Modelism - RHC Forum: Mig29 UB - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Mig29 UB Constructie depron 2008

#61 Useril este offline   Watt_the? 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 01-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Texas

Postat 11 January 2008 - 02:58 AM

nimic nu este montat, doar puse pentru a gasi pozitia optima.

Fisiere atasate


Take care.
0

#62 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 11 January 2008 - 03:10 AM

Ce greutate ai pana acum ?......am senzatia ca ai o incarcatura pe suprafata cam foarte mare.......
Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#63 Useril este offline   Watt_the? 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 01-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Texas

Postat 11 January 2008 - 04:20 AM

1400g fara motoare, bateri si servouri. Cred ca o sa ajunga pe la 2200-2400g ceea ce nu este prea rau.
Voi construi inca unul in viitor, la care voi documenta toata constructia, pas cu pas, si voi inlocui toata "pielea" fuselajului cu depron de 1mm.
Evident unde nu sint puncte cheie. Acum modific planurile si in acelasi timp lucrez la planurile unui F16 mult mai mare si total diferit de cel construit dupa planurile lui Thomas.

Aceasta postare a fost editata de Watt_the?: 11 January 2008 - 04:23 AM

Take care.
0

#64 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2008 - 08:44 AM

Watt_the?, la 11 Jan 2008, 02:56, a spus:

Am gasit un compromis pentru retractoare.

Ezact asa vroiam sa zic si io. Daca tot vrei musai trenul escamotabil ALA, atunci poti sa ingropi un pic cilindrii in structura. Probabil ca rotile nu se vor escamota complet in structura, dar nu-i bai.

Nu ar fi fost rau sa fi facut un pic de "planning ahead". Adica sa fi estimat daca si cum vor incapea escamotabilele alea in structura, ca sa nu ai surprize.
Io cel putin, asa am facut. Dupa ce am facut o gramada de socoteli pe hartie (Robart are .pdf-uri cu dimensiunile sistemelor), am hotarit ce sistem voi folosi si l-am achizitionat. Apoi am facut si un mockup numai ca sa ma conving ca totul e OK.

Fisiere atasate


Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#65 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2008 - 08:50 AM

Zona in care se escamoteaza jamba e una "sensibila" pt. ca acolo am si o rupere de diedru si flapsurile se continua si dupa diedru, futu-i!.
Mockup-ul m-a ajutat si sa ma conving ca sistemul de actionare a flapsurilor va functiona, pt. ca intre axele balamalelor celor doua (de fapt, in total sunt cinci) tronsoane de flapsuri, am un "diedru" de 5 grade. Sistemul cu tubul de teflon in care culiseaza un pin de otel functioneza surprinzator de bine.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Valteras: 11 January 2008 - 08:51 AM

Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#66 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2008 - 08:56 AM

Nu mi-e foarte clar cum vei prinde trenul in structura. Adica nu stiu ce fel de structura de rezistenta poti crea in depronul ala, a.i. atunci cand vii la aterizare si trantesi (eventual pe o singura jamba si derapat) 2400gr (3 kile?) pe denivelarile de pe pista, solicitarile din jamba sa se transmita, sa fie preluate si disipate in structura modelului.

Daca nu tii neaparat ca jambele sa fie escamotabile (daca tot nu-l mai poti face scale), pune-i niste jambe clasice, pe sarma de arc de 4mm, cu roti usoare si INGUSTE! Vei avea numai surprize placute.

Dupa aia, mai vezi tu, la urmatoarele.

Io unul, cu sistemul meu nervos zdruncinat, nu l-as abandona pe asta in stadiul in care ai ajuns tu, numa' ca sa fac unul de la inceput, cu 10% mai mare, numa' ca sa-mi incapa trenul in el!

'Zgura ma-sii de tren!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#67 Useril este offline   Watt_the? 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 01-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Texas

