Pune o intrebare tehnica, primesti un raspuns
#3301
Postat 08 December 2014 - 08:57 PM
Lichidul, benzina in momentul de fata, este comprimat la o anumita presiune din cauza caruia devine gaz, asta din cauza temperaturii, orice schimbare de volum implica schimbarea caldurii (energie cinetica).
Deci intr-un fel ai dreptate si intr-un fel nu :)
#3302
Postat 08 December 2014 - 09:38 PM
Mr.Catalin, la 08 December 2014 - 07:02 PM, a spus:
Iti las tie distractia asta, eu am incercat-o de multe ori. Ai sa observi ca pistonul la acel fel de amortizoare se opune extragerii lui din corpul amortizorului, adica are un rebound "negativ", dar asta nu inseamna ca nu poate functiona ca un amortizor.
Cat priveste "aberatiile" te invit sa faci si putina practica, sa citesti mai mult, nu strica.
#3303
Postat 08 December 2014 - 09:53 PM
mihalyn90, la 08 December 2014 - 07:36 PM, a spus:
Daca il montezi cu tija afara, nu ai loc, daca il montezi cu tija inauntru, creezi vid.
Da sunt inginer... am avut de-aface cu nenorocita de mecanica a fluidelor... shit...
Si daca creezi vid ce? Ai impresia ca e f greu de facut asta? Ca tot esti inginer, poti sa-mi spui cu ce forta trebuie sa tragi te tija cu diametrul de 4mm din corpul unui amortizor umplut doar cu ulei? (dar daca e umplut cu aer la presiune atmosferica) Daca esti inginer si mai ai idee despre presiuni fluide, formula e de liceu, nu ai nevoie de vreo facultate. Vei fi surprins sa vezi ca forta este foarte mica.
#3304
Postat 08 December 2014 - 10:34 PM
mihalyn90, la 08 December 2014 - 08:57 PM, a spus:
Lichidul, benzina in momentul de fata, este comprimat la o anumita presiune din cauza caruia devine gaz, asta din cauza temperaturii, orice schimbare de volum implica schimbarea caldurii (energie cinetica).
Deci intr-un fel ai dreptate si intr-un fel nu :)
Pai stai putin,amestecul aer+benzina,nu e un deja gaz facut de carburator?
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed
#3305
Postat 08 December 2014 - 10:54 PM
mihalyn90, la 08 December 2014 - 08:57 PM, a spus:
Lichidul, benzina in momentul de fata, este comprimat la o anumita presiune din cauza caruia devine gaz, asta din cauza temperaturii, orice schimbare de volum implica schimbarea caldurii (energie cinetica).
Deci intr-un fel ai dreptate si intr-un fel nu :)
pe-aproape... iote un mecanic...ia mai explica-ne si noua inc-o data treaba asta,da' fara gugle :huh: ,da' daca-i diesel ?
ZIPPO 9, la 08 December 2014 - 10:34 PM, a spus:
pe dracu.....da' ce ma.carburatorul e vaporizator ?
Aceasta postare a fost editata de soarece: 08 December 2014 - 10:59 PM
citat : "nu te pune cu prostul...te va trage la nivelul lui si te va bate cu experienta !"
alta culeasa din popor :
"I: De ce-si linge cainele plwa?
R: Pen`ca poate."
#3306
Postat 08 December 2014 - 11:13 PM
"se opune extragerii lui din corpul amortizorului, adica are un rebound "negativ", dar asta nu inseamna ca nu poate functiona ca un amortizor."
faci vid, si se trage inapoi :) swooooop :D
#3307
Postat 08 December 2014 - 11:17 PM
ZIPPO 9, la 08 December 2014 - 10:34 PM, a spus:
Si daca e aer amestecat cu vapori inseamna ca nu arde sau nu explodeaza? Adica de ce trebuie sa fie benzina transformata in gaz? Despre ce gaz ar fi vorba? Adica ce gaz s-ar obtine incalzind benzina? Eu de exemplu, gaz de apa n-am auzit desi o stare de agregare deosebita a apei, exista. Cred ca pana la urma e vorba de vapori de benzina.
Telefon: 0721 385365
#3308
Postat 08 December 2014 - 11:34 PM
mihalyn90, la 08 December 2014 - 11:13 PM, a spus:
"se opune extragerii lui din corpul amortizorului, adica are un rebound "negativ", dar asta nu inseamna ca nu poate functiona ca un amortizor."
faci vid, si se trage inapoi :) swooooop :D
diesel-ul comprima AER in c.a. ,aerul comprimat se incinge pana la 3/4 din PMS,injectorul PULVERIZEAZA(nu pisha,scuzati termenul) si apoi iti dai seama ce se intampla cand ajunge motorina pulverizata peste aerul incins.....vezi si tu pe la rable iarna,segmenti dusi si ioc pornire.
La benzina in 4t ai fost pe-aproape ....de fapt in c.a. ai benzina + aer in sf. de PMI,tras prin depresiunea pistonului pana in PMI,cu valvele inchise apoi amestecul e comprimat si cand pistonul ajunge sus in PMS... bang.....
La motoarele pe carburatie(unele) ai galeriile de evacuare corp comun cu cele de adimisie(ca la batrna dacie,is turnate din fonta sau aluminiu)....cand se incing evacuarile ,intr-adevar ca ce pisha jiclerele pe galerii se cam vaporizeaza cand e cald deja motorul,asta ajutand la randament,cat e rece motorul exista soc mecanic sau Flanse sub carburator prin care trece apa din circ. de racire.....
La benzina in 2t(de fapt amestec de ulei de la bunica + benzina) nu mai ai valve,ai guri de baleaj in cilindru,treaba e mai simplificata....La ce tip de motor te refereai pana la urma ?
bitex, la 08 December 2014 - 11:17 PM, a spus:
corect !
Aceasta postare a fost editata de soarece: 08 December 2014 - 11:35 PM
citat : "nu te pune cu prostul...te va trage la nivelul lui si te va bate cu experienta !"
alta culeasa din popor :
"I: De ce-si linge cainele plwa?
R: Pen`ca poate."
#3310
Postat 09 December 2014 - 09:46 AM
Diesel, la 09 December 2014 - 08:53 AM, a spus:
DA. In mod normal chiar fara aer ar trebui sa functioneze amortizoarele hidraulice.
Suspensia ar putea fi pneumatica. La astea mici, cred ca ar putea exista si ceva mixt, dar era o vorba: lucrul amestecat miroase a ... Adica nici amortizorul nu e amortizor si nici suspensia nu e suspensie. Parerea mea...
Telefon: 0721 385365
#3311
Postat 09 December 2014 - 10:11 AM
bitex, la 09 December 2014 - 09:46 AM, a spus:
Suspensia ar putea fi pneumatica. La astea mici, cred ca ar putea exista si ceva mixt, dar era o vorba: lucrul amestecat miroase a ... Adica nici amortizorul nu e amortizor si nici suspensia nu e suspensie. Parerea mea...
Fira-ar a dracului de discutie, ca tare s-a mai incins.....dar un lucru este sigur. Așa cum a spus si bitex, lucru amestecat....
Ne agitam aici ca niste doze de Cola, dar adevărul este ca aceste ansambluri sunt serioase pana dintr-un punct...principiile de funcționare se vor asemănătoare mecanismelor reale la scara 1:1, dar in realitate, datorita micșorării scalei, automat intervin si modificări de ordin constructiv. De pilda, simeringurile din amortizoare sunt înlocuite cu banalele oringuri siliconice, tijele de inox ale amortizoarelor sau otel șlefuit pe care le știm si le-am văzut cu toții sunt inlocuite cu acele tije-tijulite, nici nu stiu cum sa le spun, la care coeficientul de rugozitate este precum obrazul unui adolescent, lovit de vărsat de vânt....si tot așa. Deci la o discuție mai serioasa trebuiesc luate in considerație si aceste variabile. Chiar daca ai o etanșare de moment, după o evoluție normala de câteva zeci de ore, aceste micro amortizoare chiar daca nu au suferit defecțiuni mecanice brutale( ax îndoit, capace fisurate) la o verificare tot vom găsi uleiul contaminat si aer in ele. In comparație un amortizoramortizor la scara 1:1 fleșcăit normal, fara ax zgâriat sau lovit la o decapsulare are uleiul curat lacrima.
Rahatii-is sefi in loc sa puta
Iar oamenii adevarati sunt sufocati de-acesti rahati....
#3312
Postat 09 December 2014 - 11:01 AM
Diesel, la 09 December 2014 - 08:53 AM, a spus:
Intrebarea de la care a plecat discutia asta nu este despre motoare ci despre amortizoare, si anume:
Amortizoarele pot functiona corect FARA aer in ele???
nu stiu care a inceput-o cu motoarele,pana la urma nu e nimic rau,avem,unii de aici,termice deci nu-i rau......in telescoapele automodelelor o sa existe aer mereu,orice fel de sistem or avea,parerea mea,chiar si in alea de la 1:1 exista ulei+gaz .....cineva ar trebui sa puna punct aici ,un moderator ar putea sa faca treaba asta,in caz contrar umplem paginile forum-ului inutil pana la Sf.Agop !
citat : "nu te pune cu prostul...te va trage la nivelul lui si te va bate cu experienta !"
alta culeasa din popor :
"I: De ce-si linge cainele plwa?
R: Pen`ca poate."
#3313
Postat 13 December 2014 - 06:00 PM
master, la 17 November 2014 - 08:35 AM, a spus:
Elimin firul roșu practic plusul care pleacă de la esc la receiver, rămânând doar minusul si semnalul.
Pentru intercalarea unui ubec in circuit este viabila alimentarea acestuia din mufa de balansare a unuia din acumulatori in cazul unui Flux HP?
Rahatii-is sefi in loc sa puta
Iar oamenii adevarati sunt sufocati de-acesti rahati....
#3314
Postat 11 January 2015 - 07:41 PM
Intrebare: pot sa incarc bateriile R6 (pt. statie) cu Turnigy Accucell 6 ??? :blush:
Daca da, cum fac asta, cum setez incarcatorul si cum leg bateriile la incarcator?
Am si un support de baterii ca cel din poza, dar cred ca trebuie modificat
33183.jpg (27.19K)
Number of downloads: 32
Stima!
#3315
Postat 11 January 2015 - 07:58 PM
Fisiere atasate
-
IMAG1440.jpg (445K)
Number of downloads: 41
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
#3316
Postat 11 January 2015 - 08:08 PM
#3318
Postat 21 January 2015 - 05:04 PM
Se va observa ca dupa umplere amortizorul are un foarte foarte mic rebound atat pozitiv, cat si negativ.
Desi sunt de acord ca din punct de vedere al fizicii sunt multe puncte "dubioase" la un concept de felul asta, in practica este o constructie care la modelele off-road la scara functioneaza foarte foarte bine :). Cel mai mare avantaj aparand prin prisma faptului ca, prin simpla executie a pasilor din videoclip, fara alte secrete, poti umple absolut identic si cu acelasi rebound cele patru amortizoare ale masinii. Acest lucru garanteaza un comportament identic si previzibil al modelului. La amortizoarele cu membrana e mult mai greu sa obtii din prima atat eliminarea completa a aerului din ulei, cat si un rebound identic pentru toate patru amortizoarele.
#3319
Postat 21 January 2015 - 06:50 PM
Custom CNC parts GNS Racing
#3320
Postat 21 January 2015 - 11:00 PM
La Savage de exemplu eu nu am întâlnit capace de amortizor cu orificiu si șurubel
Doar simple fara orificiu, de aluminiu fara membrana dar cu orificiu fara șurubel si celebrele big bord de plastic cu membrana.
Discuția este buna constructiva,doar in măsură in care se poate discuta civilizat si fara râcă sau orgolii.
Rahatii-is sefi in loc sa puta
Iar oamenii adevarati sunt sufocati de-acesti rahati....
#3321
Postat 22 January 2015 - 01:34 AM
https://www.youtube....h?v=HNJy7kreK90
https://www.youtube....h?v=nvLV64jha7k
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
#3322
Postat 22 January 2015 - 03:03 AM
radu94, la 21 January 2015 - 06:50 PM, a spus:
Tot trebuie umplut capacul, sa stii. Dar daca folosesti un ulei cat de cat gros (sa zicem de pe la 20wt in sus, nu stiu daca merge si cu sampon :D ) si te misti un pic repede la infiletare, nu apuca sa curga. Ideea cu uleiul in capac este sa ai in interiorul amortizorului un volum de aer cat mai mic, acesta trebuie sa fie mai mic decat volumul tijei amortizorului. La introducerea pistonului in amortizor, inainte de infiletarea surubului de etansare, tija scoate afara aerul din amortizor, plus un pic de ulei, rezultand zero aer in toate amortizoarele inainte de infiletarea surubului. Daca e mult aer, tija nu il poate scoate pe tot afara, si ramai cu volume diferite de aer in amortizoare.
Din pacate da, se scurge uleiul pe corpul amortizorului, de-aia si in clip tipul infasoara amortizorul intr-un servetel inainte de aceasta operatie.
Tzicul, la 22 January 2015 - 01:34 AM, a spus:
https://www.youtube....h?v=HNJy7kreK90
https://www.youtube....h?v=nvLV64jha7k
In exemplul dat de mine intr-adevar se obtine rebound-ul minim, pentru rebound mai mare pur si simplu la infiletarea surubului tija amortizorului nu se impinge complet in piston. Cele fara membrana sunt mai sensibile la hydro-lock deci aspectul asta trebuie verificat dupa umplere.
#3323
Postat 22 January 2015 - 09:39 AM
Custom CNC parts GNS Racing
#3324
Postat 22 January 2015 - 03:11 PM
ovidiugm, la 22 January 2015 - 03:03 AM, a spus:
Trebuie sa mai spun oare ceva?
Daca tu nu ai aer, nu ai ce sa se comprime...
Eu la bore-urile mele de 18.5mm dia, iti spun eu, capacul, deasupra filetului are o gaura de vreo 0.7mm daca nu chiar mai mare... asta pentru schimbul de aer... dar ma rog... fiecare cu teoria lui... eu opresc urmarirea discutiei ca aici 5 persoane au 10 pareri... si nici unul nu mai lasa de la el...
Cred ca nu are nici un rost sa dam explicatii, detalii... toti umplem amortizoarele cum dorim... deci... bafta...
#3325
Postat 22 January 2015 - 05:43 PM
radu94, la 22 January 2015 - 09:39 AM, a spus:
Da, important e sa scoti aerul de-acolo, in cazul in care concavitatea capacului e mica, merge si fara ulei in capac, bineinteles :). La buggy-uri capacul tine mai mult aer si de-aia prefer sa fac asa.
mihalyn90, la 22 January 2015 - 03:11 PM, a spus:
Daca tu nu ai aer, nu ai ce sa se comprime...
Eu la bore-urile mele de 18.5mm dia, iti spun eu, capacul, deasupra filetului are o gaura de vreo 0.7mm daca nu chiar mai mare... asta pentru schimbul de aer... dar ma rog... fiecare cu teoria lui... eu opresc urmarirea discutiei ca aici 5 persoane au 10 pareri... si nici unul nu mai lasa de la el...
Cred ca nu are nici un rost sa dam explicatii, detalii... toti umplem amortizoarele cum dorim... deci... bafta...
Ai urmarit clipul si discutia? Pur si simplu vorbeam de una din etapele umplerii, in care aerul trebuia scos din corpul amortizorului. Intamplator in acel moment pistonul este deja in punctul de compresie maxima, asa ca dupa ce se pune surubul care etanseaza totul, chiar nu comprimi mai mult de-atat in orice etapa a functionarii.
La amortizoarele tale (de 18.5mm, pentru exactitate :p) ai cumva o membrana care separa uleiul de aer? Asta ar explica gaura din capac, daca intr-adevar aceasta e deasupra filetului ;).
#3327
Postat 28 January 2015 - 10:45 AM
Custom CNC parts GNS Racing
#3329
Postat 29 January 2015 - 01:46 PM
Custom CNC parts GNS Racing