Cablu Bowden - Ce-i punem la capatul liber
#1
Postat 06 September 2008 - 05:09 PM
de cuplaj de toata jalea - sar doar cand dai de comenzi pe loc in casa
daramite in zbor.
Am luat doua cabluri Bowden si as dori sa ma lamuriti si pe mine
ce pun la capatul liber care v-a veni la parghia de servo ? Cum il strang
ca sa nu se desfaca?
Eventual o poza ?
#4
Postat 06 September 2008 - 08:26 PM
Cablu daca este si imbracat in plastic mi-e teama sa nu se slabeasca
din conector sau poate chiar nu intra in conector.
( la cablul avionului se intorcea printr-un inel si se strangea cu o bucata de teava
prin care trecea )
#7
#8
Postat 08 September 2008 - 09:26 AM
Are un plastic alb in care este fixata sirma si care sunt prinse fix in furca
de cuplaj la un capat, si pe deasupra o camasa de plastic
portocalie prin care se misca cel interior cu sirma.
Ce fac cu cel portocaliu exterior pentru ca nu pot sa il prind de fuselaj
in doua puncte fixe decit la un singur capat unde iese spre coada ?
Pot sa renunt la el si sa pun doar o piesa de trecere la iesire din fuselaj ?
#9
Postat 08 September 2008 - 10:09 AM
- la capatul dinspre coada il lipesti de gaura de trecere prin care iesea tija de comanda
- la capatul dinspre servouri tai o bucata de placaj, dai gaura de trecere pentru tub, o lipesti in interiorul fuselajului silipesti si tubul de ea
La capatul dinspre servouri cel mai safe este sa folosesti tot o furca metalica cu cuplaj filetat, in care poti sa fixezi cablul in doua moduri (eu le-am intalnit pe ambele):
- bagi in cuplajul filetat cablul alb cu sarma, lipesti cu epoxi si strangi putin cu un cleste inainte sa se intareasca rasina
- tai mai scurt mansonul alb, iti ramane afara 1-1.5 cm de sarma pe care o lipesti prin cositorire in cuplaj
#13
Postat 08 September 2008 - 01:29 PM
Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 08 September 2008 - 01:43 PM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#15
Postat 08 September 2008 - 01:58 PM
asa le am eu acum ( mai slabe ) iar cind am servourile alimentate
si sta la sol pe pozitie neutra, daca misc cu mina de coada ( rudder )
are joc mare stanga/dreapta ?
Am vazut ca modelele de precizie au servouri montate cat mai aproape de
de suprafetele de control si comenzile sunt cu tije metalice directe si
articulatii sferice aproape fara joc ( doar cel al servoului ).
Furcile de cuplaj de plastic au un fel de inel de cauciuc ( ca furtunul de alimentare )
dar nu strange bine si sare cu el cu tot iar daca pun tub termotractil nu mai pot
sa le scot asa usor decit daca tai tubul - poate DAU FOC LA MODEL cand incalzesc tubul.
ha ha .. macar sa apuc sa il ridic ca de aterizat este 6 din 49 - ogica -
#16
Postat 08 September 2008 - 02:15 PM
REAL DESIGN, la Sep 8 2008, 02:58 PM, a spus:
asa le am eu acum ( mai slabe ) iar cind am servourile alimentate
si sta la sol pe pozitie neutra, daca misc cu mina de coada ( rudder )
are joc mare stanga/dreapta ?
NU ca si coarda de vioara! Sau ca o coarda de vioara dezacordata :)
Ce inseamna joc mare? Unde masori acest joc?
Ce lungime are fuselajul modelului tau? asta ca sa iti dai seama de efortul din directia ta in zbor....
E mai simplu la directie cu pull-pull decat cu bowdene, vorbind de modele mici; la alea mari, se cam schimba lucrurile exponential si atunci se justifica comenzile solide.
Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 08 September 2008 - 02:16 PM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#17
Postat 08 September 2008 - 02:42 PM
Jocul este de aproape 20 - 25 mm pe total ( 10 - 12,5 mm stnga dreapta)
masurat pe muchia ampenajului de la coada ( asa cum i-ti arta in manual
cand masori cursa la eleroane , profundor , carma in mm sau in grade).
I
I
I
I
I
I
/ \
/ \
/ \
/ \
/ 20 - 25 \
Scuza schita din "autocad"
Nu crezi ca este cam multa abatere ?
#18
Postat 08 September 2008 - 03:24 PM
http://en.wikipedia....ki/Bowden_cable
In nici un caz a nu se folosi la modele mari acest sistem. Doar ca tija de acceleratie e bun.
Numai bine,
Calin
#19
Postat 08 September 2008 - 03:38 PM
Romulus, la Sep 8 2008, 01:17 PM, a spus:
Iar furca daca nu sta inchisa, se poate asigura cu o bucata de tub termocontractil.
:)
Io nu ma gandeam la furca asa... :) nu era vorba de lectie de romana... Io ma gandeam la toata furca... nu doar la axul ala..
Si am pus "SI" ca sa nu inteleaga cineva ca merge prinsa furca de bowden cu tub din ala.. Io pun tubu ala ca sa nu se desfaca piulita din tija....
Chiar nu eram rau de data asta. :D :D :D
#21
Postat 08 September 2008 - 04:32 PM
Bowden neBowden ma interesa cum transmit
miscarea la coada ca ce ava kit-ul mi se parea
o trompeta iar servouri pe coada fusejului cu
tije filetate si articulatii sferice ca la elicoptere
nu pot sa pun pt. ca nu avea locas prevazut pentru
servo.
Pana la urma o sa las cablurile alea si schimb
furcile de cuplaj cu unele tot din plastic dar cu bolt
metalic.
#25
Postat 09 September 2008 - 09:21 AM
Kriminel, la Sep 8 2008, 04:24 PM, a spus:
http://en.wikipedia....ki/Bowden_cable
"In nici un caz a nu se folosi la modele mari acest sistem". Doar ca tija de acceleratie e bun.
Numai bine,
Calin
Ce spui tu se foloseste la :biciclete si masini(cablu de acceleratie si de frana sau schimbator viteze....)
Ce ai cumparat este exact acelasi lucru...numai ca pt modelism....exista si ceva similar cu ce vrei tu dar la noi Nu(multifilar)Furca cu care vine el montat este chiar f bine stransa(am incercat sa o demontez) si sa rupt cablul ea nu!Este conceputa pt forte si sarcini MARI!
Vant linistit!
tel.0724686263
#26
Postat 09 September 2008 - 10:29 AM
Am renuntat la camasa exterioara rosie pentru ca
era foarte batos.
La parghia de servo l-am prins in " conectori reglabili"
si sta foarte bine, doar ca atunci cind il strangi, stiftul
filetat cu cap inbus se infige in mansonul de plastic iar daca
vrei sa il misti mai in fata/spate nu se prea mai poate
pentru ca se face un "grad" la camasa de plastic si nu mai poti sa
il reglezi decit din furcile de cuplaj sau din trim.
#27
Postat 09 September 2008 - 10:46 AM
REAL DESIGN, la Sep 9 2008, 11:29 AM, a spus:
Am renuntat la camasa exterioara rosie pentru ca
era foarte batos.
La parghia de servo l-am prins in " conectori reglabili"
si sta foarte bine, doar ca atunci cind il strangi, stiftul
filetat cu cap inbus se infige in mansonul de plastic iar daca
vrei sa il misti mai in fata/spate nu se prea mai poate
pentru ca se face un "grad" la camasa de plastic si nu mai poti sa
il reglezi decit din furcile de cuplaj sau din trim.
GRESIT!
#28
Postat 09 September 2008 - 11:02 AM
george10, la Sep 9 2008, 10:21 AM, a spus:
Ce ai cumparat este exact acelasi lucru...numai ca pt modelism....exista si ceva similar cu ce vrei tu dar la noi Nu(multifilar)Furca cu care vine el montat este chiar f bine stransa(am incercat sa o demontez) si sa rupt cablul ea nu!Este conceputa pt forte si sarcini MARI!
Vant linistit!
nu cred ca e chiar asa... am avut foarte multe modele cu cablu bowden real (fir impletit sau cum i-o zice) deci pot spune cu siguranta ca este si in modelism.
http://shop.lindinger.at/images/L10323.jpg
Cat despre furculita, nu stiu la ce forte ai supus-o tu dar din nou, personal am experimentat, si tragand de cablul de otel (doar ala preia sarcina) am constatat cu stupoare ca iese linistit din furculita, ea fiind stransa doar pe partea alba.
Calin
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 09 September 2008 - 11:07 AM
#29
Postat 09 September 2008 - 11:23 AM
george10, la Sep 9 2008, 10:21 AM, a spus:
Ce ai cumparat este exact acelasi lucru...numai ca pt modelism....exista si ceva similar cu ce vrei tu dar la noi Nu(multifilar)Furca cu care vine el montat este chiar f bine stransa(am incercat sa o demontez) si sa rupt cablul ea nu!Este conceputa pt forte si sarcini MARI!
Vant linistit!
?
tel.0724686263
#30
Postat 09 September 2008 - 12:02 PM
(balanganea) pe cea cu sarma si totul era prea gros.
Cablurile merg doar pentru tragere nu si impingere.
Cand tragi pe o parte celalalt se elibereza si doar vine
odata cu bratul de servo si invers.
Am tras cu patentul de furca de cuplaj prinsa la un capat si
nu am putut sa o scot.