 110 USD cu tot cu transport
statie de 6ch in 2,4Ghz (care se programeaza in PC) + vreo 2 pak-uri - inca vreo 100 USD
Deci poti avea un heli RTF cu 200-250 USD, unul care zboara.
Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#28
Postat 14 November 2009 - 02:55 AM
La aceeasi bani. Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#29
Postat 30 November 2009 - 07:11 PM
A fost haios caci am avut controlul secunde bune si am fost la un pas sa il aterizez dar servo-ul mergea haotic si in final l-am scapat.
Daune - headul bine bumbacit, blade holderele au sarit cu tot cu pale, toate axele strambe, flybar cage distrus, un picior de la tren rupt. Palele in mod miraculos desii s-au infipt jumate in pamant sunt intacte. Acasa am facut o tentativa de achizitie piese si a iesit cam cat un heli intreg. Asa ca am comandat inca un kit complet, cel busit ramane ca piese de schimb. Am comandat si un cap complet clona SE V2 si ceea ce e cel mai important si mai scump servo ino-lab; HGD digital 202 Carbon Gear, am luiat 4 bucati sa am unul de rezerva. Am terminat-o cu servo HXT 900 pe heli, astea sunt bune numai daca faci crash dupa crash, e clar ca se blocheaza in mod regulat. Cred ca punctul slab este potentiometrul.
Clona asta a avut intre 50-100 zboruri, a mers excelent, nu am schimbat nimic, nu am modificat nimic. A prins putin joc in swash dar asta e tot, daca nu se ducea servo mai zbura mult si bine.
Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#30
Postat 30 November 2009 - 07:37 PM
stiganas, la Nov 30 2009, 07:11 PM, a spus:
A fost haios caci am avut controlul secunde bune si am fost la un pas sa il aterizez dar servo-ul mergea haotic si in final l-am scapat.
Daune - headul bine bumbacit, blade holderele au sarit cu tot cu pale, toate axele strambe, flybar cage distrus, un picior de la tren rupt. Palele in mod miraculos desii s-au infipt jumate in pamant sunt intacte. Acasa am facut o tentativa de achizitie piese si a iesit cam cat un heli intreg. Asa ca am comandat inca un kit complet, cel busit ramane ca piese de schimb. Am comandat si un cap complet clona SE V2 si ceea ce e cel mai important si mai scump servo ino-lab; HGD digital 202 Carbon Gear, am luiat 4 bucati sa am unul de rezerva. Am terminat-o cu servo HXT 900 pe heli, astea sunt bune numai daca faci crash dupa crash, e clar ca se blocheaza in mod regulat. Cred ca punctul slab este potentiometrul.
Clona asta a avut intre 50-100 zboruri, a mers excelent, nu am schimbat nimic, nu am modificat nimic. A prins putin joc in swash dar asta e tot, daca nu se ducea servo mai zbura mult si bine.
Stefan
Auzi din experienta ta vasta cu clona asta, pune te rog o lista cu electronice recomandate pe HK450. Cred ca ar fi util, am pe cineva care ar dori sa ia un kit.