Modelism - RHC Forum: schitele tunurilor de la muzeul marinei romane - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

schitele tunurilor de la muzeul marinei romane

#31 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 16 September 2009 - 11:14 PM

eu cred ca se prea bate moneda pe faza cu "bani, fonduri, finantare, etc"....tocmai de aceea vreau sa va dau un exemplu din alte parti unde acest motiv nu a contat catusi de putin. Chiar daca proiectul pe care il au in derulare nu se compara cu renovarea unei vechi canoniere...

Primul exemplu l-am vazut chiar astazi pe prg. DaVinci si era vorba de o mana de tamplari, (9 oameni) care s-au apucat sa-si faca o asociatie non-guvernamentala putina reclama si apoi cu diferite finantari (fonduri UE, donatii, si altele) s-au hotarat sa construiasca fregata cu care generalul LaFayette, a calatorit in america in perioada razboiului de independenta a SUA... http://www.hermione.com/home/

Si oamenii astia nici macar planuri nu au avut, au trebuit sa adapteze planurile unei alte fregate din aceeasi perioada ca sa ajunga la ceea ce a fost respectiva fregata. Lucrul interesant e ca toti sunt voluntari si ceea ce fac ei fac din pasiune. Partea mai putin frumoasa e ca perioada constructiei fregatei e planificata sa dureze mai multi ani (10 parca).

Mai e un exemplu de care am mai facut referire in alte topicuri, despre aceea fundatie maghiara care are ca scop restararea unor vechi nave unguresti, remorchere, pasagere si vechiul monitor Leitha.

Si bulgarii au o asociatie care se ocupa de restaurarea vechiului pasager Radetzky. Noi in domeniul asta, stam rau de tot, bine ca macar in domeniul feroviar, si aeronautic, sunt sperante...acolo vad ca sunt oameni care se lupta pentru a pune pe sine un tren turistic, de a readuce la viata locomotive vechi cu aburi (asociatia cu reabilitarea caii ferate Sibiu-Agnita, CFI Brad-linia de la moldovita, CFF Viseu, planul inclinat d ela Covasna-Comandau) iar pe un alt forum vad ca cei care se ocupa de reabilitarea muzeului aviatiei romane deruleaza o gramada de actiuni de recuperari de avioane militare romanesti (MIG 21-Batrana Doamna, YAK 17, si altele) mai e acea asociatie care a produs o replica a lui Vlaicu II (unii zic ca seamana doar de la 100 de metri, mai aproape e alt avion)...oricum e actiune...

Cat despre NAVO...noapte si liniste...toate discutiile noastre, despre orice nava veche romaneasca, ajung la un numitor comun...cheia tuturor...banii si profitorii.


In concluzie sper ca cei care au achizitionat vechiul remorcher de cataracte "DECEBAL" sa aibe posibilitatea de al si termina si nu sa-l mute la combinat.

PS..."planurile canonierelor "FRIPPONNE" (eu asa stiam ca se numeste clasa) daca nu ma insel au aparut si in revista Modelism"

http://media.shipspotting.com/uploads/thum...EUGEN+STIHI.JPG o fotografie........

http://media.shipspotting.com/uploads/photos/rw/733719/Ship%20Photo%20EUGEN%20STIHI.JPG

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 16 September 2009 - 11:17 PM

0

#32 Useril este offline   av0c 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 13-August 09

Postat 17 September 2009 - 07:45 AM

Doua sunt ingredeintele necesare pentru un proiect de anvergura unei reconstructii de nave: 1. voluntariat serios si dezinteresar, si 2. intr-adevar.... banii. care pot veni in urma finantarilor externe sau a unei sponsorizari. pentru a intocmi un proiect in urma caruia sa poti scoate de la UE prin intermediul unui program de finantare pe infrastrcutura sau special pe cultura, trebuie sa dispui de o suma de la 2%-20% din bugetul final, depinde de linia de finantare. Cum lucrul la o nava care trebuie reconstruita pe cala e lucru serios, imaginati-va cat ar insemna numai productia ei, dara-mi-te celelalte costuri adiacente ale proiectului care de obicei se mai aduaga si ele cu cate 30-35% din costul obiectivului. Asa ca o institutie de stat cum ar fi un Muzeu sau o Biblioteca sau altceva nu prea poate sa atraga un astfel de fond. De obicei sunt folosite Aociatii sau ONG-uri pentru astfel de intreprinderi. LNR-ul sre exemplu ar putea incropi asa ceva... Bulgarii, cu DRAZKI, polonezii, finlandezii si toti ceilalti care ni i-a enumerat mai devreme Mugur, nu cred ca au reconditionat navele respective folosindu-se de astfel de tertipuri care de altfel sunt destul de recente. Acolo cred ca afost vorba despre initiativa civila, a statului prin autoritatile sale. Spre exemplu, fara sa radem: ROMANIA ,,incropita" de Marina Militara Socialista din poza pe care a postat-o Victor, sau celelalte nave alegorice pe care le faceau la serbarile marii din anii 60-80. Erau niste chiciuri, veti spune... da, dar si chichiurile alea costau ceva si cereau timp de munca. La serbarile marii de dupa 90 in afara de gloante, fum si aceleasi nave care defileaza prin fata acelorasi spectatori nu s-a mai adus nimic nou. Nu ar fi fost frumoasa o nava antica romana, sau greaca sau macar o nava medievala. A trecut foarte mult timp pana cand la Galati sa apara panzarul moldovenesc, care ce-i drept a aparut din initiativa LNR-ului, cu ajutorul Primariei Galati, a unor oameni de bine si a PS Casian al Dunarii de Jos, precum si a Centrului Cultural Dunarea de Jos. Inda e pacat ca noi romanii, ne-am oprit aici. Inca mai exista un strop de speranta. Cazul STIHI inca mai poate da roade... insa trebuie initiativa si multa dorinta. Ar fi posibil sa fie deschis un forum special pentru nava STIHI unde sa se afilieze oameni care sa iubeasca aceasta nava si sa-si doreasca sa se concretizeze acest proiect? Si in urma caruia, eventual, sa se stranga niste semnatauri? Totusi cred ca inca, suntem o tara democratica, poate se reuseste ceva!
0

#33 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 19 September 2009 - 05:25 PM

Cand este vorba despre monumente, hai sa vedem care este pozitia majoritatii covarsitoare a romanilor?

Cand e vorba despre case: chiar si in cazul fericit in care casa este a strabunicului, proprietarul se simte indreptatit sa-i inlocuiasca tamplaria veche, originala, dar degradata, cu profile din PVC moderne, care se potrivesc precum nuca in perete. Nici nu mai vorbest despre alte modificari mai mult sau mai putin inspirate sau "etajari" in conditii complet revoltatoare. Nu vorbesc nici despre "investitorii strategici" cu Maybach-ul in curte si cu scoala la seral, care au cumparat pe o nimica toata un imobil de patrimoniu si l-au lasat ne-ingrijit pana cand tavanul cu fresca pictata de Mirea a cazut din cauza igrasiei. Fiindca, vezi dumneata, el vrea sa ridice in loc un imobil cu 20 de etaje sa-si scoata investitia, nu sa investeasca miliarde intr-un imobil de patrimoniu.

Cand este vorba despre locomotive: oare cate locomotive "de patrimoniu" au fost taiate in ultimii ani, chiar daca erau trecute pe listele Ministerului Culturii. Cate au fost salvate prin interventia statului si cate au fost reconditionate prin interventia celor care ar trebui sa fie in prima linie cand este vorba despre asa ceva? Cate au fost reconditionate prin initiativa privata?

Tineti cont ca o nava este mult mai mare decat o locomotiva si mult mai greu de reconditionat. Nu e suficient s-o cureti de rugina, sa-i dai alta vopsea si sa-i inlocuiesti piesele lipsa. E mai greu de reconditionat chiar si decat o casa, fiindca trebuie scoasa din apa, si nici nu e ceva ce sa poti face cu o trupa de voluntari, daca voluntarii respectivi nu sunt priceputi in constructii navale, in sudura, etc etc etc.

Este indoielnic faptul ca pana si o corabie din lemn ar putea fi construita numai cu un personal semi-calificat, fie chiar si o echipa extrem de entuziasta, daca nu este condus de niste mesteri ultra-priceputi in constructii navale. Constructiile navale au fost intotdeauna "avanpostul" tehnologiei, si numai avioanele si navele spatiale le-au depasit in secolul al XX-lea.

Asa ca luati-va gandul ca o nava precum canoniera noastra ar putea fi salvata numai cu initiativa privata. In schimb, daca autoritatile (si aici Muzeul Marinei e in prim-plan) ar face un plan de salvare, pe urma s-ar putea gasi treptat si fondurile, si mana de lucru...
0

#34 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 27 September 2009 - 08:09 PM

Salut Av0c,

Pe langa problemele legate de piesele de artilerie MMR mai are inca o problema vis-a-vis de calitatea machetelor expuse.
Insa aici exista o posibila solutie: in MODELISM 3/2009 la pag. 50 apare fotografia d-lui Mircea Nica inconjurat de machetele sale printre care am remarcat un vanator de submarine (din cele intrate in dotarea marinei romane in 1944) si o vedeta cu aripi subacvatice din clasa HUCHUAN. Dl. Nica este un bun cunoscator al tematicii navale romanesti, iar machetele sale ar fi un castig teribil pentru MMR.
Ar fi bine sa luati legatura cu dumnealui si sa faceti un apel la constructorii voluntari de machete!Initiativa privata va trebui sa compenseze inertia unei institutii!
Deasemenea ideea lui Claudiu de a deschide un site neoficial al MMR este salutara!Bravo Claudiu, dupa ce ca platesti impozite la stat, straduieste-te sa faci si munca altora care tot din banii tai sunt platiti!

O seara buna tuturor!
0

#35 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 27 September 2009 - 09:04 PM

Buna Seara,

@Mugur nr. 3/2009 e cumva numarul in care apare si cuirasatul Potemkin?...am vazut pe un alt site o mica reclama si maine chiar vreau sa-l cumpar.

In legatura cu site-ul...eu unu chiar imi doresc un forum dedicat marinei, militara, civila, veliere, etc, unde putem discuta cu cei de la MMR, unde poate sa existe o legatura intre MMR si "beneficiari".

Dar daca un site nu poate fi facut, macar un forum tot ar merge.
0

#36 Useril este offline   av0c 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 13-August 09

Postat 28 September 2009 - 12:21 PM

Ce presupune crearea unui forum? Pentru un site web stiu ca trebuie domeniu, si in plus cineva care sa creeze continutul, si la programare html chiar nu ma pricep. O firma de design web ar costa niste bani... In plus, se pune problema ca respectivul continut al site-ului sa fie unul care sa nu deranjeze oficialii MApN.

In ceea ce priveste simpla donatie de machete, este destul de complicat atata vreme cat o persoana fizica doritoare de a imbogati patrimoniul MMR va trebui sa plateasca taxe si impozite la notariat conform legii. Asadar cine vrea sa faca un bine trebuie ,,sa plateasca"...

Conchid asadar ca un forum al Muzeului Marinei Romane ar fi o idee foarte buna. Un astfel de instrument ne-ar putea ajuta in a trage unele semnale de alarma cu privire la starea patrimoniului national din custodia muzeului.
0

#37 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 28 September 2009 - 07:55 PM

Vezi postareaclaudiu_ne, la Sep 27 2009, 10:04 PM, a spus:

Buna Seara,

@Mugur nr. 3/2009 e cumva numarul in care apare si cuirasatul Potemkin?...am vazut pe un alt site o mica reclama si maine chiar vreau sa-l cumpar.

In legatura cu site-ul...eu unu chiar imi doresc un forum dedicat marinei, militara, civila, veliere, etc, unde putem discuta cu cei de la MMR, unde poate sa existe o legatura intre MMR si "beneficiari".

Dar daca un site nu poate fi facut, macar un forum tot ar merge.


Salut Claudiu,

In nr. 3/2009 nu apare POTEMKIN; daca vrei iti pot trimite planurile lui din colectia Modelist Konstructor.

O seara buna,
0

#38 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 28 September 2009 - 08:35 PM

Buna,

sa o luam pe rand...

- 2avoc...pentru ati deschide un forum nu sunt chiar asa de multe operatii, sa zic asa, ca si cand ti-ai deschide un site...nu sunt specialist in IT...totodata acestea pot fi si platite dar sunt si gratis...o simpla cautare pe google, te poate ajuta mult, chiar aici poti vedea.

- @Mugur ...Se pare ca numarul 3/2009 l-am ratat, vad ca Potemkin apare in 4...asa-i in prezentare . cat despre planuri am reusit sa iau si eu de pe alt site...acum nu stiu cat sunt de bune...daca poti sa-mi trimit ce ai iti multumesc.


PS...m-am tot intrebat daca fotografia asta e facuta in portul constanta, si pe catarg e chiar drapelul Romaniei
0

#39 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 29 September 2009 - 09:25 AM

Claudiu, poza este facuta chiar in portul Constanta, in cursul incidentului Potemkin!

Atunci, am fost intr-o situatie cu totul deosebita, existenta unei nave atat de puternic inarmata, cu echipajul rasculat, in apropierea Constantei punea orasul la un grav risc. Cele patru tunuri puteau distruge usor orasul daca oamenii aceia ar fi vrut! Existenta unei nave de razboi, cu munitie de razboi sub pavilion strain in apele noastre teritoriale, era echivalenta unei declaratii de razboi. Rusii erau furibunzi ca "le-a scapat" nava si au cerut in mod imperativ Romaniei sa foloseasca toate fortele de care dispun pentru a demobiliza echipajul si a le preda cuirasatul. Insa, cu ce sa amenintam echipajul rasculat? "Elisabeta" era cea mai puternic inarmata unitate romaneasca, iar tunurile ei de 150 erau doar la jumatate fata de cele ale lui "Potemkin"!

Pana la urma, in ciuda dorintelor rusesti, care ar fi preferat sa aiba tot echipajul intemnitat, romanii au garantat echipajului libera trecere sub conditia predarii navei. Nava a fost predata autoritatilor romane, pe catarg a fost arborat drapelul romanesc, iar numele navei a fost temporar schimbat in cuirasatul "Pantelimon" ca o solutie pentru existenta acestei nave apartinand unei puteri straine in apele noastre teritoriale.

Evident, in cateva zile rusii au trimis o escadra cu un echipaj de schimp si si-au preluat nava. Daca bine imi aduc aminte, inainte de a pleca, echipajul a deschis vanele de fund si nava a fost partial inundata, astfel incat echipajul de schimb a pompat doar apa afara si escadra a luat nava la remorca, n-a mai putut merge prin forte proprii odata ce masinile si caldarile fusesera inundate.

In mod amuzant, cuirasatul "Pantelimon" a fost cea mai puternic inarmata nava care a purtat vreodata pavilion romanesc!
0

#40 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 29 September 2009 - 10:18 AM

Interesanta povesta acestui cuirasat, am citit-o si eu, am vazut chiar si filmul, de 2 ori...

PS..."Din ce am citit numele de pantelimon, i-a fost atribuit de catre bolsevici, dupa revolutia din 1917...nu in 1905"

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 29 September 2009 - 10:23 AM

0

#41 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 30 September 2009 - 03:56 PM

Ai dreptate Claudiu,

Am in colectia mea o carte postala ilustrata originala din perioada respectiva care prezinta nava purtand tricolorul (acelasi cliseu pe care l-ai postat si tu aici, doar ca in varianta "comerciala" de ilustrata colorizata manual) si aveam senzatia ca pe el scrie "Cuirasatul Pantelimon fost Potemkin". Mai trebuie sa caut prin albume, cred ca am vazut o asemenea ilustrata cu un un asemenea text, trebuie verificat insa in ce data a fost circulata. E posibil sa nu dateze chiar din momentul incidentului ci sa fie mai tarziu, deci sa se refere la numele actual (din momentul publicarii ilustratei) al navei.

Oricum, e clar ca numele a fost schimbat de catre guvernul tarist imediat dupa recuperarea si refacerea navei, pentru a face uitat incidentul rascoalei echipajului. Dupa 1917, revolutionarii l-au numit "Potemkin" din nou, in amintirea rascoalei marinarilor, dar n-a ramas asa multa vreme... vezi aici:

http://www.battleshi...attleships6.htm

Pantelimon, 26th September 1900: She was originally called the Kniaz Potemkin-Tavricheski but was renamed to Pantelimon in 1905 to wipe out the records of the crews mutiny. Refitted in 1910, 1915 and 1916. Her original name was reinstated on 13th April 1917 but promptly changed again to Borets za Svobodu in May. Captured by the German Navy in April 1918 at Sevastopol. Transferred to Britain in November 1918. Broken up in 1922.
0

#42 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 30 September 2009 - 08:52 PM

buna,

Asa e Victorian, dupa episodul Constanta, guvernul rus a schimbat numele cuirasatului in luna octombrie a aceluiasi an in "Sfantul Pantelimon", iar dupa revolutia din 1917, mai exact in aprilie, bolsevicii l-au redenumit "Potemkin"...dar pentru o scurta perioada de timp, ramanand la sfarsit "luptatorul libertatii"...nemtii l-au luat in 1918, ca apoi in 1919, o echipa de geniu britanica, sa aseze cateva incarcaturi explozive in cala navei, sabordand vasul in portul Sevastopol. Ulterior in 1922, vasul a fost ridicat la suprafata dar din cauza stricaciunilor, a ajuns la "taiat"...

Daca nu e nicio problema poti sa ne prezinti si noua acele fotografii al vasului sub culorile Romaniei.



Multumesc
0

#43 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 08 October 2009 - 10:21 PM

"In ceea ce priveste simpla donatie de machete, este destul de complicat atata vreme cat o persoana fizica doritoare de a imbogati patrimoniul MMR va trebui sa plateasca taxe si impozite la notariat conform legii. Asadar cine vrea sa faca un bine trebuie ,,sa plateasca"..."

Suberb raspuns! superba atitudine!
Imi aduce aminte de o poveste de Ion Creanga pe care am citit-o in copilarie: o persoana care trebuia dusa la spanzuratoare se intalneste cu o domna miloasa care se ofera sa-l salveze oferindu-i adapost si hrana ("posmagi"); reactia condamnatului este surprinzatoare, acesta raspunzand la oferta cu o intrebare- "da muieti-s posmagii?".Afland ca nu prea sunt moi condamnatul prefera sa mearga la spanzuratoare; doamna cea miloasa este socata si isi continua drumul lasandu-l in plata Domnului.Sunt sigur ca va aduceti aminte cu totii de aceasta poveste!
Nu conteaza cat efort, cata documentatie si cata migala sunt necesare pentru a realiza o macheta de calitate (cine vrea sa afle cat costa o macheta pe comanda sa caute pe net!) principala problema este notariatul!
Remarcabil!
Cu o asemena abordari o sa ajungem departe...
0

#44 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 14 February 2010 - 07:06 PM

Salut tuturor,

In timp ce pe plaiurile mioritice o canoniera de 350 t rugineste in port in loc sa-si gaseseasca locul intr-un muzeu, pe alte meridiane se construiesc replici, scara 1:1, pentru cuirasate de 8000 t.
BRAVO LOR!
Respectul pentru trecut si pentru generatiile viitoare vor da roade!
Va rog sa accesati adresa de mai jos!

http://www.beiyang.org/dingyuan/bd.htm
0

#45 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 16 February 2010 - 03:51 PM

frumos vasul, dar sa nu uitam cine este China si care e puterea ei economica de si-a permis sa construiasca o replica "nefunctionala" a unui crucisator. Am vazut si eu acel site. foarte frumos. Si exemplele pot continua, Peru, Olanda...etc

Cat priveste "Stihi"...asta vara nu mai era in port.
0

#46 Useril este offline   frigate 264 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 26-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 16 February 2010 - 07:17 PM

Vezi postareaclaudiu_ne, la Feb 16 2010, 04:51 PM, a spus:

Cat priveste "Stihi"...asta vara nu mai era in port.


O fi in drum spre.... vreo topitorie japoneza.
frigate 264
0

#47 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 16 February 2010 - 10:21 PM

Vezi postareaclaudiu_ne, la Feb 16 2010, 03:51 PM, a spus:

frumos vasul, dar sa nu uitam cine este China si care e puterea ei economica de si-a permis sa construiasca o replica "nefunctionala" a unui crucisator. Am vazut si eu acel site. foarte frumos. Si exemplele pot continua, Peru, Olanda...etc

Cat priveste "Stihi"...asta vara nu mai era in port.


Salut Claudiu,

Forta economica a Chinei nu are nicio legatura cu modul de a privi lucrurile atunci cand este vorba de istoria ta; nimeni nu cere minuni de la "caschetari".
Iata un alt exemplu: SMS LEITHA curatata de rugina, cu un strat proaspat de vopsea este conservata in speranta unei reconstruiri care va avea loc intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat, atunci cand bugetul economiei ungare o va permite.
Ideea este ca STIHI sa fie trasa pe uscat si conservata; nu este mare lucru da' se pierde comisionu', ce sa faci!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: lajta2_1_.jpg

0

#48 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 18 February 2010 - 11:03 PM

Buna seara,

Mugure, ma bucur ca ai dat un exemplu (nu departe de noi) vechiul monitor Leitha, pot sa zic ca am avut sanasa sa-l vad pe viu intr-una din excursile de la Budapesta, era remorcat catre baza, amonte pe dunare la NESZMÉLY.

Aveau si in budapesta un ponton unde era ancorat vechiul pasager "Kossuth". Se pare ca o fundatie a preluat mai multe nave vechi si cu fonduri private si subventii incearca sa restaureze cat mai multe nave cu aburi de pe dunare.

Uite aici site-ul lor http://www.zoltanalapitvany.hu/alapitvany....content=hajoink

si aici e prezentata Leitha http://www.zoltanala...p?content=lajta
0

#49 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 20 February 2010 - 08:50 PM

Vezi postareaclaudiu_ne, la Feb 18 2010, 11:03 PM, a spus:

Buna seara,

Mugure, ma bucur ca ai dat un exemplu (nu departe de noi) vechiul monitor Leitha, pot sa zic ca am avut sanasa sa-l vad pe viu intr-una din excursile de la Budapesta, era remorcat catre baza, amonte pe dunare la NESZMÉLY.

Aveau si in budapesta un ponton unde era ancorat vechiul pasager "Kossuth". Se pare ca o fundatie a preluat mai multe nave vechi si cu fonduri private si subventii incearca sa restaureze cat mai multe nave cu aburi de pe dunare.

Uite aici site-ul lor http://www.zoltanalapitvany.hu/alapitvany....content=hajoink

si aici e prezentata Leitha http://www.zoltanala...p?content=lajta


Salut Claudiu,

Talentul tau de a gasi imagini si site-uri este remarcabil!
Urmarind link-urile postate de tine, am descoperit un kit pentru tunul Skoda de 47 mm, care a fost si in dotarea marinei fluviale romane, etc.
Te rog sa privesti fotografia de mai jos; locul turelei principale poate fi identificat cu precizie. In cazul canonierei FULGERUL, dupa demontarea turelei, nu ar fi trebuit sa ramana o urma a acesteia marcata pe punte?
Astept rasunsul tau.
O seara buna!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: LEITHA_EPAVA.jpg

0

#50 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 21 February 2010 - 08:37 PM

Buna seara,

Ma bucur pentru link-uri...si oricand cu mare bucurie, chiar acum cand scriu aceste randuri cautam pe net imagini cu vechiul monitor AH, SMS Bodrog, care a fost cedat sarbilor si care e intr-o stare mult mai bina decat Leitha, asta e link-ul cu poze actuale.

Sper sa nu fie si ultimele


Cat despre "urma" lasata de turela pe puntea canonierei, eu cred ca in cazul Fulgerului nu se prea potriveste, intrucat la Fulgerul cred ca turela era doar un "invelis" din tabla nituita (prinsa) de afetul tunului. Urma aceea ramane doar in cazul in care turela este asezata sub cuirasa navei...acum eu unu nu stiu daca exista vre-o poza a puntii Fulgerului...sa putem comenta.

salutari

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 21 February 2010 - 08:39 PM

0

#51 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 21 February 2010 - 09:00 PM

Si sa nu uitam ca Bodrog era nava amiral a flotei KuK de Dunare si a fost tinta principala a atacului din 15.08.1916, in prima jumatate de ora de dupa intrarea Romaniei in primul razboi mondial
0

#52 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 23 February 2010 - 08:46 PM

Salut Claudiu,

Dupa cum arata, ma tem ca acestea sunt cele din urma fotografii. Este limpede ca supravietuirea monitorului este datorata intamplarii si nu unei actiuni responsabile, nava fiind abandonata, servind drept magazie.
Poate il cumpara austriecii si-l refac. Dupa parerea mea este singura sansa de supravietuire a monitorului.

Aceasta postare a fost editata de MUGUR: 23 February 2010 - 08:49 PM

0

#53 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 24 February 2010 - 08:07 PM

Salut Claudiu,

Am cautat SMS BOSNA pe harta si am gasit o vedere de sus a unei nave de dimensiuni si forme comparabile cu monitorul.
Imaginile de pe forumul sarbesc sunt din 2006...
Se pot observa spre prova monitorului un pod si patru cladiri inalte, care se regasesc si pe harta google (Novi Sad).
Te rog sa te uiti in partea terminala a Beogradski kej, spre Novi Sad Harbor.

http://maps.google.com/?ie=UTF8&t=h&am...mp;source=embed

Astept parerea ta.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: smsBodrognovisad.jpg

Aceasta postare a fost editata de MUGUR: 24 February 2010 - 08:17 PM

0

#54 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 24 February 2010 - 10:52 PM

ai dreptate, am vazut locatia e chiar la confluenta dunarii cu acel canal.

N 45*15'56,54" E 19*51'46,13"

E pe google earth o poza facauta exact din acea pozitie si se poate vede si podul feroviar si acele blocuri, din pacate in imaginea de pe google earth nu mai apare si vechiul monitor.

Sa-l fi dus oare la taiat?...eu tind sa cred ca nu. Oricum cautarile continua


PS..."ai cumva aceasta carte?... http://www.das-gesch...der/weis02a.jpg
0

#55 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 26 February 2010 - 10:56 PM

Salut Claudiu,

Cartea respectiva nu o am, eu necunoscand limba germana; am vazut-o pe e-bay...
In imaginea de mai jos este ceva foarte interesant : "Comment on fit la guerre sur le Danube 1916-1918" de Contre-amiral N. Negresco, editie in limba franceza editata de Imprimeriile Nationale -1938.
Ce zici?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: carte.JPG

0

#56 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 27 February 2010 - 10:13 PM

Felicitari pentru achizitie...

Cred ca, din cartea respectiva ar iesi cateva articole (topicuri pe forum) excelente...si poate multe persoane de aici (printre care ma numar si eu) am afla lucruri interesante despre activitatea marinei militare romane in primul razboi mondial.

Sunt cateva episoade (unele citite in revista modelism) foarte interesante, care mai mult ca sigur se gasesc in cartea respectiva.


Salutari

Claudiu
0

#57 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 28 February 2010 - 08:04 PM

Salut Claudiu,

Am gasit doua filme foarte interesante cu nave romanesti din cel de-al doilea razboi mondial:

film 1:
http://www.youtube.c...h?v=vROtw0czV1k
film 2:
http://www.youtube.c...74U9xVvi7Q&NR=1

Daca mai gasesti si tu, te rog sa le postezi aici.

Multumesc anticipat!
0

#58 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 07 March 2010 - 05:14 PM

Salut tuturor,

O alta nava a devenit muzeu! nu tresariti, nu in Romania!
Canadienii si-au salvat de la taiere un submarin din perioada razboiului rece, HMCS ONONDAGA, pe care l-au expus la Rimouski.
detalii la adresa http://www.shmp.qc.ca/

CINSTE LOR!

Iata si o poza din timpul operatiunilor de salvare:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: rimouski.jpg

0

#59 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 07 March 2010 - 09:34 PM

Excelent mugur....

Chiar azi am vazut un film pe Discovery Channel referitor la salvarea acestui submarin.

Poza ce ai postat-o tu acolo e facuta dupa ce submarinul a fost tras pe uscat pe niste role.
0

#60 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 13 March 2010 - 04:32 PM

...intrucat acest topic a fost initiat de catre un membru al Muzeului Marinei Romane, vreau sa aduc la cunostinta acestora o "aventura" a unei fundatii, ONG, in colaborare cu Muzeul Aviatiei.

Nu stiu daca ati aflat de aceasta initiativa, dar un colectiv de inimosi pasionati ai aviatiei vor sa construiasca o replica zburatoare a celebrului avion de vanatoare IAR 80. Vezi articolul aici

Si link-ul aficial http://www.iar80.ro/

Oare cand o sa vedem o initiativa si in domeniul Navo ?

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 13 March 2010 - 04:39 PM

0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu