La ce mai lucrez acum..... diverse modele !
#2
Postat 25 December 2008 - 06:03 PM
#5
Postat 25 December 2008 - 09:04 PM
Am un plan de la MELSOFT pentru un model asemanator din depron (Funder Lightning)
Eu l-am facut si zboara bine.
Intr-adevar cel facut de OLLY seamana mai mult cu ceea ce vrei tu...daca vri planurile de la mine da-mi MI sau E-mail ca pot sa-ti pun si poze mai multe, inclusiv cu realizarea mea.
#6
Postat 25 December 2008 - 09:20 PM
Dar fiindca protheus zicea ceva de pile :lol:, am zis sa vad poate ma contactezi pe privat.
AG-74-HESS, la Dec 25 2008, 08:46 PM, a spus:
#7
Postat 25 December 2008 - 10:37 PM
AG-74-HESS, la Dec 25 2008, 05:27 PM, a spus:
Nu as vrea sa-l fac la ``ochi`` din poza.
http://www.rcplans.nl/catalog/product_info...;products_id=41
Fisiere atasate
-
fastcat_a0.pdf (16.18K)
Number of downloads: 503 -
fastcat_a4.pdf (35.69K)
Number of downloads: 416 -
fastcat_letter.pdf (35.02K)
Number of downloads: 287
#8
#10
Postat 27 December 2008 - 12:02 PM
kempo, la Dec 27 2008, 11:54 AM, a spus:
Dupa ce il termini , dai de stire , sa vin si eu la zborul inaugural.
Cand da un pic caldura ies cu amandoua. Sa vi ca ai ce vedea. Uite 2 poze cu mesterul Catalin cu ``racheta`` lui de la care m-am molipsit.
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 27 December 2008 - 12:05 PM
#12
Postat 01 January 2009 - 11:09 AM
http://www.youtube.c...h?v=r3KgbmWUHew
(scuze pt calitate )
Avionul are 320 grame. Acu 3S 850mA. ESC ROXXY 25A.Elice 7*3.5.Motorul :BL Outrunner ROXXY 2216/ 25 care stie:
Nr. celule: 2 - 3 LiPo
Dimensiuni: 22 x 16 mm
Diametru ax: 2 mm
Masa: 19 g
Curent: 7 A
Curent maxim: 13 A (30 sec)
Turatie fara sarcina: 1800 rpm/V
Elice recomandata: 7x3.5, 8x4 inch
Tractiune: 450 g
Masa recomandata pt model: max 500 grame
Masuratori de tractiune si curent la aeromodele:
Elice GWS 7x3.5 LiPo 7.4V/ 850 mA (2 S) 4.6 A 230 g
Elice GWS 7x3.5 LiPo 11.1V/ 850 mA (3 S) 8.3 A 460 g
Elice GWS 8x4 LiPo 7.4V/ 850 mA (2 S) 6.9 A 310 g
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 01 January 2009 - 11:10 AM
#13
Postat 02 January 2009 - 06:59 PM
*pentru aerocat- sa folosesc 2 servo (Y) pe eleroane si al 3-lea servo pt profundor, sau sa folosesc doar 2 servo (mix) pe eleroane si sa renunt la comanda pe profundor. Mi se pare cam mica suprafata profundorului...
*pentru avionul din poza de mai sus- sa ii pun o elice mai mica, de 6*3?
#14
Postat 02 January 2009 - 10:36 PM
Am studiat si eu planul de la aerocat si m-i se pare foarte ok, avind in vedere faptul ca am realizat un model oarecum asemanator.
Poti pune pentru eleroane:
- 2 servo legate cu cablu Y - varianta cea mai comoda
- unul singur la mijlocul fuselajului - dar trebuie sa sti cum sa faci prelungirile pentru transmiterea comenzilor la ambele eleroane- asa cum a facut colegul tau CATALIN cel de la care te-ai inspirat
Pentru profundor -un singur servo. Dimensiunile profundorului sunt Ok.
Si cel mai bine este sa nu incercam sa reinventam roata (referitor la mixaje)....cel care a conceput proiectul stie mai bine......
Referitor le motoarele pe care le ai, incearca sa respecti instructiunile producatorului. Eu de cele mai multe ori imi iau o marja de siguranta de cca 20..... 30%, de la caz la caz, pentru a nu solicita excesiv motorul. De exemplu, la motoplanoare, folosesc motoar cu tractiune unitara la capacitatea maxima, pentru ca in 20 de secunde sunt atat de sus incat nu le mai vad, opresc motorul si nu prea conteaza cat s-a incalzit.......
In cazul tau, al modelelor 3D, eu asi lua o marja de siguranta referitor la tractiune. Oricum inainte de a utiliza un motor ar trebui testat pentru consum, tractiune, temperatura, turatie-toate aceste elemente insa trebuiesc masurate cu aparatura dedicata, adica un watt-metru, un cantar digital si un batiu in forma de U, un termometru, un turometru, etc....nu aprecieri dupa ureche........... Daca respecti asaaceste recomandari ai cele mai multe sanse sa exploatezi motoarele pe care le ai la capacitatea maxima.
Succes la construit si bafta la zbor
Aceasta postare a fost editata de tetea: 02 January 2009 - 10:38 PM
#15
Postat 03 January 2009 - 11:25 PM
Cu modelul 3D nu m-am lamurit daca sa-i pun o elice mai mica sau sa o las pe aia de 7*3.5 Ce intelegi prin:``In cazul tau, al modelelor 3D, eu asi lua o marja de siguranta referitor la tractiune``. Cat sa fie? Ma refer la tractiune. Aici e o chestie, ca motorul trage 450g static, deci nu ar fi probleme, dar dupa 20sec in regimul asta se incalzeste. De aceea nu stiu ce sa fac; sa reduc elicea, deci implicit tractiunea scapand de suprasolicitarea motorului, sau sa o las asa gandindu-ma ca nu voi avea nevoie in realitate de situatia aia nefavorabila mai mult de 10sec...
Inca nu m-am decis, cred ca voi vedea practic cand se va mai muia frigul.
#17
Postat 04 January 2009 - 12:41 AM
AG-74-HESS, la Jan 3 2009, 11:55 PM, a spus:
Arata foarte bine!
Asteptam zborul inaugural si primele impresii.
#18
Postat 04 January 2009 - 10:28 AM
Utie cum fac eu la motorizare. Am un model acrobat de 500 gr RTF, ii pun motor care sa aibe tractiunea de 500-600 gr cu elicea aferenta. Fac testele de consum si tractiune in gol si dupa aia trec la zbor. Daca nu imi place ceva schimb elicea. Pentru modelele din familia trainer, aeromodel de 500 gr, motor care trage250-300 gr este arhisuficient. Parerea mea.....
Spor la construit si bafta la zbor.
Aceasta postare a fost editata de tetea: 04 January 2009 - 10:29 AM
#19
Postat 04 January 2009 - 08:59 PM
#20
Postat 04 January 2009 - 09:34 PM
bicut, la Jan 4 2009, 08:59 PM, a spus:
Nu e chiar pe furis.... :blink: Doream sa ``montez`` o surpriza si cand venea caldura sa apar cu trei pasari sa va rup moralu`n doua. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif Astea doua electrice si un termic de 10cc. (SIC!)
Sabloane stiu ca ai, dar vroiam unul mai ``ascutit``, de aia l-am facut pe ala din plan. Asa se explica faptul ca odata cu frigul m-am retras la vizuina sa mesteresc...
Sa dai de stire ca daca mai iesiti, desi e cancerul asta.
#22
Postat 10 February 2009 - 08:01 PM
1. Motor BL Inrunner ROXXY 2040/ 07
Nr. celule Litiu pentru alimentare: 2-3
Curent in sarcina: 16 A
Curent maxim in sarcina: 22 A
Turatie in gol: 3800 rpm/v
Tractiune: aprox. 1450 g
Masa (cu cabluri si conectori): 60 g
2.Motor BL Inrunner 2040 Black
Tensiune: 7.4 - 14.8 volti
Curent in sarcina: aprox. 9 A
Curent maxim in sarcina: 12 A
Turatie in gol: 3000 rot/min/volt
Elice recomandata: sisteme impeller, aplicatii navo, 5x4.3, 6x3
Tractiune: aprox. 900 g
Deci ceva sugestii in alegerea mororului si capacitatea acumulatorului.
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 10 February 2009 - 08:05 PM
#23
Postat 10 February 2009 - 09:05 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#25
Postat 11 February 2009 - 08:04 PM
Mii de multumiri lu` sora, matusa cumnatei, lu` catzelu si celor ce ma ajuta acum, chiar am nevoie! ;)
#27
Postat 14 February 2009 - 11:36 AM
Fisiere atasate
-
Big_Brother___Pusher.zip (125.28K)
Number of downloads: 323
#28
Postat 14 February 2009 - 01:55 PM
Marius HBK2, la Feb 14 2009, 10:39 AM, a spus:
vreau sa-mi cumpar si eu depron. Unde pot gasi?
Gasesti la magazinele care au ca specific materiale de amenajari interioare. De 3mm gasesti de calitate superioara culoarea alb iar de 6 mm verde. Sa nu iei de 6mm roz. daca vrei ceva mai robust si sa-i dai profil lipesti mai multe placi. Eu am pus 6+3 iar intre ele un strat de fibra de sticla de 42g/m. A iesit tun aripa, suporta ``orice``. Dar e si migala si munca, chiar daca in poza e simplu.
Iar eu astept in continuare sugestii pt alegerea mororului si capacitatii acu.
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 14 February 2009 - 01:58 PM
#29
Postat 14 February 2009 - 06:06 PM
La fel de naravas dar ceva mai lent este un alt model asemanator le care l-am experimentat, Funder&Lightning si pe care l-am facut tot din depron.....
#30
Postat 15 February 2009 - 04:30 AM
tetea, la Feb 14 2009, 06:06 PM, a spus:
La fel de naravas dar ceva mai lent este un alt model asemanator le care l-am experimentat, Funder&Lightning si pe care l-am facut tot din depron.....
Sigur voi aduna adrenalina de pe sol odata cu pisica pe ritm de injuraturi romanesti, dar nu conteaza, daca nu dai cu el de pamant niciodata inseamna ca nu ai zburat niciodata.
De motoplanor (fara eleroane) sa nu mai aud in veci! :rolleyes: :D
Revin cu intrebarea- care din cele doua motoare sa fie si ce capacitate la acumulator. :D
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 15 February 2009 - 04:32 AM