DEBITMETRU pareri si sugesti
#1
Postat 30 July 2006 - 01:56 PM
INTREBARE:
Cum pot construi un debitmetru care sa masoare cantitatea de benzina
ce trece printr-o conducta cu sectiunea de 6mm si presiunea de 0,5-1 bar?
Precizia de masurare sa fie de 10 mml. Adica 0,01 l .
Multumesc anticipat pentru efortul de a citi acest mesaj si pentru ideile
enuntate.
O ZI BUNA
#4
Postat 30 July 2006 - 11:04 PM
Sau poti masura debitul la intrare daca ai conducta de diametru mai mare.
Probabil exista si debitmetre comerciale cu "rotite" :rolleyes:
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 30 July 2006 - 11:04 PM
#5
Postat 31 July 2006 - 08:30 AM
turbina se poate folosi si cu alte aparate de masura construite "cu dedicatie" pt asa ceva, pt ca este exact ceea ce iti trebuie: rezistenta la benzina, diametrele conductelor sunt apropiate de 6 mm, etc
#7
Postat 04 August 2006 - 07:04 PM
#8
Postat 12 October 2006 - 05:16 AM
Daca mai e de actualitate, exista debitmetre cu ultrasunete, speciale pentru masuratori de debite in conducte; trebuie doar sa introduci diametrul conductei si nivelul lichidului in conducta (cum curgerea se face-banuiesc-sub presiune, o sa fie diametrul conductei. Nu mai tin minte cum se realizeaza masurarea vitezei de curgere. Din pacate doar l-am vazut acum cativa ani, (vreo 8 ), nu am apucat sa lucrez cu el, asa ca nu te pot ajuta cu mai multe date (producator, diametru minim masurabil etc.), dar poate reusesti sa gasesti ceva.
Numai bine
Aceasta postare a fost editata de SieHorten: 12 October 2006 - 05:18 AM
#9
Postat 12 October 2006 - 06:47 AM
MIG-29, la 30 Jul 2006, 23:04, a spus:
E cea mai simpla si mai eficienta solutie. B)
Se foloseste in mod curent la masurarea debitelor de nivelul celor pe care vrei sa-l masori tu. E solutia cea mai nevariabila cu alti parametrii: vascozitate, temperatura, presiune, etc. Benzina trece prin ... tzevushca aia, si morisca se misca proportional cu volumul lichidului care trece. Un cuplaj magnetic sau o bariera optica numara rotatiile moristii pe care apoi le prelucrezi corespunzator. Precizia e destul de mare, poate chiar mai mult decat vrei tu ! :) :)
Stima,
PS: Exista si solutiile electromagnetice (vezi de exemplu Bailey Fischer&Porter), da' preturile's ... de ordine cu muuuulte cifre. Precizia lor insa, este
Citeaza
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#11
Postat 12 October 2006 - 08:55 AM
Diferenta de temperatura este proportionala cu viteza fluidului. Viteza x sectiunea conductei = debit.
Dezavantajul metodei este ca viteza nu variaza liniar cu diferenta de temperatura.
Eu am documentatie pentru aer dar metoda este aplicabila si pentru orice fluid.
Daca vrea cineva sa faca experiente pot sa-i trimit ce am.
Loti
#12
Postat 12 October 2006 - 09:51 AM
Sunt aduse din import, da' nu ma poci baza pe ele decat fff informativ ...
Depind si de starea ... vremii ...
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#16
Postat 13 October 2006 - 09:05 AM
Am sa pun niste poze saptamana viitoare cu ce am relizat eu .
Turbina pe care eu am folosit-o lucra foarte bine , dar in partea electronica trebuie prevazut si scaderea benzinei care se intoarce in rezervor pe retur.
Cu stima
#17
Postat 13 October 2006 - 11:36 AM
Citeaza
Cum pot construi un debitmetru care sa masoare cantitatea de benzina
ce trece printr-o conducta cu sectiunea de 6mm si presiunea de 0,5-1 bar?
Precizia de masurare sa fie de 10 mml. Adica 0,01 l .
In cazul aplicatiei tale, debitul de benzina se masoara altfel, nu cum crezi tu cu debitmetru de 0,01l...probabil la un sfert de ora!!
Niciodata n-ai sa vezi instalat pe vreo masina un astfel de debitmetru.
Debitul de benzina se calculeaza cu un microcontroller tinand cont de cateva marimi.
Primul parametru este factorul de umplere al injectoarelor(parametru electric) care nu depaseste 12%.Tu cred ca ai o injectie monopunct cu un singur injector central.
Ceilalti parametrii sunt : debitul de aer sau/ori depresiunea in galeriea de admisie, temperatura motorului,temperatura aerului la admisie.
Toate aceste marimi intra intr-o formula matematica, formula care este calculata si afisata cu un microcontroller.
Lucrurile nu sunt deloc complicate, se poate realiza destul de usor daca ai acces la niste date legate de injectie si anumiti parameri numai de fabricant stiuti.Sunt niste marimi care nu se fac publice pentru toata lumea...
Problema se mai poate rezolva si altfel, dar desigur iti trebuiesc tot datale fabricantului.
Se poate simplifica destul de mult calculul pentru ca oricum se fac aceste calcule in computerul de injectie pentru a stabili cat trebuie deschise injectoarele. Injectoarele sunt deschise cu multa precizie pentru ca altfel motorul ar elibera niste noxe ingrozitor de mari.
