Modelism - RHC Forum: Bujie la temperatura constanta. - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Bujie la temperatura constanta. Se poate?

#1 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 December 2006 - 09:37 PM

La propunerea Marinarului, ca stie el de ce are nevoie, imi permit sa fac eu o prima tentativa.
Cred ca o solutie eleganta ar fi montajul care mentine firul pentru taiat polistiren la temperatura constanta. Ma refer la montajul descoperit de PavCostel in RET. Se bazeaza pe masurarea rezistentei firului ce variaza o data cu temperartura.
Reusim sa gasim si sa adaptam schema?
0

#2 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 December 2006 - 09:45 PM

Lasand la o parte anumite chestii promovate de "dracusorii" nostri, schema aia era cu detectia trecerii prin zero a tensiunii.
Era in alternativ, iar executia se facea cu triac. Deci pica.

Se poate face cu PIC, tehnic vorbind realizabil, dar va rog, spuneti-mi si mie UN SINGUR avantaj al acestei scheme.

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#3 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 03 December 2006 - 09:50 PM

pavcostel, la 3 Dec 2006, 22:45, a spus:

, spuneti-mi si mie UN SINGUR avantaj al acestei scheme.

Cu stima,
Costel

Menajeaza bujia!...bunaoara, bateria o aduce la o anumita temperatura iar dupa pornire, daca nu e debransat, motorul supraincalzeste bujia...dupa indepartarea alimentarii bujiei, temperatura acesteia scade, ramanand la temperatura de functionare nominala, deci pentru ce trebuie sa o supraincalzesti si sa risti chiar sa se arda?...zic si eu! Un alt motiv ar fi cresterea randamentului montajului electronic: adica, daca tot nu mai alimenteaza bujia, acumulatorul nu traieste si el mai mult? Parca RED discutase asa ceva pe forum in timpuri indepartate, dar nu am regasit subiectul...foarte posibil sa fie din perioada hakerita!
Scula exista undeva pe piatza, nu e idee proprie! Probabil acum vor aparea cei care spun ca de o viata ei pornesc cu power panel standard sau acumulator si ca e deajuns...nici nu neg asa ceva. E vorba de o discutie pur tehnica!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 03 December 2006 - 10:12 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#4 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 December 2006 - 09:54 PM

Pai hai sa o lamurim...
1: - la ce temperatura incalzeste bujia Power Panelul cam stim.
2: - la ce temperatura o incalzeste motorul in 30 secunde? Vara? Iarna? Cat se traduce in Ohmi aceasta diferenta de temperatura?

Apoi putem afirma cele din postul anterior, cu sentimentul sigurantei.

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#5 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 03 December 2006 - 09:59 PM

pavcostel, la 3 Dec 2006, 22:54, a spus:

Pai hai sa o lamurim...
1: - la ce temperatura incalzeste bujia Power Panelul cam stim.

vara-iarna?...pai inmultesti cu doi si cam atat adauga motorul, ca e variatie liniara in domeniul conductorilor!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#6 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 December 2006 - 10:05 PM

Eu cred ca ar fi benefic. Stiu ca firul era alimentat cu tensiune alternativa si comanda era cu triac.
Deci noi ar trebui sa alimentam bujia tot in alternativ la maximum 1,5V (efectivi). Comanda o putem face cu o punte de tranzistoare obisnuite sau FET-uri.
Frumusetea este ca putem afisa real time valoarea temperaturii bujiei.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 04 December 2006 - 03:07 AM

0

#7 Useril este offline   Calu2 

  • Zbor cu orice navo auto velo sport
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 28-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 December 2006 - 11:06 PM

Marinare....? scuze ca ma bag si eu ..dar asta iarna am zburat cu Devilake pe Chitila la -15 grade ...eu motor OS de 10- el OS de 7,5 si au pornit normal frara alte smecherii ....care este vrejeala?

Aceasta postare a fost editata de Calu2: 03 December 2006 - 11:07 PM

Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
0

#8 Useril este offline   Calu2 

  • Zbor cu orice navo auto velo sport
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 28-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 December 2006 - 11:12 PM

Asa ca rezistenta aia a,, TA"" x 2 nu prea merge...practic vorbind..insemna ca motoarele sa nu porneasca niciodata la temperatura aia
Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
0

#9 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 04 December 2006 - 09:24 AM

Bujia de modelism (adica obiectul pe care-l numim noi bujie) lucreaza cu filament (constantan, nichel, platina ++ etc), din acest motiv ARE REZISTENTA DINAMICA. La inceput are o rezistenta mica (permite un curent mare), dupa ce se incalzeste ii creste rezistenta (se reduce curentul), si se stabilizeaza singura pe temperatura nominala (proiectata din parametrii filamentului). Din acest motiv sunt bujii de diferite temperaturi, si toate lucreaza pe o plaja de tensiune. Oricum, ecartul termic este de mai multe sute de grade, diferenta iarna-vara nu este semnificativa (demna de luat in calcul) in regim de amator.

(in mod similar, noi nu folosim preincalzitoare la carburant sau rotile umplute cu azot, sa n-aiba compensator barometric)

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 04 December 2006 - 09:26 AM

0

#10 Useril este offline   sebip 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 21-May 03

Postat 04 December 2006 - 01:07 PM

Pai de ce sa se comande neaparat in curent alternativ ? Merge si in curent continuu si comandat PWM ...nu ?
Si se intrerupe comanda si se citeste rezistenta ... cind se doreste.
0

#11 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 December 2006 - 01:22 PM

In curent alternativ era schema din RET, prezentata in postul initial!

Acum, majoritatea Power Panelurilor sunt PWM, cu mos sau bipolar. Eu spun ca se poate face, tehnic vorbind, dar inca NU AM VAZUT un singur argument viabil PENTRU, ci doar comentarii de la Calu2 si Vlad1, care sustin oarecum ce am spus si eu: CE avantaje aduce? Practic, se obtine ceva? Merita? Personal am destule de facut, iar de amorul artei nu ma apuc de asa ceva, desi este posibil tehnic.

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#12 Useril este offline   VRY 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 53
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 04 December 2006 - 03:20 PM

Ideea nu este chiar nefolositoare, marinarul a punctat deja doua avantaje:
1. Se reduce numarul bujiilor arse prin menajarea filamentul bujiei din momentul pornirii motorului pana la extragerea fisei.
2. O eventuala mica economie de curent.
De asemanea, un astfel de sistem ar putea indica o bujie innecata (ce prezinta o rezistenta a filmentului mai mica), lucru util pentru cei ce pornesc motoarele fara demaror, adica "manual" :-), (aici s-ar face o economie importanta de efort si de bataturi). Dar pentru asta exista si solutii mai simple.
0

#13 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 December 2006 - 05:35 PM

Pai acest sistem NU ar putea indica o bujie innecata sau racita, tocmai pentru ca ar trebui sa asigure o putere(~temperatura) constanta, prestabilita. Daca se raceste, scade rezistenta, automat creste tensiunea, presupunand curentul constant by default. Temperatura ei ar trebui sa fie constanta, iar astfel de evenimente, gen innecari, incercari de pornire fara carburator amorsat, tare ma tem ca duc la SCURTAREA vietii bujiei, supusa la mai mult stres termic/electric. Doar nu o sa te opresti sa mai dez-inneci motorul, doar ai panel cu intelighentie! :lol: . Si asa se pompeaza Amperi intr-o bujie uda, plina de ulei...

Dupa parerea mea, este posibila tehnic, dar complet inutila practic la nivelul meu de incepator un asemenea gadget.

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#14 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 04 December 2006 - 05:40 PM

indiferent cat te chinui cu bujia aia pana la urma tot se arde....indiferent ce-i faci.
mult mai interesant mi s-ar parea un sistem care sa-mi tina bujia alimentata cand motorul e la relanti sau e inca rece,ca sa fiu sigur ca nu se opreste,si sa decupleze alimentarea cand urc in turatie.am vazut aceste sisteme facute industrial,se folosesc in special la motoarele in 4T (desi nu e nevoie),dar mananca o celula R6 la un zbor...
adica reglajul acestui device ,la ce turatie sa dea/sa scoata curentul in/din bujie e doar o gluma.chestia aia tinea bujia alimentata tot timpul zborului.

Citeaza

1. Se reduce numarul bujiilor arse
2. O eventuala mica economie de curent.


in cazul nostru

1.se reduce numarul modelelelor distruse datorita opririi motorului in pozitii critice de zbor din cauza bujiei
2.o eventuala mica economie de bani.(model intreg ,bujie schimbata mai des)

cat costa o bujie ,cat costa un model?
flying is my life...
0

#15 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 04 December 2006 - 06:08 PM

Mai e bun glow-ul ala pentru ca poti sa mergi cu motorul mai innecat asigurand o ungere mai buna ...

Silviu ,

Problema mea cu celula r6 a fost rezolvata la un moment dat. Era un Nimh de 2500 care se consuma foarte repede. Am pus un NICD de 3300 si tinea mai multe zile.

Totusi am renuntat la glow ( nu stiu cum sa ii zic in romaneste) pentru ca imi aducea 200 de g in plus la model ( celula era foarte grea). La un model de 2.7 kg se simte mai ales daca esti la limita. In rest am fost multumit de scula si nu mi-a ars nico bujie. In schimb bujia s-a ars dupa fro 15 de zboruri dupa ce am scos glow-ul.

Io il setasem sa tina aprinsa bujia pana pe la 15 % din gaz.

daca motorul e reglat prost sau combustibilul nasol sau prea umed sau prea cald sau prea frig.. tot se opreste.. nu asa des dar tot se opreste.
DT
0

#16 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 December 2006 - 06:11 PM

:lol:
doua celule SC.
Cam 3 ore autonomie efectiva.
Greutate 2*55g + 15grame placuta cu mufe,fire,etc.
Setabil la repriza si la 1/2 cursa, throttle-cut.
Tensiune la alegere,1,6-1,2V pe bujie.
Dar asta e alta poveste, si nu am decoperit eu apa calda.
Cu google, "Glow" sau "GlowSL." Mai departe, fiecare e pe cont propriu, in alt subiect.

Cu stima,
Costel

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 04 December 2006 - 06:13 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#17 Useril este offline   VRY 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 53
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 04 December 2006 - 06:12 PM

@pavcostel
Eu ma gandeam ca un consum mai mare de energie (curent, tensiune, relativ la o valoare de referinta) ar putea indica innecarea unei bujii, de altfel eu foloseam un ampermetru in serie cu acumulatorul pentru a ma asigura de continuitatea filamentului si pentru a-mi indica momentul innecarii acestuia (variatia rezistentei nu e foarte mare, aprox. 10%). La momentul respectiv nu prerea se purtau power pannel-urile :-).
@SILVIU66: Da, inca doua motive, problema cu motoarele in 4T care folosesc incalzirea electrica a filamentului in timpul zborului e ca indiferent de sistem, in cazul pierderii continuitatii filamentului nu mai e nimic de facut...
0

#18 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 December 2006 - 06:17 PM

@VRY
1. ai si nu ai dreptate... La panelurile actuale, nu se mai prevede protectie la scurt pe iesire. De ce? pentru ca rezistivitatea firelor de la bujie e comparabila cu rezistenta filamentului. Astfel, pe ampermetru, (ferice cine-l are si-l foloseste!), diferenta de consum e foarte mica, poate fi diagnosticata ca o scadere a tensiunii bateriei. Asa ca ne putem pacali usor...
2. Aici ai dreptate. Dar cata vreme e intreg, al lui Zodel scotea 10rpm, cred, fara sa se opreasca.

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#19 Useril este offline   VRY 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 53
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 04 December 2006 - 06:32 PM

@pavcostel
1. Dar de ce sa mai folosim alimentarea de bujie a power pannel-ul?
Un astfel de sistem ar avea nevoie de ceva mai mult decat cei 1,2V pe care-i da iesirea de bujie a power pannel-ul (pentru partea de electronica ar fi nevoie de o tensiune stabilizata de ordinul a 5V).
0

#20 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 December 2006 - 06:35 PM

??
Nu inteleg...
Pai daca e power panel de firma, e una. Daca e manufacturat, poti sa faci multe! Tensiunea de bujie intre 1,2V-2V, adaugi un charger de pack receptie, terst servo, alte gadget-uri.Dupa necesitati si dorinte, cum vrea Marinaru - temperatura constanta!
:lol:

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#21 Useril este offline   VRY 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 53
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 04 December 2006 - 06:45 PM

@pavcostel
Din pacate de manufactura oricum nu se scapa, ideea e ca un astfel de sistem te scapa eventual de power pannel :-).
Problema e cum se justifica munca, aici il voi cita pe marinarul: "de ce nu?...se justifica efortul sa faci modelism?...dupa aceiasi logica!"
0

#22 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 December 2006 - 06:59 PM

Ideea era:

Citeaza

"de ce nu?...se justifica efortul sa faci modelism?

Da, se justifica! Dar sa faci un model 1:1 ca sa-l zbori RC se justifica? Asta ar fi gradul de comparatie dupa mine!

Eu nu-i gasesc nici un avantaj real, parerea mea!

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#23 Useril este offline   VRY 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 53
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 04 December 2006 - 07:13 PM

@pavcostel

Totul e relativ, iti inteleg punctul de vedere.

Toata stima,
Cornel.
0

#24 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 December 2006 - 07:18 PM

:lol:
Asa este. Cand o sa ajung sa trec de 7,5cc, o sa consider altfel poate! Pana atunci, Bafta!

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#25 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 04 December 2006 - 09:23 PM

Am avut ocazia sa dau o mana de ajutor aproape la toate intalnirile la care am participat unde, problema pornirii unui motor a devenit deja un cosmar pentru pilot. Nu, nu este meritul meu ci al power panel-ului pe care il folosesc de mai bine de 3 ani cu succes. Am avut retineri in momentul in care am dat 35 de euro pe el, fiind cu aceasta investitie la primul meu motor termic. Nu-mi pare rau deloc!
Faptul ca are pompa de combustibil incorporat, automat de incarcare a acumulatorului "seringii" cu care unii isi pornesc motoarele sau regulator de tensiune pentru incarcarea acumulatorului de 12V care il deserveste, au fost doar plusuri la functia lui principala de a incinge bujia inteligent. Reglajul este cu un circuit MosFet care asigura alimentarea optima pentru orice tip de bujie. Variatiile curentului sunt semnificative! Pentru un motor OS FX91 cu bujie A5, curentul cu bujia uscata este aprox. 1 - 1,5A in functie de temperatura cilindrului. Daca este inecat, curentul ajunge pe la 4A. Nu trebuie stiinta prea mare sa iti dai seama la orice tip de motor ( ca doar am si doua de 7,5 ) care este curentul la care va porni sigur la prima pala. La OS cand, curentul creste pe la 2,5-3A, motorul va porni cu siguranta la urmatoarea incercare.
Am pornit motoare de toate felurile si toate dimensiunile, foarte usor am observat bujii arse sau scurtcircuitate si poti observa cat de mult scade curentul in momentul in care motorul intra in regim normal de functionare la temperaturi mai scazute, atunci poti decupla fisa de pe bujie.
Ca am de carat o baterie de 12V 7Ah dupa mine? Care-i problema? De acolo alimetez evident starterul electric, dremelul pentru mici reparatii, mini letconul de 12V pentru interventii in cazuri disperate sau chiar incarcarea acumulatorului de receptie dupa prea multe zboruri, cand ma lasa nevasta fara masina... :lol:
Eu zic ca merita investitia!
0

#26 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 04 December 2006 - 09:27 PM

Multi dintre voi cunoasteti valiza mea cu capac verde, cine nu, o poate vedea aici...

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1165260423.jpg

0

#27 Useril este offline   albastru 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 213
  • Inregistrat: 07-June 05

Postat 04 December 2006 - 09:39 PM

Eu am conceput si realizat o schema care face o chestie destul de asemanatoare cu ce s-a discutat aici.
Electronica respectiva mentine constanta temperatura la o statie de lipit .Temperatura este de aproximaiv 320 gradeCsi o mentine cu precizie foarte buna.Principiul, este destul de simplu.Masor rezistenta electrica pe intervale de timp foarte scurte a elementului de incalzire.
Elementului de incalzire ii variaza rezistenta cu temperatura.In urma masuratorii cu operationalul din microcontroller decid daca trebuie sa incalzesc rezistenta la 24 volti sau nu trebuie, timp in care execut o noua masuratoare.Pentru precizie masuratoarea se face alimentand rezistenta la +5volti.
In felul acesta inertia termica este foarte redusa iar lipiturile ies foarte frumoase. Nu necesita un element in plus care sa monitorizeze temperatura varfului de lipit, care desigur ar fi introdus o inertie termica destul de mare.
Cu niste modificari destul de mici cred ca ar putea merge bine si la o bujie de modelism.

Albastru

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1165261186.jpg

0

#28 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 04 December 2006 - 10:10 PM

Subscriu Albastrului.

Mentinearea bujiei la temperatura constanta este cat se poate de fezabila, iar cel mai practic lucru este sa se adapteze o schema de regulator ce controleaza temperatura pistoalelor de lipit.

O schema cu detalii v-o poate da doar cine chiar a facut asa ceva, sa se dea detalii fara sa se fi facut ceva ar fi doar aberatii.

O idee mai trasnita pare cea a lui Silviu, sa se mentina temperatura bujiei constanta in timpul functionarii modelului. Dar cum cred ca temperatura in cilindru e mai mare ca temperatura dorita a bujiei.... cel mai practic lucru ar fi doar sa se incalzeasca bujia cand se raceste.... daca asa ceva se poate intampla in timpul zborului.

Happy landings :D

Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 04 December 2006 - 10:11 PM

0

#29 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 06 December 2006 - 02:12 AM

Exact aceasta era si ideea desprinsa din vechiul articol din RET. Sa masori rezistenta si sa folosesti informatia pentru comanda alimentarii firului de taiat polistiren....bujiei...letconului...etc. Albastrule imi place tare mult cum ai realizat tu acest lucru. Simplu si elegant. Felicitari.
La bujia noastra ar fi inca un avantaj. Imi cer scuze ca ma repet dar cred ca nu am explicat prima data clar.
Putem afisa valoarea medie a temperaturii filamentului bujiei. Deci o informatie aproximativa de ce se petrece in motor.....zic si eu. Daca Marinarul a intuit el ceva inseamna ca trebuie privita problema cu seriozitate. Este vocea experientei.
De aici nu mai este decat un pas ca sa alimentam bujia tot timpul. Mi se pare excelent.

PS. Zozo ce model exact de power panel folosesti? Toate alimenteaza inteligent bujia? Chiar vreau sa-mi cumpar unul si mi-ar prinde bine un sfat. Multumesc. Eu credeam ca este doar un banal stabilizator de tensiune.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 06 December 2006 - 04:23 AM

0

#30 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 06 December 2006 - 08:29 AM

albastru, la 4 Dec 2006, 21:39, a spus:

Eu am conceput si realizat o schema care face o chestie destul de asemanatoare cu ce s-a discutat aici.
Electronica respectiva mentine constanta temperatura la o statie de lipit . ...

Eleganta solutia ! :angry:
Masuratoarea fiind facuta chiar pe elementu' activ, si cu o frecventa ridicata masoara temperatura reala a rezistentei. Mai ramane in discutie problema transferului termic intre rezistenta si varfu' metalic.
Acu' daca pui varfu' de lipit pe o masa mai mare, care preia brusc caldura varfului, tre' un pic de putere sa compenseze ... disiparea cu pricina. Da' ma gandesc ca folosesti bijuteria aia, pe la smd-uri si alte ... lucruri mici, nu ?

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu