barcute-mai mari
#1
Postat 12 September 2006 - 09:21 PM
www.stevproj.com. pozele unei barcute botezata " weekender" . Am vazut ca acest velier a fost construit
in mai multe replici foarte dragute. Planurile nu costa mult iar relizarea mi se pare relativ simpla. Eu sunt incepator dar cred ca mas descurca. Am mai multe intrebari, printre care: subiectul incape pe acest forum?
sau sa bat la alta poarta. Alta intrebare ar fi : daca a incercat cineva asa ceva si daca e dispus sa se destainue. Si alte intrebari.....
#2
Postat 13 September 2006 - 06:48 AM
user vechi:stamy
#3
Postat 13 September 2006 - 12:34 PM
Dupa, ar interveni partea a doua a problemei. Din fotografii, fara un studiu amanuntit al site-ului unde e prezentata barca......pare ca nu are derivor. E o chila destul de adanca cat sa te ajute la navigatie pe vant domol, zic eu, dar cred ca vei fi privat de farmecul navigatiei cu vele daca mergi ca pensionarii(prudent adica) Fara derivor, deasemenea, e nevoie de ceva maiestrie sa guvernezi cum se cuvine ambarcatiunea. Ai ceva metrii patrati de panza deci vantul din laterale va putea fi luat , in princiliu, fara foc si cu unghiul foarte mare . Daca mergi in volte.....tre sa te pricepi.....sa nu te lovesti la cap....
Stiam un tip din Bacau care a facut inconjurul lumii cu un cutter facut in spatele casei....si cu un proiect modificat (a scurtat barca) din lipsa de spatiu...deci se poate.....
Mult noroc
apuca-te de treaba si mai "toarna" din cand in cand aici sa stim cum evoluezi.
#4
Postat 13 September 2006 - 03:08 PM
MariusF, la 13 Sep 2006, 12:34, a spus:
S-ar putea sa aiba derivor rabatabil.Dar dupa cum zici pina nu vezi planul n-ai de unde sa stii.
@ dorel cretu- ti-as recomanda totusi sa folosesti materiale de calitate.Fara placaj de fag romanesc care se exfoliaza sau altele.Stiu ca sint reprezentante ale unor
firme din occident care comercializeaza lemn si produse din lemn si in Romania unde poti comanda placaj maritim AW100.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#5
Postat 16 September 2006 - 12:13 PM
#7
Postat 23 September 2006 - 11:02 AM
Citeaza
We went back and retested without any board in place. They were right. The shallow full-length keel and the hard chine of the hull bottom bit into the water and kept the boat sailing well into the wind. We could find only one condition it seemed to have trouble handling: sailing to windward in very light airs. Then someone remembered to induce the same angle of heel the boat would have in a breeze by sitting on the downwind side of the cockpit, and the boat took off upwind on the spot. So, with one little sailing trick, we can forget about centerboards that take up cabin room, that get caught in the kelp, and that leak and cause drag. We can let the kick-up rudder kick up, and then sail right up on a beach without touching another line.
Si eu tot ma gandesc sa fac una, dar mai mica, fara cabina.
Este o metoda de constructie foarte simpla numit stich and glue, amanunte la bateau2.com/content/view/46/28 sau google "stich and glue"
Foarte important e ca trebuie folosit epoxy pentru acoperirea cu fiba de sticla pentru ca ramane flexibil, nu ca poliesterul care crapa si intra apa la placaj.
Aceasta postare a fost editata de Gyula: 23 September 2006 - 11:16 AM
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#8
Postat 23 September 2006 - 01:49 PM
#10
Postat 24 September 2006 - 02:41 PM
Citeaza
De acord, dar si cu stich and glue se pot face barci frumoase
http://www.iotadesign.freeserve.co.uk/assets/images/ERapple18crop2redsm.jpg
amanunte la campionboats.co.uk
Eu as vrea sa incerc prima data o barcuta destul de mica (ca Blondie - www.mindspring.com/~jmbell/blondie.htm), ca sa invat metodele de constuctie si navigatia cu o barca adevarata
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#11
Postat 24 September 2006 - 09:21 PM