BRAND V.S. NO NAME
#1
Postat 06 October 2008 - 01:13 PM
Am doua KATANE termice :
Una SEBART original - BRAND
Una JAMARA tot original - NO NAME
Vreau sa la asamblez in paralel si sa tragem concluzii referitoare la ce inseamna
un model scump ( 250 EU ) si unul ieftin ( 130 EU ) din momentul deschiderii ambalajului
si pana la primul zbor.
#2
Postat 06 October 2008 - 01:17 PM
#3
Postat 06 October 2008 - 02:46 PM
Au caracteristici comparabile? Ma refer la anvergura, greutate, motorizare, etc .. samd... ?
Si totusi despre Jamara nu poti spune "No Name" ... doar toata lumea stie ca sunt slabi... oare chiar asa o fi ??? !!!!
"No name" inseamna "necunoscut" in acceptiunea mea!
Promit sa particip si io la "porcareala" :lol: :lol: ... insa mai promit ca nu ma voi manifesta PREA ZGOMOTOS !!!!
Spor la introducere :unsure:
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 06 October 2008 - 02:47 PM
#4
Postat 06 October 2008 - 03:00 PM
#5
Postat 06 October 2008 - 04:49 PM
- cutia de la no-name usor "botita" - cutia de la Brand - ca noua
- continutul de la no-name "aruncat" ingrijit in interior - continutul de la Brand invelit in celofan fiecare piesa
- folia de acoperire la no-name are zone cu "galme" - nu multe - folia de la Brand IMPECABILA
Vom continua cu alte poze pna la inceperea asamblarii.
#8
Postat 06 October 2008 - 04:57 PM
chiar foarte usoara 0 spun ei ca nu depaseste 1900 grame complet echipata
fata de cea de la Brand care ar ajunge la 2450 grame - ramane de vazut sa
nu fie o eroare.
Ele sunt cam aceeasi marime 50 size : 1350 anv - no name si 1460 Brand-ul.
#9
Postat 06 October 2008 - 04:59 PM
#10
Postat 06 October 2008 - 06:16 PM
Cele 2 bucati ale fuselajului sunt matritate foarte bine, e foarte rezistent, nerupandu-se si la o aterizare in cutit (intentionata). Problema insa este ca dupa ce au montat cele 2 bucati ale fuselajului s-au prins ca nu au montat panoul de foc. In consecinta au taiat panoul de foc (un cerc de lemn de 4mm grosime) cu diametru mai mic (cam 1cm) decat botul facut din fibra de sticla. Adica acest avion care cere motor de 7.5cc (9-10cc daca il vrei 3d desi mari sanse n-ai), are panoul de foc prins de corp de un strat de 1,5mm de fibra de sticla si nimic altceva.
Sa nu te surprinda faptul ca dupa 2-3 zboruri modelul tau o va lua total aiurea la accelerari bruste datoria faptului ca motorul va incepe sa flendure garantat.
In rest e un model superb. Scapa de porcaria aia de canopie si pune numai servouri usoare, si chiar lipo de preferinta, si va zbura ok daca rezolvi problema cu motor mount-ul.
Calin
#12
Postat 06 October 2008 - 06:54 PM
Katana de la Jamara ( no name ) este facut de CmPairPlane
si are tot fuselajul in constuctie clasica ( placaj, balsa si folie).
nu este ca YAK-ul cu fuselaj de fibra de sticla tot .
Greutatea era data gresit de furnizorul din Moldova ( chinezul zice
ca ajunge la 2,9 Kg).
#13
Postat 06 October 2008 - 07:17 PM
Apoi am spart-o din greseala la o coborare in bot, nu s-o mai redresat.
Nu e nici o sansa ca cele 2 sa zboare de vre-o culoare similar... katana va zbura glontz si ca ceapa, aia de la sebart va zbura incet si stabil...
Las pozele sa vorbeasca de la sine.
Fisiere atasate
-
IMAGE_007__Large_.jpg (76.2K)
Number of downloads: 662 -
IMAGE_002__Large_.jpg (111.87K)
Number of downloads: 656 -
IMAGE_001__Large_.jpg (116.15K)
Number of downloads: 609 -
IMAGE_008__Large_.jpg (79.65K)
Number of downloads: 548 -
IMAGE_009__Large_.jpg (91.84K)
Number of downloads: 519
#14
Postat 06 October 2008 - 07:46 PM
la Katana Sebart am luat ( ca am vazut pe net ) un OS 55 Ax
si ala pe net a pus elice de 14,5x4 si facea orice cu el.
La Katana Jamara pun servouri 3003
dar la Sebart as pune ceva mai bun dar nu stiu.
Ala pe net avea diferite pe - eleroane
- profundor
- rudder
- acceleratie
Astept recomandari fara excese - nu fac 3D in forta sunt oar incepator.
Si inca ceva : as vrea sa pun LiPo pe receptie cu BEC la 6 V dar nu stiu ce
putere sa aiba : 3 Amperi , 5 Amperi sau 8 Amperi
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 06 October 2008 - 07:50 PM
#16
Postat 06 October 2008 - 08:44 PM
#17
Postat 06 October 2008 - 08:51 PM
Referitor la BEC: tinand cont ca un S3003 ajunge sa consume max de 900mA si tu ai 5 servouri => consum de 4.5A . Deci un BEC de 6A e cel mai potrivit.
Pe de alta parte, receptoarele in general duc un consum maxim de 10A. Vorbesc de receptoare in 6-7 canale.
Eu personal, la YAK-ul pomenit de Kriminel folosesc S3003 cu un pack NiMh 6V, 2Ah pentru 5 servouri. Tine suficient de mult sa nu-ti faci probleme o zi intreaga de zbor.
La Magnumul de 7.5cc am folosit pe rand elice APC 10x6, 11x5 si 12,25x3,75. Am rodat cu 10x6. Datorita botului destul de mare al Yak-ului elicea care s-a pretat cel mai bine este cea de 12,25x3,75. Ma batea un gand sa pun o elice 12x6, insa la un sondaj printre cei cu mai multa experienta am inteles ca ceea ce folosesc deja este cel mai bun.
Despre cum zboara YAK-ul de la Jamara cred cai ai deja o parere pentru ca l-ai vazut la Chitila.
Oricum setup-ul celor doua modele va fi foarte diferit. Nici YAK-ul si nici Katana de la Jamara nu se preteaza la 3D - punct!
#18
Postat 06 October 2008 - 08:54 PM
Romulus, la Oct 6 2008, 09:44 PM, a spus:
Adevarul ca sustin acest punct de vedere: bun sau rau, este cunoscut... si iertati-mi ignoranta, insa eu am auzit intai de Jamara si dupa aceea de Sebart!!!!
#19
Postat 06 October 2008 - 09:55 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#20
Postat 06 October 2008 - 10:20 PM
Abburo, la Oct 6 2008, 09:51 PM, a spus:
Nu-ti flendura motorul?
Calin
#21
Postat 06 October 2008 - 10:34 PM
Kriminel, la Oct 6 2008, 11:20 PM, a spus:
Calin
Nu.. si aici cred ca tie ar trebui sa-ti multumesc. Nen77 mi-a pomenit de aceasta posibila problema pe care a vazut-o la un prieten de-al lui (aici cred ca depre tine e vorba :D ) si ca atare am luat masuri preventive :D
De fapt montajul il descrii destul de bine, insa eu cred ca e facut asa deliberat. La al meu am constatat 2 posibile probleme:
1. Rasina era ok pe circa 2/3 din circumferinta, iar restul am completat eu cu adeziv poliuretanic (cel care expandeaza)
2. La interior parafocul era nelacuit. L-am lacuit cu simt de raspundere pentru ca metanolul sa nu patrunda si sa-l distruga.
Rezultatul este ca motorul sta "bat" fara nici un fel de jocuri sau flambaje ale firewal-ului. Modelul are acum cam 3.5-4 litri de metanol consumati... si a avut si vre-3-4 capotari.
#22
Postat 06 October 2008 - 10:46 PM
Din pacate nu prea mai aveam timp (plecam din tara saptamana ce urma weekendului respectiv) si eram ahtiat sa-l zbor si nu m-am complicat sa-l ranforsez acolo, am zis ca-l zbor cat poate apoi il crashuiesc cat mai spectaculos. Mare mi-a fost surpriza sa-l vad intreg dupa ce am "aterizat" in cutit cu el. A mai luat 2-3 trante iar apoi l-am pus asa mai mult viu decat mort pe foc :D Totusi 2 zile am abuzat destul de mult de el, am incercat sa-l rup in snap-uri, blender si alte idiotenii, esuand lamentabil! E un avion bine construit daca nu iei in cont neajunsul cu panoul de foc!
Numai bine,
Calin
#23
Postat 07 October 2008 - 12:18 AM
Am zburat ambele modele de la jamara. In nici unu din cele 2 kituri nu a puscat greutatea. Nu stiu ce am gresit acolo.
Katana a trecut prin varii motorizari, termic de 8cc, electric cu un AXI nu mai stiu cat (a trecut ceva vreme) foarte greu de echilibrat. Montarea nu am facut-o eu, modelul fiind al lui Nen77. Avionul acela ajunsese la 4.5kg gol si ca o ultima instanta am zis sa dau o palma la rahat sa-i pun motor ce trage 6 doar sa vedem ce s-ar intampla.
Evident ca in primele cazuri era greu de coada si sub motorizat => wing rock si angajare rapida la viteze relative mari, iar in ultimul caz a devenit atat de greu incat peste anumite viteze servoul de pe profundor nu mai avea puterea sa-l scoata dintr-o coborare in bot. De altfel asa si-a luat si mortul la al doilea zbor daca bine imi aduc aminte.
Numai bine,
Calin
#24
Postat 07 October 2008 - 07:23 AM
REAL DESIGN, la Oct 6 2008, 08:46 PM, a spus:
putere sa aiba : 3 Amperi , 5 Amperi sau 8 Amperi
Ia de 8, diferenta de pret nu e substantiala (daca bine imi aduc aminte) pentru ca o sa-l folosesti si la alte avioane (dupa ce te saturi de asta...) si merita sa ai rezerva; nu mai spun ca diferenta de greutate la modelele alea nu e o problema.
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#25
Postat 07 October 2008 - 07:25 AM
e chiar o chinezarie autentica nu un fake.
Kriminel.. ai batut recordul mondial la supramotorizare..
#26
Postat 07 October 2008 - 08:52 AM
Daca spui PANASONIC sau PANASOANIC o sa spunem ca
am auzit de ambele. ( la fel si cu NIKE sau NYKE )
Eu am vut sa scot in evidenta calitatea produselor. Un produs prost
chiar daca este facut de o firma cunoscuta pentru mne este NoName.
Daca are cineva un avion de la Jamara si a fost multumit sa spune ca il cumpar maine.
( da sa fie 3D sau F3A ) nu trainere, zmee au alt ceva.
Astept in continuare propuneri pentru servouri :
pe eleron , profundor, etc.
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 07 October 2008 - 08:57 AM
#27
Postat 07 October 2008 - 08:57 AM
#28
Postat 07 October 2008 - 09:23 AM
Eu inteleg altceva prin noname. Iar Jamara nu e noname.
Am inteles ideea ta precum si ca acest model a fost de fapt facut de CMPro, dar CMPro si-au facut deja un nume, incat sa nu-l consider noname.
Modele de la Jamara n-am. Dar am cateva scule de la ei de care sunt multumit.
#29
Postat 07 October 2008 - 09:29 AM
#30
Postat 07 October 2008 - 10:04 AM
OK.. CMPro .. e deja un brand. Adica si-a facut renume.De la CMPro ce am avut io si cativa dintre prietenii mei au fost niste mizerii..
Io am avut Giles-ul ala frumos colorat (lucios cum zice mobi). Nu m-am putut intelege cu el deloc. Greu prost gandit a trebuit sa modific pe la coada diverse. Toata folia aia frumoasa exploda la cea mai mica atingere .. se crapa singura . Ce mi-a placut la el a fost trenul de aterizare..carbon sanatos.
BS are sau a avut Dago... sa va spuna el parerea
Silviu a avut fabulosul Quest tot de la CMPro.. bestial avionu.. daca decola. Avea o tona de plumb im bot cu motorizarea data de ei. Tot de la Jamara coltz cu Cmpro a fost si Cessna .. n-am vazut in viata mea avion care sa vina mai repde la aterizare , jamba de bot se rupea frecvent.. materiale proaste.. tot..vraiste varza muci.
Da am mai avut de la jamara un 3D bestial dar nu era facut de chinezi.. din pacate am uitat cum ii zicea.. unu transparent cu rosu si albastru.. l-am rupt din prostia mea. Dar cat a zburat 30 secunde a zburat bestial.. facut fara greseala..
La High Fly a venit un domn cu o extra mare mare.. facuta de CMPro fibra total.. aia dadeau in kit la avion de 2 m greu undeva la 9 kg-10 kg estimez io.. prinderi cu surub cu imbus.. nu stiu acum cum ii zice exact va dati voi seama. Ala nu ar fi tinut ncii macar la taxi pe pista.. Avionu facut cu curu ... fibra muci cu fasole... dar.. din nou il citez pe Mobi ..LUCIOS ...
Din pacate Jamara .. prefera pretu fata de calitate.. si se orienteaza catre firme .. branduri gen CMpro... Ce pot sa zic.. am vazut zeci de modele de la jamara .. dar doar 1 singur bun. Cum as putea sa trag alta concluzie ? Abburo .. daca tu ai fi vazut ce am vazut io de la jamara.. OBIECTIV vorbind .. ce concluzie ai fi tras ?
Faza cu Brand si NoName.. e doar semantica.. n-are nicio relevanta.. orice are nume e brand ..doar ca unele nu ar trebui ridicate la nivel de brand.
Aceasta postare a fost editata de ZOD: 07 October 2008 - 10:07 AM