paraziti pe partea electronica/electrica avionul fluctueaza brusc sus-jos sau stanga-dreapta
#1
Postat 21 May 2009 - 06:08 PM
Am achizitionat de vreo luna si ceva un yak54 de la art-tech. La zborul cu nr 13 :) s-a ars regulatorul si cred ca si motorul are ceva probleme. Am schimbat motorul cu unul pe direct tower pro Motor BL BM2410-12, Masa: 59g, KV: 970, 9A , am pus un regulator tower pro de 33A. Problema care a aparut este urmatoarea: in timpul zborului, din cand in cand, servoul de pe directie si cel de pe profundor au o fluctuatie brusca si necontrolata. Avionul face brusc sus-jos sau stanga-dreapta...
Care credeti ca ar putea fi problema? Banuiesc ca ar trebui sa fie de la una din piesele nou montate, caci inainte de a le schimba pe cele originale nu erau aceste probleme. Sa fie oare campul electromagnetic genereat de motor mai puternic decat cel generat de vechiul mator.
Ati patit asa ceva?
Cum se rezolva?
35 MHz, canal 70
#2
Postat 21 May 2009 - 06:56 PM
asegarceanu, la May 21 2009, 07:08 PM, a spus:
incearca ca firele de la regulator la motor sau de la baterie la regulator sa nu treaca pe langa receptor.alea groase de curent. 20 de amperi care trec printr-un fir creeaza un camp magnetic care iti afecteaza bine receptia. mai ales daca ai statia din kitul original
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ |
| Hash84 |______________ \______====== )-+
| | ~~~|/~~ |
\------------------------/ ()
#3
Postat 21 May 2009 - 07:47 PM
Statia este intr-adevar cam dubioasa (aia din kit). Ma gandesc serios sa imi iau o futaba in 2.4GHz pe 7 canale. Maine o sa incerc sa pozitionez mai departe cablurile de alimentare fata de receptor si sa vad daca problemele persista.
35 MHz, canal 70
#4
Postat 21 May 2009 - 08:33 PM
Pana la urma s-a dovedit in cazul meu ca era de la telecomanda. Am mai avut si alte telecomenzi tot de la esky si cu alea nu am avut probleme.
Potentiometrii sunt prosti si nu mai functioneaza cum trebuie. (nu cred ca e mare diferenta de calitate intre cele 2 telecomenzi).
Nu m-as mira sa fie acelasi tip de potentiometrii.
Mi-am dat seama pentru ca pe simulator avea comportament identic.
M-a ajutat cineva cu un spray de curatat contacte la un moment dat si i-a trecut, dar de atunci nu am mai folosit-o decat la simulator.
#5
Postat 21 May 2009 - 11:31 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#6
Postat 22 May 2009 - 07:16 AM
-Fenomenul apare si in cazul meu tot la turatii mari
-Nu se intampla decat dupa ce am schimbat regulatorul de turatie
-Statia a ramas aceesi
Intrebare: cum ai pus antena? la mine nu cred ca mai pot sa o departez de regulatorul de turatie... deja receptorul este la distanta maxima pe care o permite cablul care iese din regulatorul si intra in receptor pentru alimentare si comenzi.
35 MHz, canal 70
#7
Postat 22 May 2009 - 07:58 AM
Eu nu am absolut nici un glitch cu o configuratie care altii ar cataloga-o drept criminala: ESC lipit de partea cu mufe servo a receptorului, acumulatorul in partea opusa a receptorului, unde e antena, firele acumulator-esc trec peste receptor, lipite de el. Nici o ferita... Si merge.
Considerente de spatiu, nu am ce schimba.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 22 May 2009 - 07:59 AM
#8
Postat 22 May 2009 - 08:05 AM
35 MHz, canal 70
#9
Postat 22 May 2009 - 10:13 AM
asegarceanu, la May 22 2009, 09:05 AM, a spus:
Problema cea mai mare este ca s-ar putea sa fie, desi nu esti tu sigur. Cu cat e mai ieftin un echipament, mai ales de putere - iar ESC-urile, oricine orice ar zice, sunt echipamente de putere, care lucreaza cu zecile de amperi - cu atat are mai putine... sa le zicem brizbriz-uri. In cazul de fata e vorba de ecranari si filtre catre sursa (acumulator). Ori un fir prin care trece un curent variabil actioneaza ca o antena, iar influenta asupra unui dispozitiv electronic invecinat este invers proportionala cu patratul distantei dintre ele. Practic receptorul tau primeste si paraziti de la ESC, nu doar semnal util de la emitator. Iar in zbor ESC-ul e la cativa cm, iar antena la zeci - sau sute - de metri. Inchipuie-ti diferenta de nivel de semnal.
A, desigur, si receptorul are partea lui de vina. Cu cat mai ieftin, cu atat mai putin protejat la surse secundare de semnal (in cazul tau ESC-ul) - mai putine ecrane si / sau filtre, simpla nu dubla conversie etc. Stiu ca uneori nu e foarte comod sa mai dam niste bani, de-aia eu merg pe principiul enuntat de taica-miu acum vreo douaj' de ani:
"Suntem prea saraci ca sa cumparam lucruri ieftine."
#10
Postat 22 May 2009 - 10:38 AM
35 MHz, canal 70
#11
Postat 22 May 2009 - 10:46 AM
Si eu am pus pe edge configuratia "criminala" de care vorbeste renatoa. Am intrebat la kit review ce pareri sunt si nu prea am avut parte de raspunsuri.
Ideea e ca am testat si cel putin la sol....(practic cu radiocomanda langa model) nu exista nici un fel de glici-uri...nimic. Inca nu stiu in zbor cum se va manifesta pentru ca nu l-am zburat in configuratia actuala. Eu am emitator si receptor art-tech (deci mai proaste nu exista), esc tower pro si un motor BL Turnigy.
Bafta!
edit: acum vad ce zici cu repozitionarea receptorului. Atentie la CG!!...cred ca vei avea nevoie de ceva pb in bot daca ai dus receptorul 20cm mai spre coada.
Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 22 May 2009 - 10:48 AM
#12
Postat 22 May 2009 - 12:50 PM
renatoa, la May 22 2009, 08:58 AM, a spus:
Eu nu am absolut nici un glitch cu o configuratie care altii ar cataloga-o drept criminala: ESC lipit de partea cu mufe servo a receptorului, acumulatorul in partea opusa a receptorului, unde e antena, firele acumulator-esc trec peste receptor, lipite de el. Nici o ferita... Si merge.
Considerente de spatiu, nu am ce schimba.
am ras cu lacrimi. Bravo ba, lauda-te in continuare cu realizarile astea si vei ajunge sa zbori singur in padure...
#13
Postat 22 May 2009 - 03:54 PM
Eu oricum nu folosesc gazul decat pina la 50% si urca bine.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#14
Postat 22 May 2009 - 04:04 PM
Daca din varii motive emisia e mai proasta, acele glitch-uri vor fi mult mai pronuntate si vor lua controlul modelului care va dezvolta o vointa personala. Asta e un lucru ce nu-l vrea nici un modelist serios din lumea asta...
Acele glitch-uri vor bloca si posibilitatea intrarii in failsafe a receptorului (daca are asa ceva)...
Aceasta postare a fost editata de Calin: 22 May 2009 - 04:06 PM
#15
Postat 22 May 2009 - 05:59 PM
Referitor la interferente: am mutat receptorul in coada avionului, am prelungit cablul de la controller la receptor, am pus pe ul un inel de ferita.
Acumulatorul este cu mufele catre controller, nu catre receptor ca pana acum. Asta a rezolvat majoritatea problemelor. Mai are mici interferente, insa doar rar cand e turat si cand e mai la distanta
Problema e aproape rezolvata. Voi mai face modificari si revin cu solutia.
35 MHz, canal 70
#16
Postat 22 May 2009 - 11:16 PM
asegarceanu, la May 22 2009, 08:16 AM, a spus:
-Fenomenul apare si in cazul meu tot la turatii mari
-Nu se intampla decat dupa ce am schimbat regulatorul de turatie
-Statia a ramas aceesi
Intrebare: cum ai pus antena? la mine nu cred ca mai pot sa o departez de regulatorul de turatie... deja receptorul este la distanta maxima pe care o permite cablul care iese din regulatorul si intra in receptor pentru alimentare si comenzi.
....cu intarziere : am "pozat" antena de-a lungul BA al aripii delta inferioare, lasand un capat liber de ~ 20 cm. Initial , serpuia de-a lungul fuselajului si era lasata libera din partea superioara a derivei.
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad