Cessna 182 Art-Tech Primul pasaroi
#1
Postat 20 January 2009 - 04:42 PM
Cu toate acestea am primit cadou de la viitoarea mea sotie un kit RTF Cessna Art-Tech. Este cel mai frumos cadou pe care l-am primit vreodata, tinand cont de faptul ca in ultima perioada abandonasem ideea aeromodelismului si ma multumeam doar sa privesc de la marginea terenului ca un simplu spectator. Sper sa fie primul dintr-o mare serie.
Ii rog pe cei experimentati, dar mai ales pe cei care au sau au avut un astfel de model sa ma sfatuiasca in privinta primilor pasi in asamblarea lui optima.
Are tot ce-i trebuie. Motor 480 pe direct, servo, acumulatori 1000 Mah. Nici macar nu l-am desfacut de teama sa nu ma apuc de mesterit la el si sa o fac lata inainte de a-l ridica macar 10 cm de la sol.
Habar n-am cum sa reglez servo-urile sau macar daca trebuie reglate sau nu.
Orice sfat este bine venit.
Va multumesc anticipat!
#3
Postat 20 January 2009 - 04:51 PM
In al doilea rand, o sa fac un gest poate mai putin bland, dar din pacate destul de necesar. Nu ma intelege gresit, ma bucur mult ca ai reusit sa te apuci de aeromodelism, dar... nu ai inceput neaparat cu stangul. Aici gasesti un material foarte util, proaspat finisat de colegul nostru Alex (aka hash8484) si cu drag gazduit de Zod, care iti arata de ce varianta ta nu este neaparat cea mai fericita modalitate de a "incepe". Citeste documentul ala, e util, si mai ales fa-ti timp si vino acolo unde se aduna lumea (cum zice si Alex in tutorialul ala) si o sa vezi la fata locului cu ce se mananca chestia asta. (Din pacate trebuie sa ma declar si eu in asentimentul lui Romulus.)
"o zi la camp face cat o saptamana de citit pe forum" - nu ca asta n-ar fi utila intr-o anumita masura. Urmareste sectiunea "Jurnal de zbor" si vino pe la Chitila cand ne mai adunam p-acolo (teoretic in fiecare weekend daca nu ploua), si ai sanse sa afli destul de multe intr-un timp relativ scurt. Spor!
Aceasta postare a fost editata de ave: 20 January 2009 - 04:52 PM
#4
Postat 20 January 2009 - 04:51 PM
incepi prin a citi aici
apoi exista un mic tutoriale despre ce si cum aici
daca mai ai nelamuriri, posteaza si ti se va raspunde. un prim sfat: scapa de motorul ala si de Acc, si pune un motor brushless si LiPo
bai Ave da rapid ai fost....
baiatul e din Buc. so... o zi pe chitila i-ar prinde bine.
Aceasta postare a fost editata de allen_g30: 20 January 2009 - 04:53 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#5
Postat 20 January 2009 - 04:53 PM
Romulus, la Jan 20 2009, 04:45 PM, a spus:
Am si eu un kitt similar. Daca vrei sa il zbori si sa nu il faci flenduri (vezi aici http://www.dropshots.com/gregorius2syth#al...0First%20Crash) intra pe privat si discutam mai multe. Sunt multe de facut inainte ca Cessna ta sa zboare bine.
#7
Postat 20 January 2009 - 04:56 PM
Romulus, la Jan 20 2009, 04:45 PM, a spus:
Am si eu un kitt similar. Daca vrei sa il zbori si sa nu il faci flenduri (vezi aici http://www.dropshots.com/gregorius2syth#al...0First%20Crash) intra pe privat si discutam mai multe. Sunt multe de facut inainte ca Cessna ta sa zboare bine.
#9
Postat 20 January 2009 - 04:58 PM
Gregorius_Syth, la Jan 20 2009, 04:56 PM, a spus:
daca are tot ce ii tre (motor, regulator, servo, acc... etc), pun pariu ca in 3-4 ore il poate face RFT
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#11
Postat 20 January 2009 - 05:00 PM
flycat, la Jan 20 2009, 04:42 PM, a spus:
ha ha, stie soatza ta ce greseala a facut? ca nu o sa mai aibe cine sa o ajute sambata duminica la cumparaturi, piata etc...?
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#12
Postat 20 January 2009 - 05:00 PM
allen_g30, la Jan 20 2009, 04:51 PM, a spus:
incepi prin a citi aici
apoi exista un mic tutoriale despre ce si cum aici
daca mai ai nelamuriri, posteaza si ti se va raspunde. un prim sfat: scapa de motorul ala si de Acc, si pune un motor brushless si LiPo
bai Ave da rapid ai fost....
baiatul e din Buc. so... o zi pe chitila i-ar prinde bine.
Ce motor mi-ar trebui? Lipo cati Mah?
Iar statia va dati seama ca e a lui made in china!
#13
Postat 20 January 2009 - 05:03 PM
Gregorius_Syth, la Jan 20 2009, 04:53 PM, a spus:
Link corect:
http://www.dropshots.com/gregorius2syth#al...irst%20Crash%20
Ai inclus si ) in URL si de asta nu mergea
#18
Postat 20 January 2009 - 05:11 PM
Succes,
Catalin C.
#19
Postat 20 January 2009 - 05:32 PM
parerea mea. cu regulator care sa se potriveasca si pack-uri 3s 1500mA, zbori intre 15 si 20 minute
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#20
Postat 20 January 2009 - 09:49 PM
- ESC TowerPro 25A (inainte am avut ESC TURNIGY Plush 30A)
- Motor TowerPro 240912D Brushless Outrunner 1600Kv (inainte am folosit FC2822 Brushless Outrunner 1200kv)
- 4 servo HXT900
- LiPo Mystery 1500mAh 11.1v 3S (3 buc) + FLIGHTPOWER EVOLITE V2-1345mA 3S (1 buc) + Swang Hobby 2250mA 2S
- elice GWS Direct Drive 8 x 4 sau APC Electro 8 x 4 sau APC Electro 8 x 6
in cazul tau, daca statia este aia chinezeasca, iti recomand sa lasi 1 servo pe eleroane, dar mare grija cum il pui , mai ales la cablurile de actionare a echiilor de la eleroane. sai poti modifica si pune cate un servo pt fiecare eleron, cuplate cu cablu Y. asta inseamna ceva modificari minore la aripa. neaparat aripa intarita cu tija de carbon pe aproape toata lungimea ei. daca vii pe chitisburg si se nimereste sa apar si eu, vei vedea exact cum am facut eu, normal, la recomandarea unor veterani in ale modelismului (stiu ei care)
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#21
Postat 20 January 2009 - 10:14 PM
Romulus, la Jan 20 2009, 04:58 PM, a spus:
Ce tare ai fost "Romulus". Chiar am ras cu pofta. :()
@flycat: bine ai venit printre noi. O sa gasesti pe forum o gramada de date despre acest aeromodel. Vino la Chitila si o sa vezi ca sunt multi care te pot ajuta.
#23
Postat 21 January 2009 - 05:51 AM
Ar fi bine sa exersezi si pe simulator.
@viitoarea sotie. Mai rar asa bafta la casa omului. Sa o pastrezi cu atentie. Acum, ca sa fim drepti, ea a facut gestul intr-un moment de uitare de sine si fara sa constientizeze implicatiile viitoare. Va regreta amarnic.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
#24
Postat 22 January 2009 - 10:17 AM
A venit odata cu pasaroiul. Am urmat toti pasii din instructiuni, am calibrat ce era de calibrat (zic eu) insa nu pot vira cu adevarat decat cu ajutorul eleroanelor. E normal? Rudderul nu ma ajuta mai deloc. Ma gandesc totusi ca ar trebui sa fie in stare sa vireze si fara eleroane. Si nu ma refer la viraje stranse, macar d-alea cat se poate de largi.
Ceva sfaturi, observatii?
Multumesc
#25
#26
Postat 22 January 2009 - 11:40 AM
#27
Postat 22 January 2009 - 11:46 AM
As vrea sa-mi cumpar un transformator pentru statie ca deja am terminat un set de baterii pe simulator.
Pe statie scrie ca are nevoie de 12 V dar si 500mAh. Faza cu 12 V o inteleg, insa cei 500 mAh ma cam pun in dificultate.
Trebuie sa fiu atent ca transformatorul sa nu scoata mai mult de 500 mAh sau tot ce tonteaza sunt cei 12 V?
#28
Postat 22 January 2009 - 12:34 PM
flycat, la Jan 22 2009, 11:46 AM, a spus:
1. Mai bine cumpara un incarcator din orice supermarket, de ala cu tot cu acumulatori, incarci in el acumulatorii si apoi ii pui in statie. Cu incarcator direct la statie eu nu ma risc, ca daca ard ceva din ea, e mai rau decat sa ard un incarcator de perete.
2. Daca iti iei un incarcator profesional pentru avion, o sa ai optiunea sa poti incarca si acumulatorii de statie, pe langa cei de la avion, plus multe alte ajutoare sa iti pastreze vlaga in ei pentru mai mult timp/mai multe cicluri.
3. Si acolo, limitarea de 500 mAh trebuie respectata, pe langa voltajul de 12 v, ca altfel iti prajesti statia.
Succes,
Catalin C.
#29
Postat 22 January 2009 - 01:07 PM
flycat, la Jan 22 2009, 11:46 AM, a spus:
As vrea sa-mi cumpar un transformator pentru statie ca deja am terminat un set de baterii pe simulator.
Pe statie scrie ca are nevoie de 12 V dar si 500mAh. Faza cu 12 V o inteleg, insa cei 500 mAh ma cam pun in dificultate.
Trebuie sa fiu atent ca transformatorul sa nu scoata mai mult de 500 mAh sau tot ce tonteaza sunt cei 12 V?
Cel mai bine este sa-ti iei acumulatori si incarcator pentru acumulatori.
Cei 500 mAh reprezinta minim mAh pentru alimentare. Daca ai peste 500 mAh, cu atat mai bine, radiocomanda va consuma atat cat are nevoie.
#30
Postat 22 January 2009 - 02:03 PM
Dar o s-o foloseşti numai în casă, la simulator... pentru câmp, ai nevoie de acumulatori.
Şi există probabil un anumit risc de a arde staţia, în cazul în care se face o greşeală de conectare sau sursa nu funcţionează corect.
Eu personal ma feresc sa alimentez staţia dintr-o sursă, prefer sa folosesc accu. Dar sunt unii care folosesc sursă şi nu au probleme
Prin urmare:
SOLUÅ¢IA OPTIMÄ‚
> 400 RON
8 acumulatori NiMH de >2000mAh,
un încărcător universal de aeromodelism (pentru acumulatori NiMH, LiPO, LiFe, PbAcid, etc) si
o sursă de 12V şi >5A pentru acest încărcător.
Foloseşti staţia doar cu acumulatori.
SOLUÅ¢IA APROAPE BUNÄ‚
> 100 RON
8 acumulatori NiMH de >2000mAh,
un încărcător ieftin de NiMh
Foloseşti staţia doar cu acumulatori.
Nu poţi încărca LiPo, etc.. nu ai curent variabil de incărcare
SOLUÅ¢IA PROASTÄ‚
> 0 RON
Tragi 2 fire (12V si GND) din alimentarea de HDD de la sursa calculatorului.
E posibil să arzi ceva; trebuie să te asiguri că dispui de amperajul respectiv.
Poţi chiar să modifici o sursă de calculator, ca s-o foloseşti în scopuri modelistice. Găseşti informaţii şi pe acest forum.
Baftă
Emil Cioran