Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 29 January 2008 - 03:35 PM
avion pe banda rulanta
#271
Postat 29 January 2008 - 03:25 PM
Cu rabdare si ciocan.
#272
Postat 29 January 2008 - 03:25 PM
fulgerica, la 29 Jan 2008, 15:16, a spus:
ave, la 29 Jan 2008, 15:08, a spus:
Ei NU au spus că tracțiunea elicei trebuie să tină avionul fix, ci au spus că "vor să decoleze". Acu' dacă tu vrei să decolezi după 50 km că nu dai gaz decât 10%, treaba ta. Dar eu înțeleg prin DECOLARE că bagi gaz cât cuprinde.
nu e nicio ţeapă. aşa interpretezi tu felul în care va decurge testul.
în clipul http://www.youtube.com/watch?v=4owlyCOzDiE...feature=related au încercat să facă experimentul respectiv înainte de mythbusters.
urmăreşte-l până la sfârşit şi o să vezi că au renunţat pt că nu puteau duce turaţia benzii la o viteză într-atât de mare astfel încât să ţină avionul pe loc. şi ei puteau să ducă manşa la capăt dar n-au făcut-o. pentru că atunci ar fi ignorat condiţiile iniţiale ale problemei.
Măi dragă, ca să cităm un tovarăș încă în viață,
Explică-mi cum decolezi cu manÈ™a 30%. Aia NU e decolare, e bătaie de joc. Și am spus-o mai sus, dar nu vreÈ›i nici unul să citiÈ›i, sau nu pricepeÈ›i, sau vă deranjează: îți trebuie o bandă care se deplasează cu mii de km/h (poate chiar 1-2 km/s) ca să obÈ›ii o frânare care să compenseze tracÈ›iunea motorului. Iar aia va spulbera roÈ›ile. PaÈ™tele mă-sii, parcă v-a părăsit orice urmă de logică: dacă e să È›in avionul pe loc, BLOCHEZ RAHATURILE ALEA de ROÈšI, sau mai bine, le scot de tot!!!! Și chiar cu jambele târându-se pe pistă avionul va decola daca tracÈ›iunea motorului > forÈ›a de frecare (coeficientul ăla e subunitar). Iar forÈ›a de frecare NU DEPUNDE DE VITEZÄ‚. A, avionul o să ia foc de la căldura generată - aia da. ZiceÈ›i că vreÈ›i să testaÈ›i dacă un Cessna poate decola vertical doar prin fluxul de aer generat de elice - asta înÈ›eleg, È™i nu se poate. Dar să vrei să obÈ›ii o rezistență egală cu tracÈ›iunea doar "trăgând un preÈ™" (© IlPadrino) pe sub roÈ›ile avionului ESTE O TÂMPENIE. NU SE POATE!!! Nu vreÈ›i să pricepeÈ›i odată asta?!
#273
Postat 29 January 2008 - 03:26 PM
SILVIU66, la 29 Jan 2008, 15:22, a spus:
ave, la 29 Jan 2008, 16:13, a spus:
da,exact asta fac,dar avionul nu poate lua viteza intrucat cu cat acceleraza avionul ,cu atat accelereaza banda in sens invers.
Oricât ai accelera banda nu poți egala tracțiunea avionului.
#274
Postat 29 January 2008 - 03:27 PM
ave, la 29 Jan 2008, 16:25, a spus:
vino la clinceni sa vezi.si nu e shock flyer.
#275
Postat 29 January 2008 - 03:28 PM
ave, la 29 Jan 2008, 16:26, a spus:
de unde stii tu asta?? la ce reguli te-ai gandit?? de unde ai scos-o?
#276
Postat 29 January 2008 - 03:30 PM
IlPadrino, la 29 Jan 2008, 15:20, a spus:
ce sa inteleg_ eu am scris parca prima oara conditiile experimentului. si pentru posteritate acum vreo 10 pagini ca nu va decola in conditiile respective.
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#277
Postat 29 January 2008 - 03:30 PM
- La o anumita viteza/forta de tractiune/acceleratie (ce vreti voi) a avionului, banda poate tine avionul pe loc (viteza zero fata de un reper fix), caz in care avionul nu zboara!
Exista vreun motiv ca, indiferent de viteza/forta de tractiune/acceleratie (ce vreti voi) a avionului, banda sa nu poata tine avionul pe loc?
#278
Postat 29 January 2008 - 03:33 PM
Eugen F., la 29 Jan 2008, 16:30, a spus:
NU.
#279
Postat 29 January 2008 - 03:36 PM
SILVIU66, la 29 Jan 2008, 16:33, a spus:
Eugen F., la 29 Jan 2008, 16:30, a spus:
NU.
Atunci, daca nu exista nici un motiv (cauzat de legile fizicii), avionul NU va zbura (ma rog... decola).
#280
Postat 29 January 2008 - 03:36 PM
Eugen F., la 29 Jan 2008, 15:30, a spus:
- La o anumita viteza/forta de tractiune/acceleratie (ce vreti voi) a avionului, banda poate tine avionul pe loc (viteza zero fata de un reper fix), caz in care avionul nu zboara!
Exista vreun motiv ca, indiferent de viteza/forta de tractiune/acceleratie (ce vreti voi) a avionului, banda sa nu poata tine avionul pe loc?
Da, tracțiunea mai mare ca greutatea avionului, caz în care nici frecarea lu' pește nu te mai ține pe loc.
Silviu: ai tupeul să mă lași la manșa unui MiG complet încărcat, în capătul pistei, ca să-ți arăt că țil decolez CU FRÂNA DE PARCARE PUSĂ?! (Nu discut distrugerea avionului din incendiul de la roți, ci doar decolarea lui). :)
#281
Postat 29 January 2008 - 03:38 PM
uite dovada :)
http://www.youtube.com/watch?v=IZGdUAiMcPs...feature=related
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#282
Postat 29 January 2008 - 03:40 PM
doar viteza aerului sub si peste aripi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
in cazul de fata nu ai viteza de aer. (punct)
si da poti decola migul cu frana de parcare pusa daca ajungi sa ai viteza de aer suficienta.frecarea iar nu conteaza,da-le dracului de cauciucuri.
ai viteza de aer decolezi.nu ai nu decolezi.
#283
Postat 29 January 2008 - 03:41 PM
SILVIU66, la 29 Jan 2008, 15:28, a spus:
ave, la 29 Jan 2008, 16:26, a spus:
de unde stii tu asta?? la ce reguli te-ai gandit?? de unde ai scos-o?
La următoarele:
1. roțile sunt puse ca să reducă frânarea - cel puțin la decolare sunt utile...
2. coeficientul de frecare este SUBUNITAR - din orice materiale ar fi compuse supreafețele care alunecă una pe alta, forța de frânare - poftim, la alunecare - este mai mică decât greutatea obiectului care alunecă;
3. tracțiunea motorului (ca să luăm niște repere unde "scăpăm" de numere) este mai mare ca greutatea avionului, deci logic că mai mare și decât forța de frecare adică frâna. Deci avionul va accelera.
#284
Postat 29 January 2008 - 03:41 PM
ave, la 29 Jan 2008, 15:26, a spus:
depinde cat e tractiunea motorului. pentru un regim destul de mic poti.
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#285
Postat 29 January 2008 - 03:42 PM
SILVIU66, la 29 Jan 2008, 15:40, a spus:
doar viteza aerului sub si peste aripi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
in cazul de fata nu ai viteza de aer. (punct)
si da poti decola migul cu frana de parcare pusa daca ajungi sa ai viteza de aer suficienta.frecarea iar nu conteaza,da-le dracului de cauciucuri.
ai viteza de aer decolezi.nu ai nu decolezi.
ba are, ca ai zis ca banda tine avionul pe loc. ori daca avionul se misca fata de banda, ai frecare. aia il tine pe loc.
Viteza ai cand avionul incepe sa se miste fata de sol, si se va misca. Punct.
#286
Postat 29 January 2008 - 03:44 PM
SILVIU66, la 29 Jan 2008, 15:02, a spus:
Asta e problema ca nu e ce am citat. Miscarea inapoi a banzii o anulezi cu o mica parte din ce face motorul. E fix regimul ala de dinainte de a se pune in miscare si de a rula pe pista, cand isi invinge fortele de frecare.
Fenomenul decurge cam asa: pornesc banda si motorul, turez motorul pana avionul incepe sa se miste ca sa nu fie aruncat de pe banda, si apoi cam la aceeasi turatie ramane motorul indiferent cat cresc viteza benzii.
Nu e cresc turatia motorului si simultan a benzii permanent.
Ca sa raspund lui Zod la o intrebare mai veche, avionul ca sa decoleze de pe banda trebuie sa ruleze pe banda ca si pe pista, deci la parasirea benzii el are viteza de decolare, nu e un "soc" de viteza. Dar paraseste banda indiferent de turatia ei.
Telefon: 0721 385365
#287
Postat 29 January 2008 - 03:45 PM
http://www.youtube.com/watch?v=Tmbsd_o5whI...feature=related
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#288
Postat 29 January 2008 - 03:45 PM
ave, la 29 Jan 2008, 16:41, a spus:
aici ai zbarcit-o total si definitiv......
rareori ,REPET RAREORI tractiunea este mai mare. e valabil si la aeromodele si la 1:1.
#290
Postat 29 January 2008 - 03:49 PM
fulgerica, la 29 Jan 2008, 15:38, a spus:
uite dovada :D
http://www.youtube.com/watch?v=IZGdUAiMcPs...feature=related
și ca să cităm comentariul relevant de acolo:
Here is the catch: If the plane normally takes 300 feet to take off, it will still take 300 feet. The conveyor belt will have to be 300 feet long. All the conveyor belt does in effect is make the plane's wheels spin faster.
#291
Postat 29 January 2008 - 03:50 PM
SILVIU66, la 29 Jan 2008, 15:45, a spus:
Și la Mig-21?
#293
Postat 29 January 2008 - 03:57 PM
acelasi avion il pun pe banda rulanta care merge cu 5 km/h ensvers,cu motor "doi dinti". sta pe banda rulanta sau se ridica?
#294
Postat 29 January 2008 - 04:01 PM
SILVIU66, la 29 Jan 2008, 15:57, a spus:
acelasi avion il pun pe banda rulanta care merge cu 5 km/h ensvers,cu motor "doi dinti". sta pe banda rulanta sau se ridica?
Pardon. Mea culpa. Dacă il ții pe loc și-i mai dai un dinte de gaz, se ridică. Indiferent cât crești viteza benzii.
Aceasta postare a fost editata de ave: 29 January 2008 - 04:02 PM
#295
Postat 29 January 2008 - 04:04 PM
SILVIU66, la 29 Jan 2008, 15:45, a spus:
DA, rareori e nevoie la avioane raportul tracţiune-greutate supraunitar, dar se mai poarta... (F-15, F-16, Su-27)
In general se foloseste portanta.
DAca uzual nu-i supraunitar, subunitar cam cat este? O medie cerdibila... nu ceva exact.
PS. Discutam principial, nu cu cifre exacte.
Daca e sa dau un raspuns adevarat la intrebarea daca poate decola depe banda un aeromodel normal, raspunsul este NU. Si fara legatura cu fizica. Nu poate pentru ca orice banda am vazut in experimente avea 1-2 m lungime si modelul nu poate decola numai pe distanta asta.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 29 January 2008 - 04:18 PM
Telefon: 0721 385365
#296
Postat 29 January 2008 - 04:14 PM
ave, la 29 Jan 2008, 17:01, a spus:
corect.dar nu-i mai dau ca sunt in regim de decolare.doar trag de profundor.
@bitex
in functie de tipul de avion ,de la 0,5 la 0,7-0,8.
da poate fi si supraunitara,dar este total neeconomic si nefezabil.
nu vrem sa facem hovering cu avioanele (doar la indoor poate),vrem sa zburam cu ele.
dupa cum bine ai spus portanta e de ajuns. desi in decolare la avioanele normale se foloseste full-motor sau fortaj chiar,dupa intrarea in regimul de zbor normal ,in functie de viteza la care vrei sa zbori......poti zbura linistit cu gazul in 30-50%.
de aia daca pica un motor la un bimotor acesta nu se prabuseste si vine la aterizare.....portanta face totul.....
#298
Postat 29 January 2008 - 04:18 PM
Citeaza
- La o anumita viteza/forta de tractiune/acceleratie (ce vreti voi) a avionului, banda poate tine avionul pe loc (viteza zero fata de un reper fix), caz in care avionul nu zboara!
Exista vreun motiv ca, indiferent de viteza/forta de tractiune/acceleratie (ce vreti voi) a avionului, banda sa nu poata tine avionul pe loc?
Nu vorbim despre tractiune supraunitara, caz in care nu mai este nevoie de forta portanta... Hmmm... cred c-am zis o prostie. Nu mai ai nevoie de forta portanta daca vectorul forta de tractiune este in sens opus greutatii...
Aceasta postare a fost editata de Eugen F.: 29 January 2008 - 04:22 PM
#299
Postat 29 January 2008 - 04:22 PM
Eugen F., la 29 Jan 2008, 16:18, a spus:
Era întrebare la derută, pentru a o compara cu frecarea roților blocate (din frână) pe pistă.
La fel ca cu banda.
#300
Postat 29 January 2008 - 04:30 PM
Eugen F., la 29 Jan 2008, 17:18, a spus:
da,dar nu este.....
vectorul forta de tractiune trage avionul inainte in timp ce greutatea trage avionul in jos.
avionul nu decoleaza cu elicea indreptata vertical in sus....si nici pe banda rulanta nu sta cu elicea in sus...