Stirling engine sursa de energie: lumanarea
#182
Postat 02 May 2009 - 06:14 AM
#183
Postat 02 May 2009 - 10:43 PM
#185
Postat 03 May 2009 - 11:38 AM
#191
Postat 26 June 2009 - 07:29 PM
Fisiere atasate
-
stirling_plan1.0.pdf (69.95K)
Number of downloads: 757 -
stirling_plan3.1.pdf (78.12K)
Number of downloads: 643
#192
Postat 05 October 2009 - 03:53 PM
Varianta racita cu apa a motorului meu : http://www.youtube.c...h?v=thVMhn00t5o
#193
Postat 08 October 2009 - 02:08 PM
eugen66, la Oct 5 2009, 04:53 PM, a spus:
Varianta racita cu apa a motorului meu : http://www.youtube.c...h?v=thVMhn00t5o
Buna ziua,
Sunt nou pe acest forum, dar de citit il citesc de cateva luni, ca de altfel tot ce am putut gasi despre motoare Stirling pe Internet.
Am ramas placut impresionat de motoarele voastre!
Eugen66 a muncit mult la motorul lui si asta se vede din modul ingrijit al detaliilor. Felicitari eugen66!
Florinn ti-am urmarit incercarile cu cele doua motoare cu care ai avut probleme, mi-a facut placere reusita pe care ai avut-o in final! Iti inteleg frustrarea pentru nereusita, si apreciez munca indarjita sa le faci functionale, eu am aruncat 3 motoare care sa incapatanau sa nu mearga, hotarat sa ma las pagubas si sa inchid pentru totdeauna capitolul Stirling.
Drog. Noaptea visam motoare stirling...
Dupa o saptamana, am reinceput cautarea pe internet dupa planuri, documentatie si... am gasit!
Din nefericire foarte putin in Romania. Voi si cei de pe softpedia amintesc cate ceva despre motoarele stirling (ba chiar si realizari), motoare care in alte parti se studiaza in facultate!
Pagini web bine facute am gasit in Franta, Polonia, Elvetia, Ungaria ca sa amintesc doar tari europene, in Romania nimic!
Daca asi avea cunostintele necesare, asi incerca construirea unei pagini web romanesti dedicata fenomenului stirling. S-ar putea trata motoarele clasice stirling, cu pistoane lichide (fluidyne), cu un piston liber (ringbom), cu ambele pistoane libere, cele termoacustice...
Ca sa-i raspund lui eugen66, nu ne-am lasat pagubasi, doar ca nu toti activeaza pe forumuri! Mie mi-a luat cateva luni pana m-am documentat despre motoarele astea si cateva zile pana cand am reusit sa postez!
Pana acum am reusit sa fac 6 motoare functionale, toate de tip gama, din care 3 de temperatura redusa.
Daca reusesc sa ma dumiresc cum se ataseaza o fotografie, o sa pun si o fotografie de grup (din pacate nu foarte reusita)!
#195
Postat 12 October 2009 - 01:05 PM
marin1960, la Oct 8 2009, 03:08 PM, a spus:
Buna ziua!
Din intamplare, am auzit ca si la noi s-ar studia, doar acolo unde sunt profesori pasionati de asa ceva. Avem si noi unul, dar nu-l cunosc personal. Posibil ca nu sunt multi. Parerea mea e ca motorul ar trebui scos din nou pe masa... Are scrisa si o carte in domeniu, se gaseste inca prin scoala. Am dat ca tema de diploma un astfel de motor unui student dar nu l-am ajutat suficient sa-l duca pana la capat, cu realizarea practica. E drept ca specialitatea noastra e alta si ca nici la partea de documentare n-a stat foarte bine.
Felicitari pentru tot ce-i in poza si pentru ce-i in spatele motoarelor (la propriu si la figurat :) )
Mult succes in continaure, incerc un scurt MI cat pot de repede, am ceva interes.
Pe curand si spor la treaba tuturor!
Telefon: 0721 385365
#196
Postat 13 October 2009 - 01:34 PM
Am incercat constructia unui motor Stirling cu mecanism de tip Ross-Yoke, desi se vedea de la o posta ca n-ar trebui sa functioneze...
N-am mai continuat, acest tip de mecanism nu prea permite curse diferite ale pistoanelor (la motorul meu, cursa pistonului de lucru trebuie sa fie mai mica decat a pistonului impingator)!
Postez totusi o poza a insuccesului meu...
#197
Postat 23 October 2009 - 09:24 PM
La acest tip de motor am construit un piston impingator din hartie, foarte usor, astfel incat am reusit obtinerea unei turatii ridicate in conditiile unei echilibrari mecanice acceptabile! Atasez o fotografie la care am colorat bielele, deoarece nu se vedeau bine (le-am construit din agrafe de birou).
#198
Postat 02 November 2009 - 05:12 PM
mersi, cezar
#199
Postat 04 November 2009 - 03:59 PM
ctotth, la Nov 2 2009, 06:12 PM, a spus:
mersi, cezar
Am construit pistonul astfel:
-am realizat doua discuri din carton gofrat de grosime 3 mm (diametru=63mm, am utilizat ca cilindru, un tub de spray cu aer cu diametrul de 66mm)
-am dat cate o gaura de 5mm in centrul discurilor
-prin gaurile discurilor am introdus tija pistonului (teava de Al de 5mm de la Hornbach)
-cele doua discuri le-am fixat cu adeziv la distanta de 100mm pe tija de Al
-am taiat dintr-o hartie mai groasa (o coperta de dosar) un dreptunghi de 100mm x 210mm
-am roluit dreptunghiul de hartie pe latura lunga (198mm plus margine petrecuta pentru lipire de 12 mm), pe cele doua discuri
-am lipit cu adeziv capetele discurilor de tija si de hartia roluita
-gata pistonul!
A iesit un piston foarte usor, destul de rezistent mecanic, cu temperatura de ardere mai mare de 230 grade celsius (temperatura de aprindere a hartiei).
Am testat motorul pe aragaz, si cum aveam niste lipituri cu fludor de la incercarile anterioare in partea inferioara a cilindrului, acestea s-au topit in timpul incercarilor, dar pistonul a rezistat!
Detalii tehnice motor:
-cilindru cald = 140mm x 65mm (L x D)
-piston impingator = 100mm x 63mm (L x D)
-cursa piston impingator = 30mm
-cilindru rece = 30mm x 40mm (L x D)
-cursa piston rece = 10mm
Cilindrul cald a fost realizat dintr-un tub de spray cu aer (utilizat pentru curatarea computerelor)
Pistonul impingator (displacer) din hartie realizat ca mai sus
Cilindrul rece din tub de PVC de 40mm diametru
Pistonul rece dintr-un balon si doua saibe de 30mm diametru
Atasez cateva imagini cu cilindrul cald, rece si materiale utilizate.
#200
Postat 04 November 2009 - 09:24 PM
Ce numesti "piston impingator" in engleza folosesc "displacer", o traducere aproximativa ar fi "inlocuitor".
Ce numesti "piston rece" la stirling beta si gama ii spun si "power piston" - piston de putere. La motoare alfa le zic rece si cald.
#201
Postat 04 November 2009 - 09:45 PM
--------
PS pe youtube e un user nitrozil care face motoare foarte puternice din tuburi din astea de spray. Zicea undeva ca a facut pistonul de putere (ala rece) din praf de carbune de lemn 70% amestecat cu ipsos 30% ... macinate impreuna fin in rasnita de cafea si apoi udate si lasate la intarit in cilindrul respectiv
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 04 November 2009 - 09:48 PM
#202
Postat 05 November 2009 - 01:22 PM
ctotth, la Nov 4 2009, 10:45 PM, a spus:
--------
PS pe youtube e un user nitrozil care face motoare foarte puternice din tuburi din astea de spray. Zicea undeva ca a facut pistonul de putere (ala rece) din praf de carbune de lemn 70% amestecat cu ipsos 30% ... macinate impreuna fin in rasnita de cafea si apoi udate si lasate la intarit in cilindrul respectiv
Dupa ce am citit cartea Domnului Profesor Homutescu, am hotarat sa folosesc termenii utilizati in carte, adica piston impingator pentru "displacer piston" si piston de putere sau rece pentru "power piston". Nu sunt un fan al utilizarii expresiilor englezesti, cu exceptia cazurilor in care nu exista un inlocuitor "consacrat".
Citez din carte:
"Pistonul motor are rolul de a modifica volumul total ocupat de agent în cilindru iar pistonul împingător are rolul de a muta gazul din camera de comprimare în camera de destindere şi invers, punându-l în contact alternativ cu cele două surse de căldură."
Am incercat diverse variante pentru cilindrul si pistonul de putere, dar cea mai simpla si rapida metoda a fost cea a construirii lui dintr-un tub de PVC si un balon.
O alta varianta interesanta a fost cea a construirii cilindrului si a pistonului de putere dintr-o seringa mai veche din sticla cu pistonul aferent. Din pacate, datorita diametrului mic, nu functioneaza in cazul motoarelor de turatie mica si temperatura relativ scazuta (sub 250 grade celsius) ca cele testate de mine, dar s-ar putea folosi la un motor de turatie mare cam in genul celui construit de Florinn. Numai ca pentru construirea unui asemenea motor ai nevoie mai mult ca sigur de strung, freza etc...
O sa-ncerc constructia unui piston din carbune de lemn si ipsos (multumesc pentru idee), probabil varianta ieftina si rapida a celui din grafit. Sper sa "mearga" cu un cilindru din PVC...
Am mai vazut ca unii utilizeaza diverse rasini turnate in cilindrul de putere, dar n-am incercat...
#203
Postat 24 November 2009 - 02:51 PM
#205
Postat 02 April 2010 - 02:55 PM
am incercat sa fac dar nu am reusit, in special mia dat multe batai de cap pistonu ....
#206
Postat 02 April 2010 - 05:23 PM
http://www.decoratiuni.store.ro/produse/mo...e-decorative/40
#207
Postat 02 April 2010 - 08:33 PM
Sunt laszlo,proaspat inregistrat.In sfarsit am gasit si la noi un forum excelent.Cam de un an ma ocup si eu cu constructia de motorase stirling.Mentorul meu a fost Nitrozil.Iata ultima mea realizare:
http://www.youtube.c...h?v=VdpWYE4HmNY
Deocamdata am putut citi foarte putin din forumul vostru.Prima impresie este ca sunteti fantastici!Cel mai mult imi plac motoarele lui eugen 66.
Aceasta postare a fost editata de laszlo: 02 April 2010 - 08:40 PM
#209
Postat 07 April 2010 - 06:40 PM
laszlo, la Apr 2 2010, 09:33 PM, a spus:
Sunt laszlo,proaspat inregistrat.In sfarsit am gasit si la noi un forum excelent.Cam de un an ma ocup si eu cu constructia de motorase stirling.Mentorul meu a fost Nitrozil.Iata ultima mea realizare:
http://www.youtube.c...h?v=VdpWYE4HmNY
Deocamdata am putut citi foarte putin din forumul vostru.Prima impresie este ca sunteti fantastici!Cel mai mult imi plac motoarele lui eugen 66.
Bine ai venit Laszlo. Ti-am vazut mai de mult cu mare placere motoarele, si de la inceput am remarcat influente "a la Nitrozil". Respect!
Mi-a placut ideea de a folosi un ax drept cu excentrice in loc de manivele.
#210
Postat 07 April 2010 - 07:39 PM
eugen66, la Apr 7 2010, 07:40 PM, a spus:
Mi-a placut ideea de a folosi un ax drept cu excentrice in loc de manivele.
Iti multumesc Eugen.Motoarele tale sunt foarte fin si furmos executate.Poate vei trece si tu la motoare mai mari,cat de cat performante.Desi sunt un hobist laic,cu o profesie departe de mecanica,imi place foarte mult sa surubaiesc.Poate odata si odata vom organiza si la noi mici intalniri stirling,ca si cu membri lui,,Infrared foruma".infrared este identic cu Nitrozil.Cine este interesat,la acel forum gaseste planul unui tin can(cutie de conserva) stirling foarte usor de realizat si de incepatori.Ultimul motor al ui Nitrozil este unul cu piston de lucru tip membrana,confectionat din manusa de vinil,cilindrul cald este din flacon de gaz de bricheta,racirea este cu apa cu o cutie de conserva de carne de porc,stativull arborelui din cutie de conserva de mazare,arborele din spita de bicileta,impingatorul din burete metalic(cu care se curata oalele de metal),care foloseste si ca regenerator.Cu un motoras electric scos dintr-un videocasetofon produce 2 W energie electrica,cu care poate alimenta un mp3 player.Foloseste ca sursa de energie energia solara,concentrata pe motor cu o antena parabolica de TV,pe care a lipit folie reflectantanta autoadeziva.