Modelism - RHC Forum: Cum deosebesc o bujie calda de una rece ? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cum deosebesc o bujie calda de una rece ? Intrebare pentru experti

#1 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2262
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 05 February 2008 - 01:21 AM

Salutare !

Este stiut faptul ca poti deosebi usor o bujie rece de una calda, cu motorul pornit dupa urmatoarea metoda:

1. Ai o bujie cunoscuta. Reglezi motorul sa tina relantiul frumos si cat mai jos.
2. Opresti, schimbi bujia cu cea necunoscuta, pornesti motorul, il lasi sa mearga turat 20-30 secunde ca sa revina la parametrii normali apoi revi la relanti. Daca se opreste => bujia este mai rece ca cea cunoscuta. Daca merge identic sau putin mai vioi => bujia este asemanatoare sau mai calda.


Pun si eu o intrebare:

Cum deosebesc o bujie calda de una rece, fara sa o pun pe motor ? Se poate deosebi doar dupa cum arata si eventual consumul de curent ?

Ma refer la bujii care care nu au nici un insemn pe ele. Cel mult, dupa forma electrodului as putea ghici fabricantul dar nimic mai mult.

Multumesc!
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#2 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 05 February 2008 - 10:32 AM

eu stiu ca se deosebesc dupa filament...cele reci au filamentul mai gros pe cand cele calde mai subtire
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#3 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2262
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 05 February 2008 - 11:55 AM

@florin100% Uite ceva in sprijinul celor spuse de tine, AICI

Am mai gasit pe undeva o indicatie in genul: "bujiile calde accepta 2V fara sa se arda" - mi se pare totusi o metoda distructiva. Alimentez toate bujiile si alea care supravietuiesc sunt calde B)
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#4 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2262
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 05 February 2008 - 12:34 PM

In urma observatiilor si testelor din aceasta dimineata:

Despre grosimea filamentului: Florin are dreptate !
M-am uitat cu o lupa de mineralogie cu scala micrometrica la doua bujii Rossi, noi din cutie:
-Bujia Rossi nr. 2 are filamentul gros de 0.15mm
-Bujia Rossi nr. 4 are filamentul gros de 0.18mm

Alimentandu-le la 2V printr-un ampermetru am constatat ca bujia Rossi nr. 2 trage ~2,15Ah in timp ce bujia Rossi nr. 4 trage ~2,40Ah. Deci inca o deosebire. Valorile nu au relevanta pentru ca depind de ampermetrul fiecaruia, dar ideea este ca bujia mai rece consuma mai mult curent.

Acum sa ma apuc sa repar prostia de a fi pus toate bujiile la un loc in aceeasi cutiuta... B)
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#5 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 February 2008 - 02:38 PM

Vad ca te-ai descurcat singur. Ideea practica este astfel:
1 - un miliohmetru, care-ti da rezistenta exacta.
ori
2 - alimentate FIX la 1,5V dintr-o sursa capabila de 4-5A. Se masoara curentul in serie cu bujia. NU TOATE suporta 2V, fii atent!

Bafta!

Costel

P.S. - cu lupa aia ai rupt gura targului!
B)
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#6 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2262
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 05 February 2008 - 03:53 PM

Eu am alimentat dintr-un accu cu Pb care scoate 2V cand nu e in sarcina. Prin ampermetru scade tensiunea ca are si el o rezistenta, foarte mica ce-i drept. Intr-adevar o masuratoare riguroasa ar necesita o sursa de tensiune constanta.
Deocamdata am reusit sa le impart grosier prin comparatie de curent & diametrul filamentului, fata de repere (bujii) cunoscute.

Cea mai rece are diametrul filamentului de 0.2mm si consuma ~3.00Ah cu sistemul meu si este de fapt OS A5.
Cea mai calda are diametrul filamentului de 0.13mm si consuma ~1.95Ah si este de fapt Rossi nr. 1.

Le-am ordonat pana la urma, dar aseara cand am vrut sa le separ nu stiam de ce caracteristici sa ma leg. La bujia de automobil e relativ simplu, te legi de diametrul si lungimea izolatorului de ceramica interior. Sunt cateva ghiduri de identificare pe net.
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#7 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 05 February 2008 - 07:12 PM

De obicei este scrisa o cifra pe hexagon care indica ce fel de bujie este
Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#8 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2262
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 05 February 2008 - 07:17 PM

La Enya e scris frumos, "Enya 3" de exemplu. La unele OS scrie "A3" sau "8", dar la majoritatea nu scrie nimic (Rossi, K&B, Fox, Firepower, Mc Coy, Robbe....)

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 06 February 2008 - 11:06 AM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#9 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 06 February 2008 - 10:37 AM

pavcostel, la 5 Feb 2008, 15:38, a spus:

P.S. - cu lupa aia ai rupt gura targului!

Pentru doritori, exista pe piata lupa Brinell....are gradatii pentru masurari de acest gen
Am gasit asa rapid, aici, ceva:
http://www.poloptyk.pl/lupy3.html

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 06 February 2008 - 11:23 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#10 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2262
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 06 February 2008 - 11:10 AM

A mea e Zeiss, din anii '60, cu scala din 0.05 in 0.05mm si seamana cu modelul D202 de pe pagina indicata de Marinaru.
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu