Cum deosebesc o bujie calda de una rece ? Intrebare pentru experti
#1
Postat 05 February 2008 - 01:21 AM
Este stiut faptul ca poti deosebi usor o bujie rece de una calda, cu motorul pornit dupa urmatoarea metoda:
1. Ai o bujie cunoscuta. Reglezi motorul sa tina relantiul frumos si cat mai jos.
2. Opresti, schimbi bujia cu cea necunoscuta, pornesti motorul, il lasi sa mearga turat 20-30 secunde ca sa revina la parametrii normali apoi revi la relanti. Daca se opreste => bujia este mai rece ca cea cunoscuta. Daca merge identic sau putin mai vioi => bujia este asemanatoare sau mai calda.
Pun si eu o intrebare:
Cum deosebesc o bujie calda de una rece, fara sa o pun pe motor ? Se poate deosebi doar dupa cum arata si eventual consumul de curent ?
Ma refer la bujii care care nu au nici un insemn pe ele. Cel mult, dupa forma electrodului as putea ghici fabricantul dar nimic mai mult.
Multumesc!
TEL. 0726.191.725
#2
Postat 05 February 2008 - 10:32 AM
#3
Postat 05 February 2008 - 11:55 AM
Am mai gasit pe undeva o indicatie in genul: "bujiile calde accepta 2V fara sa se arda" - mi se pare totusi o metoda distructiva. Alimentez toate bujiile si alea care supravietuiesc sunt calde B)
TEL. 0726.191.725
#4
Postat 05 February 2008 - 12:34 PM
Despre grosimea filamentului: Florin are dreptate !
M-am uitat cu o lupa de mineralogie cu scala micrometrica la doua bujii Rossi, noi din cutie:
-Bujia Rossi nr. 2 are filamentul gros de 0.15mm
-Bujia Rossi nr. 4 are filamentul gros de 0.18mm
Alimentandu-le la 2V printr-un ampermetru am constatat ca bujia Rossi nr. 2 trage ~2,15Ah in timp ce bujia Rossi nr. 4 trage ~2,40Ah. Deci inca o deosebire. Valorile nu au relevanta pentru ca depind de ampermetrul fiecaruia, dar ideea este ca bujia mai rece consuma mai mult curent.
Acum sa ma apuc sa repar prostia de a fi pus toate bujiile la un loc in aceeasi cutiuta... B)
TEL. 0726.191.725
#5
Postat 05 February 2008 - 02:38 PM
1 - un miliohmetru, care-ti da rezistenta exacta.
ori
2 - alimentate FIX la 1,5V dintr-o sursa capabila de 4-5A. Se masoara curentul in serie cu bujia. NU TOATE suporta 2V, fii atent!
Bafta!
Costel
P.S. - cu lupa aia ai rupt gura targului!
B)
#6
Postat 05 February 2008 - 03:53 PM
Deocamdata am reusit sa le impart grosier prin comparatie de curent & diametrul filamentului, fata de repere (bujii) cunoscute.
Cea mai rece are diametrul filamentului de 0.2mm si consuma ~3.00Ah cu sistemul meu si este de fapt OS A5.
Cea mai calda are diametrul filamentului de 0.13mm si consuma ~1.95Ah si este de fapt Rossi nr. 1.
Le-am ordonat pana la urma, dar aseara cand am vrut sa le separ nu stiam de ce caracteristici sa ma leg. La bujia de automobil e relativ simplu, te legi de diametrul si lungimea izolatorului de ceramica interior. Sunt cateva ghiduri de identificare pe net.
TEL. 0726.191.725
#7
Postat 05 February 2008 - 07:12 PM
#8
Postat 05 February 2008 - 07:17 PM
Aceasta postare a fost editata de ERASER: 06 February 2008 - 11:06 AM
TEL. 0726.191.725
#9
Postat 06 February 2008 - 10:37 AM
pavcostel, la 5 Feb 2008, 15:38, a spus:
Pentru doritori, exista pe piata lupa Brinell....are gradatii pentru masurari de acest gen
Am gasit asa rapid, aici, ceva:
http://www.poloptyk.pl/lupy3.html
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 06 February 2008 - 11:23 AM
Cu rabdare si ciocan.
#10
Postat 06 February 2008 - 11:10 AM
TEL. 0726.191.725