Pagina 1 din 1
elicea potrivita
#1
Postat 02 July 2006 - 10:24 PM
Salut!
Am un motor seria 600/24 si l-am cuplat direct in ax.Elicea este montata sub navomodel.Daca are cineva o barca cu aceasta configuratie,va rog sa-mi spuneti ,care este cea mai potrivita elice pentru ca motorul sa nu fie suprasolicitat si ce acumulator ar trebui sa folosesc.Va multumesc!
Florin,Botosani
Am un motor seria 600/24 si l-am cuplat direct in ax.Elicea este montata sub navomodel.Daca are cineva o barca cu aceasta configuratie,va rog sa-mi spuneti ,care este cea mai potrivita elice pentru ca motorul sa nu fie suprasolicitat si ce acumulator ar trebui sa folosesc.Va multumesc!
Florin,Botosani
#2
Postat 03 July 2006 - 07:20 AM
Spune ce fel de navomodel este,este facut dupa plan este facut din cap? ...etc
#4
Postat 03 July 2006 - 11:11 PM
Navomodelul meu are 1,5 kg fara acumulator,lungime 65cm,latime 17 cm.Conteaza daca este facut dupa un plan sau din cap ca sa pot sa-i pun o elice?Navomodelul l-am terminat anul trecut in vara si am mers cu el la apa.Acum vreu sa-l modific,sa mearga mai repede dar sa nu raman fara acumulator dupa 15 minute.Va multumesc pentru raspunsuri.
Va atasez foto navomodel.
Va atasez foto navomodel.
Imagini atasate
#6
Postat 04 July 2006 - 11:56 AM
Salut @elicris, desperado are dreptate, o elice submersa pt motorul de pe modelul tau ar fi undeva in jur de 30mm diam. (daca ai rabdare si manuta, poti incerca si cu un S35 pe care s-o ajustezi cate un pik). Daca ai racire la motor poti incerca sa maresti nr. acc. la 8-9 (in acest caz pui o elice ceva mai mica in diam sau pas). Problema care ramane de rezolvat este viteza mare si durata mare de mars?? asta se poate rezolva teoretic cu acumulatori cat mai buni.
Trebuie sa sti ca daca cresti tensiunea de alimentare a motorului, viteza barcutei va creste, dar scade randamentul motorului (vei avea un consum mai mare) si deci si durata de mars. Ideal ar fi sa gasesti o elice optima pt tensiunea recomandata de producatorul motorului. Mai poti incerca si cu un reductor 1.5:1 sau 2:1.
Parerea mea este ca barcuta ta este frumoasa, si nu merita s-o faci prea rapida, astea ale mele sunt urate si de aceea vreau sa mearga repede sa n-apuce sa le vada curiosii de pe mal :D
Bafta
Trebuie sa sti ca daca cresti tensiunea de alimentare a motorului, viteza barcutei va creste, dar scade randamentul motorului (vei avea un consum mai mare) si deci si durata de mars. Ideal ar fi sa gasesti o elice optima pt tensiunea recomandata de producatorul motorului. Mai poti incerca si cu un reductor 1.5:1 sau 2:1.
Parerea mea este ca barcuta ta este frumoasa, si nu merita s-o faci prea rapida, astea ale mele sunt urate si de aceea vreau sa mearga repede sa n-apuce sa le vada curiosii de pe mal :D
Bafta
#7
Postat 04 July 2006 - 11:57 AM
elicris, la 3 Jul 2006, 23:11, a spus:
Navomodelul meu are 1,5 kg fara acumulator,lungime 65cm,latime 17 cm.Conteaza daca este facut dupa un plan sau din cap ca sa pot sa-i pun o elice?Navomodelul l-am terminat anul trecut in vara si am mers cu el la apa.Acum vreu sa-l modific,sa mearga mai repede dar sa nu raman fara acumulator dupa 15 minute.Va multumesc pentru raspunsuri.
Va atasez foto navomodel.
Va atasez foto navomodel.
Imi place ca i-ai pus steag UE! :D
Din ce ai construit barca?
#9
Postat 05 July 2006 - 02:30 PM
Am hotarat sa cuplez motorul direct in ax deoarece am avut un reductor de 5:1 si facea cam zgomot.Cu un acumulator de 1,6A aveam o autonomie de 30 minute.Vreau sa stiti ca nu sunt pasionat de viteza, ci vreau sa mearga 'frumusel'.Am facut o proba cu o elice de 42mm, cea pe care o aveam,si trage sanatos,numai ca acumulatorul tine doar 10 minute.Cred ca o sa merg pe varianta voastra cu una de 30mm sa mearga mai mult cu un acumulator.Consumul in sarcina pe aparat cu un acumulator de 9,6V-1,6A este de 2,8A ,de 9,6V-3,3A este de4,5A,si sper, ca atunci cand o sa-i pun un acumulator de 8,4V-3300ma sa mearga 30 minute.As pune un reductor dar m-am saturat de cele improvizate(fac zgomot) .Stiti unde as putea sa gasesc un reductor care se potriveste la ax de 4mm?
Materialele folosite la barca sunt:
-scheletul din placaj de 4mm
-puntea si cabina din material plastic(din galeti 15kg de la var lavabil)
-la corpul barcii am folosit fasii obtinute din chestii din alea care se folosesc la lambriuri sau tavane false,pe care le-am taiat in doua dupa care am polizat resturile ramase.
Am pus o poza cu barcuta cand merge.
Va multumesc pentru raspunsurile oferite!
Materialele folosite la barca sunt:
-scheletul din placaj de 4mm
-puntea si cabina din material plastic(din galeti 15kg de la var lavabil)
-la corpul barcii am folosit fasii obtinute din chestii din alea care se folosesc la lambriuri sau tavane false,pe care le-am taiat in doua dupa care am polizat resturile ramase.
Am pus o poza cu barcuta cand merge.
Va multumesc pentru raspunsurile oferite!
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de elicris: 05 July 2006 - 02:59 PM
#20
Postat 10 July 2006 - 12:17 PM
Elice de suprafata sau imersa, au mare importanta cand urmaresti performanta; nu cred ca e cazul de fata. Din foto imi dau seama mai greu, dar pot sa-ti spun ca la elicea imersa punctul de iesire din navo trebuie sa fie in spatele centrului de greutate, care, la randul lui trebuie sa fie la aprox 45% din lungimea navei masurata de la pupa.
La una din barci (Florida), cu un motor 660, a mers mai bine cu o elice imersa (dar mai mica in diametru) decat una de suprafata (la asta, transmisia prin Z-drive este de suprafata).
La una din barci (Florida), cu un motor 660, a mers mai bine cu o elice imersa (dar mai mica in diametru) decat una de suprafata (la asta, transmisia prin Z-drive este de suprafata).
#26
Postat 17 October 2006 - 09:49 PM
Am montat elicea de 30 mm cod 1455(robbe) si merge frumusel.
O viteza mai mare se obtine cu o elice de 35mm,pas 47mm,cod 1463(robbe) fara a afecta buna functionare a motorului si a regulatorului.Am facut un test(cada) cu aceasta elice si un acumulator de 7,2 V la 3300 ma.Rezultatul:15 minute in maxim.
Cu elicea modificata din cea de 30 mm,nu am obtinut rezultatele dorite:turatie mare a motorului si viteza scazuta.
Concluzie:pt o autonomie mai mare merge excelent elicea de 30 mm(care este de suprafata) iar pt o viteza mai mare cea de 35 mm dar cu un acumulator de minim 3000ma.
Observatie:cu un acumulator de 1300 ma si elicea de 35 mm,motorul mergea cu intreruperi.
Va multumesc tuturor celor care m-ati ajutat!
Subiect inchis!
O viteza mai mare se obtine cu o elice de 35mm,pas 47mm,cod 1463(robbe) fara a afecta buna functionare a motorului si a regulatorului.Am facut un test(cada) cu aceasta elice si un acumulator de 7,2 V la 3300 ma.Rezultatul:15 minute in maxim.
Cu elicea modificata din cea de 30 mm,nu am obtinut rezultatele dorite:turatie mare a motorului si viteza scazuta.
Concluzie:pt o autonomie mai mare merge excelent elicea de 30 mm(care este de suprafata) iar pt o viteza mai mare cea de 35 mm dar cu un acumulator de minim 3000ma.
Observatie:cu un acumulator de 1300 ma si elicea de 35 mm,motorul mergea cu intreruperi.
Va multumesc tuturor celor care m-ati ajutat!
Subiect inchis!
Arata acest topic
Pagina 1 din 1