Robbe RED HAWK
#1
Postat 10 October 2008 - 11:29 AM
http://img60.imageshack.us/img60/6089/redhawkxn6.jpg
#2
Postat 10 October 2008 - 11:49 AM
Ce ai vrea sa stii?
#3
Postat 10 October 2008 - 11:57 AM
Aceasta postare a fost editata de MihaiD: 10 October 2008 - 11:58 AM
#4
Postat 10 October 2008 - 12:09 PM
MihaiD, la Oct 10 2008, 12:57 PM, a spus:
Ok, cateva poze gasesti aici:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?s=&a...st&p=232988
Filmulete gasesti aici: hhtp://www.youtube.com/abburo - sunt 2 filmulete
#5
Postat 10 October 2008 - 12:14 PM
Echipare:
Motor: Roxxy 3536/06 - tractiune statica maxima la 12V ~ 1.7kg
Servo: Robbe S3114 - clasa nano
Acumulator: TerraHobby 3200 mAh
Regulator: Roxxy 950
Elice: APC 12x6 electric
#6
Postat 10 October 2008 - 12:27 PM
#7
Postat 10 October 2008 - 01:06 PM
In cutie modelul se prezinta intr-un grad de preasamblare ridicat. Cand spun asta, inseamna ca inclusiv eleroanele, profundorul si directia au balamalele montate si prinse de suprafetele corespondente (aripi, stabilizator, deriva). Echele sunt si ele de asemenea montate. Fuselajul este si el gata lipit. Tot ce ai de facut este practic sa lipesti deriva si stabilizatorul pe fuselaj. Piesele se imbuca foarte bine, as putea spune ca rivalizeaza cu cei de la Multiplex. Calitatea "spumei" este si ea foarte buna.
Montajul motorului este extrem de facil, avand batiul gata fixat. Aici tu doar trebuie sa pui motorul pe firewall si sa-l fixezi cu patru suruburi in batiu. Reglajele ulterioare ale unghiului motorului se pot face in 5 minute pe camp, cu ajutorul unor saibe.
Datorita copierii dupa Turbo Raven, modelul a pastrat priza de aer necesara motoarelor cu turbina, care s-a dovedit a avea un rol extraordinar de bun in acest caz pentru racirea componentelor electronice. Regulatorul l-am pozitionat cumva chiar in fluxul de intrare al aerului, care flux ulterior "se scurge" peste acumulator si iese afara.
Aripa principala este dintr-o bucata si se monteaza "sub" fuselaj cu ajutorul a 5 suruburi autofiletante tzapene. Aripa in sine nu are nici un fel de ranforsare din alte materiale. Pur si simplu grosimea ii asigura rezistenta necesara. Foarte important este ca inainte de primul zbor sa fixezi foarte bine suportii din fuselaj. Aparent ei sunt fixati bine insa s-a dovedit a nu fi chiar asa. Asadar am folosit adeziv poliuretanic (cel care expandeaza) si am turnat la suprafata (de-a lungul pilonilor in care intra suruburile) formand un strat de lipire asemanator cu chitul de la geamuri. Solutia asta a rezistat foarte bine.
Stabilizatorul si profundorul au gata montate tije de carbon dreptunghiulare pentru ranforsare. S-au dovedit a fi foarte bine gandite si fixate.
Servo-urile din aripi nu pun nici o problema la montaj.
Servo-urile pentru directie si profundor se monteaza undeva in dreptul aripii, iar zona de prindere trebuie sa o bricolezi putin, in sensul ca ar trebui sa-i faci o prindere pe un suport de placaj. E usor de realizat si montat... chiar daca eu nu am facut-o.
Trenul de aterizare are un sistem de amortizare interesant, fiind prins de fuselaj prin intermediul unor suruburi cu arc care permit o rasturnare inainte-inapoi al acestuia. Cu toate acestea, aluminiul din care este facut torsioneaza la aterizarile pe teren accidentat... insa se indreapta usor cu mana ... Fixarea trenului se face pe un suport de plastic mare, care acopera aproape in intregime parte de dedesubt a aripii.
Acumulatorul folosit de mine de 3200mAh are dimensiuni mai mari decat suportul pregatit de Robbe. Asadar am purces la scobire cu simt de raspundere. Scobirea nu-i va afecta rezistenta pentru simplul motiv ca suportul de plastic de care vorbeam mai sus se va lipi peste si ii va asigura rigiditatea necesara.
Greutatea modelulul complet echipat si invelit cu solar film (au intrat cam 2m) a iesit la 1180g in conditiile in care recomandarea este pentru 1100g.
Din punct de vedere constructiv nu se poate comenta absolut nimic rau acestui model. Dupa o anumita perioada de zboruri, aterizari fortate si alte cele ies in evidenta si slabiciunile lui. In acest sens iata ce as modifica la urmatorul meu Red Hawk:
1. As monta un lonjeron cu profil dreptunghiular pe aripa . Este un model foarte rapid si in timp aripa a prins un usor unghi diedru.
2. Servourile pentru directie si profundor le-as monta mai aproape de coada, pe exterior. Cablurile bowden cu care vine sunt facute pentru servo-uri mai mici si prin urmare au loc flambaje puternice. Mi se intampla ca la intrarea in picaj modelul sa nu raspunda la profunor datorita flambajului. Chiar daca vei pune bowden-uri mai bune tot nu te va ajuta pentru simplul motiv ca ultimii 20 cm sunt complet in aer... si acolo are loc flambajul. Eu am rezolvat problema, insa nu in cel mai elegant mod... prin urmare la urmatorul mutarea servo-urilor mi se pare cea mai buna idee.
3. Cam atat... :wacko:
Revin cu impresii de zbor!
#8
Postat 10 October 2008 - 01:47 PM
Nu mai intru in detaliile primelor zboruri in care se fac regalaje ca la toate celelalte modele.
CG-ul cade cumva putin in spatele zonei cu sectiunea maxima.
Decoleaza fara probleme in 2m. Urca la verticala nedefinit. Atentie insa la picaje in forta... depinde doar de flambajul bowden-urilor :wacko:.
Aterizeaza cu viteza foarte mica. Eu am facut si un mixaj tip flaperon, insa daca vantul bate moderat atunci nu vrea sa aterizeze :D.
Viteza de zbor: maxim am atins 100km/h, insa se comporta bine si la viteze mici. Nu este prea "interesat" de vant ... ma rog, nu tratati ad litteram expresia. Ideea este ca forma lui il prezinta ca un avion de viteza... cu o aerodinamica buna. Pe de alta parte greutatea e putin mai mare comparativ cu alte modele in clasa lui (ex: Extra Grauppner aprox 900g). Cei doi factori, aerodinamica si greutatea, il fac sa "taie" foarte bine vantul. Nu are miscari de "tangaj" mari in cazul rafalelor. Mie mi s-a intamplat o data sa intru fix prin centrul unui vartej format ad-hoc. Rezultatul a fost o coborare instantanee de aproximativ 1.5-2m fara insa a iesi din traiectorie. Din punctul meu de vedere poate zbura fara probleme pe vanturi de pana la 20km/h
Din punct de vedere 3D nu as putea sa-ti fac o apreciere foarte obiectiva datorita calitatilor mele de pilotaj... care trebuie lucrate. Totusi imi permit o parere. Suprafata de control a profundorului cred ca este mica pentru a putea aborda orice manevra. Hover-ul ii este destul de la indemana, insa nu pot spune acelasi lucru despre un harrier. Cutitul trebuie corectat in permanenta de pilot.
Din punct de vedere acrobatie as avea un singur amendament. Nu ii plac looping-urile stranse, rasturnandu-se pe o aripa. In rest no limit. Zboara linii drepte curate fara probleme. Zborul pe spate este curat, roll-urile lente le suporta bine... cum spuneam doar pilotul trebuie slefuit B). Pentru alte figuri consacrate, totul tine de pilot, modelul cu siguranta nu are limite.
Am avut cateva aterizari fortate, ramand practic fara curent pentru motor. Nu s-a intamplat absolut nimic modelului, doar o singura data i-am rupt o elice.
Ca sa concluzionez, acest avion are un raport pret/calitate foarte bun. Cu putine ore de asamblare poti avea avionul sus si a doua zi. E usor de trasnportat si poate zbura si in cele mai neprietenoase zone. Am zburat cu el la Cernica, iar acolo aterizarile le faceam cam in "punct fix" din cauza buruienilor... nici o problema. Trenul de aterizare este superior majoritatii modelelor in aceasta clasa... si foarte usor de indreptat in caz de nevoie.
Nu l-as recomanda totusi ca un prim avion de acrobatie datorita in special vitezei mari pe care o poate atinge.
Asadar spor la alegere!
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 10 October 2008 - 01:50 PM
#9
Postat 10 October 2008 - 02:11 PM
#10
Postat 11 October 2008 - 12:17 PM
#11
Postat 11 October 2008 - 05:30 PM
Din experienta pot spune ca acumulatorul (pt ca doar la el am acces direct) nu sare de 35 grade Celsius la aterizare.
Si ar mai fi ceva: Roxxy motor + regulator functioneaza exact in parametrii dati de producator.
In configuratia prezentata de mine mai sus am zburat toate vara. Acumulatorii (pentru ca am 2 bucati) se prezinta inca in stare buna de functionare.... si nu au fost iertati de forja :blink:
#14
Postat 11 October 2008 - 11:30 PM
motorizarea )
Producatorul recomanda :
Propeller Driver D 5m (1) 1-4178
Lipo battery 3S1P GO3 2500mAh 2 (1) 1-4839GO3
Roxxy Bl Outrunner 3542/0 (1) 1-4966
Propeller 12X 8 APC Elektr (1) 1-77841208
Servo 8 (4) 1-8525
Roxxy Bl Control 940- (1) 1-8631
Am avut initial motoare T.Hobby 3548-( tractiune 2700 grame -)
si accu 2500 mA Robbe 20 C cu elice 14X7 si ESC Roxxy de 50A
- zbura excelent, direct in cer dar accu se dilata putin iar dupa racire isi revenea.
( am pus accu KOKAM 2400 mA - 30C si nu sunt probleme )
Cu acest tip de motor si cu accu impins catre motor C.G. iese exact ca in manual.
Zbura lejer 10-12 minute si daca ai pricepere poti face orice cu el. ( pe mine ca
incepator ma amuzau virajele - usor inclinat din eleron daca tragi maxim de profundor cu dual rate mare
pur si simplu sare in 90 de grade ca o capra de munte )
Am schimbat cu motor Roxxy 3536/06 ( tractiune 1700 grame), cu elice 11X5 am pus si 13X6,5 cu acelasi accu si
ESC si zboara la fel de bine, incalzeste accu foarte putin dar nu mai il dospeste, in schimb a trebuit
sa pun plumb sub bot ( sub motor - destul de mult ) ca sa iasa C.G.-ul pt. caci motorul
este mult mai usor. Se pastra timpul de zbor.
Am auzit ca motoarele AXI ar fi mai bune avand consum mai mic daca si ESC-ul este
setat cu un card de programare .
Nu am marit lacasul de baterie sa pun una mai mare din teama sa nu subtiez structura
si nici sa nu il ingreunez. ( mai ales ca am 7 pac-uri si am sa iau numai KOKAM cu 30 C sau
ceva similar)
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 11 October 2008 - 11:37 PM
#15
Postat 12 October 2008 - 08:05 PM
Intr-adevar e un 50A, insa sunt convins ca merge si cu un 40A.... de obicei stau cu gazul undeva la 60%
@RealDesign: daca acumulatorii aia se umfla, poti fi sigur ca tragi din ei mai mult curent decat duc ei. Ca atare o sa ai mult mai putine cicluri de incarcare.
Motoarele AXI sunt unele din cele mai bune. Nu am folosit pana acum pentru simplul motiv ca merg pe o reteta de testata de mine, care s-a dovedit a fi de succes. Varianta propsusa de Robbe in RTF nu mi s-a parut ok pt simplul motiv ca acel motor are traciune 2500g la 14V. Nu stiu ce tractiune ar avea la 11V- probabil undeva la 1700 grame. Am preferat sa compensez greutatea motorului cu energie ... de aceea am acumulatori de 3200 mAh... Nici cea mai mica tendinta de a se umfla nu au avut.
#16
Postat 13 October 2008 - 09:08 AM
motor spune ca trage 33 A - dar sunt vechile probleme -
sigur accu nu are 20 C si nici motorul nu are doar 33 A
Ieri am zburat cu motorul Roxxy 3536 cu elice 11x5 si nu s-a mai umflat nimic.
#17
Postat 13 October 2008 - 10:51 AM
REAL DESIGN, la Oct 13 2008, 10:08 AM, a spus:
Vrei sa spui 50.000 mA, adica 50 A...
#18
Postat 13 October 2008 - 11:16 AM
deci minim 50 ,ca sa nu ai priobleme .
#19
Postat 21 October 2008 - 08:50 PM
Fisiere atasate
-
HPIM5833.JPG (150.97K)
Number of downloads: 610 -
HPIM5830.JPG (269.13K)
Number of downloads: 586
#20
Postat 21 October 2008 - 08:52 PM
Se vede si decuparea facuta la locasul bateriei
Fisiere atasate
-
HPIM5836.JPG (90.3K)
Number of downloads: 559 -
HPIM5831.JPG (147.56K)
Number of downloads: 529 -
HPIM5839.JPG (76.94K)
Number of downloads: 517
#21
Postat 21 October 2008 - 08:54 PM
Tija neagra este din carbon!
Fisiere atasate
-
HPIM5840.JPG (117.87K)
Number of downloads: 174 -
HPIM5837.JPG (92.85K)
Number of downloads: 191
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 21 October 2008 - 08:55 PM