REAL DESIGN, la Jan 23 2009, 04:39 PM, a spus:
Am vazut modelul pe Chitila in varianta electrica si era super dar cu ceva probleme si
anume :
1 - Sistemul de prindere al aripilor nu le strangea bine ( se slabea si balanganeau dupa fiecare zbor ) si a trebuit schimbat intregul sistem
caci altfel risca sa le piarda in aer.
2 - Trenul de aterizare foarte flexibil, bun intr-un fel ca atenua socul , dar se flamba asa tare ca mai sa atinga elicea de sol
de fiecare data ( schimbat cu unul de carbon ar fi ideeal ).
Si ca parere personala ( nu o lua chiar de buna caci nu am experienta ) avand in vedere ca ajunge la minim 3 Kg si este model de F3A, as opta ca motorizare pentru un O.S. 55 sau chiar O.S. 61 FX daca incape, panoul de foc banuiesc ca este cam mic.
In rest spor la lucru si numai zboruri si aterizari reusite !
Corecte observatiile.
La cea cu prinderea, clar trebuie inlocuita smecheria existenta cu prezoanele, cu alta solutie. O sa fac si la al meu.
La sistemul existent, eu pierd 15 minute ca sa montez aripile, numai strangand piulitele alea M3. M-am mai si taiat la maini in muchiile partii de fibra de sticla a fuselajului. Ai foarte greu acces la piulite, printre servouri, etc.
Mi-am pus tren de aterizare de carbon, e aprox. 100 lei la Miercurea-Ciuc.
Se potriveste bine. E si la Lindinger, absolut la fel geometric, dar mai scump. Cam greu de gaurit, trebuie sa ascuti burghiul dupa.....
Trenul original nu
flamba, ci se indoia (incovoia) pur si simplu. Amortizarea elasto-plastica era foarte buna, dupa fiecare aterizare trebuia indreptat, dar era evident ca o sa trebuiasca schimbat.
Servouri standard sunt cam grele, poate la directie s-ar merita. La eleroane e pacat sa nu se puna micro, nu merita sa mai adaugi inca vreo 40g cu de-astea standard.
Tija de comanda de profundor este foarte grea, are peste 30g. In loc de asta, daca pui doua servo de 10g la semiprofundoare, iesi mai bine, dar trebuie vazut cu centrajul.
La 3 Kg se ajunge la 80g/dmp, ceea ce e acceptabil.
Volumul de ampenaj vertical e cam mic: la ranversari, le cam da din coada ca pestele.
Snap roll cam greu, dar mai trebuie umblat si regulat.
Elici de 10-11 in diametru sper sa nu fie prea mici pentru h'aerodinamica lui....
Eu am mers cu 12x8 la electric 1200W, dar e supraturata si nu e chiar bine.....
Am mers si cu 14x10, un singur zbor, cand s-a ars ESC-ul. Mergea bestial, oricum. Un ESC s-a mai ars si la sol, la 20-30% gaz.....
La batiul motorului o sa fie ceva de munca, plus modificat carenajul, dar asta cautam, nu?
Aripa ar putea sa aiba niste nervuri de balsa cu bucatele lipsa din cauza decupajelor de usurare prea mari.
Infolierea nu e cine stie ce, dar mie nu prea mi-a pasat, l-am lasat asa.
I-am montat si ampenajul orizontal cam stramb, dar ce sa zic, la tara merge.....
Poate dificultatile pe care le-am avut au fost din cauza ca am probleme cu mestereala, dar sunt multumit de model.
Am un singur film foarte scurt din pacate, facut pe aeroportul din Bacau:
http://www.youtube.c...h?v=Yn4WXVeI-8I