Postat 11 January 2008 - 10:00 AM

In primul rind iti multumesc pentru raspunsuri, mai ales cel cu Zgura. Si acum rid.
Ai dreptate, in mod normal si eu fac inainte planificarea pentru tot sau aproimativ tot si imi comand toate part-urile.
Avionul asta l-am construit practic in citeva zile,
l-am conceput ca pe un belly lander. Mi-am dat seama ca nu v-a rezista si atunci am zis sa-i adaug tren de aterizare.
Si uite asa un avion pe care am zis ca il construiesc sa vad cit de rapid imi iese s-a transformat intr-o durere de cap.
Toate trei jambele trenului de aterizare sint la acelasi nivel, sigur cea din fata este mai lunga dar sint pe acelasi plan mai ridicat in fata. Deci v-a fi un "T" din carbon ce va
avea in capete jambele. Tijele de carbon din aripi vor face corp comun cu acest "T". Butelia de aer v-a fi prinsa pe "T" si in partea din spate, intre jambele principale o sa prind suportul motoarelor. In felul aceste centrul de grutate este usor de controlat.
Am ajuns la concluzia ca nu voi folosi aceste retractoare. Sint prea mari si trebuie sa se roteasca in doua planuri. Deci sint in cautare de alte retractoare...
si daca nu gasesc nimic... :lol:
Take care.
0

#68 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2008 - 10:17 AM

Watt_the?, la 11 Jan 2008, 10:00, a spus:

Si uite asa un avion pe care am zis ca il construiesc sa vad cit de rapid imi iese s-a transformat intr-o durere de cap.

Io patesc mereu asa...


"si daca nu gasesc nimic... "

Atunci vei pune tren de sarma, fix. Nu fi fra-er!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#69 Useril este offline   Watt_the? 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 01-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Texas

Postat 11 January 2008 - 10:48 AM

... daca nu gasesc le fabric... :)
Cind aud de tren fix mi se ridica parul in cap (asta numai daca avionul original nu are tren fix),
nu din alta cauza dar nu le suport. Mai bine un avion care aterizeaza pe burta. Motivul este simplu,
daca tot ma chinui sa gasesc o pista de aterizare macar avionul sa fie cit mai scala.
Daca nu, atunci orice cimp este bun pentru a ateriza un avion fara tren.
Miine o sa postez niste imagini. :lol:
Take care.
0

#70 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 12 January 2008 - 02:45 PM

Si ce anvergura ai la el ???.......ca am impresia ca o sa-l faci macheta statica la greutatea aia......ori va zbura pe la vre-o 250 km/h.....incarcatura pr suprafata prea mare.....mie cam asa imi pare.......
Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#71 Useril este offline   Watt_the? 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 01-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Texas

Postat 12 January 2008 - 03:08 PM

Are anvergura de 1000mm.
Take care.
0

#72 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 13 January 2008 - 07:59 PM

Sa pui si tu film pe forum, asta in eventualitatea in care reusesti sa-l ridici de la pamant.....cu toate ca sunt foarte sceptic in aceasta privinta.....ca si constructie e foarte reusit, dar ma repet.....am senzatia ca va fi macheta STATICA.....pt. ca iti va trebuii niste EDF-uri foarte puternice si turate.....plus ca pt. ele vei avea nevoie de lipo de vre-o 4-5A la 14,8V.....si uite inca ceva greutate in plus.....

Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 13 January 2008 - 08:01 PM

Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#73 Useril este offline   Watt_the? 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 01-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Texas

Postat 13 January 2008 - 08:37 PM

Salut zgr_44
Deja am inceput constructia la retractoare. Un set de retractoare pentru avionul asta costa in jur de $1700 si este hidraulic pe baza de ulei. Nu dau atit pentru un avion din depron. Deci voi incerca in premiera sa le construiesc eu de la 0, si voi folosi doar pistoane de aer din comert. In acelasi timp voi posta tot progresul la
constructie. Sint probleme la postat deoarece nu pot posta mai multe imagini in acelasi post dar asta este...
Cit despre avion te asigur ca va zbura. Il voi modifica ca sa ii scad din greutate daca voi fi nevoit. Nu sint acasa si nu le retin dar voi posta toate datele motoarelor cind ajung acasa.

Am trecut la alta motorizare decit cea initiala :

EDF Fan Unit 74mm / 2570kv / 860g thrust w/ Motor
Motor Type: 2409A-7T Delta Turn
Outer Dimensions: 84 x 74mm
Shaft: 3mm
Weight: 104g
kv: 2570rpm/v
Fan Diameter: 74mm
Voltage: 14.8v (4s)
Current: 45A
Thrust: 860g+
Power: 840W

Daca ii pun si un fan centrifugal ,pentru racire, de constructie propie ii maresc thrust-ul cu inca 300g cu doar 8g de greutate in plus.

Aceasta postare a fost editata de Watt_the?: 14 January 2008 - 05:06 AM

Take care.
0

#74 Useril este offline   Watt_the? 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 01-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Texas

Postat 14 January 2008 - 01:25 AM

Deci, am inceput si asa cum am promis voi posta fiecare pas. In primul rind m-am gindit sa fac ceva care sa poata fi duplicat si de cei care au mai putine resurse materiale, la fel cum este si avionul. Ceva care sa fie cu aspect decent dar usor de construit cu materiale accesibile tuturor.
Primul pas este achizitionarea a doua placi de fibra de sticla acoperite cu cupru, ( se folosesc la confectionarea cablajelor imprimate) dar trebuie sa aibe cupru pe ambele parti. Dimensiunea este de 6X6 inch fiecare. In cm aflati daca inmultiti 6 cu 2.54. 1 in. este 2.54cm.

Fisiere atasate


Take care.
0

#75 Useril este offline   Watt_the? 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 01-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Texas

Postat 14 January 2008 - 01:37 AM

Se traseaza si se taie placa de fibra... Am facut un model de jamba cu roata ca sa vad cum lucreaza, asta evident dupa ce le-am facut pe calculator.

Fisiere atasate


Take care.
0

#76 Useril este offline   Watt_the? 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 01-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Texas

Postat 14 January 2008 - 01:53 AM

Deci se taie bucatile de fibra acoperita cu cupru.

Fisiere atasate


Take care.
0

#77 Useril este offline   Watt_the? 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 01-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Texas

Postat 14 January 2008 - 01:56 AM

Am facut o jamba si cu roata trenului principal pentru a-mi confirma ca functioneaza bine. Totul este foarte simplu, sint doua unghiuri de 40 si 45 de grade la baza iar roata are un unghi de 15 grade fata de jamba.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Watt_the?: 14 January 2008 - 02:00 AM

Take care.
0

#78 Useril este offline   Watt_the? 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 01-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Texas

Postat 14 January 2008 - 02:03 AM

Am taiat partile mari, cele mici urmind la rind...

Fisiere atasate


Take care.
0

#79 Useril este offline   Watt_the? 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 01-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Texas

Postat 14 January 2008 - 02:06 AM

Se imbina si se cositoresc pe toata lungimea...

Fisiere atasate


Take care.
0

#80 Useril este offline   Watt_the? 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 01-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Texas

Postat 14 January 2008 - 02:14 AM

Pentru a se evita excesul ca greutate dupa ce se cositoreste se slefuieste tot cuprul. Dupa ce voi termina de asamblat il voi intari cu un strat de fibra de sticla si epoxi. In felul aceste va fi foarte usor si foarte solid.

Fisiere atasate


Take care.
0

#81 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 14 January 2008 - 06:42 PM

Watt_the?, la 13 Jan 2008, 20:37, a spus:

"...Am trecut la alta motorizare decit cea initiala :

EDF Fan Unit 74mm / 2570kv / 860g thrust w/ Motor
Motor Type: 2409A-7T Delta Turn
Outer Dimensions: 84 x 74mm
Shaft: 3mm
Weight: 104g
kv: 2570rpm/v
Fan Diameter: 74mm
Voltage: 14.8v (4s)
Current: 45A
Thrust: 860g+
Power: 840W..."

salut Watt

nu stiu ce fel de motor pomenesti tu acolo, dar ceva nu se pupa

cu un Kv de 2570 mare branza nu faci, cu alte cuvinte la 10 Volti pe bornele motorului o sa ai 25.000 rot/ min, care este egal wax-albina

pomenesti de un curent de 45 de amp si o putere de 840W, iarasi nu e bine.
pai la tot aia 10 Volti intrati la curentul asta o sa ai fix 450 Watt (in) si daca mai scazi si randamentul motorului ramai cu 80% din valoarea asta...

turbina aia de care ziceai initial, anume HET-6904 cu D interior de 69 mm rezista la 55.000 rot/ min si poate acomoda un motor de Diam. ext. de 28 mm ori tu acuma vrei sa pui unul de 24..., iarasi nu e bine

parerea mea este sa pastrezi turbina pe care o ai (le ai) si cauta un motor (sau motoare) care au un Kv mai mare (aproape de 4000) si un curent in sarcina de macar 80 Amp/ buc, astfel incat pe fiecare motor sa ai macar 800 Watt (in) pt packuri de 10 Volti

spor la treaba si lasa naibii trenul de aterizare...
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#82 Useril este offline   Watt_the? 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 01-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Texas

Postat 14 January 2008 - 09:51 PM

Salut IlPadrino
Aici ai datele sistemului.
Daca folosesti un calculator si citeva formule vei ajunge la aceleasi rezultate.


BATTERY :

3 Series/ 1 Parallel
Cell Capacity - 5000 mAh
Cell Resistance - 0.0037 ohms
Pack Voltage - 11.1 V
Pack Weight - 298 g


Electronic Speed Controller - ESC :

ESC Resistance - 0.0026 ohm
Max Current - 30 A
ESC Weight - 56.7 g pentru amindoua


MOTOR :

Kv- 2570 rpm/V
Rm - 0.024 ohms
Kt - 0.526 InOz/A
Max Current - 0.9 A @ 8 V
Motor Weight - 209.4 g pentru amindoua


EDF ( Electric Ducted Fan ) :

No of Blades - 7
1:1 Gear Ratio
Constants: 6 Kt
5 Kp
Diameter - 76 mm
Pitch - 2.5 in


MOTOR Results :

Input Power - 310.4 W
Output Power - 277.1 W
Volts to Motor - 10.7 V
Motor Current - 29A
Motor Static RPM - 25334 rpm
Static Efficiency 89.3 %


EDF ( Electric Ducted Fan ) Results :

EDF Static RPM- 25334 rpm
Static Pitch Speed 97 Km/h
Static Thrust - 2568 g pentru amindoua
EDF Prop Static Tip Speed - 0.375 MACH
Approx Level Flight Speed 116 Km/h
Full-throttle duration 10.86 minutes
Power System Weight +10% 505 g
Take care.
0

#83 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 15 January 2008 - 09:20 AM

Watt_the?, la 14 Jan 2008, 21:51, a spus:

"...Aici ai datele sistemului.  
Daca folosesti un calculator si citeva formule vei ajunge la aceleasi rezultate...."

Salut Watt
Folosesc si calculator si mai folosesc si rationamentele din spatele formulelor

Din datele pe care le-ai postat, vei avea 2x277 Watt - Este o gluma! - daca vrei sa faci suflanta de frunze e OK dar nu pentru MIG

Deci:
cauta un motor care are un Kv>4000 si papa peste 60 Amp, poate chiar 80-100 Amp, la un randament de 80-82%

- din datele care le-ai postat eficienta aia de 89.3% e poezie si sigur a rezultat dintr-un softuletz d'asta downloadabil
- tensiunea la borne de 10.7V in sarcina, iarasi poti sa-ti iei adio; din cei 11.1V, sa zici mersi daca ramai cu 10V in sarcina
- nu stiu ce turbina de 76 mm (Vasa/ Schubeler/ HET/ Wemotec) ai ales dar toti producatorii dau si un grafic la ele unde vei vedea ca acel trust este proportional cu rpm/ min, de aici e evident ca-ti trebuie un motor cu Kv mare - ar fi chiar indicat sa pui un motor care impinge turbina pana aproape de turatia maxim admisibila (dupa aia se rup palele)

Cauta sa ai macar 1000W/ turbina sau chiar mai mult
Poate incerci cu LiPo 5S si atunci cu un motor de asta cu amperajul ridicat vei avea ceva de genul 16 V x 80 A = 1280 W (in),
care la un randament de 80% iti ofera 1024 W la axul motorului, din care mai scazi si randamentul turbinei....

Cu doua turbine de 1000W fiecare mai vii de-acasa, dar in cazul asta tb sa umbli la structura de prindere a celor doua turbine...

Spor

Aceasta postare a fost editata de IlPadrino: 15 January 2008 - 11:38 AM

If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#84 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 15 January 2008 - 09:36 AM

si ca o completare la cele de mai sus, incearca sa analizezi ce insemna asta

Citeaza

Static Thrust - 2568 g pentru amindoua

da?
cu alte cuvinte daca reusesti sa scoti Mig-ul la 2.5 kg faci Hoverig....:huh:
de fapt decolezi pe verticala cu el...

Aceasta postare a fost editata de IlPadrino: 15 January 2008 - 11:37 AM

If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#85 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 15 January 2008 - 10:31 AM

si uite un material video despre ce vorbim: power meter cuplat la un motor 2W-20
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#86 Useril este offline   Watt_the? 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 01-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Texas

Postat 02 February 2008 - 06:14 AM

Inapoi la proiectare... asta deoarece am cumparat un program nou si trebuie sa-l invat. Este ideaal pentru orice tip de proiectare. O sa mearga totul mai greu pina ma obijnuiesc cu el dar ...

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  SW_1.jpg (91.76K)
    Number of downloads: 122

Take care.
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

20 useri citesc topicul
0 membri, 20 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu