Modelism - RHC Forum: NAVO-gas turbine??? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

NAVO-gas turbine??? veniti cu pareri, idei....

#1 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 26 October 2007 - 08:19 PM

Sal,
A experimentat cineva dintre voi, sau a facut ceva incercari, teste, etc cu turbine cu gaz, pulsejet-uri, sau orice tip de motor reactiv pe navo?
Un pulse-jet racit cu apa ar fi o treaba? Ceva viteza, ceva interesant???
Astept orice fel de idee, chiar si pe cele mai putin ``stiintifice``.

(Cu combustibil solid in nici un caz! Am facut si nu iese decat....fum! )
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#2 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 31 October 2007 - 03:38 PM

.....Chiar nimic??? :rolleyes:
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#3 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 06 November 2007 - 10:48 PM

Unii au mers chiar departe cu asta...

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-30-1194382111.jpg

GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#4 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 06 November 2007 - 10:49 PM

Tot nu ma ajuta nimeni cu idei???
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#5 Useril este offline   Anonim 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 130
  • Inregistrat: 25-March 04

Postat 06 November 2007 - 10:57 PM

Ideea nu e rea, dar stii cam cit costa un motor reactiv?
Intrebarea e....oare chiar se merita?
0

#6 Useril este offline   anton_beton93 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 28-August 07

Postat 06 November 2007 - 11:14 PM

ar fi o solutie ii scoti la un spray duza, ii faci un mecanism sa descida supapa pe unde iese gazul si ii dai foc...si obtii motor cu reactie sau arzator...sau explozie mare...evident folosind si o duza ca sa indrepte flacara in directia potrivita

Aceasta postare a fost editata de anton_beton93: 06 November 2007 - 11:15 PM

cine sapa groapa altuia departe ajunge!
0

#7 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 07 November 2007 - 08:55 AM

Anonim, la 6 Nov 2007, 22:57, a spus:

Ideea nu e rea, dar stii cam cit costa un motor reactiv?
Intrebarea e....oare chiar se merita?

Anonim, nu vreau sa fac un motor reactiv.... Poti citi la ''Tehnice'' la subiectul ''otel refractar'' cam ce m-am gandit.¨Poate dupa ce citesti imi dai o idee... :)
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#8 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 07 November 2007 - 08:58 AM

anton_beton93, la 6 Nov 2007, 23:14, a spus:

ar fi o solutie ii scoti la un spray duza, ii faci un mecanism sa descida supapa pe unde iese gazul si ii dai foc...si obtii motor cu reactie sau arzator...sau explozie mare...evident folosind si o duza ca sa indrepte flacara in directia potrivita

Daca scot diuza si ii dau foc, va arde ''in aer'', nu intr-o incinta (camera de ardere), deci cum creez tractiune daca combustia se desfasoara intr_un spatiu deschis??? :)
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#9 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 07 November 2007 - 09:03 AM

Ca sa nu mai cautati la ''tehnice'', pun si aici cam ce as vrea sa fac:

``Nu va fi o turbina ca cele reale, dar m-am gandit la o turbina electrica(,) care sa supraalimenteze o camera de ardere, mai pe scurt un fel de pulse jet fara supape supraalimentat cu o turbina electrica de mare turatie/presiune. ````

Cam asta ziceam....... Nu ca pot face o Turbina.....

Am facut acum 5 ani un pulse-jet dupa un plan rusesc, a mers cam 1 minut...
:)

(La ''tehnice'' am pus si o poza cu ''inima'' compresorului...
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#10 Useril este offline   Anonim 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 130
  • Inregistrat: 25-March 04

Postat 07 November 2007 - 05:58 PM

Hmm...... un minut.....
No comment, dar....ia sa ne gindim de fapt care e scopul actiunii.
Deci, te stradui sa faci un motor....pseudo reactiv, te chinui o gramada,safaci si o barca cu motorul asta
ca in final sa obtii....ce? si mai ales pentru ce.
Ahhh, daca e asa doar o joaca..poate se merita efortul, dar daca vrei sa si navigi cu barca respectiva...
Eu unul recunosc ca ar fi interesant sa vezi si o barca reactiva, dar pentru asta , si pentru un succes deplin
cred ca trebuie sa treci de faza ...poate va merge.
Nu stiu, sincer , nu am facut niciodata asa ceva, dar e destul de nastrusnica ideea.

