navomodelism modele de viteza
#32
Postat 13 December 2007 - 08:56 PM
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
#33
Postat 13 December 2007 - 10:27 PM
http://data.robbe-online.net/robbe_pdf/P11...1122_1-4785.pdf
cel 3651 are 230W pe cind cel de 3650 are 370W
in gol motorul are o anumita turatie (se presupune ca nu este nimic cuplat la motor) pe care o da fabricantul, in momentul in care il bagi in sarcina(cuplezi la motor o elice, un ax cu elice etc) el nu mai ajunge la aceaa turatie ci undeva la 60-90% din turatia data de fabricant, asta in functie de sarcina.
cu cresterea sarcinii creste si consumul de curent
cu cit puterea este mai mare la un motor cu atit mai repede atinge turatia maxima
diferenta dintre un motor bl si un periat, a zicem la aceeasi turatie este de putere este ca BL are putere aproape dubla fata de periat, fara uzura periilor, randament mai mare la BL (80-90%) fata de periat care la motoarele performante atinge 80-82%
#34
Postat 14 December 2007 - 09:49 AM
1. In primul rand RANDAMENTUL: adica la aceeasi Putere electrica consumata (W) produce (converteste) mai multa energie mecanica. ( frecari perii, ...contact imperfect ... capacitate slaba de racire- rotorul bobint fiind in interior,nu poti raci direct rotorul a.i. transferul de caldura la magneti e mai mare, reducand proprietatile magnetilor si scazand astfel randam mot... etc).
2. FIABILITATEA : ...nu frecari (...), statorul bobinat la ext cu un contact termic bun pe carcasa ext de AL permite racirea mot. intr-un mod f eficient. Temp in lagare/rul e mult mai mica in comp cu periatele (...),etc, etc.
Conclozia ar fi ca BL este NET SUPERIOR la TOATE CAPITOLELE fata de perii DAR cu un singur compromis: Un ESC mai scump! Nu spun ca si BL-ul in sine este mai scump, pt ca tendinta este de diminuare a diferentei de pret dintre cele 2 tipuri de mot......
Scuze de limbajul neacademic, dar se intelege mai bine asa. Oricum asta e in mare. Ca explicatii de ce e asa ar fi mult de scris, de aceea am pus niste paranteze prin text.
#36
Postat 14 December 2007 - 03:35 PM
Gera, la 14 Dec 2007, 14:57, a spus:
Atunci cred ca barca o voi face cu Bl 3650/04
Mersiii!!!
Usurel....!
Inainte fa-ti niste calcule in...... banutzi! :wub: Mot+esc. Si mai ia in calcul si ce acu iti treb sa iei pt mot ales...
Bafta!
Aceasta postare a fost editata de HESS: 14 December 2007 - 03:38 PM
#37
Postat 14 December 2007 - 08:10 PM
pentru,acu,incarcator,regulator,motor,statie+receptor+servo :)
Am deja 3 mil ...mai imi strang bani,am doar 14 ani...
Si sincer merita sa incerc sa modific barca FSR electric cu elice de suprafata???
Aceasta postare a fost editata de Gera: 14 December 2007 - 08:15 PM
#39
Postat 14 December 2007 - 09:07 PM
Gera, la 14 Dec 2007, 20:10, a spus:
pentru,acu,incarcator,regulator,motor,statie+receptor+servo :)
Am deja 3 mil ...mai imi strang bani,am doar 14 ani...
Si sincer merita sa incerc sa modific barca FSR electric cu elice de suprafata???
Zue, chiar te rog sa spui daca e asa... 7milioane? Cred ca e cam mult....
Iti va spune Zue un pret mai exact, ca e in tema cu ultimele preturi, stim noi de ce... B)
De acu, ce zici: (260ron)
Specificatii:
- Tensiune: 11.1 V
- Capacitate: 4000 mA
- Curent maxim de incarcare: 4000 mA
- Curent maxim de descarcare: 80 A continuu, 100 A pentru maxim 30 secunde
- Masa: 325 g
- Dimensiuni: 150 x 51 x 21 mm
- Conector: CT-4
Aceasta postare a fost editata de HESS: 14 December 2007 - 09:09 PM
#41
Postat 14 December 2007 - 10:32 PM
Motor BL Inrunner Roxxy 3650/04 149ron
Acumulator LIPO 3 celule 3300MA 199ron
esc FLY-100A OPTO fara BEC 160ron
UBEC 3 A, HW, 5/6 V 37ron
motorul si acumulatorul le cumperi dintr-un loc (din nordul tarii)
esc-ul, ubec si racirea din celalalt loc ( nu am voie sa fac "reclama")
trebuie sa faci racire pe esc si pe motor
pt motor iti recomand Radiator racire cu apa 56ron
la esc trebuie sa-ti faci singur (cel mai usor este o cutiutza de metal L=45mm, l=25mm, h=6mm, in care fixezi 2 tevi cositorite )si il montezi pe partea esc-ului unde are "placuta" de metal
total fara transport 601 ron
elice iti recomand cea de pe Magin One cod 1461 (parca)
#46
Postat 15 December 2007 - 11:50 AM
Aceasta postare a fost editata de Gera: 15 December 2007 - 11:52 AM
#49
Postat 16 December 2007 - 03:55 PM
Lui Vincent i-a iesit fum din ala care il vrei tu, si cu un mot asemanator... Acum are tot opto 100A
#55
Postat 28 May 2008 - 08:03 PM
#56
Postat 28 May 2008 - 09:00 PM
da totusi un motor neo e cam 200 ron si esc cam 230 .....iesi mai scump decat un bl+esc care il poti lua cu sub 400 lei.
poti sa iei sistemul de propulsie cu bl pt MO.insa mie nu-mi place ca are turatie destul de mica si trebuie sa-l bagi la 5 lipo ca sa mearga klumea.
da poti sa incerci si cu un motor 3656/04 cu 2500 kva la 3-4 celule lipo.
pirahnia e si ea buna,ceva mai "portabila" si mai usoara.obligatoriu ar trebuii sa mergi pe bl.iti mai trebuie un cuplaj de aluminiu de 5mm/4mm pe care il gasesti la robbe la accesorii.
e alegerea ta...
la MO e de lucru destul http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
#57
Postat 29 May 2008 - 07:05 PM
#58
Postat 29 May 2008 - 07:40 PM
Citeaza
B) :D o explicatie.... B) ??
#59
Postat 29 May 2008 - 07:48 PM
CIPCI, la 29 May 2008, 19:05, a spus:
ce motor ai folosit? eu cred ca mergeai cu el frânat. la nimh jamara ar trebui sa scoti cablurile cu care vin si sa montezi conectori ct4 direct pe celule. cablurile originale sunt prea subtiri.
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur