Aprilie 2004
#61
Postat 08 April 2004 - 11:01 PM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#62
Postat 08 April 2004 - 11:39 PM
sintem, in definitiv, oameni, care muncim toata saptamina, iar in week-end incercam sa ne relaxam putin, de exemplu iesind la cimp sau la pista, cu un avion sau automodel, sau chiar doar sa privim pe ceilalti.
mai mult, aud ca vrea sa continue cam in aceeasi maniera, poate chiar mai periculos.
de ce? se prevaleaza de faptul ca in romania nu avem reglementari legale corecte in domeniu?( nu exista acea licenta de pilot rc, care sa se obtina intr-un context serios, avind drept o prima si importanta consecinta eliminarea posibilitatii ca la mansa unui sistem rc sa ajunga orice descreierat).
s-ar putea sa va par prea "abrupt" in abordare, dar va invit la urmatorul exercitiu de imaginatie, extrem de simplu: venim insotiti de un copil (multi dintre voi aveti!) la locul unde are loc o reuniune din asta rc; se intimpla sa vina un "celebru" d-asta, mare "adrenalinist", si-ncepe sa-si faca "numarul". va intreb: cu ce drept poate fi pusa in pericol sanatatea unui spectator nevinovat, care poate sa fie chiar copilul unuia din voi, venit acolo " cu taticu' la avioane"...?
ei, cum e? ne putem permite sa toleram in continuare "zmei" d-astia? va cer respectuos sa-ntelegem ca nu putem accepta nicicum asemenea prostii, personal, am vazut "live" ce grozavii se pot intimpla in modelismul rc cind se scapa lucrurile de sub control si nu mai vreau.
cred ca putem pune ordine in lucruri, cred in maturitatea si sobrietatea sociala a majoritatii modelistilor si mai cred ca vom merge de-acum inainte la pista sau la cimp fara sa ne intoarcem acasa cu asemenea experiente. avem nevoie de week-end-urile rc, fara "belele"inutile.
sa aveti sarbatori in pace si bucurie alaturi de cei dragi, sa v-aduca iepurasul numai fericire si-mpliniri!
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#63
Postat 09 April 2004 - 02:37 AM
Conteaza ca incepem sa fim din ce in ce mai multi (asta e bine!) si inerent, o sa apara situatii la limita. La limita disciplinei sau/si la limita securitatii generale. Trebuie sa dovedim maturitate (chiar daca ne jucam cu jucarele...) si responsabilitate. Atat fata de propria persoana cat, mai important, fata de terti. Ca la o adica, tertii te pot da si in judecata... Sau macar poa sa te dea in ...aia ma-tii, nesimtzitule!
Pe un aerodrom, exista niste reguli, scrise sau tacite, de acces pe terenul de zbor, de exemplu. Campul de zbor nu se traverseaza de-a-mpulea, de-a curmezisul, pe unde mi se scoala mie. Daca vreau sa trec dintr-o parte intr-alta a tarlalei, nu o fac pe unde mi se pare mie ca mi-ar fi mai usor si drumul e mai scurt. Ma deplasez in lungul unei laturi mari, de preferinta/obligatoriu pana in capatul unde este instalat T-ul de aterizare sau in capatul din vant unde se pun rotile la aterizare. Ma opresc fain frumos si ma uit in stanga si in dreapta. Ma asigur ca nu incurc pe fratii mai mari ce decoleaza/aterizeaza si abia apoi traversez suprafata de zbor. Si asta o fac fuga-fugutza, nu ma opresc ca casc gura si sa vad daca sunt ciuperci sau nu. E valabil si cand sunt cu masina. Cu atat mai mult tre sa belesc ochii cand sunt cu masina si vizibilitatea mi-e redusa. Asigurarea e superobligatorie! Chiar daca nu exista activitate (vizibila) de zbor acolo! Poate oricand ca o aeronava ce nu are neaparat startul instalat pe acel aerodrom, sa vina la aterizare dintr-un raid, sa zicem.
Io de exemplu, acu fo cativa ani, intr-o duminica, veneam dintr-un zbor de la Craiova (cu escala la Silistea-Gumesti), cu un motodeltaplan de al lui amicul/inamicul Girica. El aterizase la CLN cu mult inaintea mea cu biplanul lui. Io abia ma mai taram sleit de puteri dupa fo doua ceasuri de tras de trapez (turbulenta mare) si abia asteptam sa pun rotile si sa ma pish, ca nu mai puteam. M-am aliniat pt. aterizare dinspre lacul Mihailesti si deja savuram numai gandul ca urina ma va parasi exact acolo unde se va opri caruta, in mijlocul campului. Numai ca pe la fo suta-doua de metri de "pragul pistei", vad pe un bou cu o Dacie ce intrase si facea "acrobatie" de viraje in mijlocul terenului, fix pe directia de aterizare. Am intrerupt aterizarea, am degajat pe dreapta si am mai intrat o data, cu succes de data asta. Dupa ce am pus rotile/dus la hangar/pishat (aaaah, nu exista placere mai maaaaareee! Ce sex, ce orgasm?) am vorbit cu viteazul Schumacher. Era si el un gura-casca pe acolo si zicea ca fiind duminica dupamasa, nu zbura nimeni acolo si nu credea ca s-ar putea sa mai vina cineva. De vazut nu m-a vazut, ca veneam cu soarele in spate si motodelta oricum nu e prea vizibil pe orizont!
Deci, "shit can happen" asa ca tre sa fim atenti. Astia cu aveoanele adevarate, au prioritate! Si de la ei de sus, la vitezele lor, lumea de jos se vede altfel. Iar daca mai esti si intr-un planor ce vine la aterizare cu flapsurile si franele scoase, mai greu poti sa ratezi si sa te mai bagi o data...
D.p.d.v. al diciplinei de zbor a aeromodelistilor, ar fi multe de povestit. Pana sa avem teren de zbor cu plasa de protectie ce delimiteaza zona standurilor de terenul propriuzis, tre sa ne autodisciplinam si sa incercam sa-l zburam noi pe aeromodel si nu aeromodelul sa ne zboare pe noi (io inca nu am reushit pe deplin). Vad pe unii ca se tot plimba si se rotesc pe camp cu statia dupa cum e aeromodelul suflat de vant. In mod normal, trebuie fiecare sa ne definim un spatiu virtual de manevra, un acvariu in care sa evoluam si pe care sa nu-l parasim, pe cat posibil. Cei ce zboara F3A (si nu numai) sunt familiarizati cu conceptul. Acest acvariu, in nici un caz nu tre sa se intinda peste masini si public. De asemenea, pilotul ar trebui sa stea intr-un loc, sa nu se tot roteasca ca un koi intr-o caldare si modelul in nici un caz sa nu-i treaca peste spate, inspre public. Este valabil mai ales pt, cei ce zboara aeromodele "adevarate", dar cei cu slowflyere si alte tiripliciuri ar trebui sa fim la fel de disciplinati.
...Ar mai fi mult de spus la subiectul "Disciplina". Am putea aduce pe tapet si problema gunoaielor ce le lasam in urma noastra... La urma-urmei, fiecare putem sa tinem in masina niste saci de gunoi in care sa ne strangem hartiile, ambalajele de pufuletzi si dozele de bere...
#64
Postat 09 April 2004 - 08:32 AM
Parca era vorba de 40 de dolari pe an si ei erau 100. Noi suntem 30-40 care pot sa dea unii mai multi unii mai putin.
Alte idei ?
#65
Postat 09 April 2004 - 08:53 AM
De campul de la Arad ce sa mai vorbesc...este superb dar cum v-am mai amintit este mozodromul municipal si se planteaza strategic autoturisme pe tot campul. Vineri se pare ca a prins si blestemul unei perechi care fara jena si-au tras-o pe campul liber langa masina spre bucuria tuturor prezenti... :lol: . Am defrisat anul trecut ciulinii sa am un mic "aerodrom", degeaba, e plin de sticle goale din nou. Vi frumos la aterizare, te trezesti cu o masina langa tine sau cu o gagica calare ( pe un cal ). Aterizezi fortat mai departe, trebuie sa fugi mai iute ca dobermanul stiu eu cui sa ajungi mai repede la model pana nu va fi prea tarziu.
Cred ca imi voi cauta un loc nou si mai ferit pentru zbor chiar daca va trebui sa ma deplasez putin mai departe. Sanse de a ma infige pe langa aeroclub sunt minime fiindca si ei se plang de nenumaratele restrictii deoarece functioneaza pe aeroportul international.
In weekend probabil voi zbura din nou pe Sanpetru. Este cel mai elementar lucru ca inainte de a ma instala sa intreb pe cineva de-acolo daca imi permite acest lucru. Am zburat acolo si in zile de trafic dar asteptam sa aterizeze si ultimul 1:1 dupa care zburam si noi.
Cu speranta ca vom avea si noi conditii mai bune si piloti mai civilizati, va trimit cateva poze din weekendul trecut nu inainte de a va dori UN PASTE FERICIT SI SA VA ADUCA IEPURASUL MACAR CATE O ELICE!
Poza1 - Reglaje inainte de decolare, Pilot Vivi, mecanic Sebathorus
#66
Postat 09 April 2004 - 08:57 AM
#67
Postat 09 April 2004 - 09:00 AM
#68
Postat 09 April 2004 - 09:02 AM
#69
Postat 09 April 2004 - 09:04 AM
#70
Postat 09 April 2004 - 09:09 AM
#71
Postat 10 April 2004 - 11:00 AM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#72
Postat 10 April 2004 - 03:23 PM
ok demontez rezervorul ma uit, nimic. nici o gaura. si totusi in final am vazut ca aveam un rezervor crapat chiar langa opritorul de guma al rezervorului
am topit nista plastic siliconic pe gaura si am astupato. am pornit motorul dar nu am avut curaj sa ii dau drumul.
neplacut nu?? daca pica ma intreban de ce a cazut pt ca nu observan crapatura. si poate la urmatorul zbor tot asa pateam
red guy
#73
Postat 10 April 2004 - 08:24 PM
Bafta si sarbatori fericite .
Cam asta a fost azi ...
#74
Postat 11 April 2004 - 08:12 PM
Flota de planoare intr-o pauza de zbor:
Din dreapta: DG 300 ELAN avng. 4,60m; Pilatus B4 avng. 3,75m, ASW-20L care o cunoasteti deja cu avng. 5,00m
Aceasta postare a fost editata de Albatros: 11 April 2004 - 08:36 PM
#75
Postat 11 April 2004 - 08:16 PM
Aceasta postare a fost editata de Albatros: 11 April 2004 - 08:39 PM
#78
Postat 12 April 2004 - 07:32 PM
Bine v-am gasit din nou!
@Albatros
Abia astept sa vad o astfel de frumusete mai de-aproape si sa o vad in zbor dupa ce Corsair-ul o va remorca in vazduh!
@ Forum
Da! Au trecut si sarbatorile de Pasti! Urmatoarea sarbatoare nationala va fi de RR!
Eu am profitat putin si m-am mai antrenat pentru acest eveniment important. Nu am apucat sa zbor cu brasovenii dar am fost prin preajma. Va trimit cateva poze de la acest eveniment.
Poza1- Albatros ( nu Michael...) inainte de "touch down"
#79
Postat 12 April 2004 - 07:34 PM
#80
Postat 12 April 2004 - 07:36 PM
#86
Postat 12 April 2004 - 10:12 PM
dupa trei zile de competitie in care fiecare a intrat in concurs cu ce a avut s-a ajuns la o performanta mai greu de crezut ....cu un echipament speed 400 si un acumulator de doar 7 cell de 1000 mAh si o aripa tip Zagi s-a reusit un zbor cu o durata de 33 minute si 45 secunde.
locatie Calugareni panta de vest
clasament final :
locul 1 si castigatorul premiului Arthur Nicolae.............33min 45sec
locul 2........................................Vlad Petre..................29min 43sec
locul 3.........................................Andrei Petre..............20min 10sec