Gara Burdujeni, Suceava.
http://thebyteworks.com/aerial_pictures/Gara_Burdujeni.jpg
Citeaza
Intrucat cladirea Statiei CF Burdujeni a fost declarata monument istoric, nu putem omite cateva amanunte pe care putini le cunosc. Astfel, in 1868, prin Decretul-lege nr. 941, semnat de domnitorul Carol I, se puneau bazele constructiei liniei ferate Suceava - Iasi, cu ramificatii spre Roman si Botosani. Linia de cale ferata Burdujeni - frontiera - Roman a fost data in folosinta la 15 decembrie 1869.
In 1892, pe un teren pus la dispozitie din mosia Burdujeni, pe valea mlastinoasa a raului Suceava, o zona plina de izvoare locale, incepeau lucrarile de construire a noii gari. Terenul a fost desecat cu pompe, iar apele au fost captate in drenuri subterane si dirijate spre raul Suceava. Apoi, nivelul terenului a fost ridicat cupamant si prudis in cantitati imense, iar pentru asigurarea unui fundament mai solid s-au asezat una langa alta grinzi de stejar de marimea unui copac. Astfel s-a format o rezistenta "pardoseala", deasupra careia a fost ridicata apoi marea gara, construita dupa modelul celei din Frieburg (capitala Cantonului Frieburg, din Elvetia). Zidurile erau din caramida rosie lustruita, furnizata de fabrica de caramizi Ciurea, care apartinea Caii Ferate. Cladirea a fost terminata in 1898, dar copertina peronului principal si alte instalatii auxiliare au fost finalizate abia in 1902.
Extras de pe www.cfr.ro.
Dupa renovarea recenta gara e o adevarata bijuterie!