Zilele astea, o sa montez servourile pe avionul Tiger 60, dar nu sunt lamurit in ceea ce priveste echilibrarea fata spate,cat si cea laterala. In manual zice ceva despre un ; HAM; dar nu am cum sa-l prind, as putea sa il suspend la punctul critic, pe ceva ingust, dar ce fac la echilibrarea n lateral. Aeromodelul are anvergura de 1700 mm. Cunoaste cineva o metoda mai eficienta, mai simpla? Va multumesc.
Pagina 1 din 1
Centrarea aeromodelului
#3
Postat 16 January 2012 - 05:29 AM
La dimensiunea asta merge suspendat pe degete. Daca vrei ceva profi:
http://www3.towerhob...p?&I=LXK259&P=7
Il am, este perfect, dar tot pe degete echilibrez.
Sunt sigur ca stii, dar, nu pot sa ma abtin sa nu repet, ca verificarea centrului de greutate se face ce rezervorul gol.
Multa, multa bafta.
http://www3.towerhob...p?&I=LXK259&P=7
Il am, este perfect, dar tot pe degete echilibrez.
Sunt sigur ca stii, dar, nu pot sa ma abtin sa nu repet, ca verificarea centrului de greutate se face ce rezervorul gol.
Multa, multa bafta.
#4
Postat 16 January 2012 - 08:19 AM
Metoda degetelului :drinks: avionul din film pare cam de marimea avionului tau.
La echilibrarea laterala iti mai trebuie o persoana sa il tina de coada , de obicei de beche sau daca e cu jamba de bot pune degetul unde se termina fuselajul dedesubt si altcineva sa il tina de con sau axul motorului.
Nu neglija aceste aspecte si nu o face aproximativ.
Gasesti si alte filme pe youtube despre CG despre echilibrare si metode de echilibrare.
DT
#5
Postat 16 January 2012 - 01:16 PM
Cu echilibrarea laterala nu iti bate prea tare capul la inceput, pentru ca nu cred ca e chiar asa de descentrat modelul .
Asta o poti face mult mai bine dupa ce rezolvi cu CG-ul si incepi sa il zbori si sa intrii in procedurile de trimare care
sunt destul de stufoase si presupun mai multe zboruri - la unele modele mai petentioase chiar foarte multe zboruri.
Cea de echilibrare laterala ( numita si aripa grea ) se face cam astfel :
Duci modelul pe o traiectorie de zbor perpendiculara pe pozitia ta ( ca sa vezi bine ambele aripi ) - il vei privi astfel din fata sau din spate
depinde cum il zbori - de preferat din spate ca sa nu te sperii ca vine peste tine.
Il tii cat poti de bine cu aripile paralele cu solul .
Pui motorul pe ralanti ( ca sa nu influenteze cuplul lui) si modelul in bagi in picaj.
Dupa ce il lasi sa cada astfel cativa metri buni il aduci brusc la orizontala tragand de stick-il de profundor ( atentie sa nu il urci )
si privesti atent daca se inclina pe vre-o aripa la aceasta manevra de redresare .
Refaci testul de cateva ori pentru a elimina eventuale influente de vant de manuta pe stick si DACA se inclina in mod repetat pe
aceeasi parte vei lipi plumb pe varful aripii opuse . Plumbul il pui in cantitati progresive pana obtii efectul scontat de echilibrare .
Daca pui prea mult se va inclina invers si o iei de la capat.
Tot ce inseana trimare de model se face de mai multe ori si chiar cu un ajutor care sa priveasca in acelasi timp cu tine
ca sa " vedeti " acelasi lucru impreuna - altfel poate fi inselator.
Bafta !
Asta o poti face mult mai bine dupa ce rezolvi cu CG-ul si incepi sa il zbori si sa intrii in procedurile de trimare care
sunt destul de stufoase si presupun mai multe zboruri - la unele modele mai petentioase chiar foarte multe zboruri.
Cea de echilibrare laterala ( numita si aripa grea ) se face cam astfel :
Duci modelul pe o traiectorie de zbor perpendiculara pe pozitia ta ( ca sa vezi bine ambele aripi ) - il vei privi astfel din fata sau din spate
depinde cum il zbori - de preferat din spate ca sa nu te sperii ca vine peste tine.
Il tii cat poti de bine cu aripile paralele cu solul .
Pui motorul pe ralanti ( ca sa nu influenteze cuplul lui) si modelul in bagi in picaj.
Dupa ce il lasi sa cada astfel cativa metri buni il aduci brusc la orizontala tragand de stick-il de profundor ( atentie sa nu il urci )
si privesti atent daca se inclina pe vre-o aripa la aceasta manevra de redresare .
Refaci testul de cateva ori pentru a elimina eventuale influente de vant de manuta pe stick si DACA se inclina in mod repetat pe
aceeasi parte vei lipi plumb pe varful aripii opuse . Plumbul il pui in cantitati progresive pana obtii efectul scontat de echilibrare .
Daca pui prea mult se va inclina invers si o iei de la capat.
Tot ce inseana trimare de model se face de mai multe ori si chiar cu un ajutor care sa priveasca in acelasi timp cu tine
ca sa " vedeti " acelasi lucru impreuna - altfel poate fi inselator.
Bafta !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
#6
Postat 16 January 2012 - 07:48 PM
Ceea ce spune RD e valabil numai daca geometria profundorului e perfecta:
Cele doua semiprofundoare trebuie sa aiba aceleasi curse si aceiasi viteza de deplasare pe toata lungimea cursei, max tras , max impins.
Daca nu sunt asa pot aparea efectele fortelor dinamice aplicate diferit pe semiprofundoare (creeaza confuzie, modelul inclinandu-se pe o aripa sau alta).
Cele doua semiprofundoare trebuie sa aiba aceleasi curse si aceiasi viteza de deplasare pe toata lungimea cursei, max tras , max impins.
Daca nu sunt asa pot aparea efectele fortelor dinamice aplicate diferit pe semiprofundoare (creeaza confuzie, modelul inclinandu-se pe o aripa sau alta).
Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
#7
Postat 16 January 2012 - 10:26 PM
REAL DESIGN, la 16 January 2012 - 01:16 PM, a spus:
Cu echilibrarea laterala nu iti bate prea tare capul la inceput, pentru ca nu cred ca e chiar asa de descentrat modelul .
Asta o poti face mult mai bine dupa ce rezolvi cu CG-ul si incepi sa il zbori si sa intrii in procedurile de trimare care
sunt destul de stufoase si presupun mai multe zboruri - la unele modele mai petentioase chiar foarte multe zboruri.
Cea de echilibrare laterala ( numita si aripa grea ) se face cam astfel :
Duci modelul pe o traiectorie de zbor perpendiculara pe pozitia ta ( ca sa vezi bine ambele aripi ) - il vei privi astfel din fata sau din spate
depinde cum il zbori - de preferat din spate ca sa nu te sperii ca vine peste tine.
Il tii cat poti de bine cu aripile paralele cu solul .
Pui motorul pe ralanti ( ca sa nu influenteze cuplul lui) si modelul in bagi in picaj.
Dupa ce il lasi sa cada astfel cativa metri buni il aduci brusc la orizontala tragand de stick-il de profundor ( atentie sa nu il urci )
si privesti atent daca se inclina pe vre-o aripa la aceasta manevra de redresare .
Refaci testul de cateva ori pentru a elimina eventuale influente de vant de manuta pe stick si DACA se inclina in mod repetat pe
aceeasi parte vei lipi plumb pe varful aripii opuse . Plumbul il pui in cantitati progresive pana obtii efectul scontat de echilibrare .
Daca pui prea mult se va inclina invers si o iei de la capat.
Tot ce inseana trimare de model se face de mai multe ori si chiar cu un ajutor care sa priveasca in acelasi timp cu tine
ca sa " vedeti " acelasi lucru impreuna - altfel poate fi inselator.
Bafta !
Asta o poti face mult mai bine dupa ce rezolvi cu CG-ul si incepi sa il zbori si sa intrii in procedurile de trimare care
sunt destul de stufoase si presupun mai multe zboruri - la unele modele mai petentioase chiar foarte multe zboruri.
Cea de echilibrare laterala ( numita si aripa grea ) se face cam astfel :
Duci modelul pe o traiectorie de zbor perpendiculara pe pozitia ta ( ca sa vezi bine ambele aripi ) - il vei privi astfel din fata sau din spate
depinde cum il zbori - de preferat din spate ca sa nu te sperii ca vine peste tine.
Il tii cat poti de bine cu aripile paralele cu solul .
Pui motorul pe ralanti ( ca sa nu influenteze cuplul lui) si modelul in bagi in picaj.
Dupa ce il lasi sa cada astfel cativa metri buni il aduci brusc la orizontala tragand de stick-il de profundor ( atentie sa nu il urci )
si privesti atent daca se inclina pe vre-o aripa la aceasta manevra de redresare .
Refaci testul de cateva ori pentru a elimina eventuale influente de vant de manuta pe stick si DACA se inclina in mod repetat pe
aceeasi parte vei lipi plumb pe varful aripii opuse . Plumbul il pui in cantitati progresive pana obtii efectul scontat de echilibrare .
Daca pui prea mult se va inclina invers si o iei de la capat.
Tot ce inseana trimare de model se face de mai multe ori si chiar cu un ajutor care sa priveasca in acelasi timp cu tine
ca sa " vedeti " acelasi lucru impreuna - altfel poate fi inselator.
Bafta !
Intai echilibrarea statica, dupa care treci la echilibrarea dinamica (in zbor) asta e ordinea.
DT
#8
Postat 16 January 2012 - 11:10 PM
Toate completarile sunt O.K.
P.S.
Nu il tine insa de con sau de elice ca exista riscul sa pui plumb aiurea pe una din aripi.
P.S.
Nu il tine insa de con sau de elice ca exista riscul sa pui plumb aiurea pe una din aripi.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
#9
Postat 17 January 2012 - 12:35 AM
Legat de CG, la modelul meu
IMG_4204.JPG (135.65K)
Number of downloads: 46, nu am gasit nici o specificatie despre distanta de la bordul de atac unde ar trebui sa fie in echilibru. Am vazut ceva despre 1/3 din latimea aripii langa fuselaj. Aripa in cazul meu are 29,5cm, deci ar trebui sa fie pe la 10cm?
Multumesc anticipat.
Number of downloads: 46, nu am gasit nici o specificatie despre distanta de la bordul de atac unde ar trebui sa fie in echilibru. Am vazut ceva despre 1/3 din latimea aripii langa fuselaj. Aripa in cazul meu are 29,5cm, deci ar trebui sa fie pe la 10cm?
Multumesc anticipat.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
Arata acest topic
Pagina 1 din 1