Albastru
#18
Postat 17 October 2006 - 07:33 PM
daca te pricepi asa de bine la masini pe injectie vedeai din prima ca 0,5-1bar
nu are legatura cu astfel de masini. este vorba de carburatie si vreau acest
debitmetru pentru o reglare foarte precisa a carburatorului la care am
montat un dispozitiv pentru optimizarea amestecului.
multumesc pentru sfaturi.
#19
Postat 17 October 2006 - 09:37 PM
Injectiile multipunct au cam 3-3,5 atmosfere, pe tur desigur.
Reglajul optim al amestecului il faci masurand oxigenul sau monoxidul de carbon in evacuare, masuratoare pe care o faci cu un analizor de gaze.
Injectiile electronice au o sonda lambda care masoara oxigenul din evacuare, oxigen care are o starnsa legatura cu monoxidul de carbon, cand apare oxigenul dispare CO-ul si invers.Oricum exista niste grafice care reprezinta foarte exact concentratia de monoxid de carbon, dioxid de carbon si oxigenul.
Masurand tensiunea pe sonda lambda iti faci imediat o idee asupra amestecului daca este optim.
Daca are carburator, atunci iti trebuie analizor de gaze care costa cam
200-300 euro.
La un carburator, pe tur, ai max 0,2 atmosfere, altfel s-ar distruge destul de repede cuisorul care tine camera de nivel constant.
Daca esti foarte interesat si priceput iti pot explica cum se face o sonda care
masoara monoxidul de carbon in comparatie cu monoxidul de carbon din atmosfera teresta.In aer monoxidul de carbon are o concentratie de cam 0,2%.
Deci...?!
#21
Postat 18 October 2006 - 08:12 PM
@albastru ti-a spus cam cum se pune problema ...
Si eu la fel ...
Daca vrei un debitmetru adevarat, :D iti pot sugera cativa furnizori ... adevarati ... :D Care dau pentru produsele lor, precizie de pana la 0,1% ... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wub.gif , daca sunt respectate conditiile de instalare si exploatare.
Principiu' de baza, este masurarea vitezei fluidului (cu toate interpolarile necesare, datorita faptului ca viteza fluidului nu este constanta pe toata sectiunea tevii ... adicatelea e maxima, la mijloc si mai mititica - pana la zero, spre peretele tevii ...), iar marimea masurata este procesata de un uC, care are intr-o memorie, o matrice ce contine o corespondenta intre viteza fluidului masurat si sectiunea tevii prin care trece... si rezulta debitu' ...
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#22
Postat 19 October 2006 - 06:50 PM
nu stiu de ce, da de fiecare data cind am o problema practica de rezolvat si o
supun spre dezbatere, ma astept sa primesc informatiile si sfaturile concrete
si la obiect pentru a-mi rezolva problema. asta probabil deoarece am
considerat ca acest forum este intretinut de oameni care tot timpul mesteresc
ceva si s-au lovit si de problema pe care o am. desigur, nu este obligat nimeni
sa furnizeze informatii gratuite, dar nici sa te bage in ceata ca pina la urma
sa uiti ce vroiai sa faci.
va multumesc inca odata pentru intelegere si mai astept o solutie concreta
la o problema care pentru cunoscatori poate fi banala.
o zi buna
#23
Postat 19 October 2006 - 07:47 PM
1. solutia cu turbina = recomandabila
2. solutia cu debitmetru' termic, propusa = nerecomandabila, datorita instabilitatii si preciziei reduse ...
3. solutia cu debitmetre de precizie ridicata (cu ... costurile corespunzatoare !),
... da' tie nu-ti convine nimic ...
Pai, ce ar trebui sa inteleg ?
@albastru ti-a explicat cum e cu injectia ...
@b38lea:
Citeaza
Tot cu respect, iti spun ceva elementar: debitul este volum/timp, asta ca sa-ti amintec cum ai pus problema din ... start :
Citeaza
Cum pot construi un debitmetru care sa masoare cantitatea de benzina
ce trece printr-o conducta cu sectiunea de 6mm si presiunea de 0,5-1 bar?
Precizia de masurare sa fie de 10 mml. Adica 0,01 l .
Adicatelea, vreau sa zic ca ceea ce ai ceru tu initial, nu are legatura cu debitmetria ... Cum poti masura debitu' in ... 10 mml ... Defineste, te rog , aceasta marime : mml... B)
Deci, ca sa primesti un raspuns la intrebarea TA, mai intai defineste-o tu, corect si abia apoi sa ai pretentii la raspunsuri ... :D :wub: Presiunea este un parametru care nu intervine in debit, ci poate doar un parametru limitativ in partea constructiva a debitmerului, carcasa, tevushti, etc. ...
Deci, mai gandeste-te ...
Stima, B)
Aceasta postare a fost editata de domnu_doctor: 19 October 2006 - 07:50 PM
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#24
Postat 20 October 2006 - 07:24 PM
da asa este, 10mml este gresit scris dar 0,01l nu. este vorba de zece mililitri.
si referitor la pretrntii asa este sunt un om prtentios si tipicar pe deasupra.
toate solutiile enuntate sunt de natura teoretica si la modul general.
proabil ca termenul de practic la mine inseamna altceva.
pai explicatia este simpla; am o masina veche ca de una noua nu am bani,
dar de un debitmetru performant, asa ca am montat la ea un dispozitiv
care zic eu ca ar reduce consumul de benzina. daca am un deitmetru pot sa
reglez consumul mult mai exact.
alte explicatii nu mai am.
va multumesc pentru interesul acordat si consider subiectul inchis.