Articol nou in 2. Aeromodelism > 4. Solutii practice
Determinarea centrului de greutate la aeromodele
Autor: Pitts
Pagina 1 din 1
Determinarea centrului de greutate la aeromodele
#2
Postat 15 July 2003 - 12:12 PM
Webmaster, la 15 Jul 2003, 10:28, a spus:
Pentru profile concav-convexe, CG-ul se situeaza undeva in ultima treime a CMA
Completare la corectia lui Marinaru'...
Afirmatia de mai sus este eronata..... CG-ul se poate situa pana la 66% din CMA cand se folosesc profile concav-convexe dar numai in cazul in care aeromodelul are ampenajul orizontal cu profil asimetric (portant).
Aceasta postare a fost editata de chiftirica: 15 July 2003 - 12:15 PM
"Reversul medaliei" este dusmanul meu
#3
Postat 15 July 2003 - 12:57 PM
M-am mai uitat si pe celelalte articole... la capitolul "Efectul comenzilor" ar mai trebui o completare referitor la efectul directiei.
Bracarea directiei are 2 efecte: - o modificare a CAP-ului avionului/aeromodelului si cu o oarecare intarziere de ordinul a 1~3 sec. (depinde de tipul aeromodelului - cu cat e mai stabil cu atat e mai lent) urmeaza o inclinare pe aceeasi parte....cu cat aeromodelul este mai mare cu atat se observa mai bine aceste efecte.
Despre viraje acu'.
Inclinarea aeromodelului pentru inscrierea in viraj are drept consecinta directa scaderea portantei (chestia cu cosinusul, stiti voi - doar componenta verticala e utila pentru sustentatie, componenta orizontala inscrie avionul pe raza de viraj) ceea ce face ca aeromodelul sa cada de nas. Acest efect e compensat cel mai simplu prin actionarea directiei in sens invers virajului; in acest caz profundorului ii mai ramane doar rolul de a micsora raza de viraj dupa dorinta pilotului (aici am discutat de un viraj executat cu ajutorul eleroanelor).
Bracarea directiei are 2 efecte: - o modificare a CAP-ului avionului/aeromodelului si cu o oarecare intarziere de ordinul a 1~3 sec. (depinde de tipul aeromodelului - cu cat e mai stabil cu atat e mai lent) urmeaza o inclinare pe aceeasi parte....cu cat aeromodelul este mai mare cu atat se observa mai bine aceste efecte.
Despre viraje acu'.
Inclinarea aeromodelului pentru inscrierea in viraj are drept consecinta directa scaderea portantei (chestia cu cosinusul, stiti voi - doar componenta verticala e utila pentru sustentatie, componenta orizontala inscrie avionul pe raza de viraj) ceea ce face ca aeromodelul sa cada de nas. Acest efect e compensat cel mai simplu prin actionarea directiei in sens invers virajului; in acest caz profundorului ii mai ramane doar rolul de a micsora raza de viraj dupa dorinta pilotului (aici am discutat de un viraj executat cu ajutorul eleroanelor).
"Reversul medaliei" este dusmanul meu
Arata acest topic
Pagina 1 din 1