NAVO-gas turbine??? veniti cu pareri, idei....
#1
Postat 26 October 2007 - 08:19 PM
A experimentat cineva dintre voi, sau a facut ceva incercari, teste, etc cu turbine cu gaz, pulsejet-uri, sau orice tip de motor reactiv pe navo?
Un pulse-jet racit cu apa ar fi o treaba? Ceva viteza, ceva interesant???
Astept orice fel de idee, chiar si pe cele mai putin ``stiintifice``.
(Cu combustibil solid in nici un caz! Am facut si nu iese decat....fum! )
#6
Postat 06 November 2007 - 11:14 PM
Aceasta postare a fost editata de anton_beton93: 06 November 2007 - 11:15 PM
#7
Postat 07 November 2007 - 08:55 AM
Anonim, la 6 Nov 2007, 22:57, a spus:
Intrebarea e....oare chiar se merita?
Anonim, nu vreau sa fac un motor reactiv.... Poti citi la ''Tehnice'' la subiectul ''otel refractar'' cam ce m-am gandit.¨Poate dupa ce citesti imi dai o idee... :)
#8
Postat 07 November 2007 - 08:58 AM
anton_beton93, la 6 Nov 2007, 23:14, a spus:
Daca scot diuza si ii dau foc, va arde ''in aer'', nu intr-o incinta (camera de ardere), deci cum creez tractiune daca combustia se desfasoara intr_un spatiu deschis??? :)
#9
Postat 07 November 2007 - 09:03 AM
``Nu va fi o turbina ca cele reale, dar m-am gandit la o turbina electrica(,) care sa supraalimenteze o camera de ardere, mai pe scurt un fel de pulse jet fara supape supraalimentat cu o turbina electrica de mare turatie/presiune. ````
Cam asta ziceam....... Nu ca pot face o Turbina.....
Am facut acum 5 ani un pulse-jet dupa un plan rusesc, a mers cam 1 minut...
:)
(La ''tehnice'' am pus si o poza cu ''inima'' compresorului...
#10
Postat 07 November 2007 - 05:58 PM
No comment, dar....ia sa ne gindim de fapt care e scopul actiunii.
Deci, te stradui sa faci un motor....pseudo reactiv, te chinui o gramada,safaci si o barca cu motorul asta
ca in final sa obtii....ce? si mai ales pentru ce.
Ahhh, daca e asa doar o joaca..poate se merita efortul, dar daca vrei sa si navigi cu barca respectiva...
Eu unul recunosc ca ar fi interesant sa vezi si o barca reactiva, dar pentru asta , si pentru un succes deplin
cred ca trebuie sa treci de faza ...poate va merge.
Nu stiu, sincer , nu am facut niciodata asa ceva, dar e destul de nastrusnica ideea.
Iar daca totusi vrei sa faci o barca reactiva, poate ca este bine sa cumperi un motor gata facut.
Gresesc?
Aceasta postare a fost editata de Anonim: 07 November 2007 - 05:59 PM
#11
Postat 07 November 2007 - 10:32 PM
http://www.youtube.c...h?v=or055fn3aN4
Aceasta postare a fost editata de Zue: 07 November 2007 - 10:35 PM
#12
Postat 07 November 2007 - 10:39 PM
#13
Postat 07 November 2007 - 11:45 PM
Ce vorbim noi aici de pulsejeturi si alte alea..cred ca nu au nici un rost.
Comparatia ar fi chiar inutila.
Ca sa vedeti cam ce inseamna un moror jet, urmariti si filmul asta :http://www.youtube.com/watch?v=ZhdZLGTP-2w
#14
Postat 08 November 2007 - 03:23 PM
Anonim, la 7 Nov 2007, 17:58, a spus:
No comment, dar....ia sa ne gindim de fapt care e scopul actiunii.
Deci, te stradui sa faci un motor....pseudo reactiv, te chinui o gramada,safaci si o barca cu motorul asta
ca in final sa obtii....ce? si mai ales pentru ce.
Ahhh, daca e asa doar o joaca..poate se merita efortul, dar daca vrei sa si navigi cu barca respectiva...
Eu unul recunosc ca ar fi interesant sa vezi si o barca reactiva, dar pentru asta , si pentru un succes deplin
cred ca trebuie sa treci de faza ...poate va merge.
Nu stiu, sincer , nu am facut niciodata asa ceva, dar e destul de nastrusnica ideea.
Iar daca totusi vrei sa faci o barca reactiva, poate ca este bine sa cumperi un motor gata facut.
Gresesc?
Spectacol sa fie, chiar daca merge 3 minute si va prinde doar 40...60Km/h.....
Spectacol inseamna fum , flacari, zgomor si uimirea asistentei......
Am unele componente deja, timp si munca, si poate o voi finaliza.
#16
Postat 08 November 2007 - 05:51 PM
In primul rand nu cred ca dispui de materiale care sa reziste la temperaturi de peste 1000 G Celsius, sa nu se deformeze, apoi nu vad cum poti face a doua turbina, cea de dupa camera de amestec. Hai ca prima cea actionata de motorul electric, cea folosita la comprimarea aerului din camera de amestec, poate mai merge, da a doua sa fie perfect centrata si sa aiba inclinatia palelor fara erori.... nu mai vorbim de lagarele pe care se invart turbinele....
Bafta ....la cheltuit banii.
#17
Postat 08 November 2007 - 08:57 PM
Ziceam cam asa: Pe axul motorului electric, montat direct un compresor(foto).
Acest compresor sa introduca aerul in camera de ardere, unde, normal cu un injector introduc si combustibilul. Aici, in camera de ardere se produce arderea, care trecuta apoi prin ajutaj, sa creeze tractiune....
Deci nu supape, nu centraje imposibile,nu chestii complicate!
Referitor la material, am pus intrebarea la tehnice si am inteles de la Skyspy, a carui varsta si experienta imi prezinta incredere, ca pot folosi chiar si inox, daca nu fac rost de otel refractar... Racirea?- tip navo...
Poza compresorului care se va ocupa de foamea de aer...
Imagini atasate
#19
Postat 08 November 2007 - 10:10 PM
Dexter_Jr, la 8 Nov 2007, 21:36, a spus:
nu era mai simplu unu axial?
Super corect! e de la un turbocomp auto, si treb sa-i fac o carcasa, cred ca din fibra de sticla. Nu am altceva, mi-ar fi placut, dar adaptez cu ce am.
Daca aveam un axial, scapam de toate belelele, faceam doar un cilindru......
Asta e....
#20
Postat 14 November 2007 - 08:02 AM
Cindva, am avut sansa sa gasesc o carte , care la vremea ei pe mine ma impresionat
In cartea asta, "Aviatia moderna" , exista niste capitole intregi, legate de motoarele de avion cu
reactie, constructie si functionare, calcule , de toate, si mai exista si capitolul legat de materiale utilizate.
Dupa citirea topicului de aici, mi-am adus aminte ca am cartea asta pe undeva, am gasit-o si am recitit.
Stii ce pot sa iti spun legat de ideea ta cu constructia motorului artizanal?
NICI O SANSA.
Ma ierti dar asta e.
Daca poti sa gasesti cartea...ar fi bine poate sa te documentezi. Ai sa afli multe lucruri
cu adevarat interesante.
Succes.
PS
cred ca la vreo bibleoteca ceva, sau anticariat , ai sanse sa gasesti cartea
#22
Postat 14 November 2007 - 04:23 PM
Si Anonim are meritul lui ca m-a ambitionat si vreau sa-i beau berea... :D
Saptamana asta pun interesantele (cred eu) poze...
#23
Postat 14 November 2007 - 04:38 PM
HESS, la 8 Nov 2007, 20:57, a spus:
Foarte frumoasa poza.
Imi aminteste de vechiul servici.
Acum ma gandesc daca nu era mai usor sa faci o camera de ardere intre iesirea carterului compresor si intrarea in carterul turbina si iesea motor cu reactie de adevaratelea? Bine iesea cam greu dar ai zis ca vrei spectacol flacari , gagici in flacari .... !?
Succes!
P.S. cu ce motor ai de gand sa invarti tubina aceea sa ai ceva debit. La vechiul servici lucram cu tubine pt motoare de autoturisme : GT15-GT17, si aveau turatii intre 1000-3000Hz (rotatii pe secunda)
Ceva date despre regimul de functionare al compresorului si al turbinei poti sa vezi pe aici:
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarre...44_454082_2.htm
Hint: cifrele alea cu multe zerouri de pe diagrama compresorului sunt turatii in rpm (rotatii pe minut)! Mari nu jucarie.. este? :D
Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 14 November 2007 - 04:45 PM
#24
Postat 14 November 2007 - 04:55 PM
oricum, am mai ``modificat`` din mers ideea, i-am bagat si o supapa pe admisie, ca la pornire, la prima explozie sa nu-mi arunce naiba compresorul afara....
Cat despre turatii, stiu care-i treaba tot de la auto, da aici cred ca nu vede mai mult de 50K rot/min, ca nu am de unde. Sa vad... Ori ii bag un multiplicator 2la 1 sa ma duc la 100K, da` imi trebuie un motor fortos,ori folosesc alt compresor mai mare in diametru.... Mai vorbim dupa ce pun pozele, si te (va) astept cu sugestii....
#27
Postat 15 November 2007 - 09:33 PM
Corpul e de la un stingator auto expirat. E fain si usor,ca e din Al....
Imagini atasate
#29
Postat 15 November 2007 - 11:01 PM
Aluminiu? Pai frate vezi ca aluminiu asta , pe linga ca se topeste usor , mai are si buna reputatie ca ia
foc. Si faci un joc de artificii de sa te tii.
Uite .ma gindeam si eu ..asa...Tu vrei sa bagi cumva aerul comprimat cu un compresor extern.
in cazul tau o turbina auto, antrenata cumva ..electric de un motor. Si turbina respectiva sa fie si centrifugala
(care are avantajul sa obtina o presiune mai mare decit una axiala) . Dar mai departe? Camerele (camera de ardere?
si cel mai important din toate. Ajutajul ?
Vezi tu, ajutajul ala de fapt e o piesa extraordinar de importanta. Ca... nu te supara, spune-mi si mie, ce impiedica flacara si
jetul de gaze fierbinti sa o ia invers, in loc de curgerea normala pe care o vrei?
Vb aici de presiuni serioase, ca altfel..or sa fie doar o ardere oarecare , intretinuta de un jet de aer dat de turbina si atit.
si care probabil nu are puterea sa miste barca sau ce-o fi, mai repede decit..... ar bate-o vintul.
Deci...ia hai sa ne mai gindim..
Oricum, eu pun la bataie un bax de bere de care vreti voi. Fix 24 de cutii. Sa dea domnul sa am cui s-o trimit.
Prin posta rapida . promit !!
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif :D :D
#30
Postat 16 November 2007 - 11:46 AM
Hai, fa un efort si citeste atent inainte de a ''actiona''
merci. :D