Sistem racire motor 755/40 Facut acasa
#1
Postat 14 December 2008 - 11:27 AM
De la ce am plecat
[attachment=38151:IMG_0306_1.jpg][attachment=38152:IMG_0309_1.jpg]
Si la ce am ajuns
[attachment=38153:IMG_0305_1.jpg][attachment=38154:IMG_0301_1.jpg]
Pentru cei interesati ,astept intrebari pe forum.
Tel. 0744915775
#2
Postat 14 December 2008 - 03:36 PM
#4
Postat 14 December 2008 - 08:48 PM
Spirele le-ai pus exact unde nu e nevoie!
Ai deschis un subiect doar sa te dai mare?
Totusi...care e noutatea? :huh:
Bucuresti/Rahova
#5
Postat 14 December 2008 - 08:56 PM
#6
Postat 14 December 2008 - 10:49 PM
nch, la Dec 14 2008, 08:48 PM, a spus:
Spirele le-ai pus exact unde nu e nevoie!
Ai deschis un subiect doar sa te dai mare?
Totusi...care e noutatea? :)
Nu este nici o noutate.rolul postului este confectionarea acasa cu costuri mai mici a unui sistem de racire si se adreseaza pentru cei care nu stiu cum se face (am vazut multe facute cam...) ,te rog spune unde ar trebui puse spirele asa ca sa te dai mare .si sa stim si noi.Parca a fost o discutie acum o zi doua sa postam constructiv nu sa facem remarci aiurea in tranvai,poate se aude si pe malulu marii.
Nch daca te uitai mai atent vedeai si niste noutati zic eu ,niste piese aditionale folositte.
Aceasta postare a fost editata de manolo: 14 December 2008 - 10:53 PM
Tel. 0744915775
#7
Postat 14 December 2008 - 11:22 PM
manolo, la Dec 14 2008, 10:49 PM, a spus:
Nch daca te uitai mai atent vedeai si niste noutati zic eu ,niste piese aditionale folositte.
salut .. inteava de cupru se adauga un lichid .. ceva ? acum e prima oara cand vad si eu :)
p.s. tramvai este corect
#8
Postat 14 December 2008 - 11:58 PM
attachment=38208:7805.jpg]
Conectarea intre tevi admisie,spirala ,teava evacuare se va face cu futun siliconic luat de la acvaristica.
Acel arc care se vede in poza ,este folosit pentru a usura indoirea tevi de Cu la pozitiile dorite fara a strangula teava.
PS :corect tramvai ,greseala de tastare.
Tel. 0744915775
#9
Postat 15 December 2008 - 10:21 AM
#10
Postat 15 December 2008 - 11:48 AM
Deci eu as sterge acest subiect deoarece nu vine cu nimic nou sub soare!Sau poate ca da vorba lu IPSIHI sa inventat mersu pe jos!
#11
Postat 15 December 2008 - 01:31 PM
[attachment=38213:motor1.jpg]
Si ca acestea mai sint destule ,nu v-am vazut sa aveti o interventie pertinenta si totusi unii sint ineresati ,pina acum aproximativ 300 de descarcari ,poate Grunding l-ea descarcat pe toate.
Asa ca idee teava de Cu nu este cea recomandata de Ipsihi -teava frina Dacie ,ci este teava frigorifica care costa circa 4 ron ml.
Tel. 0744915775
#12
Postat 15 December 2008 - 03:50 PM
manolo, la Dec 15 2008, 03:31 PM, a spus:

Si ca acestea mai sint destule ,nu v-am vazut sa aveti o interventie pertinenta si totusi unii sint ineresati ,pina acum aproximativ 300 de descarcari ,poate Grunding l-ea descarcat pe toate.
Asa ca idee teava de Cu nu este cea recomandata de Ipsihi -teava frina Dacie ,ci este teava frigorifica care costa circa 4 ron ml.
Aceasta postare a fost editata de ipsihi: 15 December 2008 - 03:54 PM
#13
Postat 15 December 2008 - 04:48 PM
ipsihi, la Dec 15 2008, 03:50 PM, a spus:
Am citit ,da ca alternativa ,e pe undeva.
Tot la kg. o cumpar si eu si costa 40 ron/kg
Aici un tabel cu tevi cu:
Tel. 0744915775
#14
Postat 15 December 2008 - 08:32 PM
Ia vedeti http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...t=0&start=0
Inainte sa postati mai cautati.... Deci puteai pune acolo dispozitivul tau de racire fara probleme, si completam peisajul ``serpentinelor``.
#15
Postat 15 December 2008 - 10:24 PM
Tel. 0744915775
#16
Postat 15 December 2008 - 10:41 PM
AG-74-HESS, la Dec 15 2008, 09:32 PM, a spus:
Ia vedeti http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...t=0&start=0
Inainte sa postati mai cautati.... Deci puteai pune acolo dispozitivul tau de racire fara probleme, si completam peisajul ``serpentinelor``.
#17
Postat 16 December 2008 - 12:04 AM
ceea ce vreau sa zic e ca nu iti trebuie neaparat racire pe acest motor,vorba lui ipsihi. are si ventilator care vezi de treaba ca disipa caldura.
spirala de racire este caracterizata de ineficienta.contactul dintre motor si spirala nu este tocmai bun ,spirala este stramba plus ca ai 4 infasurari.Colierul originar de pe motor trebuia iarasi indepartat :lol: astfel,contactul propriu-zis dintre spirala si ceea ce vrei sa racesti e ~ inexistent.
tubul de admisie este prea mare ,cei drept nu prea conteaza ...sa aiba minim 3 mm in diametru ,ideal 4-5 mm. nu iti trebuie flux mare de apa ,apa trebuie sa faca schimbul termic ,nu sa treaca in super viteza.
sistem slab, ineficient ,greutate inutila in plus si risc mai mare de inundare daca ai scurgeri :lol: . NU vad rostul ei.
daca vrei, fa rost de o spirala facuta corect, chiar cumparata ,care are suprafata mai plata ...contact termic mai bun,infasurari mai multe continuate in zona periilor fara a acoperii fantele ventilatorului. aluminiul e mai usor de curbat decat alama sau cupru.
Aceasta postare a fost editata de sonic xz: 16 December 2008 - 12:05 AM
#18
Postat 16 December 2008 - 12:05 AM
#19
Postat 16 December 2008 - 12:08 AM
ipsihi, la Dec 15 2008, 10:41 PM, a spus:
si cind te gandesti ca eu lucrez tot cu oameni priceputi....:lol:
sunt tehnician care ma ocup de remedierea si mersul bine a unor masini de procesat carene si vine cate un nenea meserias care este macelar de fire si-mi spune cu ce se mananca automatizarile si tehnica.....
faceti voi o ideee....
#20
Postat 16 December 2008 - 12:35 AM
mariandmd, la Dec 16 2008, 12:08 AM, a spus:
sunt tehnician care ma ocup de remedierea si mersul bine a unor masini de procesat carne si vine cate un nenea meserias care este macelar de fire si-mi spune cu ce se mananca automatizarile si tehnica.....
faceti voi o ideee....
#21
Postat 16 December 2008 - 12:39 AM
Am realizat acest sistem de racire din teava Cu D=5mm pentru spirala pe motor si teava Cu=6mm pentru captarea apei
De la ce am plecat
mai nenea manolo, e foarte bine ce ai postat dumneata
uni colegi de forun care se cred buricul modelismului au pstat ca nu e bine DAR.... nu au postat si ce nu e bine....
eu zic ca dupa parerea mea ar trebuii sa se faca racirea langa perii si chiar daca e posibil pe conectorii de la perii
si acum aviz amatorilor.... daca am gresit cu ceva va rog sa nu spuneti ca a gresit, ci unde am gresit.... :)
#22
Postat 16 December 2008 - 07:59 AM
Tel. 0744915775
#23
Postat 16 December 2008 - 09:26 PM
ipsihi, la Dec 15 2008, 10:41 PM, a spus:
Ce folos? Ai vre-un procesor de racit? E un amarat de motor de barca, care nu are atatea pretentii. Daca va uitati pe forum, majoritatea au de AL pt ca e usor de gasit, are pereti subtiri, se muleaza usor pe motor.... ( iar Cu intr-adevar e mai scump) . Ca Manolo a avut Cu la indemana, f bine, dar nu trebuie acum creata toata discutia asta care seamana cu o tiribomba. Pozitia spiralei e importanta si sa-si faca treaba, adica sa curga apa prin ea, nu e important aici ca e din Cu sau Al.
Bafta in continuare!
#24
Postat 16 December 2008 - 11:12 PM
serpentina trebuie sa aiba mai multe spire ,eu zic 7(pentru 755/40) 4 spire pe locul inelului de flux si 3 pe locul periilor fara a obtura admisia aerului la ventilator-material teava Cu frigorifica 4,8mm -4-5ron ml sau teava Al 6,7ron ml-4mm ,10,9ron 5mm ,necesar teava circa 1ml.Teava de Cu se va rolui strins pe un calibru cu 1-2mm mai mic decit diametrul motorului.Intre teava si motor recomandabil a se pune pasta termoconductiva(ca la PC)
Sitemul de admisie apa eu zic teava Cu 6mm tinind cont de viteza mai mica a barcutei ,alti zic ca este suficenta si una de 5mm .Prinderea de barca se face prin cositorirea de o masca de LED (din cele mari-2ron buc)Evacuarea cu teava de Cu 5mm si aceasi masca de LED.Legaturile interioare cu furtunel siliconic fixat cu soricei de plastic sau alte variante.
Pentru a indoi capetele tevii de Cu sau Al la pozitiile dorite,introduce-ti un arc cit mai fest pe teava si indoiti(astfel teava nu se va strangula) scoaterea arcului prin rasucire.
In speranta ca acum am inteles eu si alti forumisti ,succesuri intinse! :(
Aceasta postare a fost editata de manolo: 16 December 2008 - 11:16 PM
Tel. 0744915775