Modelism - RHC Forum: Stirling engine - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Stirling engine sursa de energie: lumanarea

#181 Useril este offline   Carson69 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 223
  • Inregistrat: 10-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:aero+automodelism

Postat 02 May 2009 - 12:04 AM

Florinn,trebuie neaparat o volanta mai serioasa ea este cea care scoate motorul din punctul mort la capacitatea de care vb. mai sus trebuie o volanta de 400-500grame,siringa nu-i buna sint frecari mari in ea.
0

#182 Useril este offline   Florinn 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 06-October 08

Postat 02 May 2009 - 06:14 AM

Va multumesc ca ma-ti vazut,...fug la servici sa-i fac modificari.Mai am putin pana la sesiunea de comunicari stiintifice in cadrul fac. de inginerie Braila(pe 25 mai).Poate din doua motoare reusesc sa fac unul sa mearga? Am facut (sunt strungar),patru cilindri si pistoane care merg foarte usor nu-i probleba ii schimb imediat,dar aveam probleme de scapari de presiune la cilindrul care face schinbul de caldura,am rezolvat problema,am facut filet si am pus o piulita cu guler la bucsa care ghideaza acest piston,iar intre axul pistonului si piulita am pus banda de teflon si apoi reglam din piulita,am rezolvat si asta tot n-a mers,...cotinui...am plecat..va spun dupa amiaza ce am mai facut. Daca ar vrea cineva sa ma ajute acum ma sui in masina si vin.Iar daca si eu pot sa va ajut cu ceva(sunt strungar)cu cea mai mare placere
0

#183 Useril este offline   Carson69 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 223
  • Inregistrat: 10-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:aero+automodelism

Postat 02 May 2009 - 10:43 PM

pistonul care deplaseaza aerul trebuie sa aibe distanta intre el si cilindru cam 0,5-0,7mm pe raza(acesta este pistonul cel mare),acest piston este inchis la ambele capete .bucsa de care spuneai poate fi din bronz grafitat ermetizeaza bine si permite alunecarea tijei pistonului ,lungimea bucsei poate sa fie 20-30mm in functie de cursa pistonului sa nu loveasca biela de la capatul tijei in ea.la prima pornire a motorului dupa ce incalzesti cilindrul mare invirti volanta ,vezi ca el tinde sa se invirta mai usor intr-un sens si acela va fi sensul de pornire.daca executia motorului ii perfecta poate porni in ambele sensuri daca nu ia in considerare si un singur sens de pornire ce-l pe care sesizezi o rotire mai usoara a volantei.nu te grabi mie mi-a mers al doilea motor si mi-a louat cam un an de zile sa ajung la niste rezultate.
0

#184 Useril este offline   PowerOn 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 02-May 09

Postat 03 May 2009 - 10:56 AM

Vezi postareaeugen66, la Sep 7 2008, 07:22 PM, a spus:

Va salut. Iata un motor Stirling facut de mine (al 2-lea). Atinge 350 r.p.m. in zilele lui bune.

Foarte frumos lucrat!!!
Din ce ai facut pistonul ce intra in sticla de Tuborg?
0

#185 Useril este offline   Florinn 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 06-October 08

Postat 03 May 2009 - 11:38 AM

salut,ieri am lucrat la ambele motoare profit de acest timp liber si cred ca sunt pe drumul cel bun.am asezat motorul care executa misc. pe verticala pe o cana cu apa fierbinte,dupa 5 sec s-a miscat,l-am ajutat dar degeaba.Apoi am dat lao parte tija care face leg. intre volant si pistonul care deplseaza aerul(deplasator) si am executat eu miscarea sincronizat cu pistonul de lucru,..functioneaza.Concluzia mea este,echilibrat(daca misc volantul putin isi revine imediat la loc),nu e bine nu?....Miscarea acestui piston este foarte lejera(daca ii dau drumul de sus,cade singur) si nici nu scapa presiune.Iti multumesc...cum sa-ti spun... ,,Carson",sa stii ca la acest cilindru deplsator am cam 1.5mm pe raza toleranta,fac altul imediat astazi.Aveam la volanta doar un CD de plastic,acum am pus doua de la hard sunt mai grele si rupe ritmul asa cum ati spus.Am scimbat volantele si la celalat motor(dar mai am de lucru la el).Mai poate fi si altceva?
0

#186 Useril este offline   Florinn 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 06-October 08

Postat 05 May 2009 - 08:47 PM

URAAAAA ....se misca si inca foarte bine.Aproximativ 400 de rot/min.A mers cam 2 min apoi a sarit un bolt care era neasigurat dar l-am pus la loc.Am sa-l pun pe forum sa-l vedeti functinand.VA MULTUMESCdin suflet,nici nu stiti cat ma bucur
0

#187 Useril este offline   Florinn 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 06-October 08

Postat 11 May 2009 - 04:46 AM

M-a prins febra acestor motoare.Vreau acum sa-l incep pe al 3 lea.V-am spus mai sus,ca(sunt student la Mecanica);Cum pot ,sau unde pot gasi cartea Dl.ui Homutescu sau ceva (teze,referate) legate de acest tip de motor.
0

#188 Useril este offline   Florinn 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 06-October 08

Postat 22 May 2009 - 04:01 AM

va salut,....in sfarsit,a pornit si al doillea motor stirling.Am sa le prezint pe amandoua pe 26 mai la sesiunea de comunicari stiintifice in cadrul fac. de inginerie Braila.Acesta functioneaza doar daca ii pun gheata desupra.Va multumesc pt. ajutor
0

#189 Useril este offline   Florinn 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 06-October 08

Postat 02 June 2009 - 03:39 AM

am prezentat motorasul la sesiunea de comunicari stiintifice, este pe youtoube -stirlingbraila- cam scurta prezentarea, a fost zgarcit decanu
0

#190 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

Postat 02 June 2009 - 08:04 PM

cine-mi vinde si mie un stirling engine sa-l pot studia mai bine? am incercat sa fac dar nu functioneaza :lol:
FLYING IS AN ART
0

#191 Useril este offline   AlexTizian 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 14
  • Inregistrat: 13-February 08

Postat 26 June 2009 - 07:29 PM

Noi planuri sper sa va ajute si un link util http://www.pureenergysystems.com/os/Stirli.../1.0/index.html

Fisiere atasate


0

#192 Useril este offline   eugen66 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 07-September 08

Postat 05 October 2009 - 03:53 PM

V-ati cam lasat pagubasi? Nimic nou?
Varianta racita cu apa a motorului meu : http://www.youtube.c...h?v=thVMhn00t5o
0

#193 Useril este offline   marin1960 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 08-October 09

Postat 08 October 2009 - 02:08 PM

Vezi postareaeugen66, la Oct 5 2009, 04:53 PM, a spus:

V-ati cam lasat pagubasi? Nimic nou?
Varianta racita cu apa a motorului meu : http://www.youtube.c...h?v=thVMhn00t5o

Buna ziua,
Sunt nou pe acest forum, dar de citit il citesc de cateva luni, ca de altfel tot ce am putut gasi despre motoare Stirling pe Internet.
Am ramas placut impresionat de motoarele voastre!
Eugen66 a muncit mult la motorul lui si asta se vede din modul ingrijit al detaliilor. Felicitari eugen66!
Florinn ti-am urmarit incercarile cu cele doua motoare cu care ai avut probleme, mi-a facut placere reusita pe care ai avut-o in final! Iti inteleg frustrarea pentru nereusita, si apreciez munca indarjita sa le faci functionale, eu am aruncat 3 motoare care sa incapatanau sa nu mearga, hotarat sa ma las pagubas si sa inchid pentru totdeauna capitolul Stirling.

Drog. Noaptea visam motoare stirling...

Dupa o saptamana, am reinceput cautarea pe internet dupa planuri, documentatie si... am gasit!
Din nefericire foarte putin in Romania. Voi si cei de pe softpedia amintesc cate ceva despre motoarele stirling (ba chiar si realizari), motoare care in alte parti se studiaza in facultate!

Pagini web bine facute am gasit in Franta, Polonia, Elvetia, Ungaria ca sa amintesc doar tari europene, in Romania nimic!
Daca asi avea cunostintele necesare, asi incerca construirea unei pagini web romanesti dedicata fenomenului stirling. S-ar putea trata motoarele clasice stirling, cu pistoane lichide (fluidyne), cu un piston liber (ringbom), cu ambele pistoane libere, cele termoacustice...

Ca sa-i raspund lui eugen66, nu ne-am lasat pagubasi, doar ca nu toti activeaza pe forumuri! Mie mi-a luat cateva luni pana m-am documentat despre motoarele astea si cateva zile pana cand am reusit sa postez!

Pana acum am reusit sa fac 6 motoare functionale, toate de tip gama, din care 3 de temperatura redusa.
Daca reusesc sa ma dumiresc cum se ataseaza o fotografie, o sa pun si o fotografie de grup (din pacate nu foarte reusita)!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Stirling_nr6m.jpg
  • Imagine atasata: Stirling_1_6m.jpg

0

#194 Useril este offline   marin1960 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 08-October 09

Postat 12 October 2009 - 09:00 AM

Buna Dimineata,

A incercat cineva constructia unui motor Stirling de tip beta?
0

#195 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 12 October 2009 - 01:05 PM

Vezi postareamarin1960, la Oct 8 2009, 03:08 PM, a spus:

...motoare care in alte parti se studiaza in facultate!

Buna ziua!
Din intamplare, am auzit ca si la noi s-ar studia, doar acolo unde sunt profesori pasionati de asa ceva. Avem si noi unul, dar nu-l cunosc personal. Posibil ca nu sunt multi. Parerea mea e ca motorul ar trebui scos din nou pe masa... Are scrisa si o carte in domeniu, se gaseste inca prin scoala. Am dat ca tema de diploma un astfel de motor unui student dar nu l-am ajutat suficient sa-l duca pana la capat, cu realizarea practica. E drept ca specialitatea noastra e alta si ca nici la partea de documentare n-a stat foarte bine.
Felicitari pentru tot ce-i in poza si pentru ce-i in spatele motoarelor (la propriu si la figurat :) )
Mult succes in continaure, incerc un scurt MI cat pot de repede, am ceva interes.
Pe curand si spor la treaba tuturor!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#196 Useril este offline   marin1960 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 08-October 09

Postat 13 October 2009 - 01:34 PM

Marti 13!

Am incercat constructia unui motor Stirling cu mecanism de tip Ross-Yoke, desi se vedea de la o posta ca n-ar trebui sa functioneze...
N-am mai continuat, acest tip de mecanism nu prea permite curse diferite ale pistoanelor (la motorul meu, cursa pistonului de lucru trebuie sa fie mai mica decat a pistonului impingator)!

Postez totusi o poza a insuccesului meu...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Stirling_cu_Ross_Yoke.jpg

0

#197 Useril este offline   marin1960 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 08-October 09

Postat 23 October 2009 - 09:24 PM

Cu piesele ramase de la motorul cu mecanism Ross-Yoke, am construit unul cu mecanism balansier de tip Ross "Rocker V" (vezi "Introducere in masini Stirling" de Condrat Adrian Homutescu).
La acest tip de motor am construit un piston impingator din hartie, foarte usor, astfel incat am reusit obtinerea unei turatii ridicate in conditiile unei echilibrari mecanice acceptabile! Atasez o fotografie la care am colorat bielele, deoarece nu se vedeau bine (le-am construit din agrafe de birou).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: stirling7b.jpg

0

#198 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 02 November 2009 - 05:12 PM

poti sa dai detalii despre pistonul din hartie?
mersi, cezar
0

#199 Useril este offline   marin1960 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 08-October 09

Postat 04 November 2009 - 03:59 PM

Vezi postareactotth, la Nov 2 2009, 06:12 PM, a spus:

poti sa dai detalii despre pistonul din hartie?
mersi, cezar

Am construit pistonul astfel:
-am realizat doua discuri din carton gofrat de grosime 3 mm (diametru=63mm, am utilizat ca cilindru, un tub de spray cu aer cu diametrul de 66mm)
-am dat cate o gaura de 5mm in centrul discurilor
-prin gaurile discurilor am introdus tija pistonului (teava de Al de 5mm de la Hornbach)
-cele doua discuri le-am fixat cu adeziv la distanta de 100mm pe tija de Al
-am taiat dintr-o hartie mai groasa (o coperta de dosar) un dreptunghi de 100mm x 210mm
-am roluit dreptunghiul de hartie pe latura lunga (198mm plus margine petrecuta pentru lipire de 12 mm), pe cele doua discuri
-am lipit cu adeziv capetele discurilor de tija si de hartia roluita
-gata pistonul!

A iesit un piston foarte usor, destul de rezistent mecanic, cu temperatura de ardere mai mare de 230 grade celsius (temperatura de aprindere a hartiei).
Am testat motorul pe aragaz, si cum aveam niste lipituri cu fludor de la incercarile anterioare in partea inferioara a cilindrului, acestea s-au topit in timpul incercarilor, dar pistonul a rezistat!

Detalii tehnice motor:
-cilindru cald = 140mm x 65mm (L x D)
-piston impingator = 100mm x 63mm (L x D)
-cursa piston impingator = 30mm
-cilindru rece = 30mm x 40mm (L x D)
-cursa piston rece = 10mm

Cilindrul cald a fost realizat dintr-un tub de spray cu aer (utilizat pentru curatarea computerelor)
Pistonul impingator (displacer) din hartie realizat ca mai sus
Cilindrul rece din tub de PVC de 40mm diametru
Pistonul rece dintr-un balon si doua saibe de 30mm diametru

Atasez cateva imagini cu cilindrul cald, rece si materiale utilizate.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Materiale1.jpg
  • Imagine atasata: Cilindrul_rece.jpg
  • Imagine atasata: Clindru_cald.jpg

0

#200 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 04 November 2009 - 09:24 PM

mersi, de raspuns. Sunt invatat cu termenii englezesti si de aia n-am inteles la ce te referi. Credeam ca ai facut din hartie pistonul de putere (rece cum ii spui tu)

Ce numesti "piston impingator" in engleza folosesc "displacer", o traducere aproximativa ar fi "inlocuitor".

Ce numesti "piston rece" la stirling beta si gama ii spun si "power piston" - piston de putere. La motoare alfa le zic rece si cald.
0

#201 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 04 November 2009 - 09:45 PM

Am crezut ca "impingator" insemna de putere, ca-i impins de variatia de presiune.

--------

PS pe youtube e un user nitrozil care face motoare foarte puternice din tuburi din astea de spray. Zicea undeva ca a facut pistonul de putere (ala rece) din praf de carbune de lemn 70% amestecat cu ipsos 30% ... macinate impreuna fin in rasnita de cafea si apoi udate si lasate la intarit in cilindrul respectiv

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 04 November 2009 - 09:48 PM

0

#202 Useril este offline   marin1960 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 08-October 09

Postat 05 November 2009 - 01:22 PM

Vezi postareactotth, la Nov 4 2009, 10:45 PM, a spus:

Am crezut ca "impingator" insemna de putere, ca-i impins de variatia de presiune.

--------

PS pe youtube e un user nitrozil care face motoare foarte puternice din tuburi din astea de spray. Zicea undeva ca a facut pistonul de putere (ala rece) din praf de carbune de lemn 70% amestecat cu ipsos 30% ... macinate impreuna fin in rasnita de cafea si apoi udate si lasate la intarit in cilindrul respectiv


Dupa ce am citit cartea Domnului Profesor Homutescu, am hotarat sa folosesc termenii utilizati in carte, adica piston impingator pentru "displacer piston" si piston de putere sau rece pentru "power piston". Nu sunt un fan al utilizarii expresiilor englezesti, cu exceptia cazurilor in care nu exista un inlocuitor "consacrat".
Citez din carte:
"Pistonul motor are rolul de a modifica volumul total ocupat de agent în cilindru iar pistonul împingător are rolul de a muta gazul din camera de comprimare în camera de destindere şi invers, punându-l în contact alternativ cu cele două surse de căldură."

Am incercat diverse variante pentru cilindrul si pistonul de putere, dar cea mai simpla si rapida metoda a fost cea a construirii lui dintr-un tub de PVC si un balon.

O alta varianta interesanta a fost cea a construirii cilindrului si a pistonului de putere dintr-o seringa mai veche din sticla cu pistonul aferent. Din pacate, datorita diametrului mic, nu functioneaza in cazul motoarelor de turatie mica si temperatura relativ scazuta (sub 250 grade celsius) ca cele testate de mine, dar s-ar putea folosi la un motor de turatie mare cam in genul celui construit de Florinn. Numai ca pentru construirea unui asemenea motor ai nevoie mai mult ca sigur de strung, freza etc...

O sa-ncerc constructia unui piston din carbune de lemn si ipsos (multumesc pentru idee), probabil varianta ieftina si rapida a celui din grafit. Sper sa "mearga" cu un cilindru din PVC...
Am mai vazut ca unii utilizeaza diverse rasini turnate in cilindrul de putere, dar n-am incercat...
0

#203 Useril este offline   eugen66 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 07-September 08

Postat 24 November 2009 - 02:51 PM

Am schimbat filmuletul de pe Youtube cu cel needitat ca sa se poata auzi sunetul: http://www.youtube.c...h?v=MJDrUUorMzo.
0

#204 Useril este offline   ALEXUX 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 12
  • Inregistrat: 04-January 10

Postat 04 January 2010 - 08:20 PM

as vrea sa stiu si eu din ce mai pot face pistonul la un "lamina flow stirling engine" innafara de grafit...Astept raspunsuri
0

#205 Useril este offline   detonate 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 86
  • Inregistrat: 05-August 07

Postat 02 April 2010 - 02:55 PM

as vrea si eu sa cumpar un motor stirling, stie cineva unde pot gasi?(cu preturi cat de cat acceptabile) sau daca vinde cineva?
am incercat sa fac dar nu am reusit, in special mia dat multe batai de cap pistonu ....
0

#206 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 02 April 2010 - 05:23 PM

Si eu am cautat si am gasit dar deocamdata stau cuminte, prefer altceva mai de folos...
http://www.decoratiuni.store.ro/produse/mo...e-decorative/40
0

#207 Useril este offline   laszlo 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 02-April 10
  • Gender:Male
  • Location:jud.Harghita

Postat 02 April 2010 - 08:33 PM

Buna seara tuturor !
Sunt laszlo,proaspat inregistrat.In sfarsit am gasit si la noi un forum excelent.Cam de un an ma ocup si eu cu constructia de motorase stirling.Mentorul meu a fost Nitrozil.Iata ultima mea realizare:
http://www.youtube.c...h?v=VdpWYE4HmNY
Deocamdata am putut citi foarte putin din forumul vostru.Prima impresie este ca sunteti fantastici!Cel mai mult imi plac motoarele lui eugen 66.

Aceasta postare a fost editata de laszlo: 02 April 2010 - 08:40 PM

0

#208 Useril este offline   laszlo 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 02-April 10
  • Gender:Male
  • Location:jud.Harghita

Postat 02 April 2010 - 08:39 PM

Inca ceva:
daca vreti planuri pt.LTD,cu instructiuni de executare,gasiti pe :
www.photologie.fr.
Este in limba franceza,usor de inteles pentru noi.

Aceasta postare a fost editata de laszlo: 02 April 2010 - 08:39 PM

0

#209 Useril este offline   eugen66 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 07-September 08

Postat 07 April 2010 - 06:40 PM

Vezi postarealaszlo, la Apr 2 2010, 09:33 PM, a spus:

Buna seara tuturor !
Sunt laszlo,proaspat inregistrat.In sfarsit am gasit si la noi un forum excelent.Cam de un an ma ocup si eu cu constructia de motorase stirling.Mentorul meu a fost Nitrozil.Iata ultima mea realizare:
http://www.youtube.c...h?v=VdpWYE4HmNY
Deocamdata am putut citi foarte putin din forumul vostru.Prima impresie este ca sunteti fantastici!Cel mai mult imi plac motoarele lui eugen 66.



Bine ai venit Laszlo. Ti-am vazut mai de mult cu mare placere motoarele, si de la inceput am remarcat influente "a la Nitrozil". Respect!
Mi-a placut ideea de a folosi un ax drept cu excentrice in loc de manivele.
0

#210 Useril este offline   laszlo 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 02-April 10
  • Gender:Male
  • Location:jud.Harghita

Postat 07 April 2010 - 07:39 PM

Vezi postareaeugen66, la Apr 7 2010, 07:40 PM, a spus:

Bine ai venit Laszlo. Ti-am vazut mai de mult cu mare placere motoarele, si de la inceput am remarcat influente "a la Nitrozil". Respect!
Mi-a placut ideea de a folosi un ax drept cu excentrice in loc de manivele.

Iti multumesc Eugen.Motoarele tale sunt foarte fin si furmos executate.Poate vei trece si tu la motoare mai mari,cat de cat performante.Desi sunt un hobist laic,cu o profesie departe de mecanica,imi place foarte mult sa surubaiesc.Poate odata si odata vom organiza si la noi mici intalniri stirling,ca si cu membri lui,,Infrared foruma".infrared este identic cu Nitrozil.Cine este interesat,la acel forum gaseste planul unui tin can(cutie de conserva) stirling foarte usor de realizat si de incepatori.Ultimul motor al ui Nitrozil este unul cu piston de lucru tip membrana,confectionat din manusa de vinil,cilindrul cald este din flacon de gaz de bricheta,racirea este cu apa cu o cutie de conserva de carne de porc,stativull arborelui din cutie de conserva de mazare,arborele din spita de bicileta,impingatorul din burete metalic(cu care se curata oalele de metal),care foloseste si ca regenerator.Cu un motoras electric scos dintr-un videocasetofon produce 2 W energie electrica,cu care poate alimenta un mp3 player.Foloseste ca sursa de energie energia solara,concentrata pe motor cu o antena parabolica de TV,pe care a lipit folie reflectantanta autoadeziva.
0

Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

11 useri citesc topicul
0 membri, 11 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu