Modelism - RHC Forum: 060-EA - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

060-EA -poza-

#61 Useril este offline   mircea234 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 07-February 08

Postat 08 March 2008 - 12:19 AM

mai .sint impresida onat pot sai spuineti mesterului cai de admirat ,pate mai tirziu prezint si eu ceva..
0

#62 Useril este offline   Neacsu_Leonid 

  • ex Fantom
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 286
  • Inregistrat: 23-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 18 March 2008 - 10:41 AM

mircea234, la 8 Mar 2008, 00:19, a spus:

mai .sint impresida onat pot sai spuineti mesterului cai de admirat ,pate mai tirziu prezint si eu ceva..

te asteptam cu drag sa prezinti si tu ceva facut de tine
Teatrul e circ si filmul minciuna.
Stirile tac, mutii vor sa ne spuna,
Ca nimeni n-aude cand orbii vad tot,
Si noi ne-ncalzim punand paie pe foc.
0

#63 Useril este offline   cnc77hobby 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 18-December 06
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi

Postat 20 March 2009 - 03:20 PM

Salutare tuturor
Sunt placut impresionat de aceasta realizare , chiar daca am descoperit dupa 1 an postul asta . Felicitari domnului Marius pt realizare si multumiri celor care au ajutat la publicarea acestei minunate si unice realizari . Sunt de parere ca acest post ar trebui tinut pe prima pagina astfel incat sa-l poata gasi oricine acceseaza Modelismul feroviar si mai cred ca ar trebui continuat si imbogatit cu informatii cum ar fi : experienta constructorului,atelierul si dotarile lui , planurile dupa care a fost executata. Toate acestea, cred eu ,ca ar fi de ajutor celor care intentioneaza sa construiasca ceva similar si nu ultimul rand, au scop educativ . Sunt din ce in ce mai putini cei care mai construiesc cate ceva si cu parere de rau constat ca modelismul a ajuns "doar de cumparat" si totusi e pacat, iar proiecte cum ar fi cel din cazul de fata ar trebui promovat mai mult si documentat incontinuare. Sunt de parere ca modelismul "de cumparat" indiferent cat de high end sau de scump este nu se poate compara cu cel muncit manual sub nici o forma ,cele mai de seama realizari in domeniu sunt facute acasa manual de niste oameni talentati si pasionati.
Ma ofer de bunavoie si absolut gratis sa ajut daca e cazul cu orice mai este necesar pt finalizarea sau imbunatatirea locomotivei , segmenti executati cu precizie sau ce mai era nevoie.

P.S. Asteptam vesti despre locomotiva :rolleyes:

Bafta

Aceasta postare a fost editata de cnc77hobby: 20 March 2009 - 03:22 PM

0

#64 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 30 March 2009 - 11:34 PM

Ce fel de profil trebuie pentru sine?Poate facem o colecta sau sponzorizare ceva macar pentru 100m.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#65 Useril este offline   Neacsu_Leonid 

  • ex Fantom
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 286
  • Inregistrat: 23-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 04 December 2010 - 06:00 PM

la cerea mesterului scriu in numele lui!! locomotivei ii sa mai montat o pompa de apa un mic generator de curent.. daca cineva este interesat si vrea sa ajute in primul rind cu sine sau cu orice este binevenit eu am sa postez numarul lui de telefon

0726 964 055 cine vrea sa ia legatura cu mesteru poate sa o faca dar nu tot timpu raspunde la telefon.. ar un obicei sa nu poarte tot timpu telefonu la el..lucru care si pe mine ma enerveaza uneori :D
Teatrul e circ si filmul minciuna.
Stirile tac, mutii vor sa ne spuna,
Ca nimeni n-aude cand orbii vad tot,
Si noi ne-ncalzim punand paie pe foc.
0

#66 Useril este offline   Neacsu_Leonid 

  • ex Fantom
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 286
  • Inregistrat: 23-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 27 December 2010 - 11:51 AM

revin cu ceva vesti!! in curind voi posta niste poze cu inca doua creatii ale mesterului este vorba de inca un motor pe abur si de un motor stirling
Teatrul e circ si filmul minciuna.
Stirile tac, mutii vor sa ne spuna,
Ca nimeni n-aude cand orbii vad tot,
Si noi ne-ncalzim punand paie pe foc.
0

#67 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 11 March 2011 - 10:10 AM

060 EA de la Amintiri Feroviare
http://trenulete.inf...tiri-feroviare/

Martie a venit si o data cu primavara, au sosit de la Botosani doua minunate electrice romanesti pentru interventii si imbunatatiri. Prima din ele, un EA Delfin, avea un zgomot suparator in curbe si se deplasa la aceeasi tensiune, ceva mai incet decat cea vopsita in culori standard. Am observat cu ocazia demonatrii, diferente in sistemul de prindere, delfinul avand doar 4 puncte de fixare a caroseriei de sasiu, pe cand cea clasica, are 8 puncte de fixare, fapt care rigidizeaza mai bine cele doua elemente. Pentru demontarea lor cu usurinta, se pot folosi cateva scobitori plasate langa punctele de fixare, dupa care se intoarce locomotiva in pozitie normala si se extrage foarte usor prin propria greutate a sasiului…

http://i282.photobucket.com/albums/kk262/CMF-ialomita/Atelier/060%20EA/th_P3100001.jpg

Dupa demontare si analizarea delfinului, am constatat cele doua neajunsuri care produceau nemultumirea cumparatorului. Prima constatare fiind aceea ca una din volantele motorului, plasata prea strans spre motor, atingea usor peretele sasiului, fapt care ducea la frecare, producand o parte din zgomot si infranand rotirea. A doua constatare, a fost aceea ca, cele doua cardane de transmisie de la delfin, prezentau deficiente de turnare, acestea fiind usor descentrate, fapt care ducea la crearea de vibratii si producea un zgomot suparator de tremolo… De asemeni, capetele cadranice, crucile cum se mai numesc, au un joc mult mai mare in nuca de cuplare, fapt care duce iar la un zgomot suparator. Remedierea lor s-a efectuat prin indreptarea la cald a cardanelor si prin umplerea cu vaselina siliconica a nucilor de cuplare. Atat zgomotul suparator, cat si carenta de viteza s-au diminuat simtitor prin aceste interventii. In ceea ce priveste indreptarea cardanelor, poate ca nu toate machetele au aceasta problema, treaba tine si de norocul posesorului, dar vizavi de capetele de cardan, vaselina pusa in nuci, probabil ca va atenua o vreme vibratiile, dar dupa topirea si scurgerea ei, probabil ca zgomotul se va instaura din nou. Nu aceleasi probleme am constatat si la cea clasica. Aceasta are cardane perfecte, capetele si nucile se imbina fa joc asa de mare ca la defin, iar volantele sunt ceva mai bine asezate pe axa motorului, fapt care induce ideea ca este lucrata mult mai responsabil decat perechea sa mai noua, Delfinul, sau poate ca a fost doar un simplu ghinion al acestui cumparator!

Pentru locomotiva clasica, cerinta posesorului a fost aceea de a inlatura un neajuns referitor la iluminare. Faptul constatat, este acela ca, locomotiva este realizata avandu-se in prim interes satisfactia posesorilor de digital. Schema de iluminare, cuprinde 4 leduri. Doua galbene, la pozitii si doua alb cald la farurile de deasupra cabinei. In ambele cazuri, ledurile sunt inseriate, doaua cate doua, si apoi insriate cu cate un rezistor smd la valoarea de 271 de ohmi pentru fiecare. Desi schema cuprinde doua posibilitati de functionare a luminilor prin schimbarea unui jamper, consider ca ea nu a fost gandita pentru a functiona corespunzator atat in digital cat si in analog, cunoscut fiind faptul ca inserirea ledurilor duce la cresterea curentului de initiere a producerii de lumina, fapt reflectat in neajunsul ca, in analog, farurile si pozitiile se aprind abia la trepte foarte mari de rulare, adica la tensiuni sau curenti peste jumatet din puterea variatoarelor. La cele de tip Mehano, am contatat o mai buna functionare, prin aprinderea lor la 30% din tensiune, pe cand la variatoarele Piko, abia la peste 50% ledurile se aprind abia, abia. Acest fapt este destul de suparator pentru utilizatorul de analog, destul de raspandit, pentru ca la preturile si necesitatile digitalului, nu toti colectionarii pot achizitiona dispozitivele necesare. Prin urmare, dupa o atenta analiza a schemei de functionare, am ales o solutie eleganta, care sa nu implice mari modificari pe placa de baza si care sa duca la rezultate multumitoare in functionarea luminilor la parametri normali si in analog, tinand cont ca iluminarea corecta a unei machete, creste exponential efectul asupra privitorului.

Cum am procedat!

Ei bine, mai intai am schimbat jumperul pe pozitia pentru faruri numai de pozitie, la ambele capete, astfel incat cele doua led-uri smd galbene (Dumnezeu stie de ce au ales culoarea asta!!!), din farurile de pozitie, ajung inseriate cu cele doua rezistente de 271 de ohmi, totalizand un balast de 542 ohmi.
Am intrerupt apoi prin zgariere, linia de plus (+) a farurilor centrale, eliminand astfel inserierea lor cu farurile de pozitie.
Am adus un strap prin care am alimentat farul central cu plus, direct, ocolind inseriarea cu farurile de pozitie.
De la iesirea de pe dioda de directionare a polaritatii, am preluat tesiune printr-un rezistor de 580 omi, pe care am aplicat-o pe minusul celor doua smd-uri ale farului central si astfel am alimentat identic, prin cate o rezistenta de balast diferita dar similara la valoare, fiecare grup de iluminare, atat sus cat si jos.
Astfel, cele doua grupuri de iluminare au ajuns la valoare similara cu cele de lumina rosie, care functionau perfect inainte de interventie, iar in acest moment, lumina a devenit functionala in analog la valori de tensiune apropiate de momentul pornirii. Adica se aprid relativ repede la tensiunile mici aplicate jucariei, eliminand un neajuns destul de evident pentru posesorii de analog. Cred ca, se putea rezolva aceasta problema din fabricatie, prin implementarea unei scheme simple, pe baza de jumpere, care sa satisfaca ambele categorii de clienti, dar, probabil, ca prin natura economica a producatorului, acest surplus de piese ar fi dus la cresterea pretului jucariei. Cred insa ca s-ar fi justificat, tinand cont de faptul ca sunt foarte multi utilizatori de analog care indragesc aceasta minunata locomotiva, cu care, noi romanii, am crescut si am calatorit pe drumurile de fier din Romania in toti acesti ani si pe care pasionatii de trenuri o indragesc nespus.

http://i282.photobucket.com/albums/kk262/CMF-ialomita/Atelier/060%20EA/th_P3100004.jpg
0

#68 Useril este offline   docmarius 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 398
  • Inregistrat: 05-July 08

Postat 22 May 2012 - 07:49 PM

Multumesc de ideea cu scobitorile! M-a ajutat intr-adevar...

O mica intrebare/constatare: 060-EA de la AF/ACME m-i se misca net mai incet comparat cu un BR204 de la Roco si un HR2016 Herkules de la Piko.
Este o treaba normala sau vre-o "buba" la mine?
(daca le rulez toate in digital cu viteza maxima la ...maxim. Sigur le pot ajusta pe cele mai rapide sa mearga mai incet.)

Aceasta postare a fost editata de docmarius: 22 May 2012 - 07:51 PM

West Hobby Team
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

14 useri citesc topicul
0 membri, 14 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro