Telecomanda model ce inseamna nr. de canale
#1
Postat 10 June 2009 - 09:33 AM
Sunt nou pe acest forum si as avea o intrebare. Am cautat solutie pe forum, dar n-am gasit corespunzatoare.
Vreau sa construiesc un navomodel cu radiocomanda. Am cautat si am gasit modul de asamblare a unei machete din lemn.
Doresc sa atasez tot personal motorul ce actioneaza elicele, am unu motor de 15-20 W cu o transmisie, care va actiona corespunzator (dupa analiza si calcule) nava. Voi construi si atasa de asemenea (am mai construit) un montaj electronic ce permite functionarea motorului la diferite turati. M-am gandit la viteza in doua trepte, comutatia realizandu-se printr-un releu care ataseaza diferite rezistente, (pt. simplitate) sau potentiometru, daca voi reusi actionarea acestuia cu un singur canal. Intrebarea mea ar fi: Am intentia sa cumpar o telecomanda cu numar de canale corespunzatoare. Ar fi cazul 1.Inainte, 2.Inapoi, 3.Stanga, 4.Dreapta si un canal (5.) pentru actionarea releului (treapta de viteza) sau unui motoras ce roteste un potentiometru. Intrebarea: Aceasta inseamna 3 (2+1) canale sau 5 ? M-am uitat la E-Fly 100B(adevarat pt. aeromodele, dar sper sa mearga la nava) http://www.hobbyconstruct.ro/shop/index.ph...roducts_id=5816, la care zice 4 canale. Sau T2ER Attack http://www.radio-telecom.ro/catalog/futaba...tack-p-243.html, aici e vorba de 2 canale, dar se pare ca are inainte-inapoi si stanga-dreapta. Ce inseamna de fapt canal in cazul telecomenzilor pt. modele ?
O sa am nevoie de telecomanda 5 canale, sau pot rezolva si cu E-Fly 100B sau T2ER Attack? Sunt pe 2 canale sau 4 de fapt ?
Mersi anticipat!
#2
Postat 10 June 2009 - 10:10 AM
Sper ca ati inteles in mare.
#3
Postat 10 June 2009 - 11:08 AM
Sper ca E-Fly sa fie "modul normal" cum ziceai...
La aeromodele se folosesc doua canale pt. reglajul turatiei de altfel ?
Pe imagine care-s alea doua ?
Aceasta postare a fost editata de llolli: 10 June 2009 - 11:15 AM
#5
Postat 10 June 2009 - 12:07 PM
Cred ca iti trebuie cu 3 canale dupa cum obeserv .
1. stanga/dreapta un canal
2. alt canal regulatorul
3. ultimul canal releul tau
dupa cum stiu telecomanda pe care ai aratat o acolo este cu 4 canale...deci destule pentru ce ai tu nevoie.
Nu uita de reciever pentru telecomanda.
Functia "functie servo-reverse pe toate canalele" iti permite sa inversezi comanda pe repectivul canal .( adica pe normal cand impingi mansa spre stanga servoul se misca spre stanga de exemplu , dupa ce schimbi switchul pe reverse cand dai aceeasi comanda servoul se va misca spre dreapta ....si la fel in cealalta parte...intelegi tu...la fata locului )
Aceasta postare a fost editata de nuclearul-vio: 10 June 2009 - 12:10 PM
#6
Postat 10 June 2009 - 12:31 PM
Tel. 0744915775
#7
Postat 10 June 2009 - 04:43 PM
nuclearul-vio, la Jun 10 2009, 01:07 PM, a spus:
Cred ca iti trebuie cu 3 canale dupa cum obeserv .
1. stanga/dreapta un canal
2. alt canal regulatorul
3. ultimul canal releul tau
dupa cum stiu telecomanda pe care ai aratat o acolo este cu 4 canale...deci destule pentru ce ai tu nevoie.
Nu uita de reciever pentru telecomanda.
...intelegi tu...la fata locului )
Merci pt raspunsuri! Cred ca m-am lamurit (cat-de-cat). Mai putin:
Ce inseamna regulator ? Pot pune un servo in locul acestuia ? Va functiona corespunzator E-Fly-ul cu 2 servomotoare si un releu?
Si la partea cu amperii suportati la iesirile receptorului. Poate am nevoie de tranzistori de putere... Sau gasesc asta in manualul de utilizare a telecomenzii ?
Scuze pt. manolo. Probleme am la timpul disponibil pt. cautari
#9
Postat 10 June 2009 - 10:54 PM
llolli, la Jun 10 2009, 05:43 PM, a spus:
Si la partea cu amperii suportati la iesirile receptorului. Poate am nevoie de tranzistori de putere... Sau gasesc asta in manualul de utilizare a telecomenzii ?
Scuze pt. manolo. Probleme am la timpul disponibil pt. cautari
toate compomentele( receptor, servo, regulator sau ESC) sunt modulare si au acelasi sistem de conectare....
regulator de turatie sau ESC (electronic speed controller) este de regula un montaj electronic care iti permite o variatie a motorului de mars (si nu numai) de la 0% la 100% in fiecare sens de rotatie (de obicei). Esc-ul este si cel ce suporta curentii cei mai mari.