comportament mot. BL la capat de stick anomalie sau defectiune?
#1
Postat 09 October 2006 - 07:57 PM
motor BL: BM 2409-12M
Kv = 1570
curent max: 24 A
tensiune : 7.2 - 12 V
elice recom.: 8/ 3.8
variator ArTech
curent max: 30 A
celule suportate: 3LiPo sau 12V NiCd/ NiMh
Problema:
La capat de stick (blana) are oscilatii de turatie
Cu doua - trei pozitii de stick mai jos aceste variatii dispar.
Acuma, variatorul a mai fost folosit la un BL din motor de CD-ROM pe aceeasi statie, acelas pac si nu am observat situatia de mai sus.
Mentionez ca statia este o Futaba 6EXA/ pacul 8 celule NiMh de 1100 (nu neaparat incarcate la max)
Ce explicatii ar putea exista pt situatia de mai sus?
0728.26.93.19
#3
Postat 09 October 2006 - 08:02 PM
Aceasta postare a fost editata de ZgardeaMarcel: 09 October 2006 - 08:02 PM
#4
Postat 09 October 2006 - 08:07 PM
#5
Postat 09 October 2006 - 08:08 PM
Marinaru, la 9 Oct 2006, 20:00, a spus:
ptiu Marinero, s-ar putea sa ai dreptate.....
Am uitat sa mentionez in enunt ca pt ambele motoare BL cu acelas "setup" am folosit elici EP-9050 GWS.
Pai si daca e asa cine se ineaca: motorul sau variatorul?
0728.26.93.19
#6
Postat 09 October 2006 - 08:42 PM
Costel
L.E. - scuze, am presupus ca timingul controllerului e reglat deja in functie de out/in - runner si numarul de poli!
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 09 October 2006 - 09:03 PM
#7
Postat 09 October 2006 - 11:31 PM
Cum regulatorul taie motorul, acumulatorul i-si mai revine, creste un pic tensiunea, iar regulatorul da drumul la motor. Curentul creste, tensiunea scade din nou si iara il taie regulatorul. Asa apar oscilatiile de turatie.
Oricum elicea de 9x5 e prea mare ptr. motorul acela, probabil de aici vine consumul excesiv de curent. Nu se incalzeste motorul?
Si nu-l poti compara cu motorul de CD-ROM, acela avand valoarea KV diferit.
Aceasta postare a fost editata de kele: 10 October 2006 - 12:01 AM
#8
Postat 11 October 2006 - 07:53 PM
am incarcat full si face aceeasi figura
ramane elicea sau variatorul
apropo: are cineva idee ce semnifica bipurile de la variatorul Art-Tech de 30A?
0728.26.93.19
#9
Postat 12 October 2006 - 01:45 AM
pavcostel, la 9 Oct 2006, 20:42, a spus:
Te rog frumos sa ma lamuresti si pe mine. La:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...p?&I=LXLCK2&P=0
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...p?&I=LXKSY3&P=0
pe care le am eu nu pot programa timing-ul.
Merg si la in si la out runner?
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 12 October 2006 - 01:46 AM
#10
Postat 12 October 2006 - 09:41 PM
Deci, am luat elicea recomandata pt motor si situatia e la fel!!!
Din discutie ies urmatoarele:
1-packul: full descarca peste 16C (testat pe rezistenta si masurat)
2-variatorul: cu alt motor merge
3- elicea: APC conform specificatiilor motorului
Ramane motorul sa aibe un bubu - da ce poate fi ca de invartit se invarte? - adevarul e ca la nivel de speed 280...
0728.26.93.19
#11
Postat 12 October 2006 - 09:51 PM
sa incerc acelas motor cu alt variator?
0728.26.93.19
#12
Postat 14 October 2006 - 02:46 PM
depaseste 10A si incepe sa faca figura...
Tractiunea oricum chiar si la acest curent este muult sub ce poate oferi un Speed 400 la aceeasi tensiune si acelas curent
Are cineva instructiunile de la variatorul Art-Tech?
Aceasta postare a fost editata de IlPadrino: 14 October 2006 - 02:49 PM
0728.26.93.19
#13
Postat 22 October 2006 - 08:14 PM
Dupa spusele lui Silviu 66 care i-a fost nash de prim zbor se comporta minunat, practic zboara chiar si la 30% mansa gaz.
Care a fost problema?...Nu stiu! - oricum setup-ul castigator se compune din:
elice APC 8x3.8"
pack LiPo 3S/ 1700 mAh (sencs Soare Geo)
motorul cu pricina BL: BM 2409-12M
si acelas variator....
Acuma nu pot de cat sa cred ca nu stie variatorul NiMh (intr-un timp stia, dar se pare ca a uitat...)
Subect inchis - problem solvd
Aceasta postare a fost editata de IlPadrino: 22 October 2006 - 08:22 PM
0728.26.93.19