bobina de inductie
#2
Postat 07 March 2008 - 08:58 AM
Apoi in functie de turatia motorului stabilesti fregventa.
Un calcul empiric spune ca fregventa/sectiune da numarul de spire/volt
apoi incepi sa inmultesti cu 3V pentru primar si cu 15000 pentru secundar
#5
Postat 07 March 2008 - 06:08 PM
Radu_, la 7 Mar 2008, 08:58, a spus:
Categoric NU!
"50" din formula empirica de calcul a trafurilor de retea de mica putere nu are nici o legatura cu frecventa retelei. Este o pura coincidenta.
Daca formula "n=Frecv/Sectiune" ar fi adevarata si am aplica-o la o sursa in comutatie, acolo frecventa creste si sectiunea scade, in raport cu un traf pe miez de fier care merge la 50Hz si aceeasi putere. Aplicand formula, ar trebui sa avem mai multe spire pe volt la traful pe ferita, ceea ce nu este adevarat.
Calculul unui traf pe ferita este complex si nu se pot aplica ipotezele simplificatoare de la trafurile pe miez de fier.
Pana una alta, in cazul lui @crime, o iei prin incercari, dar nu uita ca puterea trebui sa fie aprox constanta. Deci ca sa scoti mai stiu eu ce tensiune si curent in secundar, curentul in primar trebuie sa creasca corespunzator daca raportul de transformare in tensiune este ridicator. La curenti mari incep sa conteze rezistentele firelor si alte cele.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#7
Postat 07 March 2008 - 08:38 PM
crime_shady, la 7 Mar 2008, 01:31, a spus:
La ce vrei sa-ti foloseasca?
Daca 6...8mm iti este suficient, cea mai sigura, simpla si ieftina solutie, este cea propusa de Bitex. Gasesti la 3V si costa 3RON. Deasemenea frecventa scanteilor este cam pe la 30Hz (apreciere ``dupa ureche``)....oricum sub 50Hz.
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 07 March 2008 - 08:39 PM
#8
Postat 07 March 2008 - 09:09 PM
Telefon: 0721 385365
#10
Postat 08 March 2008 - 03:24 AM
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 08 March 2008 - 03:27 AM
#11
Postat 08 March 2008 - 04:10 PM
Fantomas_xp, la 8 Mar 2008, 01:50, a spus:
Daca este pt asa ceva, nu ai cum sa faci cu aprinzatoarele de pe piata, deoarece trebuie sa ai controlul perfect al momentului de generare al scanteii (pmh...).
Deasemenea, chiar daca faci teste si vezi ca iti da o scanteie de 6 mm,la turatii mari acea bobina nu mai este capabila sa-ti dea o scanteie ``sanatoasa``.
Poti sa cumperi modulul electronic de aprindere ``cu totul ``de la un mot benzina.....Sau:
B.I. pt 12V auto clasic are 250...300sp cu 0.8CuEm in primar si aprox 15 000sp cu 0.1CuEm in secundar.
Ca sa scapi de problema bobinarii secundarului, cred ca poti adapta ceva cu un trafo TV de linii pe care mai pui doar primarul cu 80...100sp. Daca te deranjeaza gabaritul sau, poti sa bobinezi prim si sec pe o ferita de fi 5 si lunga de vreo` 5cm.... dar ai de bobinat, nu gluma!
Cat despre partea de comanda al BI, nu poate fi decat un modul electronic, in nici un caz sistemul ruptor.
Cat despre ideea de a construi un mot termic, daca ai unde sa faci piesele, nu este greu daca pretentiile se rezuma doar la ``a se invarti ``si face zgomot si fum, mai dificil este daca vrei sa intri in performante.
Modele de inspiratie pt asta gasesti pt toate tipurile....
Bafta!
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 08 March 2008 - 04:22 PM