august 2006
#1
Postat 13 August 2006 - 08:58 PM
Am zdrobit trainer-ul dar nu din eroare de pilotaj ci din cauza faptului ca mi s-a desprins aripa in zbor.Au cedat elasticele. E drept ca vintul era din fata , destul de tare iar eu aveam gazul in plin deoarece voiam sa incep un looping. Acum imi dau seama ca ce am descris mai sus e posibil sa fie o eroare de plotaj...
O sa revin cu poze cind intru in posesia lor, acum ma intorc la reparat....
#2
Postat 19 August 2006 - 03:38 PM
motoarele fierbeau ,packurile fierbeau,metanolul trosnea in bidoane,transpiratia curgea pe noi ,dar macar am avut cerul numai pentru noi.
cei de la 1:1 descurajati probabil de caldura au strans la 11 si au plecat acasa.
Imagini atasate
#3
Postat 19 August 2006 - 10:05 PM
Fain modelul, da sensibilos tare la aterizari in iarba....
Silfax va poate povesti mai multe
#13
Postat 24 August 2006 - 01:07 PM
A zburat dupa aceea si Iliuta cu planorul lui,nefiind convins de realitatea bruiajului in timpul zborului a spus-'Ia ma ce bruiaj e acolo!' si s-a dus cu planorul exact in zona respectiva,nu a terminat bine de vorbit cand planorul a intrat in vrie si nu s-a mai oprit pana jos de la o altitudine de vreo350m
In concluzie-AVETI GRIJA,PE KITILA EXISTA BRUIAJ PUERNIC!!!!!!!!!!
In poza saracul Iliuta isi priveste planorasul facut bucati!
Imagini atasate
#14
Postat 24 August 2006 - 01:16 PM
Intrebare:
Cu ce statie zbori? sau Domnul Iliuta... cu statie zboara?
Un receptor digital i-ar fi salvat modelul? :(
Stima!
Ps: intreb fiindca si in zona noastra se mai manifesta din cind in cind astfel de fenomene... :(
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 24 August 2006 - 01:16 PM
#15
Postat 24 August 2006 - 01:27 PM
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 24 August 2006 - 01:32 PM
Cu rabdare si ciocan.
#17
Postat 24 August 2006 - 01:29 PM
Exact in zona de care spui!!!!!!!!
Aceasta postare a fost editata de gicosu: 24 August 2006 - 05:03 PM
#19
Postat 24 August 2006 - 02:04 PM
Zona aia e tare, si e posibil sa fie exact in raza antenei de microunde de comunicatii a UM. Acolo nu ai ce-i face, dacat sa zbori evitand zona aia!! Si alti baieti au avut incidente acolo, dar avand viteza ceva mai mare au trecut de zona crepusculara!
Dragut, te poti pi..a pe el de super digital in cazul asta!!! Scuza-mi expresia, dar e tragic sa mergi dupa ele cu punga... :( :(
Costel
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 24 August 2006 - 02:04 PM
#20
Postat 24 August 2006 - 02:11 PM
Marinaru, la 24 Aug 2006, 14:27, a spus:
Citeaza
Hai sa mai stabilim totusi un limbaj comun: Statie inseamna un ansamblu intreg, deci nu doar emitatorul!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 24 August 2006 - 02:12 PM
Cu rabdare si ciocan.
#22
Postat 25 August 2006 - 12:35 PM
Dragut
Citeaza
In fond partea de radiofrecventa e cam aceeasi si nu costa mare lucru sa se implementeze orice sistem de fail-safe, recunoastere a "amprentei" emitatorului, sau mai stiu eu ce altceva se doreste, in partea de decodificare. Chestia cu "receptoarele digitale sint infailibile" a ramas un mit de pe vremea cind constructorii nu-si bateau capul cu tehnologii performante in receptoarele PPM. Acum s-a schimbat treaba.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 25 August 2006 - 02:15 PM
#24
Postat 25 August 2006 - 03:44 PM
De aceea, io cand scot la zbor o scula noua, dupa ce fac trimajele si testele uzuale de CG, limita, etc., mai fac o chestie.
Pe vreme fara vant, ma duc cu scula suuus si dau brusc cate o comanda, pana la capat si dupa fo juma de secunda revin cu comanda la mijloc.
O fac pe toate trei comenzile principale de zbor (daca modelul are trei).
Incerc sa tin minte cam care este viteza de reactie a modelului.
Ulterior, in "exploatare", intalnesc si io situatii de genul "batzaie brusc din eleroane", fara ca io sa-i fi dat vreo comanda.
Dar de obicei, viteza (de comportament a) modelului (viteza unghiulara a "ruliului") e mai mare decat cea relevata de test, cand servourile dezvolta viteza (unghiulara) maxima posibil a fi atinsa de catre sistem!
Asta nu inseamna decat ca modelul a trecut printr-o zona de turbulentza si s-a comportat ca atare. Nu e vorba de bruiaj.
De multe ori, in proximitatea solului, turbulenta este nebanuit de mare si de multe ori, de scurta durata. Cand e vorba de un planoras cu incarcare redusa (gen HLG-urile mele), faptul e f. deranjant.
Disclaimer:
Ce e drept, metoda mea nu prea functioneaza decat la modele mai "puturoase", gen planoare, slowflyere, trainere.
Pt. un 3D sau F3A, care oricum sunt superfashnetze, metoda are lipsuri.
Totusi, ca o curiozitate si ca o informatie in plus, se poate conduce si un asemenea test. O sa observati ca inertia (aerodinamica) a modelului, ca mod de raspuns la o comanda brusca, elimina de pe lista o seama de asa-zise bruiaje.
Ce e drept, daca modelul pare a ramane "incremenit" pe o comanda de eleron sau directie si vine "tirbushon" pana in pamant, se schimba discutia pe alt plan...
#25
Postat 25 August 2006 - 03:55 PM
Citeaza
Din pacate se muta in plan terestru sau subteran... Mai ales cand toata electronica recuperata merge la proba si tijele si toate organele de actionare sunt relativ la locul lor si dau semne ca erau la locul lor si in momentul impactului...
Costel
#26
Postat 25 August 2006 - 04:11 PM
Daca tot ati sesizat in zona cu pricina, incidente repetate, pe care le puneti pe seama unor radiatii parazite, care intra pe canlele RC, de ce nu verificati banda (benzile) in care zburati cu un receptol de control, sa va convingeti ca asa este ? :rolleyes:
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#27
Postat 25 August 2006 - 04:23 PM
Costel
P.S. - si fii sigur ca macar unul din cei de acolo face testul de distanta la receptie. Daca ar fi probleme, nimeni nu ar mai zbura, logic, nu??
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 25 August 2006 - 04:24 PM