Modelism - RHC Forum: Profesionalism sau nimereala ? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Profesionalism sau nimereala ?

#1 Useril este offline   Cosmin.Ilascu 

• Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 18-February 09

Postat 18 February 2009 - 06:44 PM

Salut! Ma numesc Cosmin Ilascu, sunt student in anul 3 la Facultatea de Nave,specializarea Arhitectura Navala si de putin timp simt atractie catre navomodelism. Mi-ar placea sa pot realiza un model de nava,insa nu beneficiez de un plan de forme si nici nu mi-ar placea sa cumpar unul, pentru ca mi se pare ca se pierde din originalitate.

De aceea,as dori sa va intreb:

Se pot realiza modele dupa planele de forme derivate si adaptate la dimensiunile dorite ?!

Am vazut cateva,asa numitele kituri, si mi se pare ca dupa un asa plan poate realiza oricine un model, precum cu ouale acelea cu jucarii.
De asemenea, am vazut cateva modele realizate in care nu s-a tinut cont de raportul L/B (Lugime/latime),care are o deosebita importanta hidrodinamica.

Cum se alege puterea motorul ?

De obicei se fac calcule si in functie de formele modelului si a siajului se calculeaza puterea motorului (la flansa,reductor etc) precum si dimensiunile propulsorului.etc
(ex: daca motorul ar fi intr-o anumita masura mai puternic decat ii cer formele navei si greutatea,atunci propulsorul (elicea) ar fi ca o invartelnita care doar va arunca apa.)

De unde se stie ce material trebuie folosit ?

Stim ca fiecare tip de material are o anumita masa si totodata poate influienta modelul in diferite feluri.(ex: pescajul,puterea motorului,dimensiunile propulsorului etc)

Totul ar fi ok daca modelele ar sta doar in vitrina.As intelege totul.Doar forme si atat,insa cand vine vorba sa navige par ca lucrurile sa se complice..si nu putin. Sau poate ca ma insel...
Nu stiu cat de mult m-am facut inteles. Am multe nelamuriri si as mai avea de zis,dar cred ca ajunge deocamdata.

In concluzie: