Modelism - RHC Forum: Angrenaje cu roti dintate - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Angrenaje cu roti dintate formule de calcul

#1 Useril este offline   Matrix 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 28-March 02

  Postat 18 February 2003 - 04:33 PM

Am nevoie de ajutor! :)

Cum se calculeaza rotile dintate dintr-un angrenaj pentru a reduce turatia? :o
Am un motor cu turatia de 18.000 rot/min. si am nevoie de o turatie cu mult mai mica: intre 5000-8000.

Multam
=== The Matrix is YOU ===
0

#2 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 18 February 2003 - 05:04 PM

Salve!
Daca nu gasesti pe net formulele scrise mai omeneste, iti descriu eu ceva simplu, babeste:

raportul de transmitere de la intrare la iesire, notat "i_12" este:

i_12 = n_1/n_2 = D_2/D_1 = z_2/z_1 = ...

n, D, z, reprezinta: turatia, diametrul respectiv numarul de dinti, si 2 sau 1 reprezinta indici. Consideram ca roata motoare este notata cu 1.

Pe scurt, 18000/6000=3 (=i_12) = z_2/z_1 (=60/20, ca exemplu)

Daca stii numarul de dinti ai rotii motoare poti afla numarul de dinti ai rotii conduse (stiind raportul). Sa zicem ca pe axul motor ai o roata cu 20 dinti, pentru a reduce turatia de trei ori trebuie sa ai pe axul de iesire o roata dintata cu 60 dinti.

Sper ca n-am inversat ceva pe acolo, nici macar eu nu sunt obisnuit cu scrierea pe care am facut-o. Sorry. Deschide orice carte de reductoare, mecanica... In principiu, problemele sunt mai complicate.

PS. Vrei sa scanez formulele si textul de rigoare?

Aceasta postare a fost editata de bitex: 18 February 2003 - 05:06 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#3 Useril este offline   vio_danciu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 212
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 19 February 2003 - 10:29 AM

Problema este chiar mai simpla decat a descris colegul Bitex. Pur si simplu vezi ce raport este intre turatia motorului si cea dorita, raport pe care trebuie sa-l aiba si rotile dintate pe care le pui (poti avea o demultiplicare si cu mai mult de 2 roti) impartind pur si simplu diametrele si avand bineinteles grije ca dintii sa se potriveasca sau cum a spus si Bitex raportul dintre dintii rotii mici (care o pui pe motor) si roata mare care o pui pe ce vrei sa antreneze motorul. In cazul in care doresti o demultiplicare din mai mult de 2 roti respecti principiul de la doua roti si il aplici celei de-a treia si asa mai departe
Practic:
18000ture si 6000 de ture se obtin punand pe motor o roata cu N dinti iar pe iesire o roata cu Nx3 dinti astfel incat raportul e 1 la 3 adica 18000 impartit la 3 = 6000 ture.
Daca nici acum nu ai inteles du-te pe adresa www.crocodile-clips.com si da jos crocodile physics care are pe langa miscarea corpurilor, experimente cu lumina si tot felul de roti dintate chiar si curele cu care sa incerci...asta ca o ditractie.
0

#4 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 19 February 2003 - 01:34 PM

N-am vrut sa-l sperii prea tare. Mai apar si alte conditii de care trebuie sa tina cont: distanta intre axe, numarul rotilor, sensul de rotatie al arborelui condus, randamentul, materialele, calculul de rezistenta, etc, etc. Ca la un angrenaj cu 18.000 rot/min la roata motoare, apar destule probleme. Apoi: are rotile sau a doua trebuie construita? Daca trebuie construita, trebuie sa calculeze mai multe caracteristici pentru executant, ca nu ajunge doar: Z=... E vorba de desenul de executie cu tabelul aferent. Stie el despre ce-i vorba.

PS Si apoi odata rotile construite, pentru un angrenaj cu raportul constant, nu mai merge 18000 cu 5000-8000 ci 18000 cu o singura valoare... (batuta in cuie!).

8000 pentru 5000 e aproapde dublul, asa ca trebuie sa dea cu banul.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 19 February 2003 - 01:38 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#5 Useril este offline   Matrix 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 28-March 02

Postat 20 February 2003 - 09:21 AM

Va multumesc baieti pentru raspunsurile date.
Nu m-am speriat da' mi-am dat seama ca o sa-mi fie greu sa realizez rotile dintate :lol:, asa ca m-am gandit la niste roti dintr-un casetofon vechi si curea (sau curele - inca nu stiu) din cauciuc :lol:.
Principiul de calcul ar fi acelasi?
Poate ar fi bine chiar sa pun mai multe roti, de marimi diferite, si sa fac un dispozitiv de schimbare a curelei ceva gen bicicleta...

Atasez o poza sa va lamuriti.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: schema.jpg

=== The Matrix is YOU ===
0

#6 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 20 February 2003 - 07:06 PM

Sincer, n-am prea inteles la ce folosesti reductorul. Sarcina e mare? Nu da multi bani pe rotile din plastic (nici chiar din metal!) de la mecanismele de casetofoane ca nu merita. La 18.000 rot/min nu cred ca le poti vedea functionând câteva minute! Depinde si de sarcina. Repet, depinde de sarcina. Sau mai bine FA PROBA, sa te convingi Nu costa prea mult in magazine. Ori roti dar ceva mai late ca cele de casetofon, ori curea, dar depinde de transmisie. In orice caz, principiul de calcul e acelasi. Mai apare si ceva zgomot pe acolo, daca nu e totul OK. Proba e mama invataturii, asa ca pune mâna la treaba. Eventual cauta un reductor gata facut si pune roata mica in miscare la 18000. Vezi cum merge unul facut de firma... Apoi cauta sa faci si tu unul.
Spor la treaba! S-ar putea sa fie mai bine cu curea.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#7 Useril este offline   vio_danciu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 212
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 21 February 2003 - 11:51 AM

Chiar asa, la ce vrei sa folosesti asa zisul reductor ? (asa zis reductor pt ca la un raport de 1:3 numai reductor nu e) Poate cine stie altii au mai facut asa ceva si au gasit deja solutii mai bune ?
Ideia acestui forum nu e numai de a intreba ceva teoretic si de a ti se raspunde la intrebare, si cei care raspund poate au ceva de invatat... ca de, omul cat traieste invata
Poate solutia pe care o cauti tu nu e cu un motor de 18000 de ture.
Hai lamureste-ne ca mor de curiozitate :))
0

#8 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 21 February 2003 - 11:57 AM

Cred ca are un motor de 18000 si n-are ce face cu turatia asta. Vrea mai putin. Depinde mult de aplicatia concreta, ca variante sunt multe.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#9 Useril este offline   Matrix 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 28-March 02

Postat 21 February 2003 - 12:08 PM

Vreau sa pun motorul pe o barca cu panze pentru a recupera jucaria, deci nu imi trebuie viteza. Vreau sa vina foarte incet la mal ca nu pot coborâ panzele :)
Poate exista si alte solutii ...
=== The Matrix is YOU ===
0

#10 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 21 February 2003 - 12:53 PM

Exista una si mai simpla. Iti dau eu un motoras care poate te scuteste de reductor. Gratis, ca am destule. Desi banuiesc ca te costa mai mult autobuzul dus-intors... decât sa gasesti tu unul.

Decât sa muncesti la reductor mai bine pui un motor mai puturos, sau alimentat la mai putin decât trebuie.

Acum reductorul ala te-ar ajuta sa scoti mai bine elicea in apa, dar poti si direct pe ax. Mai fain e un motoras mai mic ca-i mai simplu.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#11 Useril este offline   Matrix 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 28-March 02

Postat 21 February 2003 - 01:11 PM

Multumesc mult Bitex!

Eu am un Speed 400/6v.
Stiu ca este prea puternic pentru asa ceva insa l-am achizitionat initial de la RHC pentru un aeromodel electric si ma gandeam sa-i dau mai multe intrebuintari :)

As dori sa ne intalnim... iti scriu un MI
=== The Matrix is YOU ===
0

#12 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 21 February 2003 - 01:22 PM

Pune un banal motor de casetofon. E pacat sa chinui motorul ala.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#13 Useril este offline   vio_danciu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 212
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 21 February 2003 - 05:09 PM

Ai vazut ca daca spui la ce iti trebuie vin ideile ? Poti cumpara orice jucarie din piata (masinuta) cu motoras si are si un mic reductor, asa faci rost si de motoras si ramai si cu masinuta... :)))
0

#14 Useril este offline   andrixnet 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 16-June 03

Postat 25 June 2003 - 09:52 AM

bitex, la 18 Feb 2003, 17:04, a spus:

Salve!

raportul de transmitere de la intrare la iesire, notat "i_12" este:

i_12 = n_1/n_2 = D_2/D_1 = z_2/z_1 = ...

n, D, z, reprezinta: turatia, diametrul respectiv numarul de dinti, si 2 sau 1 reprezinta indici. Consideram ca roata motoare este notata cu 1.

Pe scurt, 18000/6000=3 (=i_12) = z_2/z_1 (=60/20, ca exemplu)

Avand in vedere turatia destul de mare despre care e vorba si destul de probabil ca e vorba si de ceva putere...

Pe langa formula simpla de demultiplicare, mai e un aspect foarte important, care dicteaza puterea transmisa prin angrenaj, puterea disipata de angrenaj, uzura in timp a acestiua, etc.

Da, e foarte important ca dintii sa se potriveasca, si tot foarte importanta este distanta intre axele rotilor, adica masura in care se incaleca dintii.

Din pacate, aici nu stiu formule :(

Si la angrenajele cu roti dintate, tolerantele pentru axe sunt foarte stricte.

Deci atentie
Eu ma joc
0

#15 Useril este offline   spirache 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 14-April 08

Postat 14 April 2008 - 02:31 PM

daca stiu raza unui cilindru, cum pot afla numarul de dinti pe care sa il fac? Sa ma intelegeti. Am o roda dintata cu R=20 mm si vreau sa pun in miscare una cu R= 150 mm. Rotile le desenez in Solidworks si nu stiu cum sa calculez nr de roti care imi intra pe una din ele. Mersi.
0

#16 Useril este offline   Barabula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 25-November 07

Postat 14 April 2008 - 05:11 PM

Vezi ca Tamiya face mai multe tipuri de cutii de viteze cu diferite rapoarte de transmisie. Fiecare model in sine are mai multe rapoarte in functie de configuratia pe care o alegi la asamblare. Se folosesc motoare din seria 300.

Uite un exemplu:

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...?&I=LXRK15&P=FR

si mai sunt, cred vreo alte cinci modele inclusiv cu angrenaj melcat, samd.

succes!
0

#17 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 14 April 2008 - 06:33 PM

Diametrul de divizare este: d=m*z. (m=modului si z=numarul de dinti)
Nu ai acces la acel diametru, cu ataqt mai mult cu cat roata inca nu-i facuta.
Diemetrul exterior (in functie de niste coeficienti) este aproximativ egal cu: m*(z+2...2,5)

E usor de tinut minte: De=m*(z+2) si aproximeaza bine. O parte din coeficienti sunt standardizati, o parte se pot alege in functie de numarul de dinti, de modul, de...bla, bla, bla). Cine face roti stie ce sa aleaga.

Pentru facut roata in SW vezi asta: http://www.omtr.pub....ae/angrenaj.pdf
Bafta!
Multumiri inaintasilor nostri care ne-au dat textul din link-ul de mai sus!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#18 Useril este offline   loji 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 23-October 08

Postat 23 October 2008 - 08:50 AM

Salut!
Vad ca sunt ceva cunoscatori pe-aici. As avea si eu nevoie de putin ajutor, daca poate cineva, si, desigur, vrea.
Mi s-a dat un proiect, si anume "Realizarea algoritmului de calcul de rezistenta al angrenajelor paralele cilindrice exterioare cu dantura inclinata in evolventa.", si habar nu am de unde sa incep. Mi s-a dat si un STAS, si anume STAS 12268/84. Trebuie sa il editez in MathCAD sau orice alt program, unde sa pot introduce date initiale, de unde sa reiasa rezultatele.

Dau o bere (una mare) pentru cine ma ajuta.

10x.
0

#19 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 October 2008 - 12:27 PM

Te-ai gandit sa cauti reductoare aero pentru motoare 400 cu raport apropiat de ce iti trebuie? ceva 4:1, 5:1... costa putin si merita. Stiu ca erau pe piata acu vreo cativa ani si reductoare cu pinioane interschimbabile, in asa fel incat aveai posibilitatea sa obtii mai multe raporturi cumparand un singur kit....
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#20 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 October 2008 - 01:37 PM

Ideal ar fi sa-ti faci rost de STAS, ca ala de regula prevede "procedura" de calcul. Pentru detalii si formule e buna orice carte serioasa de organe de masini.
Noi folosim ceva similar: "Elemente constructive de mecanica fina" unde ai toata teoria, inclusiv formule cu tot ce trebuie.
Dar cred ca pana la urma tot pe STAS trebuie s-o tragi, ca ce-i acolo e batut in cuie. Practic, nu poti face proiectul decat daca ai formulele de acolo. Pentru orice altceva e ca si cum ai canta fara partitura. Nu zic ca n-ar suna bine, dar...

Poti cauta standardul la o biblioteca mai serioasa sau sa-l cumperi de la:
http://www.magazin.asro.ro/index.php?pag=3...mp;id_p=1325587
In rest, cauta articole scrise pe la tezele de doctorat sau conferinte ca mai scoti ceva idei de acolo.
Sau vezi pagini cam ca astea:
http://130.15.85.212/proceedings/WorldCong...papers/A869.pdf
http://130.15.85.212/proceedings/WorldCong...papers/A970.pdf
http://www3.interscience.wiley.com/journal...=1&SRETRY=0
si o iei chinezeste la cautat pe net sau in biblioteci, dupa bibliografie.
Spor la treaba!

Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 October 2008 - 01:38 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#21 Useril este offline   loji 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 23-October 08

Postat 17 December 2008 - 11:51 AM

mersi. I'll look into it.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu