Bruiaje pe Chitila....sau receptoare da rahat...
#1
Postat 19 August 2007 - 05:31 PM
#2
Postat 19 August 2007 - 06:32 PM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#3
Postat 19 August 2007 - 10:10 PM
#4
Postat 19 August 2007 - 10:36 PM
#5
Postat 21 August 2007 - 10:28 AM
Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 21 August 2007 - 10:32 AM
#6
Postat 21 August 2007 - 10:50 AM
nimsoc, la 19 Aug 2007, 23:36, a spus:
Io v-am zis ca acolo e bruiaj la greu!!!
Cu rabdare si ciocan.
#7
Postat 21 August 2007 - 01:16 PM
Cum este facuta actionarea gazului? Este izolat electric motorul de cablul de comanda? Asta in cazul in care acesta este din metal.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 22 August 2007 - 01:00 PM
#8
Postat 01 September 2007 - 11:24 PM
Am patit-o de doua ori, in lunile mai si iunie, pe 40Mhz AM canal 90 si pe 40MHz FM canal 51.
Prima data am zis ca e de la receptor, eram cu un electric pe care-l tineam in mana si motorul se ambala singur, dadea din profundor, ma rog, telecomanda era o Walkera 40MHz FM si nu o mai folosisem pana atunci, servo, regulatorul si motorul TowerPro, si ele tot noi. Am presupus ca nu se pupa ceva, am injurat chinezii si nu am mai zburat.
A doua intamplare: zburam cu trainer-ul cu motor termic pe la 30-40m inaltime si cam la 250m de unitatea militara. Pilotam cu o statie Simprop 40MHz AM, de buna calitate ce fusese verificata si re-etalonata in 2005. La un moment dat avionul a inceput sa mearga ca pe valuri iar motorul trecea prin toate regimurile de turatie. Am realizat ca e un bruiaj si am taiat gazul sa-l aduc planat sau oricum sa scad amplitudinea mersului pe valuri. Bruiajul a durat cam 3 secunde apoi parea ca a trecut. Dupa o pauza de inca 3-4 secunde a reinceput cu un scenariu macabru: avionul a intrat in picaj perfect vertical iar cand mai erau 5 metri pana jos motorul care pana atunci mergea la relanti s-a ambalat la maxim. Am ramas inmarmurit. Prietena care filma zborul a surprins si aceste ultime momente, dansul hidos si prabusirea.
Jumatate de fuselaj s-a dezintegrat iar motorul l-am scos din pamant, de la 10cm adancime, cu surubelnita.
Acum aud ca ai fost bruiat pe 35MHz. E nasoala zona sau e cineva glumet cu aparatura RC in incinta unitatii, vede pe ce canal se emite si intra si el in joc.
De mentionat ca la ambele aeromodele bruiajul se manifesta pe acceleratie si profundor pe care eu le am conectate pe canalele 1 si 4 la ambele radiocomenzi.
Aceasta postare a fost editata de ERASER: 02 September 2007 - 10:06 AM
TEL. 0726.191.725
#9
Postat 02 September 2007 - 12:59 AM
Domnul Craioveanu a patit exact asta. "Dansul " pe valuri, si ambalari nejustificate ale motorului. 20cc, deci NU electric. In conditiile in care totul verificat inainte si dupa la sol nu releva absolut nici o problema. Insa el a avut mai mult noroc, cand s-a ambalat motorul era doar pe la cativa metri. Aripa a scapat, doar fuselajul a cedat in doua locuri. A se vedea filmarea lui Hash84.
Frecventa: 40MHz FM PPM Canal 53.
Se pare ca cineva se distreaza cu noi din cand in cand... :mellow:
Bafta!
Costel
P.S.
Citeaza
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 02 September 2007 - 01:01 AM
#10
Postat 02 September 2007 - 09:05 AM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#11
Postat 02 September 2007 - 10:10 AM
Sa-l ducem pe Chitila si sa vedem ce se intampla in timpul unui bruiaj: se aprinde ca pomul de Craciun sau bruiajul e fix pe un canal ?
Stiu ca e cam scump...
TEL. 0726.191.725
#12
Postat 02 September 2007 - 10:14 AM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#13
Postat 02 September 2007 - 10:37 AM
Daca e cineva pe camp care bruiaza o statie cu 2W la emisie, ar trebui sa fie mult mai tare si mult mai aproape de model. Asta cade, dupa parerea mea. Cat se vede cu ochii in jur, nu e nimeni. Si cam asta e distanta critica.
Mai utila ar fi o discutie "oficiala" cu comandantul de acolo. Ar lamuri multe probleme, cred eu. Poate baietii se distreaza sambata dupa-masa...
Pana acum erau mistouri, bruiaj "intre urechi", manutza de lemn... De data asta sunt inregistrate pe diverse filmuletze incidentele.
Bafta! Si fara bruiaje...
Costel
#14
Postat 02 September 2007 - 10:56 AM
#15
Postat 02 September 2007 - 11:06 AM
Maestre, vorbim 100% de chestii verificate. Care si dupa crash au functionat impecabil in alte locatii.
Receptorul lui Nea 'Puiu se comporta perfect la orice vibratii si bobarnace am incercat. Daca citesti mai adanc, o sa vezi ca ceilalti spun la fel. Si inca o chestie, daca se pierde semnalul, pe anumite portiuni, TOATE servourile o iau razna. Nu-l mai scoate nici naiba...
Costel
#16
Postat 02 September 2007 - 12:10 PM
#17
Postat 02 September 2007 - 12:50 PM
Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 02 September 2007 - 01:12 PM
#18
Postat 03 September 2007 - 12:17 AM
Este perfect normal. La toate sistemele cuartul de receptie este la o frecventa cu 455KHz mai jos decat cel de emisie. Producatorii de cuarturi, ca sa nu bage lumea in ceata scriu pe ambele cuarturi aceeasi frecventa, de exemplu 35.040MHz, si marcheaza cuarturile cu T de la transmiter si R de la receiver. Doar cuartul T merge la 35.040MHz, cel R intotdeauna va merge cu 455KHz mai jos, adica la 34.585MHz.
Multiplex care nu sunt o firma pt "ciurli-burli" scriu clar frecventa reala a cuartului si il marcheaza si cu E, de la Empfanger. O sa fii surprins poate dar in radiocomenzile Multiplex cuartul de emisie merge la 1/2 din frecventa si au un dublor care transforma 17.520 in 35.040 MHz pentru exemplul tau si pe cuartul de emisie scrie 17.520. Adica ai un cuart de 17.520MHz, unul de 34.585MHz si emiti pe 35.040MHz, frecventa pe care nu o gasesti scrisa nicaieri. Deci daca nu stii dinainte cum functioneaza sistemul, esti in ceata.
Concluzia:
-la sistmele AM poti sa pui cuarturi de la orice producator pentru ca toate cuarturile de emisie merg la frecventa intreaga si cele de receptie la frecventa de emisie -455KHz.
-la sistemele Hitec indiferent ca sunt AM sau FM se aplica regula de la AM.
-la sistemele Graupner, Multiplex si Futaba seria FC-14, FC16, 18, 28 trebuie folosit cuartul de emisie de la producator. Pentru receptie se pot folosi si alte cuarturi fara probleme, exceptand Graupner unde frecventa intermediara este de 457KHz in loc de 455 si trebuie sa pui cuart original, daca vrei sa iti mearga si la o distanta mai mare de 3-4 metri.
Aceasta postare a fost editata de ERASER: 03 September 2007 - 12:37 AM
TEL. 0726.191.725
#19
Postat 03 September 2007 - 01:17 AM
#20
Postat 03 September 2007 - 09:08 AM
Este interesant ca ala dubla conversie facea cel mai urat... Nu ar fi trebuit sa fie asa.... Probabil ca bruiajul era fix pe canalul tau, si asta indica "o mana criminala" undeva pe aproape.
TEL. 0726.191.725
#21
Postat 03 September 2007 - 10:43 AM
#22
Postat 03 September 2007 - 07:09 PM
Si, e normal ca Hitec sa mearga cel mai bine cu perechea lui. Timingul are mici variatii in functie de producator, iar acordul receptoarelor se face pe specificatiile producatorului.
Bafta!
Costel
#23
Postat 30 September 2007 - 11:06 PM
ERASER, la 3 Sep 2007, 09:08, a spus:
Este interesant ca ala dubla conversie facea cel mai urat... Nu ar fi trebuit sa fie asa.... Probabil ca bruiajul era fix pe canalul tau, si asta indica "o mana criminala" undeva pe aproape.
Aici nu poate fi vorba de sensibilitate ca toate astea se intamplau la mai putin de 30-40m....iar cu ala dual conversion doar nu s-o schimba sensibilitatea de la motorizare.... :D...ideea e ca la ala de 8 canale...era o chestie foarte ciudata, daca frecam cu o surubelnita pe trenul de aterizare care era din dural inebunea de tot....faceau servourile ca toate alea....tin sa precizez ca acum el functioneaza foarte bine pe un electric fara nici o modificare pe la antena sau alte alea....
#24
Postat 26 January 2008 - 03:26 PM
http://www.rcgroups....ad.php?t=492204
Si asta pentru ca voiam sa-mi iau un Optic 6... O fi adevarat sau sunt bruiaje si la ei?
#25
Postat 27 January 2008 - 08:31 PM