Cum opresc un motor fara carburator sau cum aterizez cu un motor fara Diesel versus Diesel
#1
Postat 05 February 2009 - 03:29 PM
Va salut!
Marius.
#2
Postat 05 February 2009 - 03:49 PM
pune poze si o sa te ajute unii de pe aici
#3
Postat 06 February 2009 - 09:19 AM
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 06 February 2009 - 09:23 AM
#4
Postat 06 February 2009 - 10:43 AM
#5
Postat 06 February 2009 - 11:17 AM
Asa faceam cu captivele pe vremuri cu motoare raduga care nu aveau control pe trhrottle decat jigleor.
Nu puteam sa le aterizam pana nu terminam combustibilul.
#6
Postat 06 February 2009 - 07:43 PM
Va multumesc la toti pentru sfaturi.
Marius.
#7
Postat 07 February 2009 - 12:18 AM
#8
Postat 07 February 2009 - 07:58 AM
Marius HBK2, la Feb 5 2009, 03:29 PM, a spus:
Va salut!
Marius.
Poti sa pui un servo si sa-i obturezi (opresti) combustibilul.
Daca-l lasi sa mearga pina se termica rezervorul toate aterizarile vor fi mai mult sau mai putin fortate pentru ca nu vei sti exact cind se termina.
#9
Postat 07 February 2009 - 03:10 PM
Intreb, nu dati cu parul, ca doare rau.
Cu respect,
Catalin C.
#10
Postat 08 February 2009 - 12:49 PM
AG-74-HESS, la Feb 6 2009, 09:19 AM, a spus:
Si ca sa nu mai pierzi timpul deloc, vezi ca exista determalizatoare cu ``vana``, care asta faceau: obturau combustibilul. Iei vana aceea de la un determalizator si legi o tija la un servo micro sau mini. E suficient. ``Timerul`` nu il folosesti, doar vana aceea care este ca un corp paralelipipedic prin care trece combustibilul. Daca nu te descurci, am sa caut piesa si am sa-ti fac si poza...
#11
Postat 09 February 2009 - 09:08 AM
andreirosca1967, la Feb 7 2009, 12:18 AM, a spus:
Nu am avut Kometa niciodata, dar am avut un Fox de 2,5 cmc (de fapt il am si acum) pt. CL. Ca sa-l opresti poti pune un servo care sa stranguleze furtunul de alimentare cu toate ca nu-i vad rostul.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#12
Postat 09 February 2009 - 11:04 AM
Daca este motorul despre care spui treaba cu servo pe cuiul jiglerului nu merge pentru ca reglajul se face multi tura. Ori ca sa incerci sa-i folosesti primele 180 grd de la punctul de oprire a motorului iar nu este OK caci oricat de mult vei incerca sa-i modifici camera de ardere nu vei reusi sa-l stabilizezi in turatie. Apoi un motor care functioneaza cu amestec saracit se incinge foarte tare iar viata lui se scurteaza dramatic.
Solutia cu servo-ul de vinci poate ca ar fi buna.
Cea mai buna este utilizarea unei microvane mecanice sau electrice. As merge pe mai dgraba pe una electrica ca sa elimin un servo si eventuale disfunctionalitati. Ar mai fi o varianta cu micropompa electrica cu palete (din cele utilizate la jet-uri) si alimentare fortata. Nu este necesara cumpararea unui timer cu vana.
Pentru planor la 5cmc este foarte mult. In 90 pe planoare cu anvergura de 2.8 m cu fuselaj din fibra utilizam motoare de 1.5 cm care-l urcau foarte bine si foarte repede. Motorul era monta in gondola peste aripa si era OK. Rezervorul de carburant era dimensionat pentru o autonomie de maxim 3 min. In general nu-l umpleam decat pentru 2 min. Cred ca este solutia cea mai buna si cea mai iefina dar raman in continuare la ideea ca motorul este prea mare pentru un planor maricel.
In plus te vei patimi cu pornirea. In general Komet-ul porneste cand vrea el nu atunci cand vrei tu.
Cu stima.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#13
Postat 09 February 2009 - 11:36 AM
scuze , memoria , scleroza , batranetea ....
mi-am adus aminte ca mi-ai povestit de ceva rusesc dar nu mai stiam exact ce ...
#14
#15
Postat 09 February 2009 - 09:42 PM
Marinaru, la Feb 9 2009, 09:14 PM, a spus:
De cand americanii sunt mai comunisti decand rusii.... :)
Aceasta postare a fost editata de MLGore: 09 February 2009 - 09:42 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#16
Postat 09 February 2009 - 10:00 PM
http://www.foxmanufa...g.com/index.php
si
http://carlsonengine...s/russian.shtml
dupa cum observati exista un importator capitalisto-american pentru kometa ruso-comunista
#17
Postat 10 February 2009 - 10:23 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#18
Postat 10 February 2009 - 10:33 AM
#19
Postat 10 February 2009 - 12:35 PM
Motoarele cu aprindere prin compresie, de modelism, NU SUNT MOTOARE DIESEL. Ciclul Diesel are 4 timpi si nu doi cu cate doua faze. Nu toate motoarele care "aprind" amestecul prin compresie sunt motoare Diesel. Motorul Diesel presupune existenta supapelor si alimentarea cu amestec a camerei de ardere nu se face prin fante sau subere. In modelism se utilizeaza motoare in doi sau in patru timpi.
Cele in doi timpi au pe acelasi ciclu admisia si compresia.
Cele in patru timpi functioneaza dupa ciclu OTTO modificat si au obligatoriu sistem de aprindere.
Inclusiv motoarele a caror camera de ardere se preincalzeste cu bujie incandescenta ca la Diesel, inainte de pornire, sunt motoare in 2 timpi sau asa zis orbitale.
Nici unul dintre ele nu are carburator ci pur si simplu un soi de dozator rudimentar la fel precum motoarele in 4 timpi din anii 20-30.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#20
Postat 10 February 2009 - 12:46 PM
comnean, la Feb 10 2009, 12:35 PM, a spus:
Motoarele cu aprindere prin compresie, de modelism, NU SUNT MOTOARE DIESEL. Ciclul Diesel are 4 timpi si nu doi cu cate doua faze. Nu toate motoarele care "aprind" amestecul prin compresie sunt motoare Diesel. Motorul Diesel presupune existenta supapelor si alimentarea cu amestec a camerei de ardere nu se face prin fante sau subere. In modelism se utilizeaza motoare in doi sau in patru timpi.
Cele in doi timpi au pe acelasi ciclu admisia si compresia.
Cele in patru timpi functioneaza dupa ciclu OTTO modificat si au obligatoriu sistem de aprindere.
Inclusiv motoarele a caror camera de ardere se preincalzeste cu bujie incandescenta ca la Diesel, inainte de pornire, sunt motoare in 2 timpi sau asa zis orbitale.
Nici unul dintre ele nu are carburator ci pur si simplu un soi de dozator rudimentar la fel precum motoarele in 4 timpi din anii 20-30.
Uite ce spun cei de la Wikipedia:
Motoarele diesel moderne
Motoarele diesel sau pe benzină sunt în 2 timpi sau în 4 timpi. Majoritatea motoarelor sunt în 4 timpi, dar unele motoare mari funționează în 2 timpi, în principal cele de pe nave. Majoritatea locomotivelor moderne folosesc motoare diesel în 2 timpi, cuplate la generatoare electrice ce acționeză motoare electrice, eliminând nevoia transmisiei. Pentru cresterea presiunii în cilindrii s-a folosit supraalimentarea, mai ales la motoarele diesel în doi timpi care au două curse utile per rotaţie a arborelului cotit.
#21
Postat 10 February 2009 - 02:40 PM
Nu Wiki este sursa de informare corecta in cazul definirii ciclului de functionare al unui motor. Nu denumirea populara a unui carburant defineste motorul ci ciclul lui de functionare.
Intr-un motor cu ardere interna pot arde si praf fin de carbune introdus in camera cu flux de aer si supraalimentare.
Inca o data repet : NU EXISTA MOTOR DIESEL IN DOI TIMPI. Si asta pana cand nu s-o trezi Diesel de pe fundul oceanului sa-si modifice ciclul.
Intr-un motor Diesel pot arde motorina sau orice este similar dar ciclul are 4 timpi si se desfasoara pe 720 RAC. Cursa motoare efectiva se desfasoara teoretic pe 180 RAC dar in realitate pe mai mult datorita mecanismelor inertiale. La fel intr-un motor in 2 timpi pot arde orice dar ciclul are 2 timpi si se desfasoara pe 360 RAC. Cursa motoare efectiva se desfasoara tot pe 180 RAC teoretic. Pe timpuri de restriste multi utilizau la Trabi (motor in 2 timpi) amestecuri cu tuica tare, spirt, diluant, ceva benzina etc. Ciclul lui motor era in 2 timpi cu aprindere prin scanteie. Daca motorul ar fi avut aprindere prin comprimare la 2 timpi , la dimensiunile componentelor in miscare atunci probabil ca relantiul (ca se se evite detonatiile) ar fi fost pe la 4000 rpm. A nu se confunda cu bujia cu incandescenta sau cu ce se intampla intr-un motor de modelism in patru timpi. Sunt si motoare de modelism care folosesc aprindere prin scanteie si sunt tot in 2 timpi. In general mai mari si cu rapoarte de comprimare mai mici decat cele care aprind amestecul doar prin comprimare.
Daca admisia se desfasoara in aceeasi cursa cu compresia motorul are doar 2 timpi. In modelism nu se folosesc mecanisme complicate cu supape pentru a realiza acest lucru si asta din rationamente de cost si greutate. Deci cele in 2 timpi de modelism sunt clasice in 2 timpi. Iar in aplicatiile macro pot folosi pentru motoare in doi timpi motorina ca si combustibil siteme de admisie fortata si alte delicateturi.
Orientativ este doar o intamplare ca motorina se mai numeste si carburant Diesel. Deci pe locomotivele despre care spui sau in naval se pot utiliza motoare in 2 timpi care ard motorina (sau daca vrei carburant Diesel) dar nu sunt in nici un caz motoare Diesel.
Aprinderea prin comprimarea combustibilului insa se regaseste si la cele in 2 timpi si la cele in 4 timpi diferenta facand-o tipul de ciclu.
Dupa opinia mea, ca si in alte cazuri, wiki are wrong.
Cu stima.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#22
Postat 10 February 2009 - 06:06 PM
Uite si aici o referinta: http://www.howstuffw...-two-stroke.htm
P.S. Scuze, am dat reply la o pagina incarcata acum multe ore.
Aceasta postare a fost editata de ipman: 10 February 2009 - 06:20 PM
#23
Postat 10 February 2009 - 06:46 PM
Din pacate nu vreau sa intru in polemica cu tine de nici un fel dar postarea unui link fara a citi cu atentie ce contine pagina respectiva dovedeste superficialitate. Poate ca traducerea din engleza tehnica este o problema. Ce parere ai despre : "motorul in 2 timpi care utilizeaza tehnologia de la Diesel". Daca citeai cu atentie pagina pe care chiar tu ai postat-o gaseai si link-urile catre cele doua motoare diferite respectiv motorul Diesel si cel in doi timpi, basca cum se utilizeaza CARBURANT DIESEL in motoarele in doi timpi .Citeste explicatiile diagramei de aici: http://auto.howstuff...two-stroke1.htm
Poate ca neintelegerile provin de la confuzia din jurul utilizarii in engleza a aceluiasi termen pentru carburantul utilizat in general in motoarele cu ciclu Diesel (motorina) si carburantul in sine.
In fine, pana Diesel nu se razgandeste (daca mai poate!) ciclul Diesel raman la fel : admisie - comprimare (cu explozia la sfarsitul comprimarii) - detenta - evacuare si de la capat, fiecare ciclu petrecandu-se pe 720 grd RAC. Ciclul in 2 timpi este: admisie+comprimare (si explozia la sfarsitul comprimarii) - detenta+evacuarea gazelor, fiecare ciclu petrecandu-se pe 360grd RAC.
Diferenta intre ce se utilizeaza in modelism si in macro am mai descris-o si nu doresc sa plictisim co-forumistii cu ea. In exemplul de pe how... admisia nu se face prin absorbtie si amestacare prin suber ci pur si simplu in aerul de admisie absorbit prin fanta de admisie, dupa ce pistonul inchide fereastra, se injecteaza motorina sau altceva. Supapele din capul chiulasei sunt amandoua pentru evacuarea gazelor.
Un manual de termodinamica pentru liceu (unul bun de acu' vre-o 25-30 ani) cred ca poate fi de folos cu diagramele ciclurilor respective.
Cu respect
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#24
Postat 10 February 2009 - 07:28 PM
Ca o paranteza mai spun ca de la ``inceputuri``, ca si pana in prezent, specifice fiecaruia ERAU pe langa ``conceptul aprinderii``, si sistemul de alimentare (sau injectie) al carburantului:in afara sau in int camerei de ardere,lucruri care in ziua de astazi si mai ales in viitor se vor generaliza atat la otto cat si diesel=injectie de carburant directa si in int cam de ardere, deci nu o sa mai aruncam benzina inainte de supape nici la otto, plus supraalimentare cu aer. Nu are sens sa mai vorbim de presiuni de alimentare, pompe, injectoare, rail-uri...., ele evolueaza odata cu conceptul.
De ce a dorit Diesel un motor diferit? Datorita necesarului de atunci: turatii mici, cupluri mari, motor foarte robust ( pt vapoare mai ales), consum extrem de mic in comparatie cu otto de atunci, elimunarea problemelor de aprindere generate de posibilitatile inapoiate in ale ``electronicii`` acelor vremuri, si ca sa inventeze si el ceva nou... :unsure:
E doar o parere... Oricum, s-a ajuns departe, iar omul dorea sa stie doar cum sa gatuie motorasul rusesc. ;)
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 10 February 2009 - 07:35 PM
#25
Postat 10 February 2009 - 07:48 PM
comnean, la Feb 10 2009, 06:46 PM, a spus:
Din pacate nu vreau sa intru in polemica cu tine de nici un fel dar postarea unui link fara a citi cu atentie ce contine pagina respectiva dovedeste superficialitate. Poate ca traducerea din engleza tehnica este o problema. Ce parere ai despre : "motorul in 2 timpi care utilizeaza tehnologia de la Diesel". Daca citeai cu atentie pagina pe care chiar tu ai postat-o gaseai si link-urile catre cele doua motoare diferite respectiv motorul Diesel si cel in doi timpi, basca cum se utilizeaza CARBURANT DIESEL in motoarele in doi timpi .Citeste explicatiile diagramei de aici: http://auto.howstuff...two-stroke1.htm
Poate ca neintelegerile provin de la confuzia din jurul utilizarii in engleza a aceluiasi termen pentru carburantul utilizat in general in motoarele cu ciclu Diesel (motorina) si carburantul in sine.
In fine, pana Diesel nu se razgandeste (daca mai poate!) ciclul Diesel raman la fel : admisie - comprimare (cu explozia la sfarsitul comprimarii) - detenta - evacuare si de la capat, fiecare ciclu petrecandu-se pe 720 grd RAC. Ciclul in 2 timpi este: admisie+comprimare (si explozia la sfarsitul comprimarii) - detenta+evacuarea gazelor, fiecare ciclu petrecandu-se pe 360grd RAC.
Diferenta intre ce se utilizeaza in modelism si in macro am mai descris-o si nu doresc sa plictisim co-forumistii cu ea. In exemplul de pe how... admisia nu se face prin absorbtie si amestacare prin suber ci pur si simplu in aerul de admisie absorbit prin fanta de admisie, dupa ce pistonul inchide fereastra, se injecteaza motorina sau altceva. Supapele din capul chiulasei sunt amandoua pentru evacuarea gazelor.
Un manual de termodinamica pentru liceu (unul bun de acu' vre-o 25-30 ani) cred ca poate fi de folos cu diagramele ciclurilor respective.
Cu respect
Imi pare rau ca te contrazic, dar faptul ca un motor e in 4 sau 2 timpi nu are nici o legatura cu ciclul de termodinamic de functionare adica cu tovarasii Otto si Diesel. Diagrama termodinamica a orcarui motor cu ardere interna "are loc" numai in faza de comprimare-aprindere-destindere adica in 360 grade RAC. Nu il intereseaza pe motor cum faci tu admisia si evacuarea. Ca diferente intre MAS si MAC: La MAS amestecul este intotdeauna stoichiometric pe cand la MAC este intotdeauna sarac sau cel mult stoichiometric. (adica la Diesel nu avem clapeta de aer pe admisie, nu e nevoie). A doua mare diferenta e ciclul termodinamic : la MAS avem doua izobare si doua adiabate, la Mac avem doua adiabate, o izocora si o izobara.
Ce am scris aici se traduce in aeromodelism asa: motoarele cu bujie incandescenta ce functioneaza cu metanol+ricin sunt MAS-uri la care aprinderea se face prin contactul alcolului metilic cu filamentul bujiei, nemaiavand nevoie de scanteie si simplificand astfel constructia motorului; motoarele cu contrapiston ca si Kometa din subiectul de fata si care functioneaza cu eter+ricin+motorina sunt motoare Diesel sau MAC-uri. Nu conteaza daca au sau nu supape, daca sunt Wankel, etc. Eterul din compozitia carburantului se foloseste pt. a favoriza aprinderea, deoarece, in lipsa unui sistem de injectie, motorina se evapora foarte greu.
Pt. edificare completa: Exista motoare Diesel in 2 timpi, de tot felul de capacitati, cele mari, navale, fiind chiar cu dubla actiune (compresie si ardere in ambele parti ale pistonului).
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#26
Postat 10 February 2009 - 08:45 PM
Din nefericire aceeasi graba ca si la coforumistul anterior. Personal ma opresc aici.
Va rog nu degenerati subiectul omului cu oprirea.
Daca doriti putem deschide un topic nou numai pe tema motoarelor.
Pentru ML Gore. Ce este aia un amestec stoichiometric pentru ca am mai auzit termenul si nu stiu la ce se refera.Legat de "La MAS amestecul este intotdeauna stoichiometric" Interesant este de vazut cat de "stoichiometric" este amestecul in fazele de incalzire, regim de relanti, sarcina partiala, sarcina totala si eventual particularitati. Un raport 5:1 este stoichiometric ? dar unul de 20:1 si ce reprezinta.
Bujia incandescenta de la Diesel aprinde amestecul?
La motorul in doi timpi de modelizm cine initiaza "scanteia" dupa decuplarea bateriei?
Cum se initiaza scanteia pe un rezistor? Prin ce fenomen necunoscut de fizica? Sau probabil ca scanteia se initiaza la contactul dintre carburant si filament????
MAS = Motor cu Aprindere prin Scanteie.
Cat priveste transformarile termodinamice descrise in ciclurile terotice OTTO si Diesel acestea nu au nici o relevanta in cazul motoarelor reale. Explozia, admisia si evacuarea sunt transformari termodinamice complexe iar ciclul real nu are nici o legatura cu cel teoretic.
Imi cer scuze moderatorului, nu doresc flame pe forum, nici nu e frumos din nefericire prelungirea profesiei ma face sa scriu.
Scuze!
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#27
Postat 10 February 2009 - 09:13 PM
comnean, la Feb 10 2009, 08:45 PM, a spus:
Din nefericire aceeasi graba ca si la coforumistul anterior. Personal ma opresc aici.
Va rog nu degenerati subiectul omului cu oprirea.
Daca doriti putem deschide un topic nou numai pe tema motoarelor.
Pentru ML Gore. Ce este aia un amestec stoichiometric pentru ca am mai auzit termenul si nu stiu la ce se refera.Legat de "La MAS amestecul este intotdeauna stoichiometric" Interesant este de vazut cat de "stoichiometric" este amestecul in fazele de incalzire, regim de relanti, sarcina partiala, sarcina totala si eventual particularitati. Un raport 5:1 este stoichiometric ? dar unul de 20:1 si ce reprezinta.
Bujia incandescenta de la Diesel aprinde amestecul?
La motorul in doi timpi de modelizm cine initiaza "scanteia" dupa decuplarea bateriei?
Cum se initiaza scanteia pe un rezistor? Prin ce fenomen necunoscut de fizica? Sau probabil ca scanteia se initiaza la contactul dintre carburant si filament????
MAS = Motor cu Aprindere prin Scanteie.
Cat priveste transformarile termodinamice descrise in ciclurile terotice OTTO si Diesel acestea nu au nici o relevanta in cazul motoarelor reale. Explozia, admisia si evacuarea sunt transformari termodinamice complexe iar ciclul real nu are nici o legatura cu cel teoretic.
Imi cer scuze moderatorului, nu doresc flame pe forum, nici nu e frumos din nefericire prelungirea profesiei ma face sa scriu.
Scuze!
Faptul ca nu stii ce e ala amestec stoichiometric dar vorbesti despre MAI-uri denota clar ca cunostintele tale sunt obtinute pe sarite, eventual citite doar in cartea de fizica. Ca sa-ti explic: amestecul aer-combustibil poate fi de trei feluri: sarac-ai mai mult aer decat este necesar arderii, bogat- ai mai putin aer decat este necesar arderii si stoichiometric.
Bujia incandescenta la MAC nu aprinde amestecul-doar il incalzeste. Mai nou, s-a revenit la metoda folosita la inceputuri- incalzirea aerului in galeria de admisie.
Rezistenta nu face scanteie, se inroseste iar alcoolul metilic se aprinde in contact cu ea. "Inrosirea" se automentine la decuplarea bateriei prin preluare de caldura in timpul arderii.
PS: Lasa cartea de fizica teoretica si pune mana pe cursul de motoare termice.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#28
Postat 10 February 2009 - 09:14 PM
Pentru domnul cu teoria diesel: daca wikiepedia nu e buna de documentatie, va rog sa consultati urgent un Grunwald, pentru ca ati facut niste afirmatii grotesti. Motorul diesel este si 2T si 4T. Personal am muncit cu astfel de motoare cat sa nu mai am nevoie sa vad motorina inca 10 vieti. Pentru curiozitatea dumneavoastra, cautati si documentatie depsre motoare Burmeister Wein: cu admisie prin ferestre si evacuare prin supape...diesel.
Deasemenea arderea stoechiometrica este pur teoretica, nu are legatura cu diesel sau otto.
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 10 February 2009 - 09:16 PM
Cu rabdare si ciocan.
#29
Postat 10 February 2009 - 09:16 PM
motorul de modelism cu bujie incandescenta. Da, exista in modelism motoare otto ``curate``, adica cu scanteie, benzinarele, si cele diesel ``curate``, adica cele cu eter etilic. Si, spre satisfactia ta ascunsa( :unsure: ), mai exista o ``corcitura``, adica un diesel ``ajutat``. Este acela cu bujie incandescenta, care mentine incandescenta filamentului datorita temperaturii generate de explozia primara , pt a putea reaprinde amestecul la urmatoarea compresie. Cred ca ti-ai dat seama ca vorbind pur teoretic, acesta din urma, ca si concept pur si real nu este nici otto nici diesel, de aceea i-am zis ``diesel ajutat``. Dar si diesel-ul real e ``ajutat`` pe frig, nu?
In final, raman in stadiul de inapoiere de la inceput si consider in continuare ca Diesel avem si in 2 si in 4 timpi.
#30
Postat 11 February 2009 - 12:27 AM
Pt Dl. ML Gore:
1. " motoarele cu bujie incandescenta ce functioneaza cu metanol+ricin sunt MAS-uri la care aprinderea se face prin contactul alcolului metilic cu filamentul bujiei" prima confuzie grava . MAS= Motor cu Aprindere prin Scanteie.
Si te-as ruga mai usurel cu afirmatiile de tipul: "dar vorbesti despre MAI-uri denota clar ca cunostintele tale sunt obtinute pe sarite, eventual citite doar in cartea de fizica" pentru ca nici macar nu ne cunoastem.
Raportul stoichiometric de ardere (arderea completa a carburantului) pentru benzina este de 14.7 :1, raport masic. Adicatelea 14.7 kg aer la 1 kg benzina in conditii normale de temperatura si presiune.
Numai pentru o informare cifrica a dumitale. Pe parcursul functionarii unui motor de la rece la cald si trecand prin toate regimurile normale de functionare raportul ia valori intre 5:1 si 18-19:1 pentru un motor clasic cu un aproximativ de 12:1 la putere maxima. Motoarele moderne tind catre un 18 - 20:1 pentru economie prin optimizarea arderii.
Cu aceasta ocazie cade si :"La MAS amestecul este intotdeauna stoichiometric "
La ciclurile teoretice admisia si evacuarea sunt tratate izobar (ca sa nu zapaceasca scolarii) pe cand in realitate sunt transformari complexe cu variatia tuturor parametrilor P,V, T si nu, nu este totuna unde sunt amplasate in ciclu. Diagramele cu caracter practic (thnic) se realizeaza in general in P si s unde s este deplasarea pistonului intre PMS si PMI. Inclusiv pe parcusul celor 360 grd RAC pe care Dvs. le ignorati la motorul in patru timpi au loc transformari termodinamice importante. Oricum si admisia si evacuarea practic au mai mult de 180 grd. RAC la motorul real.
Cu asta cade si :"Nu il intereseaza pe motor cum faci tu admisia si evacuarea"
Transformarile reale nu sunt nicidecum adiabate si nici izocore si nici izobare si nici izoterme.
Aerul in galeria de admisie (ca si combustibilul pe traseul lui) se incalzeste in motoare, fortat cam de cand si-au pus unii problema optimizarii consumului. L-au incalzit atat de tare in compresoare pana au realizat scaderea umplerii volumetrice si afost necesara introducerea intercoolerului.
In rest toate bune si lamurite.
Pt. Dl cumsecade cu GRUNWALD-ul.
Aveti dreptate ca este o carte de referinta, mi-e draga si aproape nu prea mai are pagini netrecute prin creion. Este foarte buna pentru cei care vor numai teorie si mai mult era minunata in vremile cand era greu de privt peste gard in vest. Cei de acolo au ceva mai multi corifei si mai inzestrati cu spirit practic. Vi-l recomand cu caldura pe Heinz Heissler cu toate editiile din 74 pana azi. Veti gasi si un capito foarte interesant despre motoarele Diesel.
Despre Diesel numai bine , este un motoras in 4 timpi care-i poarta numele si care functioneaza dupa un ciclu care-i poarta numele ( e vorba despre despre ciclul Diesel). Raman la opinia ca in cel de 2 timpi pot arde si motorina iar randamentul pe ciclu motor e cam dublu (nu-i asa?)
Cat "depsre motoare Burmeister Wein: cu admisie prin ferestre si evacuare prin supape...diesel." vedeti ca am scris ceva mai in amonte.
In rest va impartasesc dezgustul pentru motorina.
Cel mai simpatic este Dl. AG 74 HESS cu noutatile despre tuning si injectia in camera de ardere. Da aveti dreptate numai ca deja s-a cam generalizat de vre-o 10 ani incoace, la constructorii mari, injectia in camera.
Si este important inainte de a da copy paste la 4000 de pagini sa incercati sa le si cititi inainte. E preferabil sa va rezumati la cateva sute ca sa am si eu timp sa le citesc.
Aceasta postare a fost editata de comnean: 11 February 2009 - 12:37 AM
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION