Catamaran Un navomodel de vitezaCe parere aveti
#32
Postat 19 October 2006 - 10:45 AM
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de victordegalati: 19 October 2006 - 11:38 AM
#33
Postat 19 October 2006 - 10:46 AM
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de victordegalati: 19 October 2006 - 11:38 AM
#34
Postat 19 October 2006 - 10:49 AM
Imagini atasate
#35
Postat 19 October 2006 - 10:53 AM
Imagini atasate
#36
Postat 19 October 2006 - 10:59 AM
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de victordegalati: 19 October 2006 - 11:38 AM
#37
Postat 19 October 2006 - 11:03 AM
Imagini atasate
#38
Postat 19 October 2006 - 11:04 AM
Imagini atasate
#40
Postat 04 November 2006 - 07:58 AM
rba, la 5 Oct 2006, 21:22, a spus:
cu 2 z-drive-uri? e dificil,cred. ar trebui sa ai transmisie diferentiala. vreau si eu planurile sau mai multe poze.tks!
#42
Postat 05 November 2006 - 07:43 PM
Terminati cu inventiile! Virgin Challenger a fost construit cu un scop anume,sa mearga repede IN LINIE DREAPTA. Coca a fost un esec si scufundarea nu a fost explicata niciodata cu toate ca era plina de computere. E o coca care nu vrea sa vireze, trebuie modificata forma celor doua coci ale catamaranului...
Bafta!
#43
Postat 07 November 2006 - 05:40 PM
rba, la 5 Oct 2006, 21:22, a spus:
Trebuie sa retii de la inceput ca modelul tau iese din clasa catamaranelor standard si intra in a celor cu carene tunel, a caror constructie, functionare si regim de navigare este destul de diferita:
- flotoarele reprezinta in fapt o carena cu forme in "V", sectionata de catre planul diametral, fiecare sectiune functionand ca o carena individuala;
- suprafetele de sprijin sunt destul de departate una de alta, iar muchia tunelului in sine, impreuna cu suprafetele laterale interioare ale tunelului se comporta ca un derivor de mari dimensiuni;
- tunelul dintre cele doua flotoare contribuie, peste o anumita viteza, nu numai la reducerea rezistentei la inaintare a modelului, dar creaza - datorita profilului aerodinamic al peretelui sau superior - o forta aerodinamica ce depaseste ca valoare forta hidrodinamica a celor doua suprafete de sprijin ale flotoarelor;
- in viraje cu viteze ridicate (cand asupra modelului cu carena tunel actioneaza in mod deosebit forta portanta aerodinamica), el este supus si componentei radiale a vitezei, care da nastere unei forte centrifuge; compunerea acesteia cu forta portanta da nastere unei rezultante care face ca modelul sa se incline in interiorul virajului. In acest caz, raza de viraj este R = V^2 / g x tgB,
in care:
R = raza de viraj, in metri;
V = viteza modelului, in m/sec;
B = unghiul de inclinare in viraj.
Din relatia de mai sus rezulta ca executarea unui viraj mai strans nu este posibila decat pe seama inclinarii modelului in interiorul virajului.
Daca viteza acestuia nu este suficient de mare pentru ca forta portanta sa poata reduce la minim pescajul, atat suprafetele de glisare ale celor doua flotoare cat si o parte importanta din suprafetele laterale ale tunelului sunt imersate, forta de rezistenta hidrodinamica laterala a acestora depasind forta centrifuga, ceea ce determina raze de viraj comparabile cu ale unui "petrolier"!
Tinand cont de aceste elemente (si de multe altele pe care nu le-am amintit), comportamentul unui model cu carena tunel este specific navigatiei cu viteza in linie dreapta.
Pentru a facilita executarea unor viraje starnse la viteze mari concomitent cu pastrarea proprietatilor nautice, ti-as recomanda:
- montarea unor redane longitudinale pe suprafetele de sprijin ale flotoarelor (in viraje, prezenta redanelor longitudinale pe flotorul din interiorul virajului reduce substantial efectul "Challenger", adica derapajul partii pupa spre exterior, aprovarea exagerata a modelului, rasucirea provei sale in directia virajului si rasturnarea in interior);
- echiparea modelului, sub fiecare flotor, cu cate un propulsor cu elice, in contrasens, la cca. 1/3 din latimea fiecarei suprafete de sprijin fata de peretele intertior al tunelului si controlul independent al turatiei acestora in viraj. Cred ca un sistem de transmisie "Z-drive" ar facilita si mai mult controlul modelului in viraje.
Aceasta postare a fost editata de mmarian: 07 November 2006 - 05:44 PM
#52
Postat 14 November 2006 - 05:46 PM
#59
Postat 29 November 2006 - 06:11 PM
rba, la 29 Nov 2006, 18:07, a spus:
elicile is "home made" ?
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M