Modelism - RHC Forum: Profundor diferential - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Profundor diferential sau mixarea profundorului cu eleroanele

#1 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 31 March 2009 - 01:31 PM

Inspirat din incidentul lui Mada de sambata la "trei drumuri" si de structura Iak-ului pe care abia astept sa-l termin si sa-l zbor, mai exact de profundorul sau cu 2 servo, vin si eu sa arunc cu ditai stabilopodu'n balta (ca piatra mi-e jena sa-i zic). Inteleptilor, la lucru...

Deci: aparatele 3D "se stie" ca zboara cam in limita de viteza, cel putin in timpul manevrelor 3D. Acu' limita ca limita, dar totusi pe profundor exista flux de aer de la elice, deci influenta tot are. Problema pe care o ridic eu e asa: ce se intampla in momentul in care, la viteze mici de zbor fata de aer (cand eleroanele tind sa devina inutile) DAR cu flux decent peste suprafetele de coada, servourile de profundor sunt mixate cumva cu eleroanele astfel incat sa lucreze in configuratie gen "elevon" sau "ailevator", cum apare pe unele statii? A incercat cineva asa ceva?

Ma gandesc, de exemplu, ca in cazul lui Mada - desi Katana avea profundor dintr-o bucata, dar daca ar fi avut un aparat de genul prezentat mai sus - o asemenea functie l-ar fi putut ajuta sa aduca avionul inapoi la o atitudine normala (cu aripile orizontale) astfel incat sa-l poata salva. De asemenea, o asemenea functie poate fi utila in manevre get torque roll sau chiar hover, daca motorul are cuplu prea mare.

Nu dati FOARTE tare, sunt pur si simplu curios...
Ave
0

#2 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 31 March 2009 - 03:08 PM

Apare ori cu nume propriu (parca am vazut la mine pe statia Sanwa), ori la mixajele care se pot particulariza, cert e ca se poate face.

Cat ajuta...asta nu mai stiu, ca la 3D inca nu m-am bagat sa fac teste (eu inca sunt la cerculete si linii pe cer :rolleyes: ).

Aceasta postare a fost editata de protheus: 31 March 2009 - 03:10 PM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#3 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 31 March 2009 - 04:06 PM

Se numeste "ailevator", si statiile Hitec o au si la entry gen Optic 6, in timp ce la altii o gasesti de abia la 9-10ch.

"Your Optic system contains special programming to allow you to fly a model with two independent elevator servos which respond together to the elevator stick, and in opposite directions to the aileron stick. This combination of aileron and elevator results in the name "ailevator" and allows you to do torque rolls with 3-D aircraft! Note that the AILV function is on all the time once it is activated."
... cu picioarele pe pamant ...
0

#4 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 31 March 2009 - 04:24 PM

nush daca ar fi avut acelasi efect din 2 motive:
- mult distantat fata de CG
- mult mai mica suprafata si lungimea...

Sistemul asta (caruia stii cum ii spune dar renatoa cum e el poster sportsman o mai zis-o odata, asa de kiki) - e bun la modelele cu aripa si profundorul dintr-o bucata


0

#5 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 31 March 2009 - 09:13 PM

Calin: stiu ca momentul de rotatie este sensibil mai mic in cazul profundorului datorita apropierii de axa avionului si nu datorita distantei fata de CG, dar exista totusi (vezi torque roll), si intr-adevar este mai ales util pe avioanele cu aripa delta (sau pe aripile zburatoare, d'oh...). Nu stiam insa daca este folosit si eventual in ce masura.

Iar suprafata este intr-adevar mai mica, dar gandeste-te ca aproape intregul profundor este spalat de fluxul de aer de la elice, ceea ce duce la un efect vizibil. Apropo de nume, probabil am auzit de la altii sau am dat peste el "pa net" :)

Renato: Daca Opticu' stie asa ceva, jos palaria in fata ei! (ma rog, m-am convins ca gasca Hitec / MPX scoate scule de scule, upgrade pe teava, asteptam curgerea malaiului...)

protheus: sper sa ajungi curand la 3D :) Referitor la denumire, se dovedeste ca termenul este destul de comun; mi se pare aiurea sa botezi o functie relativ comuna in mod diferit doar pentru ca tu "ejti produkator mai jmeker mane". Desi s-au vazut cazuri...

Va multumesc tuturor pentru lamuriri!

Aceasta postare a fost editata de ave: 31 March 2009 - 09:20 PM

Ave
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu