Tamiya-SCANIA R620 HighLine 6X4 De la a.... la prima tura pe asfalt!!!
#31
Postat 29 June 2009 - 03:35 PM
Tot setul inclusiv cupla care va fi asezata pe camion.
http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08429.jpg
format din:
Motorul care ajuta la ridicarea si coborarea suportilor de sustinere
http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08430.jpg
#32
Postat 29 June 2009 - 03:43 PM
http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08440.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08439.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08438.jpg
Cupla care va fi asezata pe sasiul camionului
http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08432.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08434.jpg
Servo-ul pentru decuplare/cuplare automata a remorcii
http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08436.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08437.jpg
Cupla impreuna cu comutatorul de alimentare a sistemului remorcii, care da comanda unui modul cu 2 mini-intrerupatore sa coboare/ridice suportii de sustinere a remorcii
http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08442.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08441.jpg
....si binenteles, suportul pentru acumulatori
http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08443.jpg
#33
Postat 29 June 2009 - 03:44 PM
Partea de vibratie care asigura realitatea motorului pornit, formata dintr-un motoras cu o semivolanta, un suport de prindere si un capac
http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08446.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08445.jpg
Difuzorul, care este destul de greu, va veni amplasat pe tavanul cabinei
http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08447.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08448.jpg
Partea de comanda manuala, sa zic asa, a trebuit sa o desfac din suportul original si sa o mut in "rezervorul" pentru Scania R620. Era asezata intr-o cutie ce imita cutia de scule.
http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08449.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08450.jpg
... si cam atat deocamdata.... astept rulmentii sa soseasca sa ma pot apuca de restul.
#34
Postat 03 July 2009 - 08:56 PM
Cateva poze.....
http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08451.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08452.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08453.jpg
http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08454.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08455.jpg
...si diferentialele.....
http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08456.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08457.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08458.jpg
#35
Postat 03 July 2009 - 08:58 PM
http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08459.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08462.jpg
Puntea spate....
http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08460.jpg
...si cred ca trebuie facuta si modificarea de care se vorbea vis-a-vis de virarea rotilor fata.
http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08461.jpg
Urmeaza montarea cutiei de viteze, cupla + servo-ul aferent....
#37
Postat 07 July 2009 - 02:23 PM
gigelm5m3, la Jul 4 2009, 02:10 PM, a spus:
Intrebare (si mie mi-a venit tarziu ideea): Nu ti-ar fi placut mai mult cu sasiul vopsit rosu? (in cazul asta trebuie cabina alta culoare)
Spor la treaba.
Salut,
Ba m-am gandit si eu la o culoare pentru sasiu, insa iesea prea.....colorat.
#38
Postat 07 July 2009 - 08:59 PM
gigelm5m3, la Jul 4 2009, 02:10 PM, a spus:
...
Am vorbit si am aratat solutia pe forumul de trenulete Lokomotiv la "alte categorii de modele" unde am pus si o poza sugestiva. Asa cum a mai zis, Dragos (shikanne) este pasionat si de trenulete electrice, dar a decis sa intre si in lumea automodelismului.
Din cauza ca la camioanele ce au cabina "europeana" (adica Scania, Volvo, Mercedes) cutia de viteze trebuie pusa mai in fata ca sa stea ascunsa sub cabina mai mica, Tamiya nu a mai lasat directia ca la camioanele "americane" (King Hauler, Knight Hauler, Globe Troter) unde functiona corect. Din cauza ca bara de directie loveste intr-o proeminenta a cutiei de viteze. A ales varianta foarte simpla de a inversa fuzetele intre ele si deci de a schimba pozitia barei de directie mutand-o in fata axelor rotilor, ceea ce a dus la obtinerea unor unghiuri gresite a rotilor cand acestea cotesc. Roata din interiorul curbei se intoarce mai putin decat cea din exterior ceea ce duce la o usoara derapare si la marirea razei minime de cotire, care si asa la Scania 620 nu e prea mica din cauza sasiului lung cu 3 osii.
Rezolvarea nu era complicata: trebuiau puse fuzetele asa cum au fost la vechile camioane (deci la cele europene trebuiesc inversate intre ele, stanga cu dreapta, pentru ca bara de directie sa se mute in spatele rotilor) pe fuzeta rotii stangi trebuind sa se faca o modificare si anume data o gaura de 2,5mm diametru, filetata cu tarod M3, in care se muta surubul cu cap bila MA12 (numerotat in manualul original). Apoi, ca sa nu se blocheze bara de directie in cutia de viteze, trebuieste indoita usor in 4 locuri. Asa se obtin unghiurile corecte ale rotilor la un viraj. Dupa toate astea, daca se mai si pilesc un pic fuzetele si furcile prin anumite locuri, se obtin unghiuri de intoarcere a rotilor si mai mari. Eu am ajustat pana cand rotile mai aveau 1mm si atingeau arcurile lamelare de suspensie. La Scania R 470 care are sasiul scurt cu 2 osii, am obtinut o raza minima de viraj de cca 2/3 din cea originala (1m in loc de 1,5m) ceea ce intr-o camera de bloc cu mobila e de dorit.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 07 July 2009 - 09:12 PM
#39
Postat 08 July 2009 - 09:55 AM
Hpi E-firestorm Novak on 2s MaxAmps
Membru retras!
#40
Postat 08 July 2009 - 12:47 PM
Rotile care au tractiune nu pot vira foarte mult decat daca folosesc in dreptul pivotului cuplaje mai speciale (cruci inseriate), ceea ce nu vei regasi niciodata la modele decat poate construite artizanal.
http://i314.photobucket.com/albums/ll405/s...ORIE/img523.jpg
De regula unghiul de viraj acceptabil este in jur de 35-40 de grade(cu diferentialul blocat este numa la jumatate), dar la masina ta ai posibilitatea de a face sa vireze si spatele , asta fiind echivalent cu dublarea unghiului, deci curba cu raza la jumatate fata de cum ai acuma.
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 08 July 2009 - 01:01 PM
#41
Postat 08 July 2009 - 05:04 PM
Sir_Vaska, la Jul 8 2009, 01:47 PM, a spus:
Rotile care au tractiune nu pot vira foarte mult decat daca folosesc in dreptul pivotului cuplaje mai speciale (cruci inseriate), ceea ce nu vei regasi niciodata la modele decat poate construite artizanal.
http://i314.photobucket.com/albums/ll405/s...ORIE/img523.jpg
De regula unghiul de viraj acceptabil este in jur de 35-40 de grade(cu diferentialul blocat este numa la jumatate), dar la masina ta ai posibilitatea de a face sa vireze si spatele , asta fiind echivalent cu dublarea unghiului, deci curba cu raza la jumatate fata de cum ai acuma.
Am inteles.Ea e facuta sa ia curba mai mult numa daca pun directia si pe spate ,altfel nu poate.
Multumesc pt raspuns.
Aceasta postare a fost editata de Al3xandru239: 08 July 2009 - 05:05 PM
Hpi E-firestorm Novak on 2s MaxAmps
Membru retras!
#42
Postat 08 July 2009 - 10:11 PM
#43
Postat 09 July 2009 - 08:38 AM
In sfarsit, cateva poze cu remorca.....
Asa arata pachetul in care se afla remorca... kit-ul pentru stopurile remorcii .... si o mica surpriza un set de decaluri....
http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08518.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08519.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08520.jpg
si acum ce se afla in cutie....
http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08521.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08522.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08523.jpg
http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08524.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08525.jpg
Aceasta postare a fost editata de shikanne: 09 July 2009 - 08:39 AM
#44
Postat 09 July 2009 - 08:39 AM
Cateva poze din timpul asamblarii.... desi a fost mult mai usor... mi-a luat ceva timp.
Primul pas a fost instalarea suportului motorizat
http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08526.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08527.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08531.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08531.jpg
#45
Postat 09 July 2009 - 08:42 AM
http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08528.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08530.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08532.jpg
http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08533.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08534.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08536.jpg
http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08537.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08538.jpg
pozele intermediare asamblarii, din pacate le-am pierdut.... cardul a crapat... bine ca nu aveam si alte poze.
Binenteles ca m-am oprit la roti.... pentru ca rulmentii intarzie sa apara....
#46
Postat 09 July 2009 - 08:43 AM
http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08463.jpg
si a functionat.....
Va urma...
#47
Postat 09 July 2009 - 04:02 PM
Inca putin si e gata de drum. Dar totusi la acest Scania parca i se statea mai bine cu o remorca pe 3 axe, tot de la Tamiya.
Oricum e rezolvabila problema , mai trebuie sa cumperi un camion american si o remorca europeana si apoi totul se va potrivi de minune :)
#48
Postat 11 July 2009 - 09:30 PM
Problema cu remorca cu 3 axe de la tamyia e ca are bara din spate si stopurile americane. Se gaseste europeana de schimb facuta de carson.
#49
Postat 17 July 2009 - 04:50 AM
gigelm5m3, la Jul 11 2009, 10:30 PM, a spus:
Problema cu remorca cu 3 axe de la tamyia e ca are bara din spate si stopurile americane. Se gaseste europeana de schimb facuta de carson.
Ai terminat constructia? :blush:
Hpi E-firestorm Novak on 2s MaxAmps
Membru retras!
#50
Postat 17 July 2009 - 07:44 AM
gigelm5m3, nu te contrazic ca nu stiu pretul in Romania (pentru care te rog sa-mi trimiti pe p.m. linkul sau zi aici un cuvant cheie pentru google/pagini scrise in ro), dar sa stii ca in vest se vand seturi de rulmenti pentru cate un model la niste preturi ce ajung la jumatate sau chiar mai putin de jumatate din cat ai da pe rulmentii retail (cate 2 la blister). Adica la 0,7 pana la max. 1$ pe bucata. Si sunt rulmenti buni, nu chinezarii proaste. Dar seturile respective au de la 20 de rulmenti in sus. Daca se gasesc in Romania la preturi asemanatoare chiar daca un pic mai mari, sunt sigur ca toti ne-am bucura sa aflam unde.
l.e. daca e un magazin de modelism, trimite-mi cumva indicii pe p.m.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 17 July 2009 - 07:47 AM
#51
Postat 17 July 2009 - 08:23 AM
#52
Postat 20 July 2009 - 11:55 AM
gigelm5m3, la Jul 11 2009, 10:30 PM, a spus:
Problema cu remorca cu 3 axe de la tamyia e ca are bara din spate si stopurile americane. Se gaseste europeana de schimb facuta de carson.
Salutare,
Inca nu am terminat..... probleme aparute la vopsit....deh, timpul este cel mai mare dusman al modelistului. Sper in curand sa am timpul necesar sa termin. Pana atunci ma delectez cu noul TRAXXAS SLAH pe care tocmai l-am primit.
Va tin la curent cu etapele asamblarii camionului pe masura ce mai avansez.... acum am o parte din piese vopsite, dar trebuiesc terminate si restul.... cand voi avea timp.
#54
Postat 29 July 2009 - 11:20 AM
Fata de cum a sosit in cutie, am vopsit aparatorile rotilor, bara din spate.... am montat kit-ul pentru semnale si stop frana.
Cam asa arata dupa revizie, inaintea inmatricularii.
http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08704.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08699.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08696.jpg
si asa arata dupa inmatriculare....
http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08693.jpg http://i269.photobucket.com/albums/jj52/Shikanne/AUTO/th_DSC08694.jpg
#56
Postat 31 July 2009 - 08:50 PM
lamboman, la Jul 31 2009, 08:41 PM, a spus:
....destul de greu.... trebuie sa-mi fac curaj sa ma apuc de vopsit. Sper cat de curand.
Acum imi confectionez un fel de camera de vopsitorie dintr-o cutie de carton si un ventilator....asa cum am vazut pe aici si sper sa mearga sa pot vopsii in balcon....
#58
Postat 02 August 2009 - 11:30 PM
lamboman, la Aug 1 2009, 08:00 PM, a spus:
Salutare,
Da, ceva in genul asta....doar ca pe cutia in care am primit kit-ul este putin mai inchis. Am incercat cu vopseaua "ROBBE" insa nu e chiar ce vreau eu....partea proasta este ca nu am incercat un spray, ci am comandat la greu mai multe (vezi "vanzari").... si nu imi place nuanta....
#60
Postat 04 August 2009 - 02:05 PM
lamboman, la Aug 3 2009, 06:32 AM, a spus:
Nicio sansa pana vii..... am comandat vopseaua de la TAMIYA si vine in 2 saptamani.... dar va tin la curent. Sincer nu credeam ca va dura atat de mult asamblatul acestui camion.... mai bine turnau plasticul direct colorat ca era mai simplu.
Partea mecanica este aproape gata, insa stau acum dupa vopsit cabina si celelalte piese.