HLG
#1
Postat 26 July 2007 - 09:30 PM
Mi-ar place sa-mi cumpar (ca de facut cred ca e mai greu pe la noi) un HLG (hand-launch glider) cu fuselaj din fibra de carbon sau ceva asemanator. Merg deseori la Azuga si sus in capul partiei de schi pare o zona frumoasa de practicat un zbor fara zgomot.
Ceva recomandari interesante?
Poate din Europa daca se poate.
Multumesc,
Cris
#2
Postat 26 July 2007 - 09:36 PM
sau versiunea HOT daca te tine minuta: http://www.youtube.com/watch?v=ewL13qcnPPo&NR=1
si din ro nu din europa ....
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 26 July 2007 - 09:40 PM
#4
Postat 26 July 2007 - 10:11 PM
Vezi ca e unu Valterash pe aici mare doctor in ele.
Big
#5
Postat 26 July 2007 - 10:16 PM
Big, cred ca mai degraba DLG, dar n-am vazut decat filme pana acum (mi-ar place dvd-urile alea de la Carbon Art!). Daca Valterash ma poate indruma cu ceva informatii, ar fi perfect. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif Mi-ar place sa vad pe viu asa ceva la un moment dat..
Am gasit in State cate ceva, pe la 70$-90$, DL-50, discus-launch. Mai caut, poate gasesc ceva mai aproape de noi.
Aceasta postare a fost editata de Machspeed: 26 July 2007 - 10:21 PM
#6
Postat 26 July 2007 - 10:32 PM
big
#8
Postat 27 July 2007 - 07:26 AM
Ma tot uit sa-mi dau seama cum se plateste acolo dar nu-mi dau seama, probabil ca trebuie contactati.
Tot uitandu-ma la partners am dat de topmodel.fr; a auzit cineva de ei? Vad ca au un stoc variat si preturile acceptabile.
#9
Postat 27 July 2007 - 08:21 AM
Dragut, la 26 Jul 2007, 21:36, a spus:
sau versiunea HOT daca te tine minuta: http://www.youtube.com/watch?v=ewL13qcnPPo&NR=1
si din ro nu din europa ....
A... poate nu ma pricep eu.. dar am impresia ca niciunul din planoarele din filmulete nu se incadreaza la HLG .
Nu am inteles eu bine despre ce e vorba ?
#10
Postat 27 July 2007 - 08:42 AM
ZOD, la 27 Jul 2007, 08:21, a spus:
I-am propus omului si o varianta de schimb .... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
#11
Postat 27 July 2007 - 08:47 AM
Dragut, la 27 Jul 2007, 08:42, a spus:
ZOD, la 27 Jul 2007, 08:21, a spus:
I-am propus omului si o varianta de schimb .... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
Pai de ce nu i-ai propus niste elicoptere ?
#12
Postat 27 July 2007 - 09:51 AM
@Zod
please daca esti dragut, defineste ce se incadreaza si ce nu se incadreaza in clasa HLG. :D
PS1:
E musai ca fuselaju sa fie din tava de carbon.... sau tot ce n-are motor si nu depaseste ... x grame / dmp se incadreaza in aceasta categorie....
Si de ce zic asta ... multe siteuri dau ca HLG variante de planoare asa ca, care e ADEVARATUL HLG
PS2: De mistocareala sunt satul, vreau si o parere tehnica daca tot zise-si ceva.... :)
PS3:
extras din regulament FAI pentru F3K :
si ca sa fii comvins ca vorbim de F3k :
"
F3B - Multi Task Thermal Soaring Gliders
F3F - Slope Soaring Gliders (Provisional)
F3H - Soaring Cross Country Racing (Provisional)
F3I - Aero-Tow Soaring Models (Provisional)
F3J - Thermal Duration Gliders
F3K - Hand Launched R/C Gliders (Provisional)
"
"5.K.2. Definition of model glider
5.K.2.1. Specifications
Model gliders are gliders with the following limitations:
Wingspan maximum 1500 mm
Weight maximum 600 g
Radius of the nose must be a minimum of 5 mm in all orientations. (See F3B nose definition for measurement technique.)
The model glider must be launched by hand and is controlled by radio equipment acting on an unlimited number of surfaces.
The use of gyros and variometers onboard the model glider is not allowed.
The model glider may be equipped with holes, pegs or reinforcements, which allow a better grip of the model glider by hand. The pegs must be stiff and an integral part of the model glider within the half-span of the wing, and be neither extendable nor retractable. Devices, which do not remain a part of the model glider during and after the launch, are not allowed. "
PS al nu stiu citelea:
Nu vad de ce GUPPY cu urmatoarele caracteristici ( http://www.rcgroups.com/forums/showthread....d.php?t=539755) :
"
Now some technical data:
Wingspan: 1500 mm (59")
Wing area: 20,4 dm2 (316sq")
Length: 805 mm (31,7")
Take-of mass: ~480 gr (16,93 oz) depends on powerplant
Powerplant:
- propeller: Graupner cam prop 6x3"
- motor: SPEED 400 6V
- ESC: Kontronik SUN 1000 (BEC 2A)
- batteries: 7x GP 1100
Servos: 2 x GWS naro (8,8g 0,31oz)
"
nu ar putea lucra si in varianta fara motor si sa se plieze perfect pe subiectul in cauza
daca ai curiozitatea sa te uiti in planuri ai sa vezi ca mitea da versiunea si cu motor si fara ...
:huh:
STIMA
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 27 July 2007 - 10:57 AM
#13
Postat 27 July 2007 - 10:53 AM
http://forum.modelarji.com/datoteke/arf_257.jpg
#15
Postat 27 July 2007 - 11:02 AM
PS : Era sa uit.. Filius e cel mai tare !!!
Aceasta postare a fost editata de ZOD: 27 July 2007 - 11:04 AM
#16
Postat 27 July 2007 - 11:04 AM
ZOD, la 27 Jul 2007, 11:02, a spus:
din nou mistocareala fara argumente!
Da asta e, dam cu paru inante de a vedea macar despre ce e vorba!
#17
Postat 27 July 2007 - 11:07 AM
Dragut, la 27 Jul 2007, 11:04, a spus:
ZOD, la 27 Jul 2007, 11:02, a spus:
din nou mistocareala fara argumente!
Da asta e, dam cu paru inante de a vedea macar despre ce e vorba!
NU fac misto.. Guppy e cel mai tare. Tu esti cel mai tare... Ma plec in fata ta .
PS: Tu te-ai uitat ce e HLG inainte sa ni-l dezvalui pe guppy sau dupa ?
#18
Postat 27 July 2007 - 11:46 AM
ZOD, la 27 Jul 2007, 11:07, a spus:
Parca ziceai ca Filius...
Laser frate!
#19
Postat 27 July 2007 - 12:24 PM
ZOD, la 27 Jul 2007, 11:07, a spus:
Sincer NU da m-ai suparat prea tare si asa m-am pus pe cautat! :rolleyes:
#20
Postat 27 July 2007 - 05:50 PM
HLG este si Guppy, chiar daca este docil si performantele lui excelente de altfel, nu sunt tocmai demne de un campionat mondial.
Asa ca insinuarile cum ca doar modelele de competie sunt bune mi se pare lipsita de sens.
Guppy este o alternativa cel putin interesanta, asa cum bine zice Dragutz, daca iti doresti un model aratos (daaa mai e putin burtos ca mine- si...?) non DLG si cu performante bune, comportamnet fidel.
big
Aceasta postare a fost editata de Big: 27 July 2007 - 05:55 PM
#22
Postat 28 July 2007 - 05:27 AM
Machspeed, la 26 Jul 2007, 22:30, a spus:
Mi-ar place sa-mi cumpar (ca de facut cred ca e mai greu pe la noi) un HLG (hand-launch glider) cu fuselaj din fibra de carbon
Citeaza
HLG este si Guppy, chiar daca este docil si performantele lui excelente de altfel, nu sunt tocmai demne de un campionat mondial.
Asa ca insinuarile cum ca doar modelele de competie sunt bune mi se pare lipsita de sens.
atentie ce a cerut omul la inceputul subiectului ,si ce link a postat prietenu dragut.
#23
Postat 28 July 2007 - 07:22 AM
SILVIU66, la 28 Jul 2007, 05:27, a spus:
Machspeed, la 26 Jul 2007, 22:30, a spus:
Mi-ar place sa-mi cumpar (ca de facut cred ca e mai greu pe la noi) un HLG (hand-launch glider) cu fuselaj din fibra de carbon
atentie ce a cerut omul la inceputul subiectului ,si ce link a postat prietenu dragut.
de ce nu continuui cu citatatul .....
Machspeed, la 26 Jul 2007, 22:30, a spus:
..... cu fuselaj din fibra de carbon sau ceva asemanator
E adevarat ca linkul pus prezenta varianta cu motor dar am zis ca celor care le va place modelul vor avea cit de cit curiozitatea sa caute cu google-ul guppy si dupaia glider, asa cumm eu dupa ce ma stirnit ZOD am avut rabdarea sa caut argumentatia ca-i F3k.
Stima
#24
Postat 28 July 2007 - 11:04 AM
Chestia e ca de la o vreme cred ca imi place ideea de a achizitiona ceva care sa se preteze la zborul fara motor, la panta sau in termica si poate mai incolo, cand oi deveni si eu mai experimentat, poate incerc si un dynamic soaring (nu stiu cum se traduce mai exact, cred ca tot un fel de zbor la panta).
M-am tot uitat pe revista pdf de la rcsoaring magazine si ma ling pe buze, numai taboo-uri, pike-uri visez si cand ma uit la cate un filmulet cu cate un pasaroi din asta din carbon in dynamic soaring, trecand suierand cu 100km/ora prin fata camerei ma ia cu pielea de gaina. Beautiful! :lol:
Deh, deocamdata sunt incepator, de-abia am cateva ore de zbor cu un Tipsy si tocmai ce mi-am luat un Easy Glider, cred ca e mai bine asa decat sa stric din prima un model mai pretentios.
Aceasta postare a fost editata de Machspeed: 28 July 2007 - 11:05 AM
#25
Postat 28 July 2007 - 02:00 PM
Big, la 27 Jul 2007, 17:50, a spus:
Te doare rau nu.. ai trecut cu vederea ca Dragut nu avea habar ce e ala hlg a si recunoscut... ce-i drept io ma gandeam la ceva de carbon foarte usor (300-350 g maxim) fara motor.. Guppy caca dupa capul meu nu se incadreaza.
Incompetent nesimtit si jalnic.. la cine te referi exact ? ca sa stiu si eu cum sa raspund. Zi direct fara ocolisuri...
#26
Postat 28 July 2007 - 03:44 PM
ZOD, la 28 Jul 2007, 14:00, a spus:
Zodele, tata, iar te aprinzi....si-i pacat.
Aeromodelele sunt de mai multe categorii. Cele cu motor nu sunt doar tip funtana iar HLG-urile nu-s doar din carbon.
Daca nu-ti place un model nu-i frumos si politicos sa-l etichetezi drept caca.
Gusturile sunt diferite si nu se prea discuta. Cel putin asa am invatat eu acum muuuuuuuulti ani.