Modelism - RHC Forum: variator de tensiune pt. mot. cc - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

variator de tensiune pt. mot. cc schema pentru variator tensiune

#1 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 19 September 2006 - 11:48 AM

Salut!

Va rog sa ma ajutati sa gasesc (am incercat dar fara rezultat...) o schema pentru un variator de tensiune pentru alimentarea unui mot. de cc la 24V. Este un motor pentru stergator de parbriz de la un camion (sau poate pentru altceva) si vreau sa il fac sa se roteasca cu diferite viteze. Nu stiu ce putere are, dar am masurat curentul (cu rotorul aproape blocat) si este de cca. 8A. Cred ca nu m-am inselat.

Exista cumva montaje gata facute?

As putea folosi un regulator de turatie de la o bormasina cu care sa alimentez redresorul pentru motorul meu si daca da unde gasesc o schema pentru asta sau un montaj gata facut?


Multumesc anticipat
0

#2 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 19 September 2006 - 12:57 PM

Ce utilizare va avea motorul respectiv?

Aceasta postare a fost editata de ipsihi: 19 September 2006 - 12:57 PM

...tabula crasa, mortua est!
0

#3 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 19 September 2006 - 01:05 PM

Merge o schema de la bormasina cu acumulatori , sunt si la 24V
0

#4 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 19 September 2006 - 03:16 PM

ipsihi, la 19 Sep 2006, 12:57, a spus:

Ce utilizare va avea motorul respectiv?

Va actiona un circular pentru lemn (scandura are maxim 10-12 mm grosime) cu care vreau sa tai baghete ( mai groase sau mai subtiri). Pentru asta am diverse panze, cu diverse diametre si diverse grosimi. Totodata poate fi si slefuitor cu banda.
0

#5 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 September 2006 - 04:45 PM

Salut radian,
Pe Conrad -Franta, la "Notices" (pe linia de comenzi din partea de sus a paginii) poti cauta informatii suplimentare despre modulele 192287 sau 191507 (sint acelasi lucru) si ti se deschide o pagina de unde poti downloada in format pdf, in diverse limbi (germana, franceza, maghiara si altele mai putin utile) o schema buna pentru un controler ce functioneaza de la 12 la 24 V si debiteaza max 10A. Piesele de baza sint un 555, un tranzistor mosfet si doua amplificatoare operationale.
Este un controler tip "in comutatie", deci cu pierderi mici la viteze mici.

pun linkul paginii cu documentele pentru 192287 http://www1.produktinfo.conrad.com/cgi-bin...&ins=&x=52&y=11 sperind sa mearga. Daca nu, iti pot trimite pdf-ul pe o adresa de mail (are 600k). Doar sa specifici limba germana sau franceza.

O sa urmaresc cu interes progresul lucrarii tale caci acelasi lucru l-am inceput si eu. Doar ca eu ma gindeam la un motor mai puternic, direct pe 220V, cu carbuni, luat de la un robot de bucatarie Moulinex ce a sucombat prematur.

ultima editare: Din pacate la Conex n-am gasit nici kit nici modul gata asamblat pentru ce-ti trebuie tie.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 19 September 2006 - 04:59 PM



0

#6 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 19 September 2006 - 11:02 PM

Multumesc Navigator. Am reusit si mi-am luat fisierul. Am sa incep sa-l studiez. Cred ca in cateva zile ma apuc de construit.

Multa Bafta

Adrian
0

#7 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 20 September 2006 - 05:28 AM

Nu e mai simpla una de la bormasina cu acumulatori ? Trebuie adaptate usor valorile pentru 24V , mai precis alimentarea circuitului integrat.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1158722925.jpg

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 20 September 2006 - 05:31 AM

0

#8 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 20 September 2006 - 05:29 AM

si cu cablaju original (l-am marit de cateva ori )

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1158722997.jpg

0

#9 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 20 September 2006 - 07:30 AM

Sir_Vaska, la 20 Sep 2006, 05:28, a spus:

Nu e mai simpla una de la bormasina cu acumulatori ? Trebuie adaptate usor valorile pentru 24V , mai precis alimentarea circuitului integrat.

Multumesc Sir_Vaska
Intr-adevar este mai simpla schema, dar eu nu stiu sa recalculez valorile pieselor. Daca m-ar ajuta cineva...

Bafta!
0

#10 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 20 September 2006 - 09:03 AM

Daca priceperea ta in ale electronicii permite ,incearca asta.Vei fi multzumit.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1158735829.gif

...tabula crasa, mortua est!
0

#11 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 20 September 2006 - 09:40 AM

Daca te pricepi la PIC-uri , :wub: ... se merita o astfel de solutie, ca e muuult mai simpla ... Cu niste 1 MOS sanatos care saduca curentu' motorului + un coeficient de siguranta in final sau 4 daca vrei revers, iese cu cateva piese.

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#12 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 20 September 2006 - 10:02 AM

Toate solutiile de mai sus sunt foarte bune...sunt excelente...iti dau una si mai buna.

Te ducu in targ si cumperi un transformator care tre sa arate cam de dimensiunea unui borcan de 800 sau mai maricel. Duapa asta te uiti. cand ai vazut unul te apleci la el si te uiti ce tensiuni sre el peacolo si ce sarma.
Trebuie sa aiba sarma din secundar de cel putin 2.5-3mm diametru. Altfel te ridici si pleci mai departe.

Daca e cat un borcan de 800 si are sarma de 2.5-3mm atunci e cam ce-ti trebuie. Daca infasurarea lui da afara 24V alternativ e ok.
Din transformatorul ala scoti niste prize. Dai izolatia de carton laoparte ca sa ajungi la spire si zgarii putin emailul ca sa poti masura tensiunea. Pana gasesti cateva prize care iti convin. una de 12V alternativ una de 18V alternativ una de 24V alternativ.
Vei avea astfel 3 iesiri de tensiune pentru trei turatii. Mai mult nu ai nevoie.

Cauti apoi un condensator electrolitic de cel putin 40.000 micro farazi si o punte de cel putin 20A dinalea patrate mai vechi. Sau diode de 25A ca sa-ti faci o punte.

Si gata ai o sursa care iti invarte motorul cu trei turatii.

Atenti...daca motorul ala consuma 8A in gol atunci in sarcina va consuma de cateva ori mai mult.


De ce spun cele de mai sus.

Am un strung care este invartit de un astfel de motor de stergator de parbriz de camion. Merge la aprox 30V curent continuu.
In invart cu un trafo care are 18x18x18 cm ca dimensiuni, sarma in secundar are 3.5mm CuEm, o punte facuta din 4 diode de 80A si doua condesatoare de 63.000 micro farazi in paralel;(o sursa care o foloseam candva la un emitator radio).
Cand blochez motorul se incalzesc firele. Curentii cand motorul se chinuie sa invarta sunt foarte mari. Ti-ar trebui cateva MOSFET-uri (6-8 sau chiar 10 cu IDS=60A) care sa-ti reziste la momentul cand se intampla sa se opresca motorul (adica la efort maxim).


Succes.
0

#13 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 20 September 2006 - 10:08 AM

charlie, la 20 Sep 2006, 10:02, a spus:

Toate solutiile de mai sus sunt foarte bune...sunt excelente...iti dau una si mai buna.

Te ducu in targ si cumperi un transformator care tre sa arate cam de dimensiunea unui borcan de 800 sau mai maricel. Duapa asta te uiti. cand ai vazut unul te apleci la el si te uiti ce tensiuni sre el peacolo si ce sarma.
Trebuie sa aiba sarma din secundar de cel putin 2.5-3mm diametru. Altfel te ridici si pleci mai departe.

Daca e cat un borcan de 800 si are sarma de 2.5-3mm atunci e cam ce-ti trebuie. Daca infasurarea lui da afara 24V alternativ e ok. ...

Simplu, practic, ieftin ! :( :wub:
Subscriu ! :)

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#14 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 20 September 2006 - 10:25 AM

doctore tre sa ne vedem, sa ciocnim o bere, ca vad ca mereu suntem pe aceeasi lungime de unda. :wub:
0

#15 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 20 September 2006 - 11:17 AM

Cin' s'asamana ... s-aduna ! :wub: :(
Io am zis asta mai de mult ! :) http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/cool.gif

Stima,

PS: Subscriu iar ... ! :(
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#16 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 September 2006 - 01:07 PM

charlie, radian a zis

Citeaza

Nu stiu ce putere are, dar am masurat curentul (cu rotorul aproape blocat) si este de cca. 8A. Cred ca nu m-am inselat.
, deci nu cred ca aveti aceleasi motoare. Poate pune o poza ca am o banuiala ca e unul din seria 700 , la 24V. Sint unele ce consuma atit de putin.

radian, ideea lui charlie cu traful e genial de buna ca e simpla si oricum aveai nevoie de traf, punte si (eventual)condesator.

Iar schema lui ipsihi este excelenta asa ca o iau si eu. Multumesc ipsihi!

Aceasta postare a fost editata de navigator: 20 September 2006 - 01:11 PM



0

#17 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 20 September 2006 - 02:58 PM

Si al meu cand se invarte in gol manaca cam 6A...iar curentu creste foarte mult spre zeci de A cand intra in sarcina. Am niste fire de 3.5mm (cupru) ROSU-NEGRU care se incalzesc cand motorul se invarte incet incet semn ca se chinuie ca sa zic asa. Practic cand piesa de aschiere are diametru mare si eu intru cu cutitul adanc atunci incepe sa se roteasca din ce in ce mai incet si s-ar opri dara eu nu i-as da drumu slabind actiunea cutitului pe piesa de aschiat.

Motorul are cam 10cm diametru si cam 12cm lungime. este de culoare neagra cu capace din zamac (un material cam cum este carburatorul de dacie). Avea axul melcat.

Banuiesc ca si motorul lui este lafel.

secretul solutiei mele sta in transformator si in modul in care iti faci comutatorul cu mai multe pozitii pentru turatie. Practic 3 turatii iti sunt suficiente.
0

#18 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 September 2006 - 03:11 PM

Charlie, radian nu a spus ca l-a masurat in gol, a spus "cu rotorul aproape blocat". deci o fi incercat sa-l tina pe loc si poate nu a reusit sa-l blocheze chiar de tot (stall cum scrie in tabele si cind curentul e maxim), dar oricum s-a apropiat mult de aceasta stare. Sa ne mai zica el ca e important daca ii consuma mult ca motorul de pe strunguletul tau, sau cel mult 10-12A si atunci scapa mai ieftin (cu traf, punte, comutator mai mici).


0

#19 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 20 September 2006 - 04:04 PM

Intr-adevar, cu rotorul APROAPE oprit, pentru ca nu am vrut sa risc sa ard colectorul. La mers in gol consuma cam 0,6A. Pun si niste poze cu el.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1158761048.jpg

Aceasta postare a fost editata de radian: 20 September 2006 - 04:16 PM

0

#20 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 20 September 2006 - 04:11 PM

....si inca una pe care tot nu se poate citi ce scrie pe el. Dimensiunile lui sunt cam 80mm diam. si 90 mm lung.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1158761513.jpg

Aceasta postare a fost editata de radian: 20 September 2006 - 04:13 PM

0

#21 Useril este offline   bethowen 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 28-October 05

Postat 20 September 2006 - 05:04 PM

scuze ca ma bag in subiectu omului ..dar o schema tip speed controler pt rc cunaoste-ti?(tot motor de stergator)
0

#22 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 21 September 2006 - 08:28 AM

Da cunoastem...nu difera deloc de regulatoarele noastre.

Probleme care apar sunt doua:
1. Comanda lui trebuie facuta cu un semnal ca pentru servo.
2. Puterea care trebuie "rupta" cu MOS-FET-urile este destul de mare. Trebuie mai multe MOS-uri de tensiune mare in primul rand; Nu mereg IRFZ44N de exemplu. Deci trebuie gasite niste MOS-uri de tensiune mare, 100V sa zicem, care insa vor avea curent IDS mic, in jur de 20A cum ar fi IRF-540 (100V 30A). Motiv pentru care trebuiesc puse mai multe in paralel si comandata simultan.
Pretul ar fi cam 40.000 per MOS si in functie de curentul necesar se inmultesc MOS-urile.

Este interesat cineva? Sa intru mai tare in detalii?

Aceasta postare a fost editata de charlie: 21 September 2006 - 08:33 AM

0

#23 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 21 September 2006 - 08:36 AM

radian, la 20 Sep 2006, 16:11, a spus:

....si inca una pe care tot nu se poate citi ce scrie pe el. Dimensiunile lui sunt cam 80mm diam. si 90 mm lung.

Aaaaaa....pai asta nu este stergator de camion...sa vezi cum arata cel de camion...asta este o "jucarie" pe langa ala de camion. Dar si pentru el tot solutia cu transformator as adopta-o. Eu am si unul dinsta dar nu este de 24V ci de 12V. Atentie. Sau poate ca in aceeasi carcasa exista varianta bobinata pentru 12V cat si pentru 24V
0

#24 Useril este offline   trupi 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 13-June 05

Postat 21 September 2006 - 12:43 PM

Ideea cu traful este buna, dar eu as completa-o cu un variator de tensiune reglabil chiar in primarul trafului. Din acela care se gaseste in comert ca variator de intensitate luminoasa pt becuri de 220V. Poate l-as desface si as inlocui triacul cu unul de curent mai mare si as monta si un radiator pe masura. E mai usor decat sa desfaci trful sa scoti prize mediane.
0

#25 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 21 September 2006 - 02:40 PM

Trafo nu se desface. Se inlatura cu grija hartia care izoleaza strturile de spire si se zgarie usor cu un cutter izolatia de pe o spira. Se masoara ce tensiune alternativa apare acolo. Daca e prea mare te duci catevaq spire mai inspre inceputul infasurarii si repeti faza cu cutterul...in momentul incare ai gasit o spira la care tensiunea este convenabila...o cureti mai insistent de email si te lipesti acolo cu un fir de sectiune corespunzatoare.

La un transformator asa mare cum ti-am spus din 3-4 spire in 3-4 spire tensiunea variaza cu un volt. La o adica poti sa iltauri la un colt o parte din carcasa si te cuplezi la inceputuul stratului de sub stratul exterior. acolo tensiunea va fi destul de mica. Nu uita ca sarma atrebuie sa aiba 2-5-3mm asa ca operatia descrisa mai sus este usor de facut.

daca sarma nu este de 2-3 mm atunci nu poti folosi trafo pentru ca nu va duce suficient curent ca sa invarta motorul.
E simplu, ce naiba, dastea faceam in clasa a-7-a.
0

#26 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 21 September 2006 - 02:52 PM

E totusi mai bun cu PWM decat in trepte sau cu triac(tiristor) , mai ales ca schema e simpla de tot (circuit logic 4069, 4-5 rezistente, dioda zenner , 2 diode fara pretentii , condensator banal, potentiometru si UN SINGUR MosFet pentru ca motorasul e slab).
Daca totusi se foloseste variator cu tiristor ( In variatoarele pt becuri de veioza se gasesc tiristoare si punte redresoare , nu triace) , nu este necesara inlocuirea cu unul mai mare , merge asa cum e. Motorasele de genu asta sunt robuste dar slabe ca putere , incomparabile cu cele de modelism. De regula sunt folosite mai mult din spirit conservator , cine le poseda ii este "mila" sa le arunce. De ex. un motoras de la bormasina cu acumulatori (seria 540) ar face mai multa treaba. Si eu am prin seratre unu' identic , da de 12V :)

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 21 September 2006 - 03:09 PM

0

#27 Useril este offline   BEL3 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 14-October 06

Postat 28 October 2006 - 10:32 AM

De ce sa-ti bati capul cu controlere? cel mai simplu , pentru ce ai tu nevoie, este sa-ti montezi in motor o a treia perie. Ca la motoarele de stergator de parbriz. O sa ai doar doua turatii , dar nu pierzi curent.
0

#28 Useril este offline   Calu2 

  • Zbor cu orice navo auto velo sport
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 28-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 October 2006 - 07:56 PM

Cea mai simpla si buna idee ca tot vine iarna si trebuie sa ai caldurica acolo unde lucrezi, este sa te dici in piata la Obor cumperi o rezistenta de resou de 1000 de Watti minim, o bagi in priza si masori incepand de la un capat tensiunea pana vezi pe aparat 24V , acolo pui un semn ca sa stii. Dupa asta vii frumusel cu un fir de la motor in priza si celalalt incepand de la semn pe rezistenta si il plimbi usurel asa o sa se shimbe si turatia ta la motor. Cand e in sarcina motoru vezi ca o sa se incalzeasca rezistenta deci ai grija....aaaaaa uitasem ceva ---vezi sa nu atingi rezistenta ca practic ai 220V pe toata lungimea , numai in circuit incis ai alta tensiune...Bafta
Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
0

#29 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 28 October 2006 - 08:06 PM

@Calule, ii dai omului idei, despre alimentarea unui motor de cc (curent continuu) cu curent alternativ !! :D Ca sa mearga acel motor, (ala din titlu, care e de cc ...) mai tre' si o punte sau macar o dioda, care sa anuleze o alternanta, ca altfel se ... arde! :( Ideea cu divizoru' ala de care zici, e o solutie la botu' ... calului :D B) :D , si tensiunea pe motor, se va modifica ff mult in functie de incarcarea (sarcina) motorului.

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#30 Useril este offline   Calu2 

  • Zbor cu orice navo auto velo sport
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 28-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 October 2006 - 08:10 PM

Scuze de dioda am uitat---o dau gratis am de 50 A
Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro