Modelism - RHC Forum: Sistem racire motor 755/40 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Sistem racire motor 755/40 Facut acasa

#1 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3555
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 14 December 2008 - 11:27 AM

Am realizat acest sistem de racire din teava Cu D=5mm pentru spirala pe motor si teava Cu=6mm pentru captarea apei
De la ce am plecat

[attachment=38151:IMG_0306_1.jpg][attachment=38152:IMG_0309_1.jpg]
Si la ce am ajuns
[attachment=38153:IMG_0305_1.jpg][attachment=38154:IMG_0301_1.jpg]
Pentru cei interesati ,astept intrebari pe forum.
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#2 Useril este offline   caius71 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 348
  • Inregistrat: 22-February 07
  • Gender:Male

Postat 14 December 2008 - 03:36 PM

Pentru un randament mai bun la racire poti incerca sa aplici un strat de pasta siliconica(se foloseste in electronica) intre spire si motor.Stima!
0

#3 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3555
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 14 December 2008 - 06:30 PM

Buna observatie.Multam.
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#4 Useril este offline   nch 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1121
  • Inregistrat: 13-September 07

Postat 14 December 2008 - 08:48 PM

Care e rostul postului?

Spirele le-ai pus exact unde nu e nevoie!
Ai deschis un subiect doar sa te dai mare?

Totusi...care e noutatea? :huh:
0745.356.013

Bucuresti/Rahova
0

#5 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 14 December 2008 - 08:56 PM

...a scapat de ce era mai greu, restul e , vorba romanului, piece of cake!!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#6 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3555
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 14 December 2008 - 10:49 PM

Vezi postareanch, la Dec 14 2008, 08:48 PM, a spus:

Care e rostul postului?

Spirele le-ai pus exact unde nu e nevoie!
Ai deschis un subiect doar sa te dai mare?

Totusi...care e noutatea? :)

Nu este nici o noutate.rolul postului este confectionarea acasa cu costuri mai mici a unui sistem de racire si se adreseaza pentru cei care nu stiu cum se face (am vazut multe facute cam...) ,te rog spune unde ar trebui puse spirele asa ca sa te dai mare .si sa stim si noi.Parca a fost o discutie acum o zi doua sa postam constructiv nu sa facem remarci aiurea in tranvai,poate se aude si pe malulu marii.
Nch daca te uitai mai atent vedeai si niste noutati zic eu ,niste piese aditionale folositte.

Aceasta postare a fost editata de manolo: 14 December 2008 - 10:53 PM

Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#7 Useril este offline   giovan 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 14-November 08

Postat 14 December 2008 - 11:22 PM

Vezi postareamanolo, la Dec 14 2008, 10:49 PM, a spus:

Nu este nici o noutate.rolul postului este confectionarea acasa cu costuri mai mici a unui sistem de racire si se adreseaza pentru cei care nu stiu cum se face (am vazut multe facute cam...) ,te rog spune unde ar trebui puse spirele asa ca sa te dai mare .si sa stim si noi.Parca a fost o discutie acum o zi doua sa postam constructiv nu sa facem remarci aiurea in tranvai,poate se aude si pe malulu marii.
Nch daca te uitai mai atent vedeai si niste noutati zic eu ,niste piese aditionale folositte.



salut .. inteava de cupru se adauga un lichid .. ceva ? acum e prima oara cand vad si eu :)

p.s. tramvai este corect
0

#8 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3555
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 14 December 2008 - 11:58 PM

In teava de cupru va circula apa din lac in mod fortat ,prin presiunea creata de catre elice ,teava de captare va fi amplasta cam asa :
attachment=38208:7805.jpg]
Conectarea intre tevi admisie,spirala ,teava evacuare se va face cu futun siliconic luat de la acvaristica.
Acel arc care se vede in poza ,este folosit pentru a usura indoirea tevi de Cu la pozitiile dorite fara a strangula teava.
PS :corect tramvai ,greseala de tastare.
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#9 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 15 December 2008 - 10:21 AM

...zona sensibila a motorului este zona periilor, la asta se referea nch in postul sau , faptul ca ai folosit masti pentru leduri ca treceri la tuburile de admisie si evacuare pentru mine nu reprezinta nici o noutate , poate nici pentru altii, dar daca tot veni vorba, sa intaresc cele spuse de nch, vizezi o zona ce nu necesita racire, cu atat mai mult faptul ca la 12V alimentare, 755/40 este subvoltat si nu se incalzeste; in concluzie ai reusit sa descoperi apa rece, apa incalzita si mersul pe jos cand ni le prezinti?!!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#10 Useril este offline   grundig 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 42
  • Inregistrat: 01-September 08

Postat 15 December 2008 - 11:48 AM

Adevarul e ca sa umplut forumul de atotstiutori care trateaza acelasi subiect de 50000 de ori si cred ca ei sunt primii care inventeaza apa calda !
Deci eu as sterge acest subiect deoarece nu vine cu nimic nou sub soare!Sau poate ca da vorba lu IPSIHI sa inventat mersu pe jos!
0

#11 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3555
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 15 December 2008 - 01:31 PM

Multumesc Ipsihi pentru precizarea facuta cu racirea in zona periilor ,cit despre mersul pe tricicleta ce sa mai vorbim
[attachment=38213:motor1.jpg]
Si ca acestea mai sint destule ,nu v-am vazut sa aveti o interventie pertinenta si totusi unii sint ineresati ,pina acum aproximativ 300 de descarcari ,poate Grunding l-ea descarcat pe toate.
Asa ca idee teava de Cu nu este cea recomandata de Ipsihi -teava frina Dacie ,ci este teava frigorifica care costa circa 4 ron ml.
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#12 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 15 December 2008 - 03:50 PM

Vezi postareamanolo, la Dec 15 2008, 03:31 PM, a spus:

Multumesc Ipsihi pentru precizarea facuta cu racirea in zona periilor ,cit despre mersul pe tricicleta ce sa mai vorbim
Atasament motor1.jpg
Si ca acestea mai sint destule ,nu v-am vazut sa aveti o interventie pertinenta si totusi unii sint ineresati ,pina acum aproximativ 300 de descarcari ,poate Grunding l-ea descarcat pe toate.
Asa ca idee teava de Cu nu este cea recomandata de Ipsihi -teava frina Dacie ,ci este teava frigorifica care costa circa 4 ron ml.
...unde am recomandat eu bre teava frana de dacie , ca nu imi amintesc, poate ca alternativa in cazul in care nu se gaseste teava de cupru, tot asta folosesc si eu ,insa de unde o procur eu se vinde la kg si costa v-o 50ron kg, daca citeai ceva mai atent forumul poate vedeai si recomandarile mele. era o discutie dedicata pe racirile astea!!!

Aceasta postare a fost editata de ipsihi: 15 December 2008 - 03:54 PM

...tabula crasa, mortua est!
0

#13 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3555
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 15 December 2008 - 04:48 PM

Vezi postareaipsihi, la Dec 15 2008, 03:50 PM, a spus:

...unde am recomandat eu bre teava frana de dacie , ca nu imi amintesc, poate ca alternativa in cazul in care nu se gaseste teava de cupru, tot asta folosesc si eu ,insa de unde o procur eu se vinde la kg si costa v-o 50ron kg, daca citeai ceva mai atent forumul poate vedeai si recomandarile mele. era o discutie dedicata pe racirile astea!!!

Am citit ,da ca alternativa ,e pe undeva.
Tot la kg. o cumpar si eu si costa 40 ron/kg
Aici un tabel cu tevi cu:
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#14 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 15 December 2008 - 08:32 PM

In zilele noastre, se face cu teava de Al, care costa 6 Ron metrul. (fi3;4;5;6;...etc.) Mai sunt si alte motive pt care nu se face din teava la ``chil ``

Ia vedeti http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...t=0&start=0

Inainte sa postati mai cautati.... Deci puteai pune acolo dispozitivul tau de racire fara probleme, si completam peisajul ``serpentinelor``.
0

#15 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3555
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 15 December 2008 - 10:24 PM

Multam de indicatie,am vrut sa pun separat acest sistem de racire pentru motor de barca de nadit ,acolo e vorba de barci de viteza.Teava frigorifica asa se vinde in toata lumea 'la chil".Te rog spune-mi si mie de sa iau teava de aluminiu cu pereti subtiri cu 6ron ml?Multam.
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#16 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 15 December 2008 - 10:41 PM

Vezi postareaAG-74-HESS, la Dec 15 2008, 09:32 PM, a spus:

In zilele noastre, se face cu teava de Al, care costa 6 Ron metrul. (fi3;4;5;6;...etc.) Mai sunt si alte motive pt care nu se face din teava la ``chil ``

Ia vedeti http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...t=0&start=0

Inainte sa postati mai cautati.... Deci puteai pune acolo dispozitivul tau de racire fara probleme, si completam peisajul ``serpentinelor``.
...in zilele noastre cupru e mult mai scump decat aluminiul, compara-le proprietatile, cele mai tari coolere sunt din cupru, chiar si la kill!!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#17 Useril este offline   sonic xz 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 797
  • Inregistrat: 26-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea

Postat 16 December 2008 - 12:04 AM

ma bag si eu ca musca-n ciorba de fasole :lol:)

ceea ce vreau sa zic e ca nu iti trebuie neaparat racire pe acest motor,vorba lui ipsihi. are si ventilator care vezi de treaba ca disipa caldura.
spirala de racire este caracterizata de ineficienta.contactul dintre motor si spirala nu este tocmai bun ,spirala este stramba plus ca ai 4 infasurari.Colierul originar de pe motor trebuia iarasi indepartat :lol: astfel,contactul propriu-zis dintre spirala si ceea ce vrei sa racesti e ~ inexistent.

tubul de admisie este prea mare ,cei drept nu prea conteaza ...sa aiba minim 3 mm in diametru ,ideal 4-5 mm. nu iti trebuie flux mare de apa ,apa trebuie sa faca schimbul termic ,nu sa treaca in super viteza.

sistem slab, ineficient ,greutate inutila in plus si risc mai mare de inundare daca ai scurgeri :lol: . NU vad rostul ei.
daca vrei, fa rost de o spirala facuta corect, chiar cumparata ,care are suprafata mai plata ...contact termic mai bun,infasurari mai multe continuate in zona periilor fara a acoperii fantele ventilatorului. aluminiul e mai usor de curbat decat alama sau cupru.

Aceasta postare a fost editata de sonic xz: 16 December 2008 - 12:05 AM

0

#18 Useril este offline   iony 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2347
  • Inregistrat: 06-April 07

Postat 16 December 2008 - 12:05 AM

dar eu zic ca, capacitatea de disipare a caldurii la aluminiu este mai mare decat la cupru
0

#19 Useril este offline   mariandmd 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2161
  • Inregistrat: 04-September 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 December 2008 - 12:08 AM

Vezi postareaipsihi, la Dec 15 2008, 10:41 PM, a spus:

...in zilele noastre cupru e mult mai scump decat aluminiul, compara-le proprietatile, cele mai tari coolere sunt din cupru, chiar si la kill!!!


si cind te gandesti ca eu lucrez tot cu oameni priceputi....:lol:
sunt tehnician care ma ocup de remedierea si mersul bine a unor masini de procesat carene si vine cate un nenea meserias care este macelar de fire si-mi spune cu ce se mananca automatizarile si tehnica.....
faceti voi o ideee....
0

#20 Useril este offline   mariandmd 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2161
  • Inregistrat: 04-September 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 December 2008 - 12:35 AM

Vezi postareamariandmd, la Dec 16 2008, 12:08 AM, a spus:

si cind te gandesti ca eu lucrez tot cu oameni priceputi....:)
sunt tehnician care ma ocup de remedierea si mersul bine a unor masini de procesat carne si vine cate un nenea meserias care este macelar de fire si-mi spune cu ce se mananca automatizarile si tehnica.....
faceti voi o ideee....

0

#21 Useril este offline   mariandmd 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2161
  • Inregistrat: 04-September 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 December 2008 - 12:39 AM

[quote name='manolo' date='Dec 14 2008, 11:27 AM' post='261004']
Am realizat acest sistem de racire din teava Cu D=5mm pentru spirala pe motor si teava Cu=6mm pentru captarea apei
De la ce am plecat

mai nenea manolo, e foarte bine ce ai postat dumneata
uni colegi de forun care se cred buricul modelismului au pstat ca nu e bine DAR.... nu au postat si ce nu e bine....
eu zic ca dupa parerea mea ar trebuii sa se faca racirea langa perii si chiar daca e posibil pe conectorii de la perii
si acum aviz amatorilor.... daca am gresit cu ceva va rog sa nu spuneti ca a gresit, ci unde am gresit.... :)
0

#22 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3555
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 16 December 2008 - 07:59 AM

Da ,poate asa si noi astia cu buricul mai mic mai invatam cite ceva :)
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#23 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 16 December 2008 - 09:26 PM

Vezi postareaipsihi, la Dec 15 2008, 10:41 PM, a spus:

...in zilele noastre cupru e mult mai scump decat aluminiul, compara-le proprietatile, cele mai tari coolere sunt din cupru, chiar si la kill!!!

Ce folos? Ai vre-un procesor de racit? E un amarat de motor de barca, care nu are atatea pretentii. Daca va uitati pe forum, majoritatea au de AL pt ca e usor de gasit, are pereti subtiri, se muleaza usor pe motor.... ( iar Cu intr-adevar e mai scump) . Ca Manolo a avut Cu la indemana, f bine, dar nu trebuie acum creata toata discutia asta care seamana cu o tiribomba. Pozitia spiralei e importanta si sa-si faca treaba, adica sa curga apa prin ea, nu e important aici ca e din Cu sau Al.

Bafta in continuare!
0

#24 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3555
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 16 December 2008 - 11:12 PM

OK. Pe aceasta cale multumesc tuturor,pentru interventii si observatii si acum sa vedem daca am inteles bine:
serpentina trebuie sa aiba mai multe spire ,eu zic 7(pentru 755/40) 4 spire pe locul inelului de flux si 3 pe locul periilor fara a obtura admisia aerului la ventilator-material teava Cu frigorifica 4,8mm -4-5ron ml sau teava Al 6,7ron ml-4mm ,10,9ron 5mm ,necesar teava circa 1ml.Teava de Cu se va rolui strins pe un calibru cu 1-2mm mai mic decit diametrul motorului.Intre teava si motor recomandabil a se pune pasta termoconductiva(ca la PC)
Sitemul de admisie apa eu zic teava Cu 6mm tinind cont de viteza mai mica a barcutei ,alti zic ca este suficenta si una de 5mm .Prinderea de barca se face prin cositorirea de o masca de LED (din cele mari-2ron buc)Evacuarea cu teava de Cu 5mm si aceasi masca de LED.Legaturile interioare cu furtunel siliconic fixat cu soricei de plastic sau alte variante.
Pentru a indoi capetele tevii de Cu sau Al la pozitiile dorite,introduce-ti un arc cit mai fest pe teava si indoiti(astfel teava nu se va strangula) scoaterea arcului prin rasucire.
In speranta ca acum am inteles eu si alti forumisti ,succesuri intinse! :(

Aceasta postare a fost editata de manolo: 16 December 2008 - 11:16 PM

Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu