Kyosho Mustang P51 .40 resuscitare
#1
Postat 10 July 2012 - 09:18 PM
Dupa ce l-am luat, l-am cautat pe net si s-a dovedit a fi un Kyosho P51 .40, 1422 mm anvergura, si din ce zic ei pe net 2500 gr, eu nu l-am cantarit inca.
L-am studiat azi, e intreg, folia putin incretita, cateva zgarieturi, nimic major, practic zburabil.
Acum, problema e ca eu sunt cu electricele, iar modelul e termic.Nu am experienta si accesoriile necesare pentru termice. As vrea sa il fac sa zboare, sa fie termic.
As vrea sa stiu ce model de motor ar fi indicat (ceva mai ieftin), si orice informatii de folos. Poate cineva a mai zburat modelul si ma poate indruma.
2012-07-10 16.53.56.jpg (108.88K)
Number of downloads: 370 2012-07-10 16.58.11.jpg (96.31K)
Number of downloads: 375 2012-07-10 16.58.39.jpg (90.35K)
Number of downloads: 377
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#2
Postat 11 July 2012 - 08:41 PM
Merge si electric...am si eu unul mare...care sta si astepata si am sa-ti spun ce motor am pentru el...
Bafta la zbor,
Adrian
#3
Postat 12 July 2012 - 09:22 PM
Dar vezi ce recomamnda producatorul kitului in primul rand.
Un surplus, daca nu te obliga sa pui plumb, e perfect.
Ca limita de jos, un 8,5 cc ASP52 de exemplu, dar primordiala este greuttea finala cu modelul echilibrat.
Eu fac 2-3 machetari cu diverse componente si pozitionarea lor diferita,pana gasesc varianta finala
Numai bine
Aceasta postare a fost editata de Horja: 12 July 2012 - 09:26 PM
#4
Postat 12 July 2012 - 10:19 PM
Modelul are 2 intrerupatoare care nu stiu ce rol au avut, un switch chiar langa unde era servo-ul pentru acceleratie, si un locas pentru o baterie AAA. Luminati-ma. :pardon: Neavand pana acum legatura cu termicele habar nu am ce rol au. Sunt vizibile in prima poza, de la stanga la dreapta: intrerupator 1, locas baterie AAA, switch, intrerupator 2.
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#5
Postat 13 July 2012 - 01:02 PM
Sa-l stapanesti sanatos si sa-ti aduca numai bucurii.
#6
Postat 13 July 2012 - 10:33 PM
dan_mitea, la 13 July 2012 - 01:02 PM, a spus:
Sa-l stapanesti sanatos si sa-ti aduca numai bucurii.
Multumesc. Sper sa reusesc sa il fac sa zboare. E prea fain sa stea degeaba.
Azi am primit acordul tacit al sotiei pentru un motor 4T si accesorii.
Am analizat si eu azi si intradevar unul din intrerupatoare e pentru receptor, al doi-lea merge spre motor si are un conector care zic eu s-ar potrivi pe o bujie, deci probabil ca e pentru bujie.
Doua lucruri ma nedumiresc. Unu, pentru ce o fi switch-ul care la pozitia maxima sau minima a servo-ului acceleratie ar fi cuplat/deculpat ceva. E legat pe firul care merge la bujie. Doi, la toate setup-urile recente de pe forum la modele glow, nu am intalnit bateria de tip AAA. E din cauza ca in setup-urile mai noi se foloseste aceasi baterie pentru receptie si bujie? In cazul meu, e suficienta acea baterie pentru o bujie ?
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#7
Postat 14 July 2012 - 03:47 AM
Daca ar fi dupa mine, calit in scoala simplitatii si, implicit, a sigurantei, as scoate la exterior firele de la bujie. Acolo as conecta acumulatorul. Dupa ce motorul porneste, deconectez acumulatorul. Simplu, eficace, usor si sigur.
Se foloseste o baterie pentru receptie, traditional patru celule de NiXX, mai sportiv, cinci celule sau, mai nou, solutia de care sunt indragostit, doua celule LiFe. Pentru bujie, o celula NiXX care are 1,2V. O baterie Leclanche sau alcalina are 1,5V. Un picut cam mult, dar, data fiind bateria micuta, tensiunea scade.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 July 2012 - 03:51 AM
#8
Postat 01 August 2012 - 08:48 AM
Alimentarea receptorului - ca tot esti cu electrice - un integrat LM 313 doua rezistente, pe o bucata de aluminiu si un Lipo 2S. Merge testat de mine pe doua modele. Simplu, ieftin si eficient. Dupa trei zboruri incarci acumulatorul si o sa constati ca ai halit 200 poate 300 mah. Sau poti scarifica un ESC pentru BEC-ul lui. Aici sunt variante destule.
Tensiunea pe care o aplici pe bujie poate fi maxim 2V. Cu 4 nimh de 1000mah (acumuulatorii aparatului foto) pusi in paralel, eu porneam motoarele o dupamiaza intraga. Aveam de rezerva si patru baterii de doilei, care puse in locul acumulatorilor faceau aceeasi treaba.
Si inca ceva - siguranta aici e importanta - motorul ala poate rani urat de tot. Nu mai e joaca.
#9
Postat 01 August 2012 - 09:24 AM
Mihai_supy, la 01 August 2012 - 08:48 AM, a spus:
Alimentarea receptorului - ca tot esti cu electrice - un integrat LM 313 doua rezistente, pe o bucata de aluminiu si un Lipo 2S. Merge testat de mine pe doua modele. Simplu, ieftin si eficient. Dupa trei zboruri incarci acumulatorul si o sa constati ca ai halit 200 poate 300 mah. Sau poti scarifica un ESC pentru BEC-ul lui. Aici sunt variante destule.
Tensiunea pe care o aplici pe bujie poate fi maxim 2V. Cu 4 nimh de 1000mah (acumuulatorii aparatului foto) pusi in paralel, eu porneam motoarele o dupamiaza intraga. Aveam de rezerva si patru baterii de doilei, care puse in locul acumulatorilor faceau aceeasi treaba.
Si inca ceva - siguranta aici e importanta - motorul ala poate rani urat de tot. Nu mai e joaca.
Deocamdata pana vand heli ca sa fac rost de bani de motor imi ramane doar sa studiez modelul :D
Pana ma obisnuiesc cu termicele, probabil o sa las setup-ul asa cum este, cu o baterie de 1.5V (am o armata de acumulatori buni) pentru bujie si voi continua sa folosesc sistemul de "on board glow driver", asa l-am gasit denumit pe net, se pare ca e folosit cu success pe rcgroups si rcuniverse.
Aici e o schema cu sistemul:
Om31737.jpg (27.48K)
Number of downloads: 156
Rezervorul e cu trei furtune, unul din ele din cate am inteles e pentru alimentare. El are un fel de surubel de inchidere. Oare are rost sa ii atasez un fuel dot sau face acelasi lucru ?
2012-07-23 17.55.29.jpg (88.09K)
Number of downloads: 167
Pentru cele 6 servo-uri si receptie am un LiPo 2S de 800mAh si o sa incerc sa folosesc un ESC 18A pe care deja il am sau mai cumpar un BEC
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#10
Postat 01 August 2012 - 01:53 PM
De ce te complici cu alimentare electrica in zbor a bujiei la motor .40 ?
Motorul functioneaza bine merci (pe metanol) fara sa alimentezi bujia dupa ce l-ai pornit. E cu ciclu diesel, incalzesti bujia, pornesti, dupa care o pastreaza el calda.
#11
Postat 01 August 2012 - 02:26 PM
vlad1, la 01 August 2012 - 01:53 PM, a spus:
De ce te complici cu alimentare electrica in zbor a bujiei la motor .40 ?
Motorul functioneaza bine merci (pe metanol) fara sa alimentezi bujia dupa ce l-ai pornit. E cu ciclu diesel, incalzesti bujia, pornesti, dupa care o pastreaza el calda.
Eu mergeam pe principiu ca daca merge bine nu incerca sa il repari ;)
Avand in vedere ca sistemul e acolo deja, iar accesul la bujie va fi dificil cu motorul pus inversat m-am gandit sa nu ma complic.
O alta solutie ar fi sa dau jos sistemul si sa pun un Remote Glow Extension pentru a avea access din lateral.
Inca studiez si invat, e primul model termic.
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#12
Postat 01 August 2012 - 03:29 PM
Eu de regula, la furtunul de alimentare puneam un surubel. Oricum scoteam intotdeauna furtunul de presiune (ala de vine pe toba) cand alimentam. (asa se vede cand e plin cel mai bine - curge combustibil pe suprapresiune. Daca combustibilul ala ar ajunge in toba - ar face si mai multa mizerie la pornitre....)
Subsciru si eu la ideea ca alimentarea bujiei in timpul functionarii motorului nu e necesara. Mai mult nu poate duce decat la scurtarea vietii acesteia.
Spor la bricolat. Asteptam zborul.
#13
Postat 01 August 2012 - 03:54 PM
Mihai_supy, la 01 August 2012 - 03:29 PM, a spus:
Eu de regula, la furtunul de alimentare puneam un surubel. Oricum scoteam intotdeauna furtunul de presiune (ala de vine pe toba) cand alimentam. (asa se vede cand e plin cel mai bine - curge combustibil pe suprapresiune. Daca combustibilul ala ar ajunge in toba - ar face si mai multa mizerie la pornitre....)
Subsciru si eu la ideea ca alimentarea bujiei in timpul functionarii motorului nu e necesara. Mai mult nu poate duce decat la scurtarea vietii acesteia.
Spor la bricolat. Asteptam zborul.
Eu vreau sa pun motor in 4T, probabil ASP FS61AR, toba va veni sub aripa, cam asa:
toba4.jpg (64.52K)
Number of downloads: 152
Probabil o sa elimin circuitul de alimentare a bujiei, mai scap si de greutate si complexitate si voi lua un fir de extensie care sa il montez undeva pe lateral.
Furtunul de alimentare are acel surubel, deci probabil nu mai trebuie sa adaug nimic acolo.
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#15
Postat 18 October 2012 - 11:51 AM
run2esc, la 14 October 2012 - 09:18 PM, a spus:
Deocamdata strang bani pentru motor si inca nu stiu ce va fi, ASP FS61AR sau benzinarul NGH GT9 9cc.
Va zbura probabil la primavara. Momentan lucrez la alt model.
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#16
Postat 02 December 2012 - 08:41 PM
Am disponibila pentru el un Master Airscrew 12x6, elice care conform specificatiilor motorului e cam la limita maxima a ce poate invarti motorul.
Are cineva experienta cu elicea asta cu motorul ?
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#17
Postat 04 December 2012 - 08:18 PM
Motorrad, la 02 December 2012 - 08:41 PM, a spus:
Am disponibila pentru el un Master Airscrew 12x6, elice care conform specificatiilor motorului e cam la limita maxima a ce poate invarti motorul.
Are cineva experienta cu elicea asta cu motorul ?
Pentru un os 46 chiar si in plinatatea fortei , nu 12x6 (care ar merge la un 10cc) ci 10x6 sau 11x5 maxim
Numai bine
#18
Postat 05 December 2012 - 06:59 PM
Am facut o macheta de P-40 (anvergura 1446mm, iar greutatea este de aproximativ 2 - 2.5kg) cu acelasi motor OS MAX .46 AX .Si eu sunt de parere ca 12x6 este un pic cam mult. Eu l-am zburat in concurs cu o elice de 11x6 si pot sa iti zic ca e de vis combinatia. Iar acceleratia nu era intodeauna in plin ! mergeam de multe ori cu el decelerat...
Uite si un filmulet cu el, cand am tras mai tare de el : :rolleyes: (este cel de la inceputul filmuletului)
Motorrad, la 02 December 2012 - 08:41 PM, a spus:
Am disponibila pentru el un Master Airscrew 12x6, elice care conform specificatiilor motorului e cam la limita maxima a ce poate invarti motorul.
Are cineva experienta cu elicea asta cu motorul ?
Aceasta postare a fost editata de Screamer: 05 December 2012 - 07:02 PM
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Graupner "Amateur II" - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)
#19
Postat 07 January 2013 - 02:28 PM
Am eliminat deja switch-ul pentru decuplarea glow starter-ului onboard, alimentarea o sa o fac normal, direct la bujie cu "seringa".
Pe drum sunt conul, pompa, furtun, filtru, glow starter si un prelungitor/deflector pentru toba, sa dea fumul si mizeria in jos.
Sper weekend-ul viitor sa pun sus motorul.
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#20
Postat 05 February 2013 - 12:30 AM
Tija acceleratiei a trebuit modificata, cea existenta era prea scurta si in alt unghi fata de bratul acceleratie de la motor.
Am descoperit ca retract-urile nu functioneaza ok, agata undeva. O sa incerc sa le desfac sa vad daca se pot reconditiona, daca nu, pana vin altele se poate zbura cu trenul scos.
Fiind incepator in termice am o mare nelamurire. Rezervorul. Nefiind deasupra CG-ului, odata cu consumul carburantului se va modifica si pozitia CG-ului. Cum se face reglajul la termice ? Cu rezervorul plin, jumate sau gol ?
Stiu ca furtunele trebuie sa fie cat mai scurte si drepte si rezervorul trebuie sa stea langa motor, dar vreau sa stiu cat de mult influenteaza volumul combustibilului manevrabilitatea modelului de la rezervorul plin pana la el gol. Practic odata cu consumul, CG-ul merge in spate, ajungand sa fie greu de coada (la aterizare :o ), daca reglajul s-a facut cu rezervorul plin sau jumate. Dupa mintea mea ar trebui reglat cu rezervorul gol, devenind greu de bot la decolare, dar e ok, decolarea e mai lunga insa scapi de o aterizare dificila.
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#21
Postat 05 February 2013 - 03:45 AM
In loc de UBEC, nu ar fi mai bine o baterie LiFe?
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 05 February 2013 - 03:46 AM
#22
Postat 05 February 2013 - 03:54 AM
[/quote]
Unde este locul asta, este curtea unei scoli ... de unde ?
Foarte pitoresc,
Sorin.
#23
Postat 05 February 2013 - 12:06 PM
Borian, la 05 February 2013 - 03:54 AM, a spus:
Unde este locul asta, este curtea unei scoli ... de unde ?
Foarte pitoresc,
Sorin.
Filmarea este de la campionatul national de machete captive care s-a desfasurat in Pucioasa anul trecut. Este curtea clubului de aeromodele, care totodata este si curtea unei scoli (cea din fundal, nu am retinut numele)
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Graupner "Amateur II" - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)
#24
Postat 07 February 2013 - 12:01 AM
Pot fi lasate asa sau trebuie modificate ?
IMG_8373.jpg (82.71K)
Number of downloads: 84
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#25
Postat 07 February 2013 - 12:27 PM
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 07 February 2013 - 12:28 PM
#26
Postat 21 February 2013 - 05:31 PM
Acum mai trebuie sa cumpar carburant, banuiesc ca tornado 10% e ok, si sa astept vreme mai buna.
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#27
Postat 21 February 2013 - 07:28 PM
Multa, multa bafta.
#28
Postat 22 February 2013 - 02:26 PM
dan_mitea, la 21 February 2013 - 07:28 PM, a spus:
Multa, multa bafta.
In cazul asta o sa iau ori Rapicon Flight 10%(are 18% ulei si 10% nitro) ori Rapicon Flight 15%(are 20% ulei si 15% nitro)
Ca optiune mai e Tornado S-15, care are 18% ulei si 15% nitro dar e trecut la Heli. Poate fi folosit si la aero ?
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#29
Postat 22 February 2013 - 07:16 PM
Ar mai fi solutia de a utiliza ceea ce ai si sa mai adugi un pic de:
http://www3.towerhob...?&I=LXS622&P=ML
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 22 February 2013 - 07:20 PM
#30
Postat 22 February 2013 - 08:02 PM
Poti sa ii pui si cu 30 % ulei daca il reglezi necorespunzator o sa se incinga si o sa se strice .
Orice cocktail-uri nu prea sunt recomandate de producatorii de carurant .. eu am pus ulei de ricin si
nu am facut decat sa mazgalesc motorul cu o chestie maro care se ardea de la zbor al zbor si ramanea ca rahatu' pe motor ..
Le am curatat cu greu si am folosit dupa aceea numai CoolPower 10% sau 15 % nitro pentru motoare 2T si 20% sau 30 % nitro
pentru motoare 4T - de atunci sunt curate ca in prima zi cand le-am cuparat .. doar putin mai unsuroase ..
Deci acel Tornado 10 % clar nu e pentru biciclete sau trotinete .. e pentru motoare aero 2 timpi ( 2T )dar faci cm crezi .