Iar daca totusi vrei sa faci o barca reactiva, poate ca este bine sa cumperi un motor gata facut.

Gresesc?

Aceasta postare a fost editata de Anonim: 07 November 2007 - 05:59 PM

0

#11 Useril este offline   Zue 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1495
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 November 2007 - 10:32 PM

uite cum iese fummmmm......

http://www.youtube.c...h?v=or055fn3aN4

Aceasta postare a fost editata de Zue: 07 November 2007 - 10:35 PM

tel.0745026562
0

#12 Useril este offline   anton_beton93 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 28-August 07

Postat 07 November 2007 - 10:39 PM

sper ca nu fac reclama...am vazut ca mai sunt puse si alte linkuri cu magazine din afara deci..... https://shop.graupne...vlet/AA?wgr=961
cine sapa groapa altuia departe ajunge!
0

#13 Useril este offline   Anonim 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 130
  • Inregistrat: 25-March 04

Postat 07 November 2007 - 11:45 PM

Frumos filmul pe youtube. Super tare barca, dar..revenim la costuri. A vazut toata lumea preturi la motoare jet. Deci....
Ce vorbim noi aici de pulsejeturi si alte alea..cred ca nu au nici un rost.
Comparatia ar fi chiar inutila.
Ca sa vedeti cam ce inseamna un moror jet, urmariti si filmul asta :http://www.youtube.com/watch?v=ZhdZLGTP-2w
0

#14 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 08 November 2007 - 03:23 PM

Anonim, la 7 Nov 2007, 17:58, a spus:

Hmm...... un minut.....
No comment, dar....ia sa ne gindim de fapt care e scopul actiunii.
Deci, te stradui sa faci un motor....pseudo reactiv, te chinui o gramada,safaci si o barca cu motorul asta
ca in final sa obtii....ce? si mai ales pentru ce.
Ahhh, daca e asa doar o joaca..poate se merita efortul, dar daca vrei sa si navigi cu barca respectiva...
Eu unul recunosc ca ar fi interesant sa vezi si o barca reactiva, dar pentru asta , si pentru un succes deplin
cred ca trebuie sa treci de faza ...poate va merge.
Nu stiu, sincer , nu am facut niciodata asa ceva, dar e destul de nastrusnica ideea.

Iar daca totusi vrei sa faci o barca reactiva, poate ca este bine sa cumperi un motor gata facut.

Gresesc?

Spectacol sa fie, chiar daca merge 3 minute si va prinde doar 40...60Km/h.....

Spectacol inseamna fum , flacari, zgomor si uimirea asistentei......
Am unele componente deja, timp si munca, si poate o voi finaliza.
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#15 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 08 November 2007 - 03:27 PM

Chiar nu o sa-mi vand masina ca sa-mi iau o turbina.... :)
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#16 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 08 November 2007 - 05:51 PM

In regim de amator nu cred ca vei reusi mare lucru.
In primul rand nu cred ca dispui de materiale care sa reziste la temperaturi de peste 1000 G Celsius, sa nu se deformeze, apoi nu vad cum poti face a doua turbina, cea de dupa camera de amestec. Hai ca prima cea actionata de motorul electric, cea folosita la comprimarea aerului din camera de amestec, poate mai merge, da a doua sa fie perfect centrata si sa aiba inclinatia palelor fara erori.... nu mai vorbim de lagarele pe care se invart turbinele....

Bafta ....la cheltuit banii.
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#17 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 08 November 2007 - 08:57 PM

Offff.....

Ziceam cam asa: Pe axul motorului electric, montat direct un compresor(foto).
Acest compresor sa introduca aerul in camera de ardere, unde, normal cu un injector introduc si combustibilul. Aici, in camera de ardere se produce arderea, care trecuta apoi prin ajutaj, sa creeze tractiune....
Deci nu supape, nu centraje imposibile,nu chestii complicate!
Referitor la material, am pus intrebarea la tehnice si am inteles de la Skyspy, a carui varsta si experienta imi prezinta incredere, ca pot folosi chiar si inox, daca nu fac rost de otel refractar... Racirea?- tip navo...
Poza compresorului care se va ocupa de foamea de aer...

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-30-1194548231.jpg

GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#18 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 08 November 2007 - 09:36 PM

ala e un compresor radial....cam cum ai de gand sa "colectezi" aerul de la el? trebuia facuta o carcasa speciala alea alea
nu era mai simplu unu axial?
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#19 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 08 November 2007 - 10:10 PM

Dexter_Jr, la 8 Nov 2007, 21:36, a spus:

ala e un compresor radial....cam cum ai de gand sa "colectezi" aerul de la el? trebuia facuta o carcasa speciala alea alea
nu era mai simplu unu axial?

Super corect! e de la un turbocomp auto, si treb sa-i fac o carcasa, cred ca din fibra de sticla. Nu am altceva, mi-ar fi placut, dar adaptez cu ce am.
Daca aveam un axial, scapam de toate belelele, faceam doar un cilindru......
Asta e....
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#20 Useril este offline   Anonim 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 130
  • Inregistrat: 25-March 04

Postat 14 November 2007 - 08:02 AM

Revin cu un mic comentariu.
Cindva, am avut sansa sa gasesc o carte , care la vremea ei pe mine ma impresionat
In cartea asta, "Aviatia moderna" , exista niste capitole intregi, legate de motoarele de avion cu
reactie, constructie si functionare, calcule , de toate, si mai exista si capitolul legat de materiale utilizate.
Dupa citirea topicului de aici, mi-am adus aminte ca am cartea asta pe undeva, am gasit-o si am recitit.
Stii ce pot sa iti spun legat de ideea ta cu constructia motorului artizanal?
NICI O SANSA.
Ma ierti dar asta e.
Daca poti sa gasesti cartea...ar fi bine poate sa te documentezi. Ai sa afli multe lucruri
cu adevarat interesante.
Succes.
PS
cred ca la vreo bibleoteca ceva, sau anticariat , ai sanse sa gasesti cartea
0

#21 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 14 November 2007 - 12:07 PM

Nu sunt suparat ca ma ''incurajezi", eu deja am facut cateva piese, am sa pun pozele..... Daca il termin si va merge, dai o bere... :D . Daca nu, iti dau eu, ok?
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#22 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 14 November 2007 - 04:23 PM

Piesele sunt la brunat..... :D Abia astept sa vi le arat, am sa vin si cu explicatii, ca sa veniti cu comentariile voastre, pe care intodeauna pun baza si le iau in considerare.
Si Anonim are meritul lui ca m-a ambitionat si vreau sa-i beau berea... :D
Saptamana asta pun interesantele (cred eu) poze...
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#23 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 14 November 2007 - 04:38 PM

HESS, la 8 Nov 2007, 20:57, a spus:

..Poza compresorului care se va ocupa de foamea de aer...

Foarte frumoasa poza.
Imi aminteste de vechiul servici.
Acum ma gandesc daca nu era mai usor sa faci o camera de ardere intre iesirea carterului compresor si intrarea in carterul turbina si iesea motor cu reactie de adevaratelea? Bine iesea cam greu dar ai zis ca vrei spectacol flacari , gagici in flacari .... !?

Succes!

P.S. cu ce motor ai de gand sa invarti tubina aceea sa ai ceva debit. La vechiul servici lucram cu tubine pt motoare de autoturisme : GT15-GT17, si aveau turatii intre 1000-3000Hz (rotatii pe secunda)

Ceva date despre regimul de functionare al compresorului si al turbinei poti sa vezi pe aici:
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarre...44_454082_2.htm

Hint: cifrele alea cu multe zerouri de pe diagrama compresorului sunt turatii in rpm (rotatii pe minut)! Mari nu jucarie.. este? :D

Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 14 November 2007 - 04:45 PM

0

#24 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 14 November 2007 - 04:55 PM

Era tare simplu, chiar daca iesea grea, dar nu e greu de inteles de ce nu am tot turbocompresorul........ :D. Deci nu am decat ce e in poza.
oricum, am mai ``modificat`` din mers ideea, i-am bagat si o supapa pe admisie, ca la pornire, la prima explozie sa nu-mi arunce naiba compresorul afara....
Cat despre turatii, stiu care-i treaba tot de la auto, da aici cred ca nu vede mai mult de 50K rot/min, ca nu am de unde. Sa vad... Ori ii bag un multiplicator 2la 1 sa ma duc la 100K, da` imi trebuie un motor fortos,ori folosesc alt compresor mai mare in diametru.... Mai vorbim dupa ce pun pozele, si te (va) astept cu sugestii....
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#25 Useril este offline   Anonim 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 130
  • Inregistrat: 25-March 04

Postat 15 November 2007 - 02:38 PM

"Anonim" primeste cu bucurie prinsoarea cu berea.
Sa dea domnul sa fiu eu cel care da berea, ca nu mi-ar pare rau!
Astept cu nerabdare sa vad dezvoltarea proiectului
:huh: :( :(
0

#26 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 15 November 2007 - 03:28 PM

Merci mult de incurajare, beati-as berea... Lasa, sa mearga, ca oricum eu o dau :huh:
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#27 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 15 November 2007 - 09:33 PM

Pana maine, cand iese ceva, am inceput cu rezervorul, ca sa nu stau... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Corpul e de la un stingator auto expirat. E fain si usor,ca e din Al....

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-30-1195155184.jpg

GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#28 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 15 November 2007 - 09:35 PM

Partea de`` inchidere`` tot din Al, la strung....
La final i-am dat 5.5 bar, asa, de control, ca mai mult nu duce compresorul si....a tinut.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-30-1195155334.jpg

GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#29 Useril este offline   Anonim 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 130
  • Inregistrat: 25-March 04

Postat 15 November 2007 - 11:01 PM

Aoleu!
Aluminiu? Pai frate vezi ca aluminiu asta , pe linga ca se topeste usor , mai are si buna reputatie ca ia
foc. Si faci un joc de artificii de sa te tii.
Uite .ma gindeam si eu ..asa...Tu vrei sa bagi cumva aerul comprimat cu un compresor extern.
in cazul tau o turbina auto, antrenata cumva ..electric de un motor. Si turbina respectiva sa fie si centrifugala
(care are avantajul sa obtina o presiune mai mare decit una axiala) . Dar mai departe? Camerele (camera de ardere?
si cel mai important din toate. Ajutajul ?
Vezi tu, ajutajul ala de fapt e o piesa extraordinar de importanta. Ca... nu te supara, spune-mi si mie, ce impiedica flacara si
jetul de gaze fierbinti sa o ia invers, in loc de curgerea normala pe care o vrei?
Vb aici de presiuni serioase, ca altfel..or sa fie doar o ardere oarecare , intretinuta de un jet de aer dat de turbina si atit.
si care probabil nu are puterea sa miste barca sau ce-o fi, mai repede decit..... ar bate-o vintul.
Deci...ia hai sa ne mai gindim..


Oricum, eu pun la bataie un bax de bere de care vreti voi. Fix 24 de cutii. Sa dea domnul sa am cui s-o trimit.
Prin posta rapida . promit !!
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif :D :D
0

#30 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 16 November 2007 - 11:46 AM

Anonim, opresre_te!!!!! Tu chiar nu citesti decat mesajele tale? Era vorba doar de un nevinovat de rezervor! Nu e camera de ardere..... E rezervorul pt kerosen, omule. Din el trag combustibilul pr turbina, ce legatura are rezervorul meu nevinovat cu temperaturile de care spui tu?
Hai, fa un efort si citeste atent inainte de a ''actiona''
merci. :D